Πόσες γυναίκες ζωγράφους μπορείτε να αναφέρετε από την ιστορία; Εάν
δεν μπορέσετε να να βρείτε περισσότερες από τα δάχτυλα του ενός χεριού σας , δεν θα είστε οι μόνοι/ες.
Στην πραγματικότητα, υπήρξε ένα πλήθος γυναικών ζωγράφων που , αν και έζησαν στη σκιά των μεγάλων ανδρών συναδέλφων τους, πέτυχαν να δημιουργήσουν έργα υψηλής καλλιτεχνικής λαμπρότητας , από τις αρχές ήδη του 1500.
Στο πρώτο βίντεο, ο επαγγελματίας καλλιτέχνης Jill Poyerd ξεναγεί το θεατή στη ζωή μερικών από τις πιο επιτυχημένες γυναίκες ζωγράφους πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το δεύτερο βίντεο δείχνει τα έργα της Αγγέλικα Κάουφμαν, μιας σπουδαίας νεοκλασικίστριας ζωγράφου η οποία εξέφρασε μέσα από το έργο της το πνεύμα μιας εποχής που λάτρεψε την ελληνορωμαϊκή εποχή.
Η Αγγέλικα Κάουφμαν (Angelika Kauffmann, 30 Οκτωβρίου 1741 - 5 Νοεμβρίου 1807) ήταν Ελβετίδα ζωγράφος του νεοκλασικισμού.
Γεννήθηκε στο Κουρ αλλά μεγάλωσε στο Schwarzen της Ελβετίας από όπου καταγόταν η οικογένεια της. Το 1754 σε ηλικία δεκατριών ετών ακολούθησε τον πατέρα της στο Μιλάνο, όπου σπούδασε μουσική και ζωγραφική και επέδειξε το ταλέντο της.
Το 1763 διέμεινε για ένα διάστημα στη Ρώμη και επισκέφθηκε την Μπολώνια και τη Βενετία και στη συνέχεια το 1773 πήγε στο Λονδίνο, όπου της ανατέθηκε μεταξύ άλλων καλλιτεχνών η διακόσμηση του Ναού του Αγίου Παύλου. Συμμετείχε από το 1769 έως το 1782 στις ετήσιες εκθέσεις της Βασιλικής Ακαδημίας με κλασικούς και αλληγορικούς πίνακες, όπως Τρωίλος και Χρυσηίδα, ο θάνατος της Άλκηστης, η κρίση του Πάρι, η μητέρα των Γράκχων, η ιστορίας της Ροδόπης κ.α.
Επίσης ζωγράφισε τον Γκαίτε σε ηλικία τριάντα οκτώ ετών και ως Ορέστη στο κέντρο της εικόνας που έχουμε από την σκηνογραφία της πρεμιέρας της Ιφιγένειας εν Ταύροις που δόθηκε στην Βαϊμάρη το 1802 [3] στην Ιφιγένεια εν Ταύροις.
Στην πραγματικότητα, υπήρξε ένα πλήθος γυναικών ζωγράφων που , αν και έζησαν στη σκιά των μεγάλων ανδρών συναδέλφων τους, πέτυχαν να δημιουργήσουν έργα υψηλής καλλιτεχνικής λαμπρότητας , από τις αρχές ήδη του 1500.
Στο πρώτο βίντεο, ο επαγγελματίας καλλιτέχνης Jill Poyerd ξεναγεί το θεατή στη ζωή μερικών από τις πιο επιτυχημένες γυναίκες ζωγράφους πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το δεύτερο βίντεο δείχνει τα έργα της Αγγέλικα Κάουφμαν, μιας σπουδαίας νεοκλασικίστριας ζωγράφου η οποία εξέφρασε μέσα από το έργο της το πνεύμα μιας εποχής που λάτρεψε την ελληνορωμαϊκή εποχή.
Η Αγγέλικα Κάουφμαν (Angelika Kauffmann, 30 Οκτωβρίου 1741 - 5 Νοεμβρίου 1807) ήταν Ελβετίδα ζωγράφος του νεοκλασικισμού.
Γεννήθηκε στο Κουρ αλλά μεγάλωσε στο Schwarzen της Ελβετίας από όπου καταγόταν η οικογένεια της. Το 1754 σε ηλικία δεκατριών ετών ακολούθησε τον πατέρα της στο Μιλάνο, όπου σπούδασε μουσική και ζωγραφική και επέδειξε το ταλέντο της.
Το 1763 διέμεινε για ένα διάστημα στη Ρώμη και επισκέφθηκε την Μπολώνια και τη Βενετία και στη συνέχεια το 1773 πήγε στο Λονδίνο, όπου της ανατέθηκε μεταξύ άλλων καλλιτεχνών η διακόσμηση του Ναού του Αγίου Παύλου. Συμμετείχε από το 1769 έως το 1782 στις ετήσιες εκθέσεις της Βασιλικής Ακαδημίας με κλασικούς και αλληγορικούς πίνακες, όπως Τρωίλος και Χρυσηίδα, ο θάνατος της Άλκηστης, η κρίση του Πάρι, η μητέρα των Γράκχων, η ιστορίας της Ροδόπης κ.α.
Επίσης ζωγράφισε τον Γκαίτε σε ηλικία τριάντα οκτώ ετών και ως Ορέστη στο κέντρο της εικόνας που έχουμε από την σκηνογραφία της πρεμιέρας της Ιφιγένειας εν Ταύροις που δόθηκε στην Βαϊμάρη το 1802 [3] στην Ιφιγένεια εν Ταύροις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου