Τετάρτη, Μαρτίου 19, 2008

Georges de la Tour (19/3/1493-1552)


Μια γενιά τον χωρίζει από το μεγάλο Ολλανδό ομότεχνό του Γιαν Βερμέερ.
τα στοιχεία όμως που διαθέτουμε για τη ζωή και την
τέχνη τους παρουσιάζουν εκπληκτικές ομοιότητες.
Ελάχιστα πράγματα γνωρίζουμε για τον προσωπικό τους βίο, όπως επίσης
ελάχιστοι είναι και οι πίνακες (κάτω από σαράντα!) που μπορούμε βεβαιότητα να αποδώσουμε στο χρωστήρα τους.
Ο ντε Λα Τουρ, όπως και ο Βερμέερ, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη
ρεαλιστική εξεικόνιση των χαρακτήρων του και στην αξιοποίηση
του φωτός για την επίτευξη της κατάλληλης ατμόσφαιρας.
Ενώ ο Βερμέερ ασχολήθηκε με την ανάλυση του ημερήσιου φωτός,
ο ντε Λα Τουρ αποδείχθηκε μεγάλος μαέστρος στην απόδοση
των παιχνιδιών του φωτός μέσα στη νύχτα.
Οι ειδικοί συμφωνούν ότι στους τομείς αυτούς
οι δύο μεγάλοι δημιουργοί της εποχής του Μπαρόκ
ενώ αναδείχθηκαν άξιοι επίγονοι του "πρωτομάστορα" Καραβάτζιο.


Σημείωση: Ένα σύντομο σημείωμα για τον καλλιτέχνη και τη σχετικά
πρόσφατη "ανακάλυψή" του μάς δίνει ο αγαπητός sfrang εδώ:

sfrang : Georges de La Tour, Ο χαρτοκλέφτης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Duy Huynh: δημιουργός αιθέριων χαρακτήρων που λικνίζονται μέσα σε ένα σουρεαλιστικό ή ονειρικό σύμπαν

Ο Philippe Entremont είναι ο βιρτουόζος του πιάνου που παίζει Satie και  Debussy. Η τέχνη είναι του Βιετναμέζου Duy Huynh, του οποίου οι ...