Επισκόπηση ΑΙ: Η αναζήτηση στη Google αλλάζει και επηρεάζει τις ιστοσελίδες και το digital μάρκετινγκ 
Χρυσάνθη Αρχοντίδου
parallaximag.gr
7Πόσες φορές έχεις κάνει μία αναζήτηση στη Google και πήρες την απάντηση που χρειαζόσουν μέσα από την «επισκόπηση ΑΙ»;
Πλέον, δεν χρειάζεται να κάνεις το «κλικ», να ψάξεις την πληροφορία μέσα σε ένα ολόκληρο άρθρο, καθώς η απάντηση σου «σερβίρεται» στο πιάτο από την Τεχνητή Νοημοσύνη, μέσα σε ένα πλαίσιο κειμένου, το οποίο συνοψίζει το αποτέλεσμα της αναζήτησής σου.
Νέες μελέτες μάλιστα, ήδη προειδοποιούν ότι οι συνοπτικές παρουσιάσεις του ΑΙ, προκαλούν ως και 80% λιγότερα κλικ στις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες.
Τα Google AI Overviews έχουν αναδειχθεί γρήγορα ως ανησυχία μεταξύ των ιδιοκτητών μέσων. Μάλιστα μερικοί τα θεωρούν ως την κορυφαία υπαρξιακή απειλή για τα μέσα που στηρίζονται στην επισκεψιμότητα από τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Αυτό το μικρό πλαίσιο πριν από τα αποτελέσματα της Google, μπορεί αν σου δώσει όλες τις πληροφορίες που αναζητάς, χωρίς να χρειαστεί να κάνεις κλικ στην αρχική πηγή του περιεχομένου. Την ίδια στιγμή, οι σύνδεσμοι των αποτελεσμάτων αναζήτησης ωθούνται πιο κάτω στη σελίδα, μειώνοντας τον αριθμό των χρηστών που τους βρίσκουν.
Νέα ανάλυση της εταιρείας analytics Authoritas βρήκε ότι μια ιστοσελίδα που προηγουμένως κατατασσόταν πρώτη στα αποτελέσματα αναζήτησης θα μπορούσε να χάσει περίπου το 79% της επισκεψιμότητάς της, αν τα αποτελέσματα εμφανίζονταν κάτω από μια συνοπτική παρουσίαση AI.
Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι οι σύνδεσμοι προς το YouTube – που ανήκει στην Alphabet, μητρική της Google – ήταν πιο προβεβλημένοι σε σχέση με το κανονικό σύστημα αποτελεσμάτων αναζήτησης. Η έρευνα έχει υποβληθεί ως μέρος μιας νομικής καταγγελίας προς την αρμόδια βρετανική αρχή ανταγωνισμού σχετικά με τον αντίκτυπο των Google AI Overviews.
Εκπρόσωπος της Google δήλωσε ότι η μελέτη ήταν «ανακριβής και βασισμένη σε ελαττωματικές υποθέσεις και ανάλυση», χρησιμοποιώντας παρωχημένες εκτιμήσεις και ένα σύνολο αναζητήσεων που δεν αντιπροσωπεύουν όλα τα ερωτήματα που θα μπορούσαν να αποφέρουν επισκεψιμότητα σε ιστοσελίδες ειδήσεων.
«Οι άνθρωποι στρέφονται σε εμπειρίες που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη και τα χαρακτηριστικά AI στην αναζήτηση επιτρέπουν στους χρήστες να κάνουν ακόμη περισσότερες ερωτήσεις, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για να ανακαλυφθούν ιστοσελίδες. Συνεχίζουμε να στέλνουμε δισεκατομμύρια κλικ σε ιστοσελίδες κάθε μέρα, και δεν έχουμε δει δραματικές πτώσεις στη συνολική διαδικτυακή κίνηση, όπως υπονοείται», δήλωσε ο εκπρόσωπος.
Μια δεύτερη μελέτη έδειξε επίσης μεγάλη μείωση στην παραπομπή επισκεψιμότητας λόγω των Google AI Overviews. Μια έρευνα διάρκειας ενός μήνα σε σχεδόν 69.000 αναζητήσεις Google, που διενεργήθηκε από το Pew Research Center, ένα αμερικανικό think tank, διαπίστωσε ότι οι χρήστες έκαναν κλικ σε σύνδεσμο κάτω από μια σύνοψη AI μόνο μία φορά στις 100.
Εκπρόσωπος της Google δήλωσε ότι και αυτή η μελέτη χρησιμοποίησε «εσφαλμένη μεθοδολογία και ένα μεροληπτικό σύνολο ερωτημάτων που δεν αντιπροσωπεύει την κίνηση αναζήτησης».
Ανώτερα στελέχη ειδησεογραφικών οργανισμών λένε ότι η Google έχει επανειλημμένα αρνηθεί να μοιραστεί τα δεδομένα που χρειάζονται για να υπολογίσουν τον αντίκτυπο της χρήσης των συνοπτικών παρουσιάσεων AI.
Αν και τα AI Overviews αποτελούν μόνο ένα μέρος των αναζητήσεων στη Google, εκδότες έχουν ήδη δηλώσει ότι αισθάνονται τις επιπτώσεις. Η Carly Steven, στέλεχος της MailOnline, δήλωσε τον Μάιο ότι ο ιστότοπος βιώνει μεγάλη πτώση στα κλικ από αποτελέσματα αναζήτησης που περιλαμβάνουν σύνοψη AI, με τα ποσοστά κλικ να μειώνονται κατά 56,1% στην έκδοση για υπολογιστές και 48,2% σε κινητές συσκευές.[.............]

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου