Ο Economist γράφει για τον Γέροντα Παστίτσιο και αναρωτιέται πόσο Charlie είμαστε;
Δημοσιεύθηκε:
Ο λόγος περί ελευθερίας του λόγου. Ενώ στο Παρίσι οι Ευρωπαίοι ηγέτες φώναζαν είμαστε όλοι Charlie, η Ελλάδα περιλαμβάνεται στις χώρες που τιμωρούν με ποινή φυλάκισης την βλασφημία.
Το άρθρο τιτλοφορείται «Αγιότητα και στωικισμός: Η βλασφημία, ο νόμος και η Ελλάδα» και αρχίζει ως εξής:
«Πριν από περίπου ένα χρόνο, η Επιτροπή των ΗΠΑ για τις Διεθνείς Θρησκευτικές Ελευθερίες, εξέδωσε μια σύντομη έκθεση για τους τρόπους με τους οποίους τιμωρούνταν η «βλασφημία» σε διάφορες χώρες. Δίπλα σε κάποιες φρικτές περιπτώσεις φυλάκισης στην Αίγυπτο και λιντσαρίσματος στο Πακιστάν, υπήρχε και η περίπτωση μιας χριστιανικής χώρας: Δέκα μήνες φυλάκισης με αναστολή, επιβλήθηκε σε ένα νεαρό Έλληνα που απλά δημιούργησε στο Facebook μία σελίδα, με την οποία σατίριζε τη λατρεία ενός διάσημου μοναχού που είχε πεθάνει το 1994. Το όνομα του μοναχού ήταν Παΐσιος».
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον Φίλιππο Λοΐζο, τον δημιουργό του Γέροντα παστίτσιου: «Ο Λοϊζος, έχει δηλώσει ότι δεν σατίριζε τον ίδιο τον Παϊσιο, αλλά την εκμετάλλευση του ονόματος του, από εθνικιστικές εφημερίδες που αναπαρήγαγαν θεωρίες για το τέλος του κόσμου και «προφητείες». Αυτό που έκανε ήταν να τσεκάρει αν τα έντυπα αυτά θα αναπαρήγαγαν ιστορίες και «θαύματα» που ο ίδιος ο Λοΐζος- παστίτσιος, έβγαζε από το μυαλό του. Η παγίδα έπιασε, αλλά ο Λοΐζος συνελήφθη το Σεπτέμβριο του 2012, μετά από μηνύσεις της Χρυσής Αυγής».
Το άρθρο του Economist τελειώνει με ένα απόφθεγμα ενός άλλου επιφανούς μοναχού, του Άγιου Πορφύριου, ο οποίος αφιέρωσε τη ζωή του σε μία κλινική για άπορους στο κέντρο της Αθήνας. «Όταν οι άνθρωποι ρωτούσαν τον Πορφύριο, πως έπρεπε να αντιδράσουν αν κάποιος συμπεριφερόταν βλάσφημα, όταν προσέβαλε πχ την εικόνα του Ιησού, ο Πορφύριος απαντούσε στωικά. Τους έλεγε να δαγκώνουν τα χείλη τους και να μην κάνουν απολύτως τίποτα: ο Χριστός τους έλεγε είχε υποστεί πολλές προσβολές στην επίγεια ζωή τους, είναι αρκετά ικανός για να φροντίσει τον εαυτό του».
Ο λόγος περί ελευθερίας του λόγου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου