Σάββατο, Ιουλίου 25, 2009

Η ΔΗΛΩΣΗ ΓΑΒΡΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑΚΟΥ


«Βρίσκω πολύ λυπηρό και απαράδεκτο για την Ελλάδα, μια χώρα που είναι και μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αυτό που συνέβη: το να υποκύψει δηλαδή η Πολιτεία στις πιέσεις εκπροσώπων της Εκκλησίας και να προβεί σε αυτήν την πράξη παρέμβασης σ' ένα φίλμ που αναφέρεται σε ιστορικά γεγονότα. Ο,τι απεικονίζεται σε αυτό το μικρό φίλμ είναι ιστορικά αποδεδειγμένο. Αναφέρεται στις καταστροφές που έχει υποστεί ανά τους αιώνες το μνημείο, από τους ανθρώπους. Οι πρώτοι χριστιανοί έκαναν αρκετές καταστροφές στα μνημεία και στα γλυπτά για διάφορους λόγους, ορισμένες φορές επειδή απλώς τους είχε σκανδαλίσει η γύμνια των αγαλμάτων.

Η ιδέα του φιλμ ήταν να διατρέξουμε τις καταστροφές που έχει υποστεί το μνημείο από το ανθρώπινο χέρι για να φτάσουμε και στη μέγιστη καταστροφική πράξη του Ελγιν. Τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετώπισε, άλλωστε, το μνημείο ήταν από τους ανθρώπους. Αν δεν υπήρχαν αυτές οι καταστροφικές παρεμβάσεις ίσως η Ακρόπολη να είχε παραμείνει όπως ήταν στην εποχή του Περικλή, πριν από 2.500 χρόνια. Οσο για τις αντιδράσεις των εκπροσώπων της Εκκλησίας, δεν με ξαφνιάζουν. Η Εκκλησία αρνείται πάντοτε την πραγματικότητα, για να σώσει το δόγμα της. Νόμιζα ότι η Ελλάδα είχε ξεφύγει απ' όλες αυτές τις μικρότητες... Λυπάμαι πολύ!»
ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΒΡΑΣ

**************************
Ο ΓΕΡΟΝΤΑΚΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ
ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΑΔΙΕΞΟΔΟΥ

To σενάριο που προτείνω είναι απλό και ρεαλιστικό:
Πρώτα, ο μεν κύριος Γαβράς αποσύρει την ταινιούλα του
με το
άκρως σκανδαλιστικό για το ευσεβές ποίμνιο περιεχόμενο,
η δε Εκκλησία αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία μιας νέας ταινίας,
όπου θα φαίνεται ξεκάθαρα η αΐδιος ερωτική σχέση
των χριστιανών
με τον αρχαίο κόσμο και το λαμπρό μνημείο.
Έπειτα, η Ελληνική πολιτεία ευχαριστεί
τον διαπρεπή σκηνοθέτη για τις υπηρεσίες του
και η ελληνική Εκκλησία αναπέμπει δεήσεις για
τη μακροημέρευση του πεφωτισμένου Υπουργού
επί των πολιτιστικών, κυρίου Σαμαρά, αλλά και του
βαθυνούστατου καθηγητή της αρχαιολογίας
κυρίου Παντερμαλή, όστις , στο πεδίο των δημοσίων σχέσεων,
γνωρίζει άριστα και "χωρίς παρερμηνείες"
την τέχνη του Πόντιου Πιλάτου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Duy Huynh: δημιουργός αιθέριων χαρακτήρων που λικνίζονται μέσα σε ένα σουρεαλιστικό ή ονειρικό σύμπαν

Ο Philippe Entremont είναι ο βιρτουόζος του πιάνου που παίζει Satie και  Debussy. Η τέχνη είναι του Βιετναμέζου Duy Huynh, του οποίου οι ...