Orchesographie
Ένα βιβλίο-μνημείο του κληρικού Thoinot Arbeau για τους χορούς που χόρευαν οι άνθρωποι στη Γαλλία του 16ου αιώνα.
Μία μέθοδος άνευ διδασκάλου με σκίτσα που δείχνουν τις θέσεις των ποδιών στα διάφορα στάδια κάθε χορού και για τα δύο φύλα. Προσπαθώντας να ερμηνεύσουμε τις ετυμολογικές ρίζες της λέξης καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι είναι νεολογισμός , αποτελούμενος από τις αρχαιοελληνικές λέξεις όρχησις (=χορός) και γράφω (=σχεδιάζω σύμβολα).
Βρισκόμαστε στην εποχή που η ανακάλυψη και λατρεία του αρχαίου κόσμου, σε συνδυασμό με την έκρηξη στα γράμματα , τις επιστήμες και τις τέχνες , στρέφει τους μορφωμένους στη αναζήτηση λέξεων που πρέπει αποδίδουν με πιστότητα το εννοιολογικό περιεχόμενό τους. Η αρχαία ελληνική γλώσσα (κατά κύριο λόγο) και η λατινική είναι οι δεξαμενές που θα μετατραπούν σε κολυμβήθρες ονοματοδοσίας χιλιάδων νέων λέξεων, που θα καθιερωθούν έκτοτε στο λεξιλόγιο των λαών της Δύσης μέσω των επιστημών και της τέχνης.
Ένα βιβλίο-μνημείο του κληρικού Thoinot Arbeau για τους χορούς που χόρευαν οι άνθρωποι στη Γαλλία του 16ου αιώνα.
Μία μέθοδος άνευ διδασκάλου με σκίτσα που δείχνουν τις θέσεις των ποδιών στα διάφορα στάδια κάθε χορού και για τα δύο φύλα. Προσπαθώντας να ερμηνεύσουμε τις ετυμολογικές ρίζες της λέξης καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι είναι νεολογισμός , αποτελούμενος από τις αρχαιοελληνικές λέξεις όρχησις (=χορός) και γράφω (=σχεδιάζω σύμβολα).
Βρισκόμαστε στην εποχή που η ανακάλυψη και λατρεία του αρχαίου κόσμου, σε συνδυασμό με την έκρηξη στα γράμματα , τις επιστήμες και τις τέχνες , στρέφει τους μορφωμένους στη αναζήτηση λέξεων που πρέπει αποδίδουν με πιστότητα το εννοιολογικό περιεχόμενό τους. Η αρχαία ελληνική γλώσσα (κατά κύριο λόγο) και η λατινική είναι οι δεξαμενές που θα μετατραπούν σε κολυμβήθρες ονοματοδοσίας χιλιάδων νέων λέξεων, που θα καθιερωθούν έκτοτε στο λεξιλόγιο των λαών της Δύσης μέσω των επιστημών και της τέχνης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου