Η Διαδρομη των Κομικς στις Βρυξελλες
Η Διαδρομή των Κόμικς στις Βρυξέλλες είναι ένα μονοπάτι που γυρίζει τον επισκέπτη ανάμεσα σε πολλούς τοίχους και κτίρια του κέντρου της πόλης, καθώς και σε γειτονιές όπως το Laeken και το Auderghem, όπου βρίσκονται ζωγραφισμένες μεγάλες τοιχογραφίες μερικών από τους διασημότερους χαρακτήρες των Γαλλοβελγικών κόμικς: ο Τεντέν, τα Στρουμφάκια, ο Αστερίξ, ο Λούκι Λουκ, ο Γκαστόν, ο Ζιλ Ζουρντάν και άλλοι. Το πρότζεκτ, που ξεκίνησε το 1991, εγκαινιάστηκε από τις αρχές των Βρυξελλών σε συνεργασία με το Βελγικό Κέντρο Κόμικς για να τιμηθεί η μακρά ιστορία και σχέση του Βελγίου με τα κόμικ στριπς.
Τα κόμικ στριπς είναι το καμάρι του Βελγίου. Εκεί είναι που τα κόμικ στριπς πέρασαν από το να θεωρούνται ένα δημοφιλές μέσο, σε μια ξεχωριστή μορφή τέχνης. Όντως, με πάνω από 700 σχεδιαστές κόμικς, το Βέλγιο έχει περισσότερους δημιουργούς κόμικ στριπς ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο από οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου. Στη Βελγική πρωτεύουσα μπορεί κανείς να βρει δεκάδες εξειδικευμένα μαγαζιά, γλυπτά, τοιχογραφίες, μπαρ και μουσεία που ασχολούνται με αυτή την τέχνη. Πουθενά αλλού τα κόμικς δεν είναι τόσο βαθιά ριζωμένα στην πραγματικότητα και στη φαντασία του κόσμου.
Τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, τα κόμικς δεν είχαν τις δικές του, αποκλειστικές εκδόσεις, αλλά τυπωνόταν σε εφημερίδες και εβδομαδιαία ή μηνιαία περιοδικά, με τη μορφή επεισοδίων. Στις αρχές του 1900 εμφανίστηκαν τα πρώτα δημοφιλή Γαλλικά κόμικς, όπως η Bécassine και το Les Pieds Nickelés. Η πρώτη μεγάλης κλίμακας παραγωγή κόμικς στο Βέλγιο ξεκίνησε στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1920. Σε αυτή την περίοδο, το Βέλγιο έζησε το ξεκίνημα πολλών νεανικών περιοδικών, όπως το Zonneland και το Petits Belges.
Ένα από τα πρώιμα αμιγώς Βελγικά κόμικς ήταν Οι περιπέτειες του Τεντέν, του Georges Prosper Remi, γνωστού με το ψευδώνυμο Hergé, που πρωτοεκδόθηκε το 1929. Το 1934, ο Ούγγρος Paul Winckler έφερε στο Βέλγιο τις περιπέτειες του Μίκυ Μάους και άλλων ηρώων της Ντίσνεϋ, στο περιοδικό Le Journal de Mickey. Η επιτυχία της πρωτοβουλίας του ενέπνευσε και άλλους εκδότες να ξεκινήσουν δικά τους περιοδικά γεμάτα με σειρές κόμικς από την Αμερική. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι το τέλος της δεκαετίας, με εκατοντάδες περιοδικά να τυπώνουν κυρίως εισαγώμενο υλικό. Το Spirou, ένα κορυφαίο περιοδικό κόμικς, ξεκίνησε την πορεία του εκείνη την εποχή.
Με το ξεκίνημα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, κατέστη αδύνατο να εισαχθούν Αμερικανικά κόμικς. Το γεγονός αυτό δημιούργησε τις ευκαιρίες για να ξεκινήσουν αρκετοί νεαροί καλλιτέχνες τη δουλειά στα κόμικς και στα κινούμενα σχέδια. Στην αρχή, συνέχισαν τις ημιτελείς Αμερικανικές ιστορίες των Superman και Flash Gordon, αλλά αργότερα άρχισαν να φτιάχνουν τους δικούς τους ήρωες στις δικές τους ιστορίες. Στη διάρκεια των επόμενων 50 χρόνων, υποστηριζόμενη από δεκάδες εκδότες, η αγορά των εγχώριων κόμικς άρχισε να ωριμάζει.
Σήμερα, τα Γαλλοβελγικά κόμικς έχουν μεταφραστεί στις περισσότερες Ευρωπαϊκές γλώσσες, ενώ μερικές σειρές όπως ο Λούκι Λουκ, τα Στρουμφάκια, ο Αστερίξ και ο Τεντέν, απολαμβάνουν παγκόσμια επιτυχία. Η Διαδρομή των Κόμικς τιμά αυτούς τους χαρακτήρες και πολλούς περισσότερους, σε πάνω από 50 μεγάλες τοιχογραφίες. Αξίζει να περπατήσετε τη Διαδρομή των Κόμικς ακόμη κι αν δεν είστε φαν των κόμικς, αφού ακολουθώντας το μονοπάτι είναι κι ένας καλός τρόπος να ανακαλύψετε τη Βελγική πρωτεύουσα.
Πηγή http://www.somuchreading.com/i-diadromi-ton-komiks-stis-vrixelles/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου