Σάββατο, Αυγούστου 01, 2015

Mε το φακό της Ιστορίας /Η τραγωδία του Μάγιερλινγκ

Μάγιερλινγκ

Το Μάγιερλινγκ είναι ένα μικρό χωριουδάκι με μόλις 200 κάτοικους, που βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Swhechat, σε απόσταση 24 χιλιομέτρων νοτιοδυτικά της Βιέννης. Το 1889 έλαβε χώρα εδώ το συγκλονιστικότερο ερωτικό δράμα της ιστορίας της χώρας, γνωστό ως “Η τραγωδία του Μάγιερλινγκ”. Συγκεκριμένα την 1/1/1889, στο κυνηγετικό καταφύγιο που διατηρούσε η βασιλική οικογένεια, αυτοκτόνησε ο διάδοχος του αυστρο-ουγγαρικού στέμματος πρίγκιπας Ρούντολφ, μαζί με την ερωμένη του Βαρώνη Μαρία Βετσέρα. Μετά το θάνατο του πρίγκιπα ο αυτοκράτορας Φραγκίσκος Ιωσήφ μετέτρεψε το κτίριο σε μοναστήρι, το οποίο διατηρείται μέχρι σήμερα και φιλοξενεί το διάσημο άγαλμα της Παναγίας που φέρει το πρόσωπο της αυτοκράτειρας Ελισάβετ, ενώ στη θέση στην οποία βρίσκεται ο σταυρός εικάζεται ότι βρισκόταν ο κρεβάτι όπου αυτοκτόνησε ο νεαρός πρίγκιπας με την αγαπημένη του. Η ιστορία του Μάγιερλινγκ αποτυπώθηκε στη μεγάλη οθόνη δύο φορές, η πρώτη ήταν το 1936 και η δεύτερη το 1968, με πρωταγωνιστές τον Ομάρ Σαρίφ και την Κατρίν Ντενέβ.
Πηγή: taxidologio.gr

************************************

Η τραγωδία του Μάγιερλινγκ

Μαρία Βετσέρα: Δεν μπόρεσα να αντισταθώ στην αγάπη

Μαρία Βετσέρα: Δεν μπόρεσα να αντισταθώ στην αγάπη
Μία από τις επιστολές που βρέθηκαν  

Βιέννη, Αυστρία
«Δεν μπόρεσα να αντισταθώ στην αγάπη»: 126 χρόνια μετά την αυτοκτονία της στο πλευρό του εραστή της Ροδόλφου των Αψβούργων το 1889 στο Μάγιερλινγκ, η οποία θεωρείται μία από τις πιο ρομαντικές ιστορίες του 19ου αιώνα, οι αποχαιρετιστήριες επιστολές της Μαρίας Βετσέρα βρέθηκαν στο χρηματοκιβώτιο μιας αυστριακής τράπεζας.

Η ανακάλυψη, η οποία ανακοινώθηκε την Παρασκευή από την Εθνική Βιβλιοθήκη της Αυστρίας (ONB), στην οποία παραδόθηκαν τα έγγραφα, χαρακτηρίσθηκε ως «καταπληκτική».

Η διπλή αυτοκτονία του Ροδόλφου των Αψβούργων, γιου του αυτοκράτορα της Αυστρίας Φραγκίσκου Ιωσήφ, και της νεαρής ερωμένης του, της βαρόνης Μαρίας Βετσέρα, στις 28 Ιανουαρίου 1889 στο αυτοκρατορικό κυνηγετικό περίπτερο του Μάγιερλινγκ, κοντά στη Βιέννη, έχει εμπνεύσει πολλές ταινίες, μυθιστορήματα και θεατρικά έργα.

Όμως με την εξαίρεση ενός αποχαιρετιστήριου σημειώματος, γραμμένου από τον Ροδόλφο προς τη σύζυγό του Στεφανία, καμιά πρωτότυπη επιστολή δεν είχε διασωθεί, υπενθυμίζει η ONB.

Μια πρόσφατη απογραφή της ιδιωτικής τράπεζας Σέλερμπανκ έφερε ωστόσο στο φως ένα δερμάτινο ντοσιέ, το οποίο είχε κατατεθεί το 1926 και περιείχε φωτογραφίες καθώς και τρεις χειρόγραφες αποχαιρετιστήριες επιστολές της Μαρίας Βετσέρα, ανακοινώθηκε σήμερα.

«Αγαπητή μητέρα, συγχώρησε αυτό που κάνω. Δεν μπόρεσα να αντισταθώ στον έρωτα. Σε συμφωνία μαζί Του, θέλω να ταφώ στο πλευρό του στο κοιμητήριο του Άλαντ. Είμαι πιο ευτυχισμένη στον θάνατο απ' ό,τι στη ζωή» γράφει η νεαρή γυναίκα σε μια επιστολή προς τη μητέρα της.

Το ντοσιέ, η προέλευση του οποίου δεν έχει προσδιορισθεί, περιείχε επίσης πολλά διοικητικά έγγραφα, ανάμεσα στα οποία το πιστοποιητικό βάπτισης της βαρόνης, καθώς και την πράξη του θανάτου της σε δύο αντίτυπα.

Οι ιστορικοί πίστευαν πως οι επιστολές είχαν καταστραφεί από τη μητέρα της Μαρίας Βετσέρα. «Τα πρωτότυπα αυτά που επανεμφανίσθηκαν, έχουν μια πολύ ιδιαίτερη αξία για την ιστορική έρευνα» σημειώνει η βιβλιοθήκη.

Το ακριβές πλαίσιο της αυτοκτονίας με περίστροφο του πρίγκιπα διαδόχου της Αυστρίας και της ερωμένης του δεν είναι πλήρως γνωστό και η υπόθεση μιας διπλής δολοφονίας αναφερόταν για καιρό.

Σύμφωνα με ορισμένους ερευνητές, ο Ροδόλφος των Αψβούργων, ο οποίος είχε φιλελεύθερες απόψεις, αισθανόταν να πνίγεται από το περιβάλλον του και από τον γάμο του, έκανε χρήση μορφίνης και έπασχε από σύφιλη.

Η Μαρία Βετσέρα ήταν μόλις 17 ετών όταν άφησε την τελευταία της πνοή στο πλευρό του εραστή της, ο οποίος ήταν 13 χρόνια μεγαλύτερός της και τον είχε γνωρίσει μερικούς μήνες νωρίτερα.

Η ιστορία τους έχει μεταφερθεί πολλές φορές στη θεατρική σκηνή αλλά και στην κινηματογραφική οθόνη. Το ζευγάρι είχαν υποδυθεί μεταξύ άλλων η Κατρίν Ντενέβ και ο Ομάρ Σαρίφ στην ταινία «Μάγιερλινγκ» του Τέρενς Γιανγκ (1968).

 Ιn.gr: 31 Ιουλ. 2015 ,
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Duy Huynh: δημιουργός αιθέριων χαρακτήρων που λικνίζονται μέσα σε ένα σουρεαλιστικό ή ονειρικό σύμπαν

Ο Philippe Entremont είναι ο βιρτουόζος του πιάνου που παίζει Satie και  Debussy. Η τέχνη είναι του Βιετναμέζου Duy Huynh, του οποίου οι ...