"Ο βοσκοί της Αρκαδίας"
(Τέλη της δεκαετίας 1630) Τέσσερις μορφές στέκονται μπροστά σε έναν αρχαίο τάφο.
Πάνω στον τάφο διακρίνεται η λατινική επιγραφή
"ET IN ARCADIA EGO"
"ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ..."
Το νόημα της επιγραφής:
ο θάνατος (εδώ εικονίζεται ως τάφος)
βρίσκεται ακόμη και στην ευτυχισμένη Αρκαδία, τόπο
καλλιτεχνικής αναφοράς της εποχής ως επίγειου Παραδείσου.
Επομένως κανείς δεν μπορεί να του ξεφύγει.
Επομένως κανείς δεν μπορεί να του ξεφύγει.
Ένας βοσκός προσπαθεί γονατιστός να διαβάσει
στο κάτω αριστερό μέρος του τάφου την επιγραφή,
ενώ πάνω στον τάφο διακρίνεται καθαρά η
σκιά του σώματός του, σαφής υπόμνηση
της φθαρτότητας της ανθρώπινης υφής.
Πίσω του , ακουμπισμένος στο επιτύμβιο,
ενώ πάνω στον τάφο διακρίνεται καθαρά η
σκιά του σώματός του, σαφής υπόμνηση
της φθαρτότητας της ανθρώπινης υφής.
Πίσω του , ακουμπισμένος στο επιτύμβιο,
τον παρακολουθεί ένας δεύτερος βοσκός.
Στην άλλη πλευρά, ένας τρίτος ποιμένας πατάει
το πόδι του σ΄ένα σκαλί του επιτυμβίου και
ακουμπώντας γερά στο ραβδί του στρέφεται και
κοιτά πίσω του μια όμορφη γυναίκα,
που χαμηλώνει περίσκεπτη το κεφάλι.
Η σύνθεση διακρίνεται για την κλασική της
λιτότητα και σαφήνεια , πράγμα που φαίνεται
από τη γεωμετρικότητα στην διάταξη των
μορφών και του φυσικού διακόσμου αλλά
και στην απόδοση των πτυχώσεων των ενδυμάτων.
Η επίδραση της αρχαιοελληνικής τέχνης φαίνεται
και από την ευγένεια των μορφών και τη
μελαγχολία που είναι αποτυπωμένη στα
πρόσωπα των μορφών και ιδιαίτερα της γυναίκας,
που πρέπει μάλλον να συμβολίζει την Τέχνη,
που δίνει την αθανασία σε όλα τα εφήμερα
πλάσματα της γης .
που πρέπει μάλλον να συμβολίζει την Τέχνη,
που δίνει την αθανασία σε όλα τα εφήμερα
πλάσματα της γης .
Ο Κλασικισμός σ΄όλο του το μεγαλείο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου