Με την πολιτική κατάργησης θεμελιωδών επιστημονικών κλάδων από τα σχολεία, το Υπουργείο Παιδείας οδηγεί στην υποβάθμιση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας, την συρρίκνωση του κλάδου ΠΕ 78 –Κοινωνικών Επιστήμων, την αδιοριστία και την εξόντωση εκπαιδευτικών στην δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση.
Πρόκειται για πρακτικές σκοταδισμού.
Το συντονιστικό αναπληρωτών αδιόριστων εκπαιδευτικών καλεί σε κινητοποίηση αυτή την Τετάρτη 23 Ιούνη, στις 2μμ στο ΥΠΑΙΘ.
Ακολουθεί το κάλεσμα:
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ 23/6, 2μμ ΣΤΟ ΥΠΑΙΘ
Έναν χρόνο μετά την ψήφιση του Ν.4692/2020 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» εκατοντάδες μόνιμοι και αναπληρωτ(ρι)ές εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι/ες με τον κίνδυνο εξαφάνισής τους από την δημόσια εκπαίδευση και την ανεργία. Τα νέα ωρολόγια προγράμματα του λυκείου που προέκυψαν από τον παραπάνω νόμο, αφανίζουν οριστικά από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση:
· στην Γ΄ λυκείου μετά από 39 χρόνια διδασκαλίας το μάθημα της Κοινωνιολογίας (γενικής παιδείας και για τα δύο τελευταία έτη κατεύθυνσης στον προσανατολισμό ανθρωπιστικών και κοινωνικών σπουδών). Ισχύς από την σχολική χρονιά 2021 – 2022.
· το Γραμμικό Σχέδιο και Ελεύθερο Σχέδιο, ειδικά μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα, γεγονός που ενισχύει την ταξικότητα του δημόσιου σχολείου εφόσον πλέον τα μαθήματα αυτά προσφέρονται κυρίως στα φροντιστήρια. Ισχύς από την σχολική χρονιά 2020 – 2021.
· στην Β΄ λυκείου τα μαθήματα Σύγχρονος Κόσμος – Πολίτης και Δημοκρατία (γενικής παιδείας) και Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (κατεύθυνσης). Ισχύς από την σχολική χρονιά 2020 - 2021
· Στην Α΄ λυκείου μειώνουν από 2 σε 3 ώρες το μάθημα Πολιτικής Παιδείας. Ισχύς από την σχολική χρονιά 2020 – 2021.
· Καταργούνται από την Α’ Λυκείου τα μαθήματα επιλογής Καλλιτεχνική Παιδεία και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός. Ισχύς από την σχολική χρονιά 2020 - 2021
Πρόκειται για ολική εξαφάνιση των κοινωνικών επιστημών και των τεχνών! Ειδικά οι κοινωνικές επιστήμες που διδάσκονται στο γυμνάσιο μόνο για ένα δίωρο και στο δημοτικό στην ουσία καθόλου. Αυτή η εξέλιξη δεν εξοβελίζει μόνο τον κλάδο ΠΕ78 των κοινωνικών επιστημών, επιφέρει ανυπολόγιστο πλήγμα και στον κλάδο ΠΕ80 των οικονομολόγων με τους οποίους υπάρχει κοινή πρώτη ανάθεση για τα μαθήματα της β΄ και α΄ λυκείου!
Φυσικά περιορίζει εξίσου σε μεγάλο βαθμό και τους κλάδους των εικαστικών ΠΕ08 Καλλιτεχνικών μαθημάτων, ΠΕ79.02 Τεχνολογίας Μουσικής/Ήχου, ΠΕ89.01 Καλλιτεχνικών Σπουδών! Μόνιμοί εκπαιδευτικοί των ΠΕ78 και ΠΕ80 βγαίνουν φέτος κατά εκατοντάδες υπεράριθμοι με τους κοινωνικούς επιστήμονες να βρίσκονται σε πολλές περιπτώσεις με μηδενικό ωράριο! Χιλιάδες οργανικές θέσεις θα χαθούν και χιλιάδες συνάδελφοι θα βρεθούν σε καθεστώς αβεβαιότητας και εργασιακής επισφάλειας.
Ήδη οι προσλήψεις αναπληρωτ(ρι)ών αυτών των κλάδων ήταν μειωμένες την φετινή χρονιά που ίσχυσε ήδη η κατάργηση των μαθημάτων την Β΄ λυκείου. Οι συνάδελφοι/ισσες αναπληρωτ(ρι)ές όχι απλά δεν πρόκειται να μονιμοποιηθούν ενώ με προσωπικό και οικονομικό εν τέλει κόστος γύριζαν την Ελλάδα σε πολλές περιπτώσεις και πάνω από δεκαετία, αλλά δεν πρόκειται και να ξαναδουλέψουν στην εκπαίδευση. Βρίσκονται αντιμέτωποι και αντιμέτωπες με την ανεργία σε μία περίοδο οικονομικής κρίσης και εργασιακού μεσαίωνα της οποίας την πλήρη έκταση δεν έχουμε δει ακόμα!
Φυσικά δεν συζητάμε καν για την υποβάθμιση που δέχεται το δημόσιο σχολείο και οι μαθητές/μαθήτριες! Υποβάθμιση που δεν έχει να κάνει μόνο με ελλιπή εφόδια για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση – το 75% των σχολών του ανθρωπιστικού πεδίου είναι κοινωνικές επιστήμες ή έχουν πολλά μαθήματα κοινωνικών επιστημών και είναι αδιανόητο να μην διδάσκεται το μάθημα του σχεδίου στο σχολείο απαραίτητο για εισαγωγή στις πολυτεχνικές σχολές. Ξαφνικά η «ιερή αγελάδα» των πανελλαδικών κλώτσησε μόνη της την καρδάρα με το γάλα! Η υποβάθμιση αφορά το σύνολο της ζωής των μαθητ(ρι)ών, καθώς στερούνται γνώσεις που αφορούν τον πολιτισμό, την κρατική και δημοκρατική λειτουργία, τις συνθήκες και τις σχέσεις εργασίας και το πώς διαμορφώνονται, το πως παράγεται η υπεραξία και τα κέρδη, την λειτουργία των θεσμών, την αλλαγή των κοινωνιών. Οι μαθήτ(ρι)ες θα στερηθούν ερεθίσματα βασικά για την ανάπτυξη της φαντασίας και της κριτικής σκέψης.
Την επόμενη φορά δεν θα χρειαστεί καμία υγειονομική απειλή για να καταργηθεί ο πολιτισμός και η κοινωνική και πολιτική δράση των μελών μιας κοινωνίας! Βέβαια, έτσι και αλλιώς με δέκα ώρες εργασίας την ημέρα, απλήρωτες υπερωρίες και οικονομική ανέχεια δεν θα μένει χρόνος ούτε για ψυχαγωγία και καλλιέργεια ούτε για αγώνες και κριτικό αναστοχασμό πάνω στην κοινωνική πραγματικότητα.
· Καμία απόλυση εκπαιδευτικού! Καμία κατάργηση μαθήματος!
· Κατάργηση του ν. Γαβρόγλου (προσοντολόγιο), του ν. 4692/20 Κεραμέως και των νέων ωρολογίων προγραμμάτων που καταργούν τους κλάδους των κοινωνικών, οικονομικών, πολιτικών και νομικών επιστημών, της καλλιτεχνικής παιδείας και των αρχιτεκτόνων – πολ. μηχανικών
Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί/ μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου