Δευτέρα, Ιουνίου 29, 2009

Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

1. «Ολα αυτά τα στοιχεία που έχω πάρει από την κλασική μου παιδεία προσπαθώ να τα περάσω σε μια πιο απλή συνταγή που να μπορεί ν' απευθυνθεί σ' ένα πιο ευρύ κοινό κρατώντας όμως και την ποιότητά μου και τη λεπτομερειακή μου δουλειά»

2. «Πολλοί συγχέουν το λιτό, το απλό με το λίγο, το αφελές, το ανεπαρκές. Αλλά είναι μεγάλη αρετή το να είσαι ουσιαστικός με λίγες κουβέντες. Είναι η νιρβάνα του δημιουργού».

3. «Αγαπώ τη χώρα μου, αλλά δεν ξέρω αν μέσα από τη ζωή μου και το ξεδίπλωμα της καριέρας μου έχω πολλά πράγματα να θυμηθώ πως έχω πατήσει πάνω τους. Δεν έχω δεχτεί βοήθεια και αρκετές φορές νιώθω πολύ πιο άνετα να παίζω στο εξωτερικό. Κι έπειτα, δεν θα έλεγα πως γράφω ελληνική μουσική
».

4. «Νομίζω πως και ο όρος της ελληνικότητας πρέπει να επαναπροσδιοριστεί. Δεν είναι κάτι επιδερμικό. Θεωρώ πολύ βαριά κληρονομιά να πει κάποιος για μένα πως κουβαλάω την ελληνική μουσική. Απλώς προσπαθώ να πάω όσο πιο παλιά γίνεται στις ρίζες και τη βυζαντινή μουσική».

5. «Στην Ελλάδα δεν έχουμε καθήσει να δουλέψουμε ώστε να βγάλουμε ένα αποτέλεσμα να μπορεί να σταθεί και στην Ευρώπη. Δουλεύουμε όλοι για να δημιουργηθεί ένας μύθος εντός των συνόρων, που στην ουσία δεν σημαίνει τίποτα για κανέναν στο εξωτερικό. Μας αρέσει να δημιουργούμε ήρωες. Αν πω σε μια συνέντευξη ότι δεν μου αρέσει ο Μπετόβεν, σε κανέναν δεν θα φανεί παράξενο. Αν πω, όμως, ότι δεν μου αρέσει ο Θεοδωράκης ή ο Χατζιδάκις, θα δημιουργήσω σοκ. Είναι σαν να θίγω έναν θεσμό. Κι όμως, στο εξωτερικό όλοι δέχονται κριτική και όλα είναι υπό αμφισβήτηση. Πώς θα εξελιχθούμε αν αρκούμαστε στους δημιουργούς του '60; Νομίζω ότι και σήμερα υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να πάρουν τη σκυτάλη χωρίς ν' αναιρεθεί τίποτα απ' τους παλιούς».

Αποσπάσματα από τη συνέντευξη
του πιανίστα και συνθέτη

Βασίλη
Τσαμπρόπουλου
στο Γιώργο Χριστοδουλόπουλο
(Περιοδ. "Επτά" της Ελευθεροτυπίας/ 28-6-09).



Track title: Melos.
Album title: Melos - (2008).
Artist (pianist): Vassilis Tsabropoulos.
Vassilis Tsabropoulos (born 1966 in Athens) is a greek pianist and composer.
His own Website: http://www.tsabropoulos.gr/
Cello: Anja Lechner.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Καναδή ακτιβίστρια προς Μητσοτάκη: «Θα έπρεπε να ντρέπεστε, έχετε το αίμα 14.000 παιδιών από την Παλαιστίνη στα χέρια σας. Πώς μπορείτε να κοιτάζετε τον εαυτό σας στον καθρέπτη; Το Ισραήλ είναι τρομοκρατικό κράτος»

  Με μια ακτιβίστρια υπέρ της Παλαιστίνης βρέθηκε αντιμέτωπος ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον Καναδά, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη χώρα...