«Η Υπέρβαση της Άβυσσος» ή όταν η «Ασκητική» του Ν. Καζαντζάκη εμπνέει σύγχρονους καλλιτέχνες
Η έκθεση "Flying over the Αbyss – Η Υπέρβαση της Άβυσσος" υπενθυμίζει από την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου στην Αθήνα το εμβληματικό έργο του μεγάλου Κρητικού στοχαστή, την "Ασκητική" του Νίκου Καζαντζάκη που έγινε αφορμή για έμπνευση και δημιουργία σε 34 καλλιτέχνες.
Σε συνεπιμέλεια του ιστορικού τέχνης Δημήτρη Παλαιοκρασσά και της Διευθύντριας του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης Μαρίας Μαραγκού, η έκθεση ‘Flying over the Αbyss – Η Υπέρβαση της Άβυσσος’ ιχνηλατεί την πορεία του ανθρώπου, φωτίζοντας τη διαδρομή της ανθρώπινης ζωής, από το τραύμα της γέννησης, τον αγώνα για τη ζωή και τη δημιουργικότητα, έως το θάνατο, έχοντας ως σημείο αναφοράς και αντλώντας έμπνευση από το έργο Ασκητική.
Η Αθήνα είναι ο τρίτος σταθμός της έκθεσης μέσα σε δύο χρόνια, μετά το Ρέθυμνο και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης και τη Θεσσαλονίκη και το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.
Στην έκθεση παρουσιάζονται συνολικά 41 έργα, αντιπροσωπευτικά της διεθνούς σύγχρονης τέχνης. Πρόκειται για ένα ταξίδι στη σύγχρονη δημιουργία των τελευταίων 40 χρόνων, με έργα από το 1974 –του Paul Thek- αλλά και από διάφορα εκφραστικά μέσα, όπως ζωγραφική, βίντεο, εγκαταστάσεις, γλυπτική.
Για την τρίτη, εμπλουτισμένη με νέα έργα, εκδοχή της έκθεσης στην Αθήνα, δημιουργήθηκε το έργο "Passage through the Abyss" μία ηχητική-μουσική εγκατάσταση των Γιώργου Κουμεντάκη και Σταύρου Γασπαράτου, η οποία αποτελεί νέα ανάθεση παραγωγής έργου του Οργανισμού ΝΕΟΝ στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, σηματοδοτώντας τη σύμπραξη των δύο οργανισμών στο πλαίσιο της έκθεσης.
“H σημασία της έκθεσης ‘Υπέρβαση της Άβυσσος’ σε μια Αθήνα ηρωικά πληγωμένη, που προσπαθεί να υπερβεί τα δικά της δεινά, φτάνει πιο επίκαιρη παρά ποτέ. Αν και το κείμενο στο οποίο αναφέρεται και οι ίδιες οι ενότητες των έργων και η ποιότητά τους δεν έχουν χρόνο, ο ρόλος της παρουσίας της ως μια ισχυρή οντολογική κατάθεση, υπερασπίζεται το δικαίωμα της δικής της κραυγής, απέναντι στα γεγονότα. Και από αυτή την άποψη, η έκθεση είναι βαθιά πολιτική” σημειώνει η Μαρία Μαραγκού, Διευθύντρια του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης και επιμελήτρια της έκθεσης.
Πηγή:cnn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου