«Media Smart»
Για έξυπνους τηλεθεατές
«Τα αποτελέσματα των ερευνών που γίνονται τακτικά από ειδικούς όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο -αναφέρει ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων, Ροδόλφος Μορώνης- συγκλίνουν σε μια διαπίστωση: Τα παιδιά αποτελούν το φανατικότερο κοινό και τους φανατικότερους χρήστες των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης, κυρίως των ψηφιακών» αναφέρει σε δημοσίευμά της η Ελευθεροτυπία (18/6/2009).
Και γι' αυτόν τον λόγο δημιουργήθηκε το «Media Smart», ένα μη κερδοσκοπικό πρόγραμμα με στόχο την Παιδεία στα μέσα ενημέρωσης (media literacy), από το ΙΟΜ και την Ενωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ) σε συνεργασία με το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου.
Το πρόγραμμα, όπως επίσης αναφέρει ο Ροδόλφος Μορώνης, θα υλοποιηθεί σε πειραματικό επίπεδο από του χρόνου σε ολοήμερα σχολεία και σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, ενώ στη συνέχεια είναι «στο χέρι» του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου να αποφασίσει αν θα ενταχθεί ή όχι και στα υπόλοιπα σχολεία της χώρας μας.
Εχοντας σκοπό τα παιδιά να διδαχθούν και να προσεγγίζουν κριτικά το περιεχόμενο των μέσων ενημέρωσης στην καθημερινότητά τους και πιο απλά να γίνουν σκεπτόμενοι καταναλωτές, το εν λόγω πρόγραμμα παρέχει δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το «Media Smart» ξεκίνησε το 2002 στη Μεγάλη Βρετανία (www.mediasmart.org.uk), κι από τότε εφαρμόζεται σε επτά ακόμη χώρες της Ευρώπης: τη Γερμανία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, τη Σουηδία, τη Φινλανδία, την Ουγγαρία και την Πορτογαλία.
Το σημαντικό είναι ότι το πρόγραμμα το εποπτεύει μια ομάδα από ειδήμονες, οι οποίοι δίνουν τις κατευθύνσεις για την πορεία του στη χώρα μας μέσα στο πλαίσιο που προδιαγράφεται από τις αρχές του «Media Smart».
Η ειδική ομάδα απαρτίζεται από στελέχη διαφόρων φορέων και συγκεκριμένα πρόκειται για τους: Μαργαρίτα Παπαδά-Χειμώνα, Αναστασία-Σίσσυ Γκίκα, Ροδόλφο Μορώνη, Μανόλη Παπαπολύζο, Δημήτρη Ποταμιάνο, Μπέτυ Τσαρέστου, Ζωζέτα Μηλιοπούλου, Χρήστο Παναγόπουλο. Στόχος της συγκεκριμένης ομάδας (Media Smart Expert Group) είναι η συνεισφορά στο πρόγραμμα και η προώθησή του έτσι ώστε να βρει τη μεγαλύτερη δυνατή αποδοχή, απήχηση και προβολή.
Το «Media Smart» περιλαμβάνει τουλάχιστον τρία τεύχη εκ των οποίων το πρώτο αφορά τη διαφήμιση και προσαρμόστηκε για τα ελληνικά δημοτικά σχολεία. Το πρώτο τεύχος στην Ελλάδα κυκλοφορεί με τον τίτλο «Δες τη διαφήμιση... έξυπνα!» και προτείνεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ περιλαμβάνει και οδηγίες για γονείς και διασκεδαστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια για τα παιδιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου