Όλες μου οι επιθυμίες: Έκθεση της Κάλλης Καστώρη στο ΜΙΕΤ Θεσσαλονίκης
CULTURENOW
Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης παρουσιάζει την έκθεση της Κάλλης Καστώρη, με τίτλο «Όλες μου οι επιθυμίες».
Περπατάμε μέσα στους δρόμους, πραγματικούς ή ψηφιακούς.
Προσπερνάμε και ταυτοχρόνως εισπράττουμε αφιλτράριστα τα πολυάριθμα
σήματα, τα μηνύματα, τα φώτα, τις φωνές που έχουν μετατραπεί σε βουητό.
Οι άλλοι είναι δίπλα μας, αλλά μακριά. Στο κάθισμα του λεωφορείου, του
μετρό, στον ίδιο μας τον καναπέ. Βάζουμε μια οθόνη μπροστά στα πρόσωπα
μας και τα κρύβουμε. Εκθέτουμε τους εαυτούς μας ώστε να γινόμαστε
γίνουμε εικόνα σε έναν μη πραγματικό κόσμο και, με αυτή τη δεύτερη φύση,
απομακρυνόμαστε ακόμη περισσότερο.
Στα έργα της, η Κάλλη Καστώρη παγώνει καθημερινά στιγμιότυπα τα οποία ζούμε στα αστικά περιβάλλοντα και καταφέρνει να κρατήσει σε αυτά μια λεπτή ισορροπία ανάμεσα σε μια ρεαλιστική προσέγγιση από τη μια, και από την άλλη έναν απαραίτητο βαθμό ερμηνείας και τροποποίησης των μορφών, ώστε τα πορτρέτα να γίνουν καταστάσεις.
Το άτομο γίνεται καθρέφτης μιας συλλογικότητας σε ζωγραφικά έργα που, παρά τη νοηματική τους φόρτιση, δεν αρνούνται την αισθητική τους άξια. Η συνολική ισορροπία των χρωμάτων, η προσοχή στη σύνθεση και η ένταξη των μορφών στα αυστηρά γεωμετρικά φόντα είναι μερικά από τα γνωρίσματα της τέχνης της Καστώρη.
Άξονας της δουλειάς της την τελευταία περίοδο είναι η επικοινωνία που πραγματεύεται μέσα σε ένα παρόν, που επιβραβεύει τη γρήγορη κατανάλωση και την αντικειμενοποίηση του εαυτού μας, τη μετατροπή μας σε ευάλωτα προϊόντα. Οι εμπορικές τιμές και οι αξίες μοιάζει να έχουν ταυτιστεί αδιάκριτα. Ωστόσο, συνεχίζουμε να είμαστε άνθρωποι και να ψάχνουμε την εσωστρέφεια, το άγγιγμα, το φιλί. Παρά τα πυροτεχνήματα, η ουσία βρίσκεται ακόμα στις σιωπές.
Miguel Fernández Belmonte, Ιστορικός τέχνης, Μεταδιδάκτορας ερευνητής, Α.Π.Θ.
Στα έργα της, η Κάλλη Καστώρη παγώνει καθημερινά στιγμιότυπα τα οποία ζούμε στα αστικά περιβάλλοντα και καταφέρνει να κρατήσει σε αυτά μια λεπτή ισορροπία ανάμεσα σε μια ρεαλιστική προσέγγιση από τη μια, και από την άλλη έναν απαραίτητο βαθμό ερμηνείας και τροποποίησης των μορφών, ώστε τα πορτρέτα να γίνουν καταστάσεις.
Το άτομο γίνεται καθρέφτης μιας συλλογικότητας σε ζωγραφικά έργα που, παρά τη νοηματική τους φόρτιση, δεν αρνούνται την αισθητική τους άξια. Η συνολική ισορροπία των χρωμάτων, η προσοχή στη σύνθεση και η ένταξη των μορφών στα αυστηρά γεωμετρικά φόντα είναι μερικά από τα γνωρίσματα της τέχνης της Καστώρη.
Άξονας της δουλειάς της την τελευταία περίοδο είναι η επικοινωνία που πραγματεύεται μέσα σε ένα παρόν, που επιβραβεύει τη γρήγορη κατανάλωση και την αντικειμενοποίηση του εαυτού μας, τη μετατροπή μας σε ευάλωτα προϊόντα. Οι εμπορικές τιμές και οι αξίες μοιάζει να έχουν ταυτιστεί αδιάκριτα. Ωστόσο, συνεχίζουμε να είμαστε άνθρωποι και να ψάχνουμε την εσωστρέφεια, το άγγιγμα, το φιλί. Παρά τα πυροτεχνήματα, η ουσία βρίσκεται ακόμα στις σιωπές.
Miguel Fernández Belmonte, Ιστορικός τέχνης, Μεταδιδάκτορας ερευνητής, Α.Π.Θ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου