Tήκομαι ως κηρός πάρ πυρί , κάλλος ορών

ΑΣΚΛΗΠΙΑΔΗΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ*
«Ο Ασκληπιάδης (περ. 300 π.Χ., σύγχρονος του Καλλιμάχου αλλά λίγο μεγαλύτερος) καταγόταν από τη Σάμο, ίσως όμως έζησε και στην Αλεξάνδρεια. Είναι κορυφαίος και πρωτοπόρος επιγραμματοποιός. Ανήκει στη λεγόμενη "ιωνική-αλεξανδρινή σχολή", «που εκπροσωπείται από το είδος πνευματικής élite [Καλλίμαχος, Ποσείδιππος κ.ά.] των μεγάλων αστικών κέντρων με κύριο χώρο δημιουργίας το συμπόσιο» και κυρίαρχα θέματα τον έρωτα, το κρασί και τις καθημερινές εμπειρίες (Ν. Χουρμουζιάδης). Σώζονται 43 επιγράμματα, τα 34 από τα οποία είναι ερωτικά.»
«Ο Ασκληπιάδης (περ. 300 π.Χ., σύγχρονος του Καλλιμάχου αλλά λίγο μεγαλύτερος) καταγόταν από τη Σάμο, ίσως όμως έζησε και στην Αλεξάνδρεια. Είναι κορυφαίος και πρωτοπόρος επιγραμματοποιός. Ανήκει στη λεγόμενη "ιωνική-αλεξανδρινή σχολή", «που εκπροσωπείται από το είδος πνευματικής élite [Καλλίμαχος, Ποσείδιππος κ.ά.] των μεγάλων αστικών κέντρων με κύριο χώρο δημιουργίας το συμπόσιο» και κυρίαρχα θέματα τον έρωτα, το κρασί και τις καθημερινές εμπειρίες (Ν. Χουρμουζιάδης). Σώζονται 43 επιγράμματα, τα 34 από τα οποία είναι ερωτικά.»
Πηγή: greek-language.gr
Εις Διδύμην
Τωι θαλλώι Διδύμη με συνήρπασεν΄ώμοι, εγώ δε
τήκομαι ως κηρός πάρ πυρί, κάλλος ορών.
ει δε μέλαινα, τι τούτο; και άνθρακες΄αλλ' ότε κείνους
θάλψωμεν, λάμπουσ' ως ρόδεαι κάλυκες.
Πιασμένος είμαι στα δίχτυα της τρυφερής Διδύμης.
Τωι θαλλώι Διδύμη με συνήρπασεν΄ώμοι, εγώ δε
τήκομαι ως κηρός πάρ πυρί, κάλλος ορών.
ει δε μέλαινα, τι τούτο; και άνθρακες΄αλλ' ότε κείνους
θάλψωμεν, λάμπουσ' ως ρόδεαι κάλυκες.
Παλατινή Ανθολογία, 5.210.
***
στη Διδύμη
στη Διδύμη
Πιασμένος είμαι στα δίχτυα της τρυφερής Διδύμης.
Πάει χάθηκα ο δόλιος ! Την ομορφιά της βλέπω
και λιώνω σαν κερί δίπλα στη φωτιά.
Κι αν είναι μελαψή, τι με νοιάζει; Και τα κάρβουνα είναι μαύρα.
Όταν όμως τ' ανάψουμε , λάμπουν σαν ρόδινα μπουμπούκια.
Κι αν είναι μελαψή, τι με νοιάζει; Και τα κάρβουνα είναι μαύρα.
Όταν όμως τ' ανάψουμε , λάμπουν σαν ρόδινα μπουμπούκια.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Gerontakos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου