Παρασκευή, Ιουνίου 27, 2008

Αποβάλλεσαι!



Κοινωνία
Ευρώπη
Περίπου ...2.200 μαθητές αποβάλλονται
καθημερινά στην Μέγ. Βρετανία

Περισσότερα από 2.200 παιδιά αποβάλλονται από το σχολείο καθημερινά, στην Αγγλία, όπως δείχνουν τα επίσημα στατιστικά στοιχεία στα οποία αναφέρεται το BBC News (24.06.2008).
Οι στατιστικές δείχνουν ότι οι μαθητές που αποβλήθηκαν λόγω κακής συμπεριφοράς έφθασαν τον αριθμό των 425.600. Παρόλα αυτά, σε σταθερή βάση, οι αποβολές έχουν μειωθεί κατά 7% .
Οι σημαντικότεροι λόγοι για μόνιμη
αποβολή είναι η συνεχής επιθετική συμπεριφορά, η φυσική βία εναντίον άλλων μαθητών, η φυσική βία εναντίον ενηλίκων και η λεκτική εξύβριση προς ενήλικες. Τα αγόρια αποβάλλονται κατά τέσσερις φορές περισσότερο από τα κορίτσια.
Οι αποβολές τριών ή λιγότερων ημερών είναι πολύ περισσότερες από τις διαρκείς αποβολές και είναι κατά 29% λιγότερες από το 1997.
Οι βραχυπρόθεσμες αποβολές έχουν αυξηθεί κατά 80.000 το 2003-2004 και κατά 425.600 κατά το 2006-2007.
Η πλειοψηφία των αποβολών γίνεται στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπου φαίνεται ότι ένας στους 10 μαθητές αποβάλλεται.
Ο Υπουργός Νεολαίας Κέβιν Μπρένναν δήλωσε:" 'Ενώ οι μακροπρόθεσμες αποβολές έχουν μειωθεί, έχουν αυξηθεί οι βραχυπρόθεσμες αποβολές. Αυτό δείχνει ότι υπάρχει έγκαιρη παρέμβαση στα περισσότερα σοβαρά περιστατικά κακής συμπεριφοράς".
΄Οσον αφορά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, οι διαρκείς αποβολές έχουν μειωθεί και φθάνουν τον αριθμό των 980 έναντι 1.540 το 1997.
Ο εκπρόσωπος όμως της αντιπολίτευσης δήλωσε ότι "σε σοκάρει να ακούς ότι παιδιά ηλικίας τεσσάρων η πέντε ετών πρέπει
να αποβληθούν από το σχολείο", ενώ άφησε να εννοηθεί ότι η κυβέρνηση "προσπαθεί να κατευθύνει τα σχολεία και τις τοπικές αρχές να μειώσουν τις στατιστικές σχετικά με τις αποβολές μαθητών".

***

ΣΧΟΛΙΟ

Ο σωστός δάσκαλος αποφεύγει να απομακρύνει συχνά από την τάξη του το μαθητή με παραβατική συμπεριφορά, ο δε διευθυντής του σχολείου αγωνίζεται για να κρατήσει αυτόν τον μαθητή στο σχολείο. Όσο πιο πολύ απομακρύνεται ο μαθητής από την τάξη και από το σχολείο, τόσο αυξάνονται οι κίνδυνοι για τη στρέβλωση της ψυχοσυναισθηματικής του προσωπικότητας και, επομένως, για την μη φυσιολογική κοινωνικοποίησή του. Η κατανόηση της εφηβικής προσωπικότητας , η συγκατάβαση
ως προς τα κίνητρα ορισμένων δυσλειτουργιών της ,
η επιμονή στις δημοκρατικές διαδικασίες
( συζήτηση κατά μόνας
ή μέσα στην ομάδα) με τον
παραβατικό έφηβο και η εφαρμογή πλήθους έξυπνων
μεθόδων και τεχνικών ( μέσα στις οποίες περιλαμβάνονται οι επιβραβεύσεις
αλλά και οι
δημιουργικές εντός σχολείου τιμωρίες)
αποβαίνουν, τις περισσότερες φορές, πολύ
πιο αποτελεσματικές από τις ποινές της πρόσκαιρης απομάκρυνσης ή της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος. Οι τελευταίες δημιουργούν αγεφύρωτο ψυχικό χάσμα ανάμεσα στον έφηβο και το σχολείο, το οποίο εκλαμβάνεται ως ένα είδος κολαστηρίου, το οποίο ο ανώριμος έφηβος πιστεύει ότι τον μισεί και τον εκδικείται άδικα.
Ως προς το σημείο αυτό, δεν έχει ολότελα άδικο, όταν γνωρίζουμε
πόσοι από τους εκπαιδευτικούς είναι παντελώς ανίκανοι να ασκήσουν
τα παιδαγωγικά τους καθήκοντα,
εμφορούνται από προκαταλήψεις και εμμονές συμπλεγματικού
χαρακτήρα ή ασκούν λεκτική και σωματική βία πάνω σε
παιδιά εντελώς ανίκανα να αντισταθούν.
Οι "λαμπροί" αυτοί τύποι είναι που κάνουν ζημιά στην εκπαίδευση
κι αυτοί πρώτοι πρέπει να αποβληθούν από τους κόλπους της.
Όχι οι "προβληματικοί" μαθητές , τους οποίους κάθε υγιές
εκπαιδευτικό σύστημα οφείλει να κοινωνικοποιήσει με τα σωστά μέσα,
γιατί αυτή , σε τελική ανάλυση , είναι η αποστολή του.
Το να κηρύσσουμε κάποιον με περισσή ευκολία αποσυνάγωγο
δεν είναι σωστό μέσο.
Είναι σαν να απομακρύνουμε
από το μαντρί μας
πρόσκαιρα ένα ζωηρό μοσχαράκι ,
για να το δεχτούμε πάλι πίσω μεταλλαγμένο σε... τρελή αγελάδα .

Δεν υπάρχουν σχόλια: