Παρασκευή, Οκτωβρίου 06, 2017

Ο Πανελλήνιος Πόθος στην Κάζα Μπιάνκα

Ο Σωτήρης Χρηστίδης (1858 — 1940), ήταν ζωγράφος, λιθογράφος και εικονογράφος λαϊκών

Εγκαίνια έκθεσης Ο Πανελλήνιος Πόθος [Απο-τυπώματα ελληνικότητας]

https://paletaart.files.wordpress.com/2014/01/cf87cf81ceb7cf83cf84ceafceb4ceb7cf82-cf83cf89cf84ceaecf81ceb7cf82-cebf-cf80ceb1cebdceb5cebbcebbceaecebdceb9cebfcf82-cf80cf8cceb8cebf.jpg?w=900
 Η Ένωσις της Κρήτης μετά της μητρός Ελλάδος.

Η Δημοτική Πινακοθήκη εγκαινιάζει τη Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017, στις 20.00, στην Casa Bianca την έκθεση Ο Πανελλήνιος Πόθος [Απο-τυπώματα ελληνικότητας], έργα του Σωτήρη Χρηστίδη (1858 –1940) σε επιμέλεια της Θάλειας Στεφανίδου.
Ο Χρηστίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, αλλά επαγγελματικά δραστηριοποιήθηκε στην Αθήνα. Οι λιθογραφίες του απαθανατίζουν με το βλέμμα ενός αυθεντικού αφηγητή ηρωικές στιγμές της νεοελληνικής ιστορίας, πλάθουν αλληγορικές όψεις από το αρχαιοελληνικό και βυζαντινό παρελθόν προκειμένου να εικονοποιηθούν αρετές της φυλής που ικανοποιούν το λαϊκό αίσθημα, αλλά και παράγουν με την αισθητική της εποχής καθημερινά συμβάντα από τη ζωή της πόλης, εξώφυλλα σε λαϊκά αναγνώσματα, εικονογραφήσεις σε εφημερίδες, σε μουσικές παρτιτούρες, σε διαφημιστικά φυλλάδια, σε διπλώματα, σε σχέδια κεντημάτων κ.α.
Η επιμελήτρια της έκθεσης Θάλεια Στεφανίδου, Ιστορικός/Κριτικός Τέχνης, σημειώνει «…. Ο Χρηστίδης ως επαγγελματίας εικονογράφος, που κατέχει τη μανιέρα του τεχνίτη και που αφομοίωσε γόνιμα το λαϊκό αίσθημα, τις αγωνίες και τα ιδεολογήματα της πολυτάραχης εποχής του (απελευθερωτικός αγώνας της Κρήτης, πόλεμος του 1897, μακεδονικός αγώνας, βαλκανικοί και μικρασιατικοί πόλεμοι), ξεκίνησε την καριέρα του ως εικονοποιός παραμυθητικών αφηγήσεων, εμμένοντας στην παραδοσιακή και λαϊκή αισθητική, πολύ μακράν των εικαστικών ιδιωμάτων που δίδασκαν οι Σχολές και Ακαδημίες Καλών Τεχνών στην Ευρώπη, για να μετεξελιχθεί σταδιακά σε δάσκαλο των γραφιστικών τεχνών. Από την άποψη αυτή η προσφορά του στο χώρο των ελασσόνων τεχνών είναι σίγουρα πολύ σημαντική. Αν σκεφτούμε μάλιστα τον πάρα πολύ μεγάλο αριθμό ανατύπων και την ευρεία τους διάδοση και διάχυση στον κόσμο, καταλαβαίνουμε το πόσο όλη αυτή η παραγωγή επηρέασε συνειδήσεις όπως και διαμόρφωσε αισθητικές αντιλήψεις …Αυτό ωστόσο που πιστεύω πως σήμερα έχει σημασία για το έργο του Χρηστίδη, αποτιμώντας το συνολικά και με σύγχρονο βλέμμα, είναι ότι προσομοιάζει σε μια ολοκληρωμένη εικονογραφική πλατφόρμα επικοινωνιακής αντίληψης, διεξοδική, σαν πλαίσιο ενός τηλεοπτικού προγράμματος με όλη του την ποικιλία: ειδήσεις, ενημέρωση, ψυχαγωγία, ιστορία, περιπέτεια, life style, celebrities, μάχες σαν video games κτλ., καλύπτοντας έτσι όλους τους τομείς όπου απαιτείται οπτική καλλιγραφία.»
Η έκθεση διοργανώνεται από τη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης και εντάσσεται στα 52α Δημήτρια.
Τα έργα προέρχονται από τη συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης Θεσσαλονίκης.
Διάρκεια έκθεσης: 10 Οκτωβρίου έως 30 Νοεμβρίου 2017
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο:10.00 – 17.00
Πέμπτη:10.00 – 20.00
Κυριακή και Δευτέρα: ΚΛΕΙΣΤΑ
Casa Bianca: Βασ. Όλγας 180 & Θεμ. Σοφούλη, τηλ. 2313 318538, 2310 427555μυθιστορημάτων.
Η Μάχη  του Κιλκίς

Ο Σωτήρης Χρηστίδης (1858 — 1940), ήταν ζωγράφος, λιθογράφος και εικονογράφος λαϊκών Βιογραφία

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1858. Σε ηλικία 20 χρόνων γράφεται διαδοχικά στην Ιατρική Σχολή Αθηνών και στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, αλλά τα εγκαταλείπει και τα δύο και αρχίζει την επαγγελματική του σταδιοδρομία από το σχεδιαστήριο της Ελληνικής Εταιρείας Ορυχείων Λαυρίου. Την περίοδο αυτή γνωρίστηκε με τον Κάρολο Χάουπτ (1866 - 1937), από τον οποίο έμαθε την τέχνη της λιθογραφίας, και τον Δράκο (Δημήτριο) Παπαδημητρίου (1859 - 1940), από τον οποίο μυήθηκε στις εκδόσεις.
Το 1904, μετακόμισε στην Αθήνα, όπου εγκατέστησε το ατελιέ του. Εκεί σχεδίασε τις περίφημες εικονογραφίες του με θέμα τις μάχες των Βαλκανικών Πολέμων.
Η τέχνη του αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά το 1938, με την έκθεση που οργάνωσε ο Δημήτρης Πικιώνης, αφιερωμένη «εις την τέχνη της ελληνικής παραδόσεως».

Αποτέλεσμα εικόνας για σωτηρης χριστιδης








































Η γιγαντομαχία της Κρέσνας,

Δεν υπάρχουν σχόλια: