«Χριστιανιμπάν» και φασίστες μια παρέα
Σκοταδιστικές αντιδράσεις εναντίον της θεατρικής παράστασης «Η ώρα του διαβόλου» του Φερνάντο Πεσσόα
Τα όσα συνέβησαν έξω από το θέατρο «Αριστοτέλειο» και
το θέατρο «Αυλαία» στη Θεσσαλονίκη, πριν λίγες ημέρες, έρχονται να μας
υπενθυμίσουν ότι υπάρχουν και χριστιανοί «ταλιμπάν». Είναι οι
«χριστιανιμπάν», που δηλώνουν έτοιμοι, στο όνομα της πίστης τους, να
καθαρίσουν τον τόπο από κάθε τι που δεν είναι σύμφωνο με ό,τι οι ίδιοι
ονομάζουν ιερό και όσιο.
Στη Θεσσαλονίκη πρόκειται για μια μικρή ομάδα «κρούσης», την οποία συναπαρτίζουν παλαιοημερολογίτες, φίλοι της μονής Εσφιγμένου του Αγίου Όρους και μέλη παρεκκλησιαστικών οργανώσεων, ενώ στις συγκεντρώσεις της συναθροίζονται και διάφορες ακροδεξιές και φασίζουσες ομάδες. Έτσι δεν αποτέλεσε έκπληξη το γεγονός ότι έξω από το «Αριστοτέλειο» βρέθηκαν και τέσσερις βουλευτές και τοπικά στελέχη της ναζιστικής Χρυσής Αυγής, που απαιτούσαν και αυτοί να σταματήσουν οι «βλάσφημες» παραστάσεις του έργου «Η ώρα του διαβόλου» του Φερνάντο Πεσσόα. Νωρίτερα οι χρυσαυγίτες κατέθεσαν και μηνυτήρια αναφορά κατά των συντελεστών της παράστασης, ενώ ουδείς και ουδεμία εκ των θρησκόληπτων αποδοκίμασε την παρουσία τους στην συγκέντρωση. Προφανώς οι διαμαρτυρόμενοι ανήκουν στην εκλογική πελατεία της Χ.Α. και δεν θεωρούν ότι τα μέλη της είναι φασίστες, ναζιστές, εγκληματίες, αλλά καλοί χριστιανοί και καλοί πατριώτες.
«Πατρίς - θρησκεία - οικογένεια»
Όπως και σε προηγούμενες αντίστοιχες σκοταδιστικές αντιδράσεις, έτσι και στις πρόσφατες για τις θεατρικές παραστάσεις «Η ώρα του διαβόλου» και «οι Εκκλησιάζοντες», οι συμμετέχοντες δήλωναν πίστη στο δόγμα «πατρίς - θρησκεία - οικογένεια». Κράδαιναν απειλητικά τους σταυρούς που κρατούσαν στα χέρια, έβριζαν χυδαία τους συντελεστές των παραστάσεων και έδειχναν έτοιμοι να τους λιντσάρουν αν τους είχαν μπροστά τους. Διόλου χριστιανικά, βέβαια, όλα αυτά. Το βλέμμα τους έδειχνε οργή και μίσος, ενώ στους μπροστάρηδες έξω από το «Αριστοτέλειο» ήταν ο αυτοαποκαλούμενος «πάτερ Κλεομένης», ο οποίος χαρακτήρισε «πατσαβούρα» την πρωταγωνίστρια της «Ώρας του διαβόλου» (Ευγενία Σαμαρά), «αλήτη» τον πρωταγωνιστή (Γιώργος Χρανιώτης) και «τσιράκι των ευρωσιωνιστών» (!) τον Πεσσόα, τον οποίο πιθανότατα αγνοούσε ως συγγραφέα μέχρι πρότινος. Ο ψευτορασοφόρος, που βεβήλωσε το εβραϊκό μνημείο στη Λάρισα, που επιτέθηκε με σφυρί στο γλυπτό «Κρίση» του Τάσου Νυφαδόπουλου και εμφανίζεται μαζί με μέλη του ακροδεξιού «Ιερού Λόχου» στη Θεσσαλονίκη, έδινε συνεχώς τελεσίγραφα για τη «βέβηλη» παράσταση: «Το κατάλαβες, ρε. Θα σταματήσετε την παράσταση» έλεγε σε έναν από τους συντελεστές, όταν εκείνος προσπαθούσε ματαίως να το πείσει ότι το έργο δεν είναι βέβηλο. Παράλληλα, βέβαια, ο «πάτερ» έδινε και τη δική του «παράσταση» μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες και τα κινητά τηλέφωνα που τον κατέγραφαν και λίγο αργότερα τα σχετικά βιντεάκια κυκλοφορούσαν σε όλο το διαδίκτυο. Πιθανόν αυτός να ήταν και ο στόχος του.
Μαζί του μερικές δεκάδες εθνικίσταροι και ταλιμπανίζοντες χριστιανοί και χριστιανές. Κάποιος έλεγε ότι η συγκεκριμένη παράσταση προωθείται από Εβραίους «για να χτυπηθεί η ορθόδοξη πίστη»... και οι γύρω του μόλις άκουγαν τη λέξη «Εβραίος» ξέσπαγαν σε γιουχαϊσματα. Φυσικά γι’ αυτούς ο διάολος και οι Εβραίοι είναι ταυτόσημες έννοιες. Άλλος κατηγορούσε τους συντελεστές της παράστασης ότι είναι βαλτοί από τον Ροκφέλερ.... «Μας έφεραν το Χυτήριο (σ.σ.: προφανώς εννοούσε την παράσταση “Corpus Christi”), μας φέρανε τον Κώδικα Ντα Βίντσι, τι άλλο θα κάνουνε (σ.σ.: οι σιωνιστές);» μονολογούσε. Οι συγκεντρωμένοι κρατούσαν μεγάλους ξύλινους σταυρούς και μαύρα λάβαρα που έγραφαν «Ορθοδοξία ή θάνατος» και είχαν την υπογραφή « Ι.Μ. Εσφιγμένου». Λάβαρα που φυσικά δεν τυπώθηκαν για τη συγκεκριμένη διαμαρτυρία, αλλά βρίσκονται στα σεντούκια των υποστηρικτών των μοναχών της Εσφιγμένου. Δυστυχώς, αρκετοί από τους συμμετέχοντες ήταν σχετικά νεαρής ηλικίας, ενώ δεν έλειψαν από τις διαμαρτυρίες ρασοφόροι και καλόγριες. Το ίδιο σκηνικό στήθηκε και έξω από το θέατρο «Αυλαία», αλλά εκεί «πρωταγωνίστριες" ήταν μια κυρία με αμφίεση καλόγριας και δυο - τρεις ηλικιωμένες θεούσες που φώναζαν «αίσχος», «αίσχος» και δεν έκρυβαν την αντιπάθειά του για τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, αν και δεν έχει καμία ανάμειξη με τα θεατρικά δρώμενα της πόλης...
Ξεφεύγει από το "γραφικό"
Το παρήγορο είναι ότι στις σκοταδιστικές αυτές αντιδράσεις που σημειώθηκαν τις τελευταίες ημέρες συμμετείχαν πολύ λιγότεροι από αντίστοιχες συγκεντρώσεις του παρελθόντος. Για παράδειγμα, στη διαμαρτυρία για την κάρτα του πολίτη, που έγινε τον Φεβρουάριο του 2016, είχαν συγκεντρωθεί μπροστά από το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, στο πλακόστρωτο της παραλίας, κάπου 1.000 άτομα. Διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός και μάλιστα για μια συγκέντρωση που την διοργάνωσαν και τότε διάφοροι «γραφικοί»... Ένας εκ των ομιλητών είχε αποκαλύψει ότι «ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν ο πρώτος μαθητής που κήρυξε το μήνυμα του Ιησού»(!) και οι συγκεντρωμένοι ξέσπασαν σε δυνατά χειροκροτήματα, διότι αυτό δεν το γνώριζαν και χάρηκαν για λογαριασμό του στρατηλάτη, που μέχρι εκείνη τη στιγμή τον θεωρούσαν άπιστο πολυθεϊστή... Το πλήθος και τότε κρατούσε ελληνικές σημαίες, τις κουνούσε στους ρυθμούς των τραγουδιών του Σφακιανάκη που ακούγονταν από τα μεγάφωνα, κρατούσε σταυρούς και μαύρα λάβαρα της μονής Εσφιγμένου. Γιουχάιζε τους «λαθρομετανάστες», τους πολιτικούς, τους δημάρχους που χαρακτήριζαν «προδότες» οι ομιλητές και γιουχάιζαν και τη Δημοκρατία... Κάποιος Αναστάσιος Θεοδωρίδης του Ορθόδοξου Συλλόγου «Άγιος Βασίλειος» ήταν βέβαιος ότι «οι επόμενες ομιλίες των αρχιερέων θα γίνουν μπροστά σε σφαγιασμένους ανθρώπους«, ενώ ένας άλλος έλεγε ότι θα απαγορευτούν οσονούπω οι βαφτίσεις(!). Και κόσμος τους άκουγε με προσοχή και τους χειροκροτούσε, όχι κάνοντας «χαβαλέ» αλλά στα σοβαρά... Με πολύ προσοχή το πλήθος είχε ακούσει και τα όσα είχε να πει ο Νίκος Κωνσταντινίδης, ο εκπρόσωπος της trash TV της Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτόν, οι πολιτικοί μας είναι πουλημένοι, είναι αντίχριστοι και μέλη της λέσχης Μπίλντεμπεργκ. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης είναι «προδότης, ταγματάρχης του τουρκικού στρατού», ενώ τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο τον επέβαλε ο »σιωνισμός της Αμερικής«. Και όμως το πλήθος τον χειροκροτούσε για όλα αυτά, όπως και όταν υποστήριξε ότι ο μακαριστός Χριστόδουλος δολοφονήθηκε από κάποιους ιεράρχες »έμμεσα ή άμεσα". Το πώς δολοφονείται έμμεσα ή άμεσα κάποιος που πάσχει από κίρωση ήπατος δεν μας το είχε εξηγήσει, αλλά το πλήθος έδειχνε να συμφωνεί μαζί του σε όλα αυτά...
Και κάπως έτσι, βλέποντας εκατοντάδες άτομα να χειροκροτούν τους «γραφικούς» και να ορκίζονται ότι θα δώσουν και την τελευταία ρανίδα του αίματός τους για τα υψηλά ιδεώδη της Ορθοδοξίας, αρχίζεις να ανησυχείς. Αρχίζει να αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό που αντιμετωπίζεται ως «γραφικό» είναι τελικά πολύ σκοτεινό και βαθιά φασιστικό. Η εμφάνιση βουλευτών της Χ.Α. στη συγκέντρωση διάφορων «γραφικών» θρησκόληπτων επιβεβαιώνει ουσιαστικά το πόσο συγκοινωνούντα δοχεία συνεχίζουν να είναι διάφορες παρεκκλησιαστικές οργανώσεις με εθνικιστικές και φασίζουσες ομάδες και οργανώσεις.
Στη Θεσσαλονίκη πρόκειται για μια μικρή ομάδα «κρούσης», την οποία συναπαρτίζουν παλαιοημερολογίτες, φίλοι της μονής Εσφιγμένου του Αγίου Όρους και μέλη παρεκκλησιαστικών οργανώσεων, ενώ στις συγκεντρώσεις της συναθροίζονται και διάφορες ακροδεξιές και φασίζουσες ομάδες. Έτσι δεν αποτέλεσε έκπληξη το γεγονός ότι έξω από το «Αριστοτέλειο» βρέθηκαν και τέσσερις βουλευτές και τοπικά στελέχη της ναζιστικής Χρυσής Αυγής, που απαιτούσαν και αυτοί να σταματήσουν οι «βλάσφημες» παραστάσεις του έργου «Η ώρα του διαβόλου» του Φερνάντο Πεσσόα. Νωρίτερα οι χρυσαυγίτες κατέθεσαν και μηνυτήρια αναφορά κατά των συντελεστών της παράστασης, ενώ ουδείς και ουδεμία εκ των θρησκόληπτων αποδοκίμασε την παρουσία τους στην συγκέντρωση. Προφανώς οι διαμαρτυρόμενοι ανήκουν στην εκλογική πελατεία της Χ.Α. και δεν θεωρούν ότι τα μέλη της είναι φασίστες, ναζιστές, εγκληματίες, αλλά καλοί χριστιανοί και καλοί πατριώτες.
«Πατρίς - θρησκεία - οικογένεια»
Όπως και σε προηγούμενες αντίστοιχες σκοταδιστικές αντιδράσεις, έτσι και στις πρόσφατες για τις θεατρικές παραστάσεις «Η ώρα του διαβόλου» και «οι Εκκλησιάζοντες», οι συμμετέχοντες δήλωναν πίστη στο δόγμα «πατρίς - θρησκεία - οικογένεια». Κράδαιναν απειλητικά τους σταυρούς που κρατούσαν στα χέρια, έβριζαν χυδαία τους συντελεστές των παραστάσεων και έδειχναν έτοιμοι να τους λιντσάρουν αν τους είχαν μπροστά τους. Διόλου χριστιανικά, βέβαια, όλα αυτά. Το βλέμμα τους έδειχνε οργή και μίσος, ενώ στους μπροστάρηδες έξω από το «Αριστοτέλειο» ήταν ο αυτοαποκαλούμενος «πάτερ Κλεομένης», ο οποίος χαρακτήρισε «πατσαβούρα» την πρωταγωνίστρια της «Ώρας του διαβόλου» (Ευγενία Σαμαρά), «αλήτη» τον πρωταγωνιστή (Γιώργος Χρανιώτης) και «τσιράκι των ευρωσιωνιστών» (!) τον Πεσσόα, τον οποίο πιθανότατα αγνοούσε ως συγγραφέα μέχρι πρότινος. Ο ψευτορασοφόρος, που βεβήλωσε το εβραϊκό μνημείο στη Λάρισα, που επιτέθηκε με σφυρί στο γλυπτό «Κρίση» του Τάσου Νυφαδόπουλου και εμφανίζεται μαζί με μέλη του ακροδεξιού «Ιερού Λόχου» στη Θεσσαλονίκη, έδινε συνεχώς τελεσίγραφα για τη «βέβηλη» παράσταση: «Το κατάλαβες, ρε. Θα σταματήσετε την παράσταση» έλεγε σε έναν από τους συντελεστές, όταν εκείνος προσπαθούσε ματαίως να το πείσει ότι το έργο δεν είναι βέβηλο. Παράλληλα, βέβαια, ο «πάτερ» έδινε και τη δική του «παράσταση» μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες και τα κινητά τηλέφωνα που τον κατέγραφαν και λίγο αργότερα τα σχετικά βιντεάκια κυκλοφορούσαν σε όλο το διαδίκτυο. Πιθανόν αυτός να ήταν και ο στόχος του.
Μαζί του μερικές δεκάδες εθνικίσταροι και ταλιμπανίζοντες χριστιανοί και χριστιανές. Κάποιος έλεγε ότι η συγκεκριμένη παράσταση προωθείται από Εβραίους «για να χτυπηθεί η ορθόδοξη πίστη»... και οι γύρω του μόλις άκουγαν τη λέξη «Εβραίος» ξέσπαγαν σε γιουχαϊσματα. Φυσικά γι’ αυτούς ο διάολος και οι Εβραίοι είναι ταυτόσημες έννοιες. Άλλος κατηγορούσε τους συντελεστές της παράστασης ότι είναι βαλτοί από τον Ροκφέλερ.... «Μας έφεραν το Χυτήριο (σ.σ.: προφανώς εννοούσε την παράσταση “Corpus Christi”), μας φέρανε τον Κώδικα Ντα Βίντσι, τι άλλο θα κάνουνε (σ.σ.: οι σιωνιστές);» μονολογούσε. Οι συγκεντρωμένοι κρατούσαν μεγάλους ξύλινους σταυρούς και μαύρα λάβαρα που έγραφαν «Ορθοδοξία ή θάνατος» και είχαν την υπογραφή « Ι.Μ. Εσφιγμένου». Λάβαρα που φυσικά δεν τυπώθηκαν για τη συγκεκριμένη διαμαρτυρία, αλλά βρίσκονται στα σεντούκια των υποστηρικτών των μοναχών της Εσφιγμένου. Δυστυχώς, αρκετοί από τους συμμετέχοντες ήταν σχετικά νεαρής ηλικίας, ενώ δεν έλειψαν από τις διαμαρτυρίες ρασοφόροι και καλόγριες. Το ίδιο σκηνικό στήθηκε και έξω από το θέατρο «Αυλαία», αλλά εκεί «πρωταγωνίστριες" ήταν μια κυρία με αμφίεση καλόγριας και δυο - τρεις ηλικιωμένες θεούσες που φώναζαν «αίσχος», «αίσχος» και δεν έκρυβαν την αντιπάθειά του για τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, αν και δεν έχει καμία ανάμειξη με τα θεατρικά δρώμενα της πόλης...
Ξεφεύγει από το "γραφικό"
Το παρήγορο είναι ότι στις σκοταδιστικές αυτές αντιδράσεις που σημειώθηκαν τις τελευταίες ημέρες συμμετείχαν πολύ λιγότεροι από αντίστοιχες συγκεντρώσεις του παρελθόντος. Για παράδειγμα, στη διαμαρτυρία για την κάρτα του πολίτη, που έγινε τον Φεβρουάριο του 2016, είχαν συγκεντρωθεί μπροστά από το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, στο πλακόστρωτο της παραλίας, κάπου 1.000 άτομα. Διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός και μάλιστα για μια συγκέντρωση που την διοργάνωσαν και τότε διάφοροι «γραφικοί»... Ένας εκ των ομιλητών είχε αποκαλύψει ότι «ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν ο πρώτος μαθητής που κήρυξε το μήνυμα του Ιησού»(!) και οι συγκεντρωμένοι ξέσπασαν σε δυνατά χειροκροτήματα, διότι αυτό δεν το γνώριζαν και χάρηκαν για λογαριασμό του στρατηλάτη, που μέχρι εκείνη τη στιγμή τον θεωρούσαν άπιστο πολυθεϊστή... Το πλήθος και τότε κρατούσε ελληνικές σημαίες, τις κουνούσε στους ρυθμούς των τραγουδιών του Σφακιανάκη που ακούγονταν από τα μεγάφωνα, κρατούσε σταυρούς και μαύρα λάβαρα της μονής Εσφιγμένου. Γιουχάιζε τους «λαθρομετανάστες», τους πολιτικούς, τους δημάρχους που χαρακτήριζαν «προδότες» οι ομιλητές και γιουχάιζαν και τη Δημοκρατία... Κάποιος Αναστάσιος Θεοδωρίδης του Ορθόδοξου Συλλόγου «Άγιος Βασίλειος» ήταν βέβαιος ότι «οι επόμενες ομιλίες των αρχιερέων θα γίνουν μπροστά σε σφαγιασμένους ανθρώπους«, ενώ ένας άλλος έλεγε ότι θα απαγορευτούν οσονούπω οι βαφτίσεις(!). Και κόσμος τους άκουγε με προσοχή και τους χειροκροτούσε, όχι κάνοντας «χαβαλέ» αλλά στα σοβαρά... Με πολύ προσοχή το πλήθος είχε ακούσει και τα όσα είχε να πει ο Νίκος Κωνσταντινίδης, ο εκπρόσωπος της trash TV της Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτόν, οι πολιτικοί μας είναι πουλημένοι, είναι αντίχριστοι και μέλη της λέσχης Μπίλντεμπεργκ. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης είναι «προδότης, ταγματάρχης του τουρκικού στρατού», ενώ τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο τον επέβαλε ο »σιωνισμός της Αμερικής«. Και όμως το πλήθος τον χειροκροτούσε για όλα αυτά, όπως και όταν υποστήριξε ότι ο μακαριστός Χριστόδουλος δολοφονήθηκε από κάποιους ιεράρχες »έμμεσα ή άμεσα". Το πώς δολοφονείται έμμεσα ή άμεσα κάποιος που πάσχει από κίρωση ήπατος δεν μας το είχε εξηγήσει, αλλά το πλήθος έδειχνε να συμφωνεί μαζί του σε όλα αυτά...
Και κάπως έτσι, βλέποντας εκατοντάδες άτομα να χειροκροτούν τους «γραφικούς» και να ορκίζονται ότι θα δώσουν και την τελευταία ρανίδα του αίματός τους για τα υψηλά ιδεώδη της Ορθοδοξίας, αρχίζεις να ανησυχείς. Αρχίζει να αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό που αντιμετωπίζεται ως «γραφικό» είναι τελικά πολύ σκοτεινό και βαθιά φασιστικό. Η εμφάνιση βουλευτών της Χ.Α. στη συγκέντρωση διάφορων «γραφικών» θρησκόληπτων επιβεβαιώνει ουσιαστικά το πόσο συγκοινωνούντα δοχεία συνεχίζουν να είναι διάφορες παρεκκλησιαστικές οργανώσεις με εθνικιστικές και φασίζουσες ομάδες και οργανώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου