Παρασκευή, Απριλίου 12, 2024

Georg Friederich Händel - WATER MUSIC (Μουσική των Νερών) - Three Suites

Georg Friederich Händel - WATER MUSIC (Μουσική των Νερών)

 Ανάλυση του έργου: Γιώργος Βιδάκης

Η Μουσική των νερών γράφτηκε το 1717 για να συνοδεύσει τον Βασιλιά Γεώργιο Α΄ και μέλη της αυλής του σε μια εκκεντρική «βαρκάδα» στον Ποταμό Τάμεση του Λονδίνου, παρουσία του ίδιου του Händel, η οποία διήρκησε πάνω από τέσσερις ώρες. Περισσότεροι από 50 μουσικοί επάνω σε μια πλωτή εξέδρα έπαιξαν το έργο τρεις φορές μετά την ενθουσιώδη αντίδραση του βασιλιά, ενώ πολλοί Λονδρέζοι είχαν συρρεύσει στις όχθες του ποταμού για να παρακολουθήσουν αυτή την τόσο ιδιαίτερη συναυλία. Το έργο, το οποίο αρχικώς είχε ενορχηστρωθεί για μεγάλο σύνολο ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της παρουσίασης σε ανοιχτό χώρο, εκδόθηκε στη συνέχεια και σε εκδοχή για μικρότερο σύνολο, κατάλληλη για παρουσίαση σε κλειστό χώρο. Σύμφωνα με το θρύλο που περιβάλλει το διάσημο αυτό έργο, ο Händel προέβη στη σύνθεσή του προκειμένου να ξανακερδίσει την εύνοια του Βασιλιά Γεωργίου Α΄. Ο Γεώργιος του είχε αναθέσει πολλές παραγγελίες μουσικών έργων όταν ήταν Εκλέκτορας του Ανόβερου, δηλαδή πριν από την άνοδό του στον βρετανικό θρόνο, και φαίνεται ότι, όταν ο Händel κλήθηκε να μετεγκατασταθεί στο Λονδίνο επί Βασίλισσας Άννας, δεν είχε πλέον την εύνοιά του.
Ορχηστρικό έργο του Γερμανού συνθέτη Γκέοργκ Φρίντριχ Χέντελ (1685-1759), αποτελούμενο από τρεις σουίτες. Γραμμένο κατά παραγγελία το 1717, θεωρείται μία από τις κορυφαίες και γνωστότερες δημιουργίες της εποχής του Μπαρόκ.
Ο βασιλιάς της Αγγλίας Γεώργιος Α' είχε προγραμματίσει για τις 17 Ιουλίου 1717 ένα πάρτι εν πλω στον Τάμεση, με διαδρομή από το Γουάιτχολ στο Τσέλσυ και τούμπαλιν. Ο διάσημος εκείνη την εποχή Χέντελ, που μεσουρανούσε στο Λονδίνο, κλήθηκε να γράψει τη μουσική για την ψυχαγωγία των υψηλών προσκεκλημένων του βασιλιά κι έδωσε τον καλύτερό του εαυτό. Συνέθεσε τρεις σουίτες, που πήραν την ονομασία Μουσική των Νερών (Water Music) και θεωρούνται από τα χαρακτηριστικότερα δείγματα της μουσικής μπαρόκ.
Την ημέρα της δεξίωσης, μία ομάδα 50 μουσικών επιβιβάσθηκε σε μια φορτηγίδα και ερμήνευσε το έργο πλέοντας δίπλα στο πλοιάριο, που μετέφερε τους συνδαιτυμόνες του βασιλιά. Θρυλείται ότι το έργο ενθουσίασε τόσο πολύ τον Γεώργιο, ώστε διέταξε τους μουσικούς να το παίξουν τουλάχιστον τρεις φορές, φέρνοντάς τους στα πρόθυρα κατάρρευσης. Και αναφερόμαστε σε ένα έργο, που η διάρκειά του πλησιάζει τα σαράντα λεπτά της ώρας.

Το βίντεο είναι από την απόπειρα ιστορικών και μουσικών να αναβιώσουν το ταξίδι του Βασιλιά Γεωργίου του Α΄ στον Τάμεση το 1717 υπό τους ήχους της «Μουσικής των Νερών» του «κυρίου Handel» – παραγωγή BBC.
 

 ***********************

Το έργο, όπως προαναφέραμε, αποτελείται από τρεις σουίτες: I.Σουίτα σε Φα Μείζονα (HWV 348) 1 .- Overture (Largo – Allegro) 00:00 2 .- Adagio e staccato 03:49 3 .- Allegro – Andante – Allegro da capo 06:30 4 .- Minuet 13:34 5 .- Air 17:10 6 .- Minuet 20:13 7 .- Bourrée 23:02 8 .- Hornpipe 24:47 9 .- Allegro 24:47 II.Σουίτα σε Ρε Μείζονα (HWV 349) 1 .- Overture (Allegro) 30:44 2 .- Alla Hornpipe 32:42 4 .-Minuet 37:00 5 .- Lentement 39:52 6 .- Bourée in D major 41:02 III.Σουίτα σε Σολ Μείζονα (HWV 350) 1 .- Allegro 43:02 2 .-Rigaudon 45:44 3 .- Allegro 46:37 4 .- Minuet 48:32 5 .-Allegro 49:20

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ (ΝΤΕΜΕΚ) ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΥ ΤΑΚΗ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ , ΙΚΑΝΟ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΓΕΛΙΟ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΟΤΕΣ

  Επιστροφή στην εποχή του φανατικού  «γλωσσαμύντορος» καθηγητή Γεωργίου Μιστριώτη; Ο κ. Θεοδωρόπουλος θέλει απαρέμφατα (!) ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΑΝ...