Δευτέρα, Απριλίου 23, 2018

Ο υπέροχος εικονογράφος Έντμουντ Ντιλάκ

Αποτέλεσμα εικόνας για Edmund DulacΟ Edmond Dulac  (1882-1953)  γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Τουλούζη, αλλά από τα νιάτα του υπήρξε Αγγλόφιλος ,  υιοθετώντας τον αγγλικό τρόπο ένδυσης και την αγγλική συμπεριφορά ,  σε τέτοιο βαθμό που ήταν γνωστός ως  "ο Άγγλος" στο σχολείο.
Εγκατέλειψε  τις σπουδές του για να εγγραφεί στο Ecole des Beaux-Arts στην Τουλούζη και αργότερα σπούδασε  στην Ακαδημία Julian στο Παρίσι.
Αλλάζοντας το όνομά του από   Edmond σε Edmund , έφτασε τελικά στο Λονδίνο το 1904 και σύντομα βρήκε εργασία ως εικονογράφος κερδίζοντας τα πρώτα χρήματά του από τις  εξήντα ακουαρέλες  του για να απεικονίσει μια νέα έκδοση  των μυθιστορημάτων της Brontë.Αυτές οι εικονογραφήσεις, όπως σημείωσε ένας σύγχρονος μελετητής, «σηματοδοτούν την αρχή μιας μακράς ανησυχίας με τα μπλε ... Ο Dulac έδειξε ενδιαφέρον για τον πλούτο και τη φινέτσα του μπλε χρώματος, που  διακρίνει το έργο του για το επόμενο  χρονικό διάστημα . 'Ακολούθησαν και άλλες συνεργασίες , συμπεριλαμβανομένων απεικονίσεων και καρικατούρων για το Pall Mall Magazine, και ο Dulac ήρθε σύντομα σε επαφή με το έργο άλλων εικονογράφων όπως ο Arthur Rackham, ο William Heath Robinson και ο Edmu κ. Sullivan.
Η  δουλειά  που καθιέρωσε σταθερά τη φήμη του Dulac ήρθε το 1907, όταν για τους εκδότες Hodder και Stoughton έδωσε πενήντα εικονογραφήσεις για μια νέα έκδοση ιστοριών από τις αραβικές νύχτες. Τα σχέδια  για   ακουαρέλες  πάνω στο έργο εκτέθηκαν στη Leicester Galleries στο Λονδίνο. Η εξωτική φύση των ιστοριών πυροδότησε στον Dulac ένα δια βίου ενδιαφέρον για την Ανατολή  φιλτράροντας  στα σχέδια  τις ιδιαίτερες επιρροές τόσο των ιαπωνικών τυπωμένων πινάκων  όσο και των ινδικών και περσικών μινιατούρων, γεγονός που φαίνεται στις εικονογραφήσεις του  για το βιβλίο Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ , που δημοσιεύθηκε το 1909.
Όπως επεσήμανε ένας  συγγραφέας, τόσο στις εικονογραφήσεις των Αραβικών Νυχτών  όσο και στις εικονογραφήσεις του βιβλίου Ρουμπαγιάτ, καθώς και σε μεταγενέστερα έργα, ο Dulac κάνει εκτεταμένη και εξαιρετικά υποβλητική χρήση ενός γκρίζου-μπλε  τόνου , με αποτέλεσμα  να προσδώσει στις εικόνες που απεικονίζουν την αυγή, το σούρουπο ή το νυχτερινό σκηνικό ένα  μυστήριο  και, στην περίπτωση εικόνων ξημερώματος και σούρουπου,  μια αίσθηση του χρόνου και του ονείρου , που τελειώνουν  με την έλευση της ημέρας ή  της νυκτερινής λήθης, όπως φαίνεται αυτό καθαρά στην εικονογράφηση της Τζέιν Έιρ.
 Τα εικονογραφημένα βιβλία του ζωγράφου  και τα σχέδια για τις ακουαρέλες του  είναι όλα συλλεκτικά πλέον έργα , διότι σ΄αυτά οι σύγχρονοι εραστές της τέχνης αναγνωρίζουν έναν  ιδιοφυή αλλά κυρίως τελειομανή καλλιτέχνη, που εργαζόταν αδιάκοπα για να πετύχει το μέγιστο δυνατό αισθητικό αποτέλεσμα...


01:08 The Studio 1906-1908
01:34 L'Illustration Noel 1909-1913
 03:07 Shakespeare's Comedy of The Tempest 1908 Music: Richard Harvey: Jane Eyre 1997 Enya: "Paint the Sky with Stars"

 00:01 Stories from The Arabian Nights 1907
 03:59 Princess Badoura 1913
 04:57 Sinbad the sailor & other stories from the Arabian nights 1914
 06:54 Rubáiyát of Omar Khayyám 1909

Music: Loreena McKennitt: An Ancient Muse "Caravanserai
"

 00:01 The Sleeping Beauty and other Fairy Tales from The Old French 1910
 02:44 Fairies I Have Met 1907 or My Days with the Fairies 1911
 03:36 Stories from Hans Andersen 1911
 05:38 Fairy Book or Fairy Tales of the Allied Nations 1916

Music: Enya:"Shepherd Moons" "Lothlorien"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ

ΣΥΝΘΕΣΗ EIKONAΣ: Gerontakos ΔΙΑΒΑΣΤΕ Νέα Αριστερά για Νετανιάχου / Με το «κανένα σχόλιο» στο Tvxs η κυβέρνηση Μητσοτά...