Πέμπτη, Ιουνίου 26, 2025

Το σίριαλ «Τα μυστήρια του Μετρό Θεσσαλονίκης» συνεχίζεται κανονικά μέχρις νεοτέρας

 https://dpress.gr/wp-content/uploads/2025/06/metro_ektos_leitourgias.jpg


Μετρό Θεσσαλονίκης / Οι συχνές διακοπές λειτουργίας και οι φτηνές δικαιολογίες

Γιαννης Μυλόπουλος | ΈθνοςΓιάννης Μυλόπουλος 


Για μια ακόμη φορά σήμερα το πρωί, μετά από μόλις τέσσερις μέρες που συνέβη και πάλι το ίδιο φαινόμενο, διακόπηκε η λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης σε όλο το μήκος της γραμμής.


Πρόκειται για τυχαίες συμπτώσεις, όπως ισχυρίζονται οι κυβερνητικοί αρμόδιοι ή μήπως πρόκειται για συγχρονισμό, όπως επιμένουν οι γνωρίζοντες;

Ποια η διαφορά μεταξύ σύμπτωσης και συγχρονισμού;

Όταν οι αιτίες που προκαλούν ένα συμβάν είναι άγνωστες, τότε αυτό αποδίδεται σε… τυχαία γεγονότα. Πρόκειται, τότε δηλαδή, για συμπτώσεις.

Τ σίριαλ

Όταν, όμως, οι αιτίες είναι γνωστές και συστηματικές, τότε πλέον μιλάμε για συγχρονισμό.

Πρακτικά ποια η διαφορά των δυο;

Όταν ένα συμβάν επαναλαμβάνεται συνεχώς, όπως συμβαίνει από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης με τις συχνές διακοπές, τότε προφανώς υπάρχουν συστηματικές αιτίες που το προκαλούν.

Οπότε, δεν μπορούμε να μιλάμε για τυχαία και ήσσονος σημασίας συμβάντα.

Αν οι διακοπές οφείλονταν, πράγματι, σε τυχαία γεγονότα, τότε δεν θα έπρεπε να είναι συχνές.

Αν, πάλι, οι διακοπές της λειτουργίας οφείλονταν σε τεχνική βλάβη, όπως μονότονα ισχυρίζονται οι εκπρόσωποι της λειτουργού εταιρείας, τότε αυτή η βλάβη θα έπρεπε να είχε αποκατασταθεί. Οπότε και δεν θα συνέβαινε ποτέ ξανά διακοπή.

Αυτό που εκ του αποτελέσματος συμβαίνει με τις συχνές και επαναλαμβανόμενες διακοπές της λειτουργίας ενός καινούργιου και υπερσύγχρονης τεχνολογίας έργου, είναι ότι οι… τεχνικές βλάβες στις οποίες αποδίδονται αυτές, δεν αποκαθίστανται.

Και γι’ αυτό οι διακοπές επαναλαμβάνονται.

Τι συμβαίνει λοιπόν;

Η πραγματική αιτία είναι ότι το μετρό παραδόθηκε με ευθύνη της κυβέρνησης, παραβιάζοντας τους κανονισμούς λειτουργίας των αυτόματων έργων. Σύμφωνα με τους οποίους επιβάλλεται η 18μηνη δοκιμαστική λειτουργία τους χωρίς επιβάτες, πριν ακόμη δηλαδή παραδοθούν, προκειμένου να εντοπιστούν τα τεχνικά ζητήματα και να αποκατασταθούν.

Με δυο λόγια δεν φταίει το μετρό. Αυτό, τεχνικά, είναι άψογο.

Φταίνε οι υπεύθυνοι για τη διαχείρισή του μέχρι αυτό να παραδοθεί σε λειτουργία. Δηλαδή η κυβέρνηση.

Εμείς τους προειδοποιήσαμε. Αλλά αυτοί, ως συνήθως, ήξεραν καλύτερα.

Ας αναλάβουν, τουλάχιστον τώρα, τις ευθύνες τους για τις συνεχείς διακοπές του μετρό.

Κι ας πάψουν να υποτιμούν τον κόσμο, αραδιάζοντας ψέματα για δήθεν τεχνικές βλάβες σε ένα ολοκαίνουργιο αυτόματο έργο υπερσύγχρονης τεχνολογίας.

Κι ακόμη, ας μην επαναλάβουν τον ίδιο μύθο, ότι δήθεν θα διακόψουν τη λειτουργία σε ολόκληρη τη γραμμή για διάστημα μεγαλύτερο του ενός μηνός, προκειμένου να συνδεθεί η γραμμή της Καλαμαριάς.

Ας πουν, έστω για μια φορά στην κυβερνητική τους θητεία, την αλήθεια στον κόσμο.

Κι ας πάψουν να χρησιμοποιούν σαν πειραματόζωα τους επιβάτες σε ένα ημιτελές, με ευθύνη τους, έργο.

*Γιάννης Μυλόπουλος, Καθηγητής, πρώην Πρύτανης ΑΠΘ, Πρώην Πρόεδρος Αττικό Μετρό ΑΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

MAX BRUCH: Violin Concerto No. 2 in D minor, Op. 44.

 Max Bruch: Violin Concerto No. 2 in D Minor, Op. 44 with violinist, Salvatore Accardo and the GewandhausOrchester, Leipsig, conducted by Ku...