ΤΖΟΡΤΖΟΝΕ
(GIORGIONE)
(1477/8–1510)
«Η Καταιγίδα»
• Η πιο διαδεδομένη ερμηνεία του πίνακα
είναι η μοίρα του Αδάμ και της Εύας
μετά την εκδίωξή τους από τον Παράδεισο.
• Η καθιστή γυναίκα θηλάζει τον Κάιν, υποδηλώνοντας
έτσι τη θεϊκή ρήση περί επίπονης μητρότητας.
• Ο άντρας απέναντί της είναι ο Αδάμ.
Ξεκουράζεται πρόσκαιρα στο ραβδί του
από την καθημερινή εργασία, την οποία είναι
υποχρεωμένος να εκτελεί ως ποινή,
κατά τη θεϊκή παραγγελία.
• Οι δύο κομμένοι κίονες πάνω σε βάθρο είναι
τα συνήθη σύμβολα του θανάτου σε άφθονους πίνακες ,
εδώ όμως επιπλέον έχουν το χαρακτήρα
της υπενθύμισης της βραχύβιας ζωής του ανθρώπου.
• Ο κεραυνός που σχίζει τον ουρανό είναι το τυπικό
σύμβολο του (παντοδύναμου ή οργισμένου) Θεού,
όπως και στην αρχαιοελληνική και την Εβραϊκή θρησκεία.
• Η πόλη στο βάθος εκφράζει τον απολεσθέντα
για τους ανθρώπους Παράδεισο.
είναι η μοίρα του Αδάμ και της Εύας
μετά την εκδίωξή τους από τον Παράδεισο.
• Η καθιστή γυναίκα θηλάζει τον Κάιν, υποδηλώνοντας
έτσι τη θεϊκή ρήση περί επίπονης μητρότητας.
• Ο άντρας απέναντί της είναι ο Αδάμ.
Ξεκουράζεται πρόσκαιρα στο ραβδί του
από την καθημερινή εργασία, την οποία είναι
υποχρεωμένος να εκτελεί ως ποινή,
κατά τη θεϊκή παραγγελία.
• Οι δύο κομμένοι κίονες πάνω σε βάθρο είναι
τα συνήθη σύμβολα του θανάτου σε άφθονους πίνακες ,
εδώ όμως επιπλέον έχουν το χαρακτήρα
της υπενθύμισης της βραχύβιας ζωής του ανθρώπου.
• Ο κεραυνός που σχίζει τον ουρανό είναι το τυπικό
σύμβολο του (παντοδύναμου ή οργισμένου) Θεού,
όπως και στην αρχαιοελληνική και την Εβραϊκή θρησκεία.
• Η πόλη στο βάθος εκφράζει τον απολεσθέντα
για τους ανθρώπους Παράδεισο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου