Τρίτη, Σεπτεμβρίου 09, 2008

Η τυπολογία της μπαλακίας και τα μουσικά μου γούστα

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (9/9/08)
το αναγνωστικό
ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

Και Μάλερ και Μετάλλικα...

Από τον ΧΡΗΣΤΟ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ
mich@enet.gr,www.bavzer.blogspot.com

"ΜΙΑ έρευνα του Πανεπιστημίου Heriot-Watt της Σκωτίας σχετικά με τα μουσικά γούστα και την προσωπικότητα του ανθρώπου, έφερε στην επιφάνεια απροσδόκητα αποτελέσματα. Οπως π.χ. ότι οι φίλοι του χέβι μέταλ και της κλασσικής μουσικής έχουν μεταξύ τους πολλά κοινά σημεία: είναι εσωστρεφείς, προτιμούν να περνούν περισσότερες ώρες στο σπίτι, αλλά είναι δημιουργικοί και ρέπουν προς το μεγαλειώδες και το πομπώδες. «Είναι πιο πιθανόν ένας οπαδός των Μετάλλικα να ακούσει μια συμφωνία του Μάλερ παρά οτιδήποτε άλλο», ισχυρίζεται ο καθηγητής Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας Αντριαν Νορθ, που συντόνισε την έρευνα, στην οποία πήρε μέρος δείγμα 36.000 ανθρώπων. Η έρευνα έδειξε ότι όσοι ακούνε ανεξάρτητο ροκ έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και έλλειψη ενδιαφερόντων, οι οπαδοί της ραπ μουσικής σκέπτονται πολύ τον εαυτό τους και είναι άνθρωποι του έξω, ενώ οι φίλοι της κάντρι είναι σκληρά εργαζόμενοι. Με την έρευνά του αυτή ο Νορθ θέλησε να αποδείξει ότι οι άνθρωποι δένονται με τη μουσική που ακούνε, επειδή αυτή προφανώς είναι άμεσα συνυφασμένη με την προσωπικότητά τους.[...]
***

Προς αξιότιμον κύριον Άντριαν Νορθ
Πανεπιστήμιο Heriot-Watt της Σκωτίας

Κύριε καθηγητά, με περιμπερδέψατε με την έρευνά σας
και νιώθω ένα ασήκωτο βάρος , με το μπαρδόν ,
στο μουσικό μου προστάτη.

Θα σας περιγράψω το πρόβλημά μου
κι εσείς θα μου πείτε αν είμαι ανίατος.

Αγαπώ την κλασική μουσική, αλλά μ' αρέσουν και τα υπόλοιπα
είδη του μουσικού στερεώματος, δε λέω "όχι" δηλαδή σε καλά κομμάτια
από τις περιοχές του ροκ, της κάντρι, της ποπ , της σόουλ, της τζαζ,
της έθνικ, να μην αναφέρω τα δικά μας δημοτικά και ρεμπέτικα.
Γενικά είμαι ένας άνθρωπος με ποικίλα μουσικά γούστα
και αυτό έως τώρα το θεωρούσα πάρα πολύ φυσικό.
Ήρθε όμως τώρα η έρευνα που κάνατε και με αποσυντόνισε πλήρως.
Κάθε φορά που πάω να ακούσω κάποια συμφωνία του Μπετόβεν,
λέω μέσα μου: " Επ!, Γεροντάκο , πάλι άρχισες να ερωτοτροπείς με το μεγαλειώδες
και να ρέπεις προς το πομπώδες", και κλείνω
αμέσως έντρομος το ραδιόφωνο.
Όταν πάλι τυχαίνει να δουλεύω στον υπολογιστή
και ακούω ένα κομμάτι της ανεξάρτητης ροκ που μ' αρέσει ,
με κυριεύουν τόσο έντονα αισθήματα χαμηλής αυτοεκτίμησης
και νιώθω πως είμαι έτοιμος για τα μπάζα σε τέτοιο βαθμό , που είμαι
έτοιμος να πάρω το χασαπομάχαιρο για τις μπριζόλες και να κάνω
ελληνικό χαρακίρι.
Πέστε μου , κύριε σοφέ ερευνητά , τι συμβαίνει με την περίπτωσή μου;
Σε ποιο συρτάρι της εκπληκτικής ψυχοτυπικής ντουλάπας σας

θα μπορούσατε να με κατατάξετε;
Με εξαιρετική τιμή

Γεροντάκος ,
Θεσσαλονίκη,
Μακεδονία
( του Αλεξάνδρου η χώρα,

που νίκησε τους βάρβαρους
κι ελεύθερη είναι τώρα)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ακόμα και καθηγητές πανεπιστημίων συλλαμβάνονται στις ΗΠΑ όταν καταγγέλλουν τη σφαγή των Παλαιστινίων στη Γάζα

  Η Μαργαρίτα Συγγενιώτη έγραψε στο προφίλ της στο Facebook το παρακάτω σχόλιο , το οποίο ευχαρίστως προσυπογράφουμε και αναρτούμε:   «Η Νόε...