In this video, we visit the most long-awaited exhibition Edward Hopper’s New York, at the Whitney Museum of American Art. The show takes a comprehensive look at Hopper’s life and work, from his early impressions of New York in sketches, prints, and illustrations, to his late paintings, in which the city served as a backdrop for his evocative distillations of urban experience.
More information about the exhibition: https://whitney.org/exhibitions/edwar...
Έντουαρντ Χόπερ - Η ζωή και το έργο του Αμερικανού ...
___________________________H Nέα Υόρκη του Έντουαρντ Χόπερ
Δε θα μπορούσε άλλο μουσείο παρά το Whitney Museum of American Art να οργανώσει μεγαλύτερη έκθεση για τον Έντουαρντ Χόπερ. Όχι μόνο γιατί ο Αμερικανός καλλιτέχνης πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, από το 1913 μέχρι το θάνατό του το 1967, ζώντας και δουλεύοντας σε ένα διαμέρισμα στον τελευταίο όροφο της Washington Square North 3 στο Greenwich Village, μόλις λίγα τετράγωνα από το σημείο όπου βρίσκεται σήμερα το Whitney, αλλά και γιατί η συλλογή του μουσείου διαθέτει πάνω από 3.100 έργα του Χόπερ, περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο μουσείο στον κόσμο.
Το σύνολο της καλλιτεχνικής του περιουσίας - 2.500 πίνακες, ακουαρέλες, χαρακτικά και σχέδια, το κληροδότησε στο μουσείο το 1968 η χήρα του, η καλλιτέχνιδα Τζότζεφιν Νίβισον Χόπερ.
Η έκθεση «Edward Hopper's New York» εγκαινιάστηκε στις 19 Οκτωβρίου 2022 στο Whitney Museum of American Art και διήρκεσε έως τις 5 Μαρτίου 2023 με περισσότερους από 200 πίνακες ζωγραφικής, ακουαρέλες, χαρακτικά και σχέδια και συμπληρώνεται με δάνεια από δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές, καθώς και αρχειακό υλικό, όπως έντυπα εφήμερα, αλληλογραφία, φωτογραφίες και σημειωματάρια. Στην έκθεση παρουσιάστηκαν διάσημοι πίνακες, όπως τα έργα Automat (1927), Early Sunday Morning (1930), Room in New York (1932), New York Movie (1939) και Morning Sun (1952), ενώ θα προστεθούν και λιγότερο γνωστές αλλά κρίσιμα σημαντικές συνθέσεις, όπως μια σειρά από ακουαρέλες με στέγες και γέφυρες της Νέας Υόρκης και ο πίνακας City Roofs (1932).
[........................................]
Η Νέα Υόρκη γοήτευσε αδιάλειπτα τον Χόπερ που την παρατηρούσε να αλλάζει, να κατεδαφίζεται και να επανευφερίσκει τον εαυτό της ξανά και ξανά. Ωστόσο ο ίδιος μπόρεσε να καταγράψει και όσα δεν άλλαζαν, όσα συνέβαιναν «χαμηλά» δημιουργημένα μέσα στο τοπίο της φαντασίας του, σε ανθρώπινη κλίμακα, σε χώρους ρεαλιστικούς, σχεδόν οικείους που επιτρέπουν στον θεατή το ρόλο του ηδονοβλεψία και την κατασκευή ενός δικού του σύμπαντος με φιγούρες που αλληλοεπιδρούν αδιόρατα με το περιβάλλον τους και φανερώνουν συναισθήματα: μοναξιά, λύπη, πλήξη και παραίτηση, σε γραφεία, σε δημόσιους χώρους, σε θέατρα, σε διαμερίσματα, στο δρόμο, σαν να τους έχει απαθανατίσει ο δημιουργός τους λίγο πριν ή λίγο μετά την κορύφωση μιας θεατρικής ή κινηματογραφικής σκηνής.
Η πόλη μέσα στα έργα του Χόπερ ήταν αποφασιστικά μη εικονική, μακριά από την κορυφή κάθε νέου ουρανοξύστη και σε μεγάλο βαθμό ριζωμένη σε ένα παρελθόν που δεν είχε συμβαδίσει με το παρόν, η πόλη είναι το σκηνικό των συναισθημάτων. Αποφεύγοντας σκόπιμα τον διάσημο ορίζοντα και τα γραφικά ορόσημα, όπως η γέφυρα του Μπρούκλιν και το Empire State Building, ο Χόπερ έστρεψε την προσοχή του σε αφανείς χρηστικές κατασκευές και απομακρυσμένες γωνιές, προσελκύοντας τις συγκρούσεις του νέου και του παλιού, του αστικού και του οικιστικού, του δημόσιου και του ιδιωτικού που αποτύπωναν τα παράδοξα της μεταβαλλόμενης πόλης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου