Theodore Gericault (1791-1824)
Οι πίνακές του συνδέονται με τη μεγάλη έκκρηξη του ρομαντισμού
στη Γαλλία και στην υπόλοιπη δυτική Ευρώπη.
Μολαταύτα όχι μόνο δεν κρύβουν, αλλά πολλές φορές αναδεικνύουν
έναν ρεαλισμό που φτάνει έως τα όρια της ωμότητας.
Εκπληκτικό παράδειγμα ο έξοχος πίνακάς του " Η σχεδία της Μέδουσας",
που αναπαριστά με εκπληκτικό τρόπο τις τραγικές στιγμές των ναυαγών
του πλοίου Μέδουσα, που για να επιβιώσουν επιδόθηκαν σε πράξεις
κανιβαλισμού μεταξύ τους.
[ ΔΕΙΤΕ: Η Σχεδία της Μέδουσας - Βικιπαίδεια]
[ ΔΕΙΤΕ: Η Σχεδία της Μέδουσας - Βικιπαίδεια]
Η ρεαλιστική απόδοση των φρικαλέων σκηνών βασίζεται στις
γνώσεις που είχε αποκομίσει ο Ζερικό από τις επιτόπιες σπουδές
πάνω σε πτώματα νεκροτομείων κατά τη διάρκεια της παραμονής του
στην Αγγλία.
Ο Ζερικό πέθανε δυστυχώς νεότατος ύστερα από επιπλοκές
που του προκάλεσαν δύο πτώσεις από άλογο, το περήφανο
αυτό ζώο το οποίο λάτρευε και το απέδωσε σε πολυάριθμους πίνακές του
τό ίδιο έξοχα , όπως ο Μιχαήλ Άγγελος.
Στο εξάλεπτο βίντεο που αναρτούμε έχουμε τη δυνατότητα να
επισκεφθούμε το Λούβρο και να θαυμάσουμε από κοντά
τον συγκλονιστικό πίνακα της "Σχεδίας"...
*****************
Η ΑΝΘΡΩΠΟΦΑΓΙΑ ΣΤΗ ΜΕΔΟΥΣΑ
ΚΑΙ ΤΟ "ΜΙΚΡΟ ΚΑΡΑΒΙ" ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΧΡΟΝΩΝ
Λίγα χρόνια μετά το γεγονός της ανθρωποφαγίας στη Μέδουσα , που συγκλόνισε τη Γαλλία και τον πολιτισμένο κόσμο της εποχής, κυκλοφόρησε ένα γαλλικό λαϊκό τραγούδι που μιλούσε απροκάλυπτα για πράξεις κανιβαλισμού από το πλήρωμα ενός πλοίου , που παράδερνε χωρίς τρόφιμα στο πέλαγος. Το τραγούδι , παρά τον προφανή συμβολισμό του που παρέπεμπε στα γεγονότα της Μέδουσας, όχι μόνο έγινε δημοφιλέστατο, αλλά ξεπέρασε και τα σύνορα της Γαλλίας , έφτασε δε να γίνει και παιδικό άσμα με ανάλογο περιεχόμενο στη χώρα μας , άσμα που άδεται ασμένως έως τις μέρες μας ιδιαίτερα στις σχολικές εκδρομές και εκφράζει τις στερεότυπες ιδέες των φύλων για τη δήθεν ανταγωνιστική τους σχέση (π.χ. κι ο κλήρος έπεσε στ΄αγόρια που ήταν... αταξίδευτα , αχαΐρευτα, αχώνευτα, σαν σκυλόψαρα κλπ...)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου