Παρασκευή, Οκτωβρίου 09, 2020

Ο Θάνατος Ενός Κινέζου Μπούκι - The Killing Of A Chinese Bookie 1976: Το Αστυνομικό μοναδικό νεο-νουάρ του Τζον Κασσαβέτη

The Killing of a Chinese Bookie (1976)Ο Θάνατος Ενός Κινέζου Μπούκι - The Killing Of A Chinese Bookie 1976 . Αστυνομικό νεο-νουάρ του Τζον Κασσαβέτη - μοναδικό σε σχέση με την υπόλοιπη φιλμογραφία του - που επικεντρώνεται όχι τόσο στην δράση, αλλά στους χαρακτήρες και το δράμα τους, με το ιδιαίτερο σκηνοθετικό του στυλ.



Director:

John Cassavetes
Είναι η κλασική ιστορία του loser που, κουβαλώντας το βαρύ αμερικάνικο όνειρο, συγκρούεται με την πραγματικότητα.
Ο Κόσμο Βιτέλι, ένας βετεράνος του πολέμου της Κορέας, διαθέτει ένα στριπτ κλαμπ σε μια κακόφημη περιοχή της Νέας Υόρκης και συχνά χάνει μεγάλα χρηματικά ποσά σε τυχερά παιχνίδια, με αποτέλεσμα να δανείζεται από τοπικούς μαφιόζους, οι οποίοι θα κάνουν μια προσφορά στον Βιτέλι : να αναλάβει να σκοτώσει έναν Κινέζο πράκτορα στοιχημάτων και αυτοί σε αντάλλαγμα θα του χαρίσουν τα χρέη που έχει προς αυτούς.

Ο ίδιος ο Βιτέλι δεν είναι μόνο ιδιοκτήτης του κλαμπ: έχει στενούς προσωπικούς δεσμούς με κάθε έναν υπάλληλο του, από τις χορεύτριες και τις σερβιτόρες μέχρι τους μπάρμαν. Σε όλη τη διάρκεια της ταινίας,ο Βιτέλι επιδιώκει να σώσει όχι μόνο το κλαμπ και τους υπαλλήλους, όπου τους έχει σαν οικογένεια του, αλλά και να σωθεί ο ίδιος.

The Killing of a Chinese Bookie - Wikipedia



John Cassavetes - WikipediaJohn Cassavetes

Τζον Κασσαβέτης(1909-1989) - Βικιπαίδεια



Μια μεγάλη μορφή του "ανεξάρτητου αμερικάνικου κινηματογράφου". Αρνούμενος να συμβιβαστεί με το κυρίαρχο σύστημα του Χόλιγουντ, διορατικός και διεισδυτικός όσο κανείς άλλος Αμερικανός της εποχής του, γυρίζει από το 1958 μέχρι το 1980 έντεκα συνολικά ταινίες.

Με την κάμερα σε αδιάκοπη συνεχή κίνηση να καλπάζει και να καδράρει κατακερματισμένα πρόσωπα, ταυτίζει σχεδόν τον αφηγηματικό (αυτόν που διαρκεί μια ταινία) με τον φιλμικό χρόνο (σε αυτόν που αναφέρεται μια ταινία), και επιτρέπει στους ηθοποιούς να αυτοσχεδιάζουν φέρνοντας στην επιφάνεια μ᾽ ένα συγκλονιστικό, σπαραξικάρδιο τρόπο τα μύχια της ψυχής.

Ανατινάζει τους μύθους της ευτυχισμένης οικογένειας και της καταξίωσης, φανερώνοντας το χάος της μεσοαστικής τάξης, ενώ στοχάζεται βαθιά – όσο λίγοι – στο θέμα των σχέσεων, διαλύοντας κάθε ψευδαίσθηση ρομαντισμού.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μια μορφή μέσα στο πλήθος – A Face in the Crowd (1957): «Ένα καυστικό και επίκαιρο σχόλιο για την κατασκευή της πραγματικότητας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης»

Μια μορφή μέσα στο πλήθος – A Face in the Crowd (1957) Σκηνοθεσία: Ελία Καζάν(1909-2003) Ηθοποιοί: Alexander Kirkland, Andy Griffith, Antho...