Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 04, 2008

ΑΛΚΙΦΡΟΝΟΣ ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ : Του έρωτα τα πάθη



ΑΛΚΙΦΡΟΝΟΣ* ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ

[ Αλκίφρων : Αθηναίος ρήτορας που έζησε ανάμεσα
στον 3ο και 2ο αιώνα π.Χ.
Συνέγραψε μία σειρά από πλασματικές επιστολές,
οι οποίες θεωρούνται υποδείγματα "αττικού ύφους".
"Συντάκτες" των επιστολών υποτίθεται ότι είναι
αγρότες, ψαράδες, παρασιτικοί τύποι και εταίρες
του αθηναϊκού 4ου αιώνα π.Χ.
Οι 124 σωζόμενες επιστολές του χωρίστηκαν από τους γραμματολόγους
σε τέσσερα βιβλία και αποτελούν την ανάγλυφη εικόνα
του ιδιωτικού βίου της εποχής εκείνης, οι πιο πολλοί δε από
τους τύπους του παρουσιάζουν μιαν εξαιρετική ομοιότητα
με τους ανθρώπους της εποχής μας.]

ΒΙΒΛΙΟ A΄
ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

24
Ο Γέμελλος στη Σαλακωνίδα

Τι συμβαίνει , Σαλακωνίδα, και περιφρονείς θρασύτατα εμένα,
το αφεντικό σου;
Εγώ δεν ήμουν που σε πήρα,
και μάλιστα κρυφά από τη μάνα σου,
από το εργαστήρι, εκεί που καθόσουν δίπλα στον κουτσό επιδιορθωτή
των ρούχων,
και σ' έφερα στο σπίτι έχοντάς σε σαν κληρονόμο μου;
Αλλά εσύ,
πουτανίτσα, συνεχώς φρυάζεις , καγχάζεις και με περιγελάς.
Άθλια, θα σταματήσεις ή όχι να το παίζεις πως είσαι κάποια;
Αλλιώς εγώ θα σου δείξω πώς από εραστής σου γίνομαι αφεντικό
και θα σε καβουρντίσω σαν κριθάρι.
Τότε θα καταλάβεις τι συμφορά πήγες κι έριξες απάνω στην γκλάβα σου.
***

25
Η Σαλακωνίδα στο Γέμελλο

Αφεντικό, εδώ που έφτασα όλα μπορώ να τ' αντέξω
εκτός από το να κοιμάμαι μαζί σου.
Δεν το 'σκασα χτες το βράδυ ούτε κρύφτηκα στους θάμνους,
όπως νόμιζες, αλλά χώθηκα κάτω απ' τη σκάφη του ψωμιού,
που την αναποδογύρισα και την είχα για κάλυμμα.
Επειδή αποφάσισα να δώσω τέλος στη ζωή μου και να κρεμαστώ,
άκου στα ίσια τι έχω να σου πω, αφού η θέληση για το θάνατο
διώχνει από μέσα μου το φόβο.
Γέμελλε, σε σιχαίνομαι, από τη μια μεριά για το τριχωτό κορμί σου,
που είναι σαν της αλεπούς, και από την άλλη για το
στόμα σου,
που βγάζει από τα σωθικά σου την πιο βρομερή μπόχα.
Να χαθείς , να χαθείς, τέτοιος που είσαι!
Να πας να βρεις καμιά τσιμπλιάρα και φαφούτα
γριά άγρότισσα , που αλείφεται με πίσσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ακόμα και καθηγητές πανεπιστημίων συλλαμβάνονται στις ΗΠΑ όταν καταγγέλλουν τη σφαγή των Παλαιστινίων στη Γάζα

  Η Μαργαρίτα Συγγενιώτη έγραψε στο προφίλ της στο Facebook το παρακάτω σχόλιο , το οποίο ευχαρίστως προσυπογράφουμε και αναρτούμε:   «Η Νόε...