Σάββατο, Νοεμβρίου 02, 2024

7ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΠΑΡΟΚ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 

7ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΠΑΡΟΚ ΜΟΥΣΙΚΗΣ:
Η ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ

Διοργάνωση: ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Καλλιτεχνική επιμέλεια φεστιβάλ Δήμος Γκουνταρούλης
Το 7ο Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής, υπό τον τίτλο Η Εποχή των Πειραμάτων, εστιάζει στην ιδιαίτερα πρωτότυπη και ευφάνταστη μουσική του 17ου αιώνα, η οποία χαρακτηρίζεται από αξιοσημείωτη δημιουργικότητα, ποικιλομορφία και διάχυτο πνεύμα νεωτερικότητας, αναζήτησης και πειραματισμού.
Στην Ευρώπη του 17ου αιώνα η επιστήμη ανθίζει και οι νέες εφευρέσεις κι ανακαλύψεις ανοίγουν νέους δρόμους στην ανθρώπινη γνώση κι αλλάζουν τον κόσμο. Μέσα σ’ αυτό το πνεύμα, κατά τη διάρκεια του 17ου αιώνα μπαίνουν οι βάσεις και γεννιούνται τα χαρακτηριστικά όλης της μετέπειτα δυτικής κλασικής μουσικής. Τότε εμφανίζονται και εξελίσσονται οι διάφορες μουσικές φόρμες (η όπερα, η καντάτα, η σονάτα, η σουίτα, το κοντσέρτο, η συμφωνία), οι οικογένειες των οργάνων και η τεχνική τους ανάπτυξη, καθώς και η ίδια η έννοια της δεξιοτεχνίας, και τότε αναπτύσσεται το δυτικό τονικό σύστημα και η αρμονία.
Το φεστιβάλ παρουσιάζει κάποιες από τις πιο σημαντικές κι ενδιαφέρουσες πτυχές αυτής της εκπληκτικής και γόνιμης μουσικής περιόδου, διατρέχοντας τον 17ο αιώνα σε τέσσερις συναυλίες με διακεκριμένους και κορυφαίους μουσικούς της ευρωπαϊκής και της ελληνικής μπαρόκ σκηνής, δίνοντας έμφαση σε έργα και συνθέτες που αναδεικνύουν το ανοιχτό κι ανήσυχο πνεύμα και τον πειραματικό χαρακτήρα της πρώιμης μπαρόκ μουσικής. 
Από την εξωστρεφή και τολμηρή ιταλική οργανική μουσική της εποχής του Γαλιλαίου, στις μοναδικές και αινιγματικές Σονάτες των Μυστηρίων του αυστριακού Heinrich Ignaz Franz Biber, κι από τα αντισυμβατικά τραγούδια της τρέλας που άνθισαν στην Αγγλία το 2ο μισό του 17ου αιώνα, στο εμβληματικό opus 5 του Arcangelo Corelli που εκδόθηκε την 1η Ιανουαρίου του 1700 και σηματοδοτεί  τη μετάβαση από τη μουσική του 17ου σ’ αυτήν του 18ου αιώνα.

ΔΕ 18 Νοεμβρίου
Mad
Songs, τα τραγούδια της τρέλας – Αγγλία, 2ο μισό του 17ου αιώνα

ΤΕ 20 Νοεμβρίου
Arcangelo
Corelli, op.5 – 1700, το τέλος μιας εποχής

ΠΑ 22 Νοεμβρίου
‘Κάθε λογής σπάνιες και μοντέρνες εφευρέσεις’ – οργανική μουσική από την Ιταλία του Γαλιλαίου


ΣΑ 23 Νοεμβρίου
Heinrich Ignaz Franz Biber – Οι Σονάτες των Μυστηρίων


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η σημαντικότερη μελωδία κάθε μεγάλου συνθέτη (προσωπική άποψη)

0:00 Claudio Monteverdi 1:38 Heinrich Schütz 2:23 Barbara Strozzi 4:03 Jean-Baptiste Lully 5:29 Henry Purcell 7:34 Arcangelo Corelli 9...