1.Το αληθινό μυστικό του κώδικα Ντα Βίντσι
Ιταλίδα ερευνήτρια υποστηρίζει ότι το μήνυμά του είναι πως το τέλος του κόσμου έρχεται την 1η Νοεμβρίου 4006
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/03/2010 06:52
Ξεχάστε τα όσα έγραψε ο Νταν Μπράουν.
Ο πραγματικός κώδικας Ντα Βίντσι δεν έχει σχέση με τους απογόνους του
Ιησού Χριστού. Ιταλίδα ερευνήτρια στο Βατικανό υποστηρίζει ότι το
κρυφό μήνυμα στον Μυστικό Δείπνο του Λεονάρντο ντα Βίντσι είναι ότι η συντέλεια του κόσμου θα έλθει την 1η Νοεμβρίου του 4006.
Η Σαμπρίνα Σφόρτσα Γκαλίτσια ισχυρίζεται ότι ο Μυστικός Δείπνος, το διάσημο έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι που απεικονίζει τον Χριστό και τους μαθητές του πριν από τη Σταύρωση, περιέχει «έναν μαθηματικό και αστρολογικό» γρίφο, τον οποίο κατάφερε να αποκρυπτογραφήσει.
Λέει ότι ανακάλυψε πως ο Ντα Βίντσι προέβλεψε ότι το τέλος του κόσμου θα έλθει με μια «παγκόσμια πλημμύρα», που θα ξεκινήσει στις 21 Μαρτίου του 4006 και θα τελειώσει την 1η Νοεμβρίου του ίδιου έτους. Χειρόγραφα δείχνουν επίσης ότι ο Ντα Βίντσι πίστευε ότι αυτό το γεγονός θα σηματοδοτήσει μια «νέα αρχή για την ανθρωπότητα», όπως είπε. «Υπάρχει κώδικας Ντα Βίντσι... Απλώς δεν είναι αυτός που έγινε διάσημος από τον Νταν Μπράουν» λέει η κυρία Σφόρτσα Γκαλίτσια. Πρώην ερευνήτρια χειρογράφων του Ντα Βίντσι στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Λος Αντζελες, εργάζεται σήμερα στα Αρχεία του Βατικανού.
Το Βατικανό έχει εκδώσει ήδη τη μελέτη της με τίτλο «Ο Μυστικός Δείπνος του Λεονάρντο στο Βατικανό», στην οποία η ερευνήτρια εξετάζει λεπτομερώς μια ταπισερί με τον Μυστικό Δείπνο που κατασκευάστηκε για τον βασιλιά Λουδοβίκο ΙΓ΄ της Γαλλίας σε σχέδιο βασισμένο στη διάσημη τοιχογραφία του Ντα Βίντσι στο Μιλάνο.
Εκεί λέει ότι ανακάλυψε τον κρυμμένο «κώδικα» του Ντα Βίντσι, που περιλαμβάνει τον ζωδιακό κύκλο και τα 24 γράμματα της λατινικής αλφαβήτου, τα οποία συμβολίζουν τις 24 ώρες της ημέρας.
Μιλώντας στην ιταλική εφημερίδα «La Repubblica», η κυρία Σφόρτσα Γκαλίτσια είπε ότι ο Λεονάρντο πίστευε στην Ημέρα της Κρίσεως όπως περιγράφεται στην «Αποκάλυψη» αλλά και από τους αρχαίους έλληνες φιλοσόφους, όπως ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης. Ο Ντα Βίντσι ήταν ένας επιστήμονας αλλά και άνθρωπος της πίστης που έζησε σε μια «δύσκολη περίοδο» και γι΄ αυτό φρόντιζε να κρύβει τα μηνύματά του «προκειμένου να μη δεχθεί επιθέσεις», είπε η ερευνήτρια.
Με διαστάσεις 460 επί 880 εκατοστά, ο Μυστικός Δείπνος καλύπτει έναν ολόκληρο τοίχο στο μοναστήρι της Σάντα Μαρία ντέλε Γκράτσιε στο Μιλάνο. Ο Ντα Βίντσι άρχισε να τον ζωγραφίζει το 1495 και τον ολοκλήρωσε τρία χρόνια αργότερα, το 1498.
© Τhe Τimes, 2010
ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
ΝΤΑΝ ΜΠΡΑΟΥΝ
Ο Ιωάννης Μαγδαληνή
Στο μπεστ σέλερ του Νταν Μπράουν η φυσιογνωμία με τα μακριά κόκκινα μαλλιά στα δεξιά του Ιησού δεν είναι ο Ιωάννης, αλλά η Μαρία Μαγδαληνή που παρουσιάζει μάλιστα μια καταπληκτική ομοιότητα με την κεντρική γυναικεία μορφή του πίνακα «Η Μαντόνα των Βράχων» του Τισιανού. «Τα χαρακτηριστικά μπορεί να δείχνουν κάπως θηλυπρεπή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι απεικονίζεται μια γυναίκα, πόσω μάλλον η Μαρία Μαγδαληνή» λέει ο διευθυντής του τμήματος Αναγεννησιακής Ζωγραφικής της Πινακοθήκης Ουφίτσι στη Φλωρεντία Αντόνιο Νατάλι.
ΤΖΙΟΒΑΝΙ ΠΑΛΑ
Η κρυμμένη μουσική
Ενας ιταλός μουσικός ισχυρίζεται ότι ανακάλυψε μουσικές νότες που βρίσκονται κωδικοποιημένες στον «Μυστικό Δείπνο». Στο βιβλίο του «Η κρυμμένη μουσική» («La Μusica Celata») ο Τζιοβάνι Μαρία Πάλα, μουσικός και τεχνικός υπολογιστών από το Λέτσε, παρατήρησε ότι, ζωγραφίζοντας ένα πεντάγραμμο κατά μήκος του πίνακα, τα καρβέλια που βρίσκονται στο τραπέζι και τα χέρια του Ιησού και των αποστόλων αναπαριστούν από μια μουσική νότα το καθένα. Σύμφωνα με τον Πάλα, η παρτιτούρα είναι ένας «ύμνος στον Θεό», διάρκειας 40 δευτερολέπτων, ο οποίος είναι γραμμένος για εκκλησιαστικό όργανο.
************************
Η Σαμπρίνα Σφόρτσα Γκαλίτσια ισχυρίζεται ότι ο Μυστικός Δείπνος, το διάσημο έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι που απεικονίζει τον Χριστό και τους μαθητές του πριν από τη Σταύρωση, περιέχει «έναν μαθηματικό και αστρολογικό» γρίφο, τον οποίο κατάφερε να αποκρυπτογραφήσει.
Λέει ότι ανακάλυψε πως ο Ντα Βίντσι προέβλεψε ότι το τέλος του κόσμου θα έλθει με μια «παγκόσμια πλημμύρα», που θα ξεκινήσει στις 21 Μαρτίου του 4006 και θα τελειώσει την 1η Νοεμβρίου του ίδιου έτους. Χειρόγραφα δείχνουν επίσης ότι ο Ντα Βίντσι πίστευε ότι αυτό το γεγονός θα σηματοδοτήσει μια «νέα αρχή για την ανθρωπότητα», όπως είπε. «Υπάρχει κώδικας Ντα Βίντσι... Απλώς δεν είναι αυτός που έγινε διάσημος από τον Νταν Μπράουν» λέει η κυρία Σφόρτσα Γκαλίτσια. Πρώην ερευνήτρια χειρογράφων του Ντα Βίντσι στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Λος Αντζελες, εργάζεται σήμερα στα Αρχεία του Βατικανού.
Το Βατικανό έχει εκδώσει ήδη τη μελέτη της με τίτλο «Ο Μυστικός Δείπνος του Λεονάρντο στο Βατικανό», στην οποία η ερευνήτρια εξετάζει λεπτομερώς μια ταπισερί με τον Μυστικό Δείπνο που κατασκευάστηκε για τον βασιλιά Λουδοβίκο ΙΓ΄ της Γαλλίας σε σχέδιο βασισμένο στη διάσημη τοιχογραφία του Ντα Βίντσι στο Μιλάνο.
Εκεί λέει ότι ανακάλυψε τον κρυμμένο «κώδικα» του Ντα Βίντσι, που περιλαμβάνει τον ζωδιακό κύκλο και τα 24 γράμματα της λατινικής αλφαβήτου, τα οποία συμβολίζουν τις 24 ώρες της ημέρας.
Μιλώντας στην ιταλική εφημερίδα «La Repubblica», η κυρία Σφόρτσα Γκαλίτσια είπε ότι ο Λεονάρντο πίστευε στην Ημέρα της Κρίσεως όπως περιγράφεται στην «Αποκάλυψη» αλλά και από τους αρχαίους έλληνες φιλοσόφους, όπως ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης. Ο Ντα Βίντσι ήταν ένας επιστήμονας αλλά και άνθρωπος της πίστης που έζησε σε μια «δύσκολη περίοδο» και γι΄ αυτό φρόντιζε να κρύβει τα μηνύματά του «προκειμένου να μη δεχθεί επιθέσεις», είπε η ερευνήτρια.
Με διαστάσεις 460 επί 880 εκατοστά, ο Μυστικός Δείπνος καλύπτει έναν ολόκληρο τοίχο στο μοναστήρι της Σάντα Μαρία ντέλε Γκράτσιε στο Μιλάνο. Ο Ντα Βίντσι άρχισε να τον ζωγραφίζει το 1495 και τον ολοκλήρωσε τρία χρόνια αργότερα, το 1498.
© Τhe Τimes, 2010
ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
ΝΤΑΝ ΜΠΡΑΟΥΝ
Ο Ιωάννης Μαγδαληνή
Στο μπεστ σέλερ του Νταν Μπράουν η φυσιογνωμία με τα μακριά κόκκινα μαλλιά στα δεξιά του Ιησού δεν είναι ο Ιωάννης, αλλά η Μαρία Μαγδαληνή που παρουσιάζει μάλιστα μια καταπληκτική ομοιότητα με την κεντρική γυναικεία μορφή του πίνακα «Η Μαντόνα των Βράχων» του Τισιανού. «Τα χαρακτηριστικά μπορεί να δείχνουν κάπως θηλυπρεπή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι απεικονίζεται μια γυναίκα, πόσω μάλλον η Μαρία Μαγδαληνή» λέει ο διευθυντής του τμήματος Αναγεννησιακής Ζωγραφικής της Πινακοθήκης Ουφίτσι στη Φλωρεντία Αντόνιο Νατάλι.
ΤΖΙΟΒΑΝΙ ΠΑΛΑ
Η κρυμμένη μουσική
Ενας ιταλός μουσικός ισχυρίζεται ότι ανακάλυψε μουσικές νότες που βρίσκονται κωδικοποιημένες στον «Μυστικό Δείπνο». Στο βιβλίο του «Η κρυμμένη μουσική» («La Μusica Celata») ο Τζιοβάνι Μαρία Πάλα, μουσικός και τεχνικός υπολογιστών από το Λέτσε, παρατήρησε ότι, ζωγραφίζοντας ένα πεντάγραμμο κατά μήκος του πίνακα, τα καρβέλια που βρίσκονται στο τραπέζι και τα χέρια του Ιησού και των αποστόλων αναπαριστούν από μια μουσική νότα το καθένα. Σύμφωνα με τον Πάλα, η παρτιτούρα είναι ένας «ύμνος στον Θεό», διάρκειας 40 δευτερολέπτων, ο οποίος είναι γραμμένος για εκκλησιαστικό όργανο.
************************
2. Experts Reveal the True Hidden Message in Leonardo Da Vinci’s ‘The Last Supper’
In the years since Dan Brown unleashed The Da Vinci Code
unto the world, there has been much speculation, but it’s time to
settle the matter for once and for all: is there actually a hidden
message in Leonardo Da Vinci’s The Last Supper?
Brown’s 2003 novel ignited conspiracy theories about an alternative relationship between Mary Magdalene and Jesus Christ. The novel claims the figure sitting on Jesus’s right hand side is actually Mary Magdalene, not the disciple John as many would have us believe.
Related: Brothers Arrested for Selling a Fake Goya…and Were Paid With Fake Cash
Despite the fact that Brown’s theories are largely derivative of former works and the novel never purported to be anything other than fiction, the conspiracy captivated expert and amateur sleuths alike. A video from the Smithsonian examines the work in an attempt to determine whether it truly conceals a hidden message from the Italian master.
In the video, the Milanese inventor and da Vinci expert Mario Taddei explains his rejection of the Brown theory: “Before Leonardo da Vinci there were hundreds of ‘Last Suppers,’ and when he painted The Last Supper he had to follow some rules. These rules want to have the people in that position and with that smile so that people could recognize the apostles one by one.”
It must be understood that da Vinci was painting in a tradition of depictions of the scene, within which the apostles feature certain recognizable traits. For example, the video explains, Saint Peter is always depicted holding a knife, Judas is recognizable from the purse of silver he carries, and Saint John is always depicted as a youthful and feminine figure.
Related: 35 Living Relatives of Leonardo da Vinci, Including Franco Zeffirelli, Tracked Down
Like most experts, Taddei disregards the claims of The Da Vinci Code, explaining: “Is this John or Mary Magdalene? It’s a very easy question, but it’s a stupid question, because it must be John, because Leonardo had to copy the last suppers before him, and John looks like a woman.”
That said, Taddei does not dismiss the idea of the painting concealing an encoded secret out of hand. He suggests that perhaps there actually is a secret message from the master embedded in this work, but it depends on how one chooses to read da Vinci’s interpretation of the depicted scene.
Related: Da Vinci Restoration Project Reignites Conspiracy Theories
Taddei explains that while numerous earlier artworks had illustrated the same scene, there was one crucial difference. In every single former version of the last supper, Jesus and his gathered disciples are painted with halos and thereby elevated to the status of saints. In da Vinci’s version of the last supper however, none of the subjects are adorned with the angelic accessories.
It is up to the observer whether or not they choose to give weight to da Vinci’s depiction of the 13 subjects sans halos, but Taddei suggests the omission was intentional and indicates da Vinci was making a statement as controversial five centuries ago, as Dan Brown’s theories are today.
“I believe that Leonardo never put the halos because he thinks that those people are common people and this is the true secret of Leonardo,” Taddei explains. “There is no extra-terrestrial or supernatural object inside The Last Supper. Leonardo wants to tell us that the 13 men are simple men, and this is something much more powerful.”
ΠΗΓΗ: artnet News
Brown’s 2003 novel ignited conspiracy theories about an alternative relationship between Mary Magdalene and Jesus Christ. The novel claims the figure sitting on Jesus’s right hand side is actually Mary Magdalene, not the disciple John as many would have us believe.
Related: Brothers Arrested for Selling a Fake Goya…and Were Paid With Fake Cash
Despite the fact that Brown’s theories are largely derivative of former works and the novel never purported to be anything other than fiction, the conspiracy captivated expert and amateur sleuths alike. A video from the Smithsonian examines the work in an attempt to determine whether it truly conceals a hidden message from the Italian master.
In the video, the Milanese inventor and da Vinci expert Mario Taddei explains his rejection of the Brown theory: “Before Leonardo da Vinci there were hundreds of ‘Last Suppers,’ and when he painted The Last Supper he had to follow some rules. These rules want to have the people in that position and with that smile so that people could recognize the apostles one by one.”
It must be understood that da Vinci was painting in a tradition of depictions of the scene, within which the apostles feature certain recognizable traits. For example, the video explains, Saint Peter is always depicted holding a knife, Judas is recognizable from the purse of silver he carries, and Saint John is always depicted as a youthful and feminine figure.
Related: 35 Living Relatives of Leonardo da Vinci, Including Franco Zeffirelli, Tracked Down
Like most experts, Taddei disregards the claims of The Da Vinci Code, explaining: “Is this John or Mary Magdalene? It’s a very easy question, but it’s a stupid question, because it must be John, because Leonardo had to copy the last suppers before him, and John looks like a woman.”
That said, Taddei does not dismiss the idea of the painting concealing an encoded secret out of hand. He suggests that perhaps there actually is a secret message from the master embedded in this work, but it depends on how one chooses to read da Vinci’s interpretation of the depicted scene.
Related: Da Vinci Restoration Project Reignites Conspiracy Theories
Taddei explains that while numerous earlier artworks had illustrated the same scene, there was one crucial difference. In every single former version of the last supper, Jesus and his gathered disciples are painted with halos and thereby elevated to the status of saints. In da Vinci’s version of the last supper however, none of the subjects are adorned with the angelic accessories.
It is up to the observer whether or not they choose to give weight to da Vinci’s depiction of the 13 subjects sans halos, but Taddei suggests the omission was intentional and indicates da Vinci was making a statement as controversial five centuries ago, as Dan Brown’s theories are today.
“I believe that Leonardo never put the halos because he thinks that those people are common people and this is the true secret of Leonardo,” Taddei explains. “There is no extra-terrestrial or supernatural object inside The Last Supper. Leonardo wants to tell us that the 13 men are simple men, and this is something much more powerful.”
ΠΗΓΗ: artnet News
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου