LAVINIA FONTANA 1552 -1614
Αυτοπροσωπογραφία
Η Lavinia Fontana γεννήθηκε στην Μπολόνια το 1552.
Ήταν την κόρη της Αντόνια Μπονάρντι και του ζωγράφου Prospero Fontana, ο οποίος την εκπαίδευσε
στο εργαστήριό του. Στα
25 της παντρεύτηκε τον Gian Zappi, ένα μέτριο ζωγράφο από οικογένεια ευγενών, ο οποίος υπήρξε βοηθό (!) της, και με τον οποίο απέκτησε
έντεκα παιδιά.
Στα
52 της μετακόμισε στη Ρώμη, όπου και πέθανε το 1614, μετά την αναγνώρισή της και βράβευσή της με πολλές
τιμητικές διακρίσεις, μεταξύ των οποίων την παπική προστασία, την ένταξή της
στην Accademia di San Luca, και ένα τιμητικό μετάλλιο- πορτρέτο της, που
την απεικονίζει σαν μια αλληγορία για την ίδια την τέχνη.
Με
πάνω από 100 έργα ζωγραφικής που της αποδίδονται,η Fontana πραγματοποίησε ένα έργο μεγαλύτερο από οποιονδήποτε θηλυκό ζωγράφο, πριν
από το 1700, και ήταν πρωτοπόρος σε πολλές άλλες πτυχές της καριέρας
της.
Έχοντας εξασφαλισμένη την προστασία της παπικής εκκλησίας και της πνευματικής και οικονομικής ελίτ της εποχής της , η ζωγράφος αναδείχθηκε μεταξύ των πλέον περιζήτητων προσωπογράφων της εποχής της, πράγμα που φαίνεται και από τις τιμές των έργων της που κοστολογούνταν ισότιμα με εκείνα των ανδρών ανταγωνιστών της.
Έχοντας εξασφαλισμένη την προστασία της παπικής εκκλησίας και της πνευματικής και οικονομικής ελίτ της εποχής της , η ζωγράφος αναδείχθηκε μεταξύ των πλέον περιζήτητων προσωπογράφων της εποχής της, πράγμα που φαίνεται και από τις τιμές των έργων της που κοστολογούνταν ισότιμα με εκείνα των ανδρών ανταγωνιστών της.
Αυτοπροσωπογραφία
Η
σύνθεση των πορτρέτων της αναδεικνύει πολύπλοκα συστήματα αλληγορικής
αναφοράς , σε σχέση με τις νέες καλλιτεχνικές εξελίξεις της Αντιμεταρρύθμιση και το
βλέμμα στραμμένο προς τη σφαίρα του ρόλου και της ηθικής της γυναίκας στους δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους.
Παρατηρώντας τα πορτρέτα της, βλέπουμε την επιμέλεια που τη διακρίνει στην απόδοση των λεπτομερειών, πράγμα που δείχνει το πόσο επηρεασμένη υπήρξε η καλλιτέχνιδα από τη Φλαμανδική προσωπογραφία, η οποία είναι ιδιαίτερα εμφανής στην απόδοση
των πολύτιμων κοσμημάτων και τις δαντέλες των ενδυμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου