Κυριακή, Σεπτεμβρίου 30, 2018

Ουκ απέσβετο το λάλον ύδωρ

  • Πρωτέας: 2000 εκπαιδευτικά σενάρια από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας για τα γλωσσικά μαθήματα με αξιοποίηση των ψηφιακών μέσωνΑποτέλεσμα εικόνας για Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας

    Αναρτήθηκαν για γενικευμένη χρήση στην κεντρική σελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (http://iep.edu.gr/) συγκεντρωτικοί πίνακες με εκπαιδευτικά σενάρια για τα γλωσσικά μαθήματα που συντάχθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος ΠΡΩΤΕΑΣ που εκπόνησε το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (http://iep.edu.gr/el/component/k2/519-proteas-2000-ekp-sen). Τα σενάρια αυτά αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν από ζεύγη εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στις διαδικτυακές κοινότητες του ΚΕΓ για τρία χρόνια (2012-2015). Υπάρχουν ήδη αναρτημένα στο διαδικτυακό περιβάλλον «Πρωτέας» (http://proteas.greek-language.gr/) του ΚΕΓ.
    Για κάθε σενάριο δίνονται στοιχεία ταυτότητας, χρήσιμες συνδέσεις και υποδείξεις για τη διδακτική αξιοποίησή τους. Για την αποτελεσματικότερη χρήση από τους εκπαιδευτικούς υπάρχουν ξεχωριστοί πίνακες ανά μάθημα (αρχαία ελληνική γλώσσα, νεοελληνική γλώσσα, νεοελληνική λογοτεχνία) και τάξη (Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου).
    Τα σενάρια του ΠΡΩΤΕΑ διακρίνονται προπάντων διότι αξιοποιούν με ευρηματικό τρόπο ιστοσελίδες, ψηφιακά εργαλεία και ηλεκτρονικές εφαρμογές του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ηλεκτρονικά λεξικά, σώματα κειμένων, κ.ά.) –όλα ελεύθερα προσβάσιμα στο διαδικτυακό περιβάλλον των «Ψηφίδων για την ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση» (http://www.greek-language.gr/digitalResources/index.html) αλλά και στην «Πύλη για την ελληνική γλώσσα» (http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html). Επίσης αξιοποιούν τις νεότερες επιστημονικές γνώσεις περί Γραμματισμών, και τις τελευταίες εξελίξεις της γλωσσοδιδακτικής.
    Τα συγκεκριμένα σενάρια δεν προτείνονται ως πρότυπα αυτούσια εφαρμόσιμα, αλλά ως παραδείγματα, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε δεσμευτικότερα (χωρίς ή με αλλαγή κλίμακας), είτε πιο ελεύθερα, με ελεύθερους δηλαδή συνδυασμούς των μεταξύ τους στοιχείων. Σε κάθε εφαρμογή παρατίθενται αναλυτικά σχόλια και τεκμήρια από την εφαρμογή στην τάξη.

    • Συνέδριο: Ψυχή & Λόγος. Ανακαλύπτοντας τον Παύλο Νιρβάνα (1866-1937) (5-7/10/18)

      Με αφορμή τη συμπλήρωση ογδόντα χρόνων από τον θάνατο του Παύλου Νιρβάνα (Πέτρου Αποστολίδη), το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) και το Θέατρο Τέχνης διοργανώνουν επιστημονικό συνέδριο με τίτλο “Ψυχή & Λόγος. Ανακαλύπτοντας τον Παύλο Νιρβάνα (1866-1937)”. Το Συνέδριο θα διεξαχθεί στις 5-7 Οκτωβρίου 2018 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), Αμφιθέατρο «Αντώνης Τρίτσης» (Ακαδημίας 50, Αθήνα).
      Για το πρόγραμμα, βλ. συνημμένο

      Συνημμένα

      Πρόγραμμα (pdf, 351KB)

      *Παύλος Νιρβάνας - Βικιπαίδεια

      *Επαναφέροντας τον Παύλο Νιρβάνα || Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

       Δύο κείμενα του Παύλου Νιρβάνα

      Ἦταν μία φορὰ ἕνας Γιάννης...

      Ἦταν μία φορὰ ἕνας Γιάννης
      σ᾿ ἕνα πράσινο χωριό,
      καὶ δὲν εἶχε οὔτε χαΐρι
      καὶ δὲν εἶχε οὔτε μυαλό.Μά, σὰ Γιάννης, δίχως γνώση,
      τὸν ἐπόνεσε ἡ καρδιὰ
      καὶ τοῦ κόλλησε μεράκι
      γιὰ τὴν κόρη τοῦ παπᾶ!
      Τἄκουσαν μικροί, μεγάλοι
      καὶ γελοῦσαν - ὤχ! ὤχ! ὤχ!
      Παλαμίδα σοῦ μυρίζει,
      ντεϊμεντὲ νὰ φᾶς κολοιό.
      Στὸν παπᾶ πηγαίνει ὁ Γιάννης
      μιὰ καὶ δυὸ καὶ τοῦ μιλεῖ
      καὶ τὴν Ἑλενιὼ γυρεύει
      καὶ τὸ χέρι του φιλεῖ.
      Μὰ ὁ παπὰς τὴν ἁγιαστούρα
      παίρνει εὐτὺς καὶ τὸν ξορκίζει
      καὶ μὲ τὴ χοντρὴ μαγκούρα
      στὴν αὐλὴ τὸν προβοδίζει,
      καὶ κρατώντας τὸ στειλιάρι
      ἀνεβαίνει στὸ πατάρι:
      - Κόρη μου νὰ σὲ χαρῶ
      δυὸ λογάκια νὰ σοῦ πῶ!
      Τὴν ἁρπάζει ἀπ᾿ τὴν κοτσίδα,
      τὴν πετάει στὴν ἀντρομίδα
      καὶ τῆς κάνει τὰ πλευρά της
      μαλακὰ σὰν τὴν ...καρδιά της.
      Τ᾿ ἄκουσαν μικροὶ μεγάλοι
      καὶ γελοῦσαν - χά! χά! χά!
      - Τῆς ἀγάπης τὶς λαχτάρες
      σοὺτ καὶ μήτε τοῦ παπᾶ!
      Μὰ τοῦ Γιάννη τὸ μεράκι
      τώρα τοὔγινε φαρμάκι.
      Φεύγει, πάει, μιὰ καὶ δυό,
      στὸ ψηλὸ καμπαναριό,
      κάνει τὸ σκοινὶ θηλιὰ
      καὶ κρεμιέται στὰ καλά.
      Κ᾿ ἡ ξανθὴ παπαδοπούλα
      ἔγινε καλογριούλα.
      Τὸ χτωήχι στὸ δεξί της,
      κομποσχοίνι στὸ ζερβί της,
      ξέχασε πατέρα, μάνα
      καὶ τρελλὰ παραμιλᾷ:
      -Χτύπα, Γιάννη, τὴν καμπάνα
      γιὰ ν᾿ ἀρχίσει ἡ λειτουργιά.
      Τἄκουσαν μιροί, μεγάλοι
      καὶ γελοῦνε - χά! χά! χά!
      χτύπα Γιάννη τὴν καμπάνα
      γιὰ ν᾿ ἀρχίσει ἡ λειτουργιά!

       

      Ἐρωτικαὶ ἐκδικήσεις

      Ὅταν βλέπω κάποιον νὰ περπατῇ ἐπάνω-κάτω, ὅπως ὁ μακαρίτης ὁ Βέρθερος, καὶ νὰ μελετᾷ μίαν ἐρωτικὴν ἐκδίκησιν, λέγω ἀπὸ μέσα μου: «Ἰδοὺ ἕνας ἄνθρωπος, ποὺ ἑτοιμάζεται νὰ κάμῃ μίαν ἀνοησίαν!».
      Kαθένας τὴν κάμνει μὲ τὸν τρόπον του. Ἄλλος φονεύει. Ἀλλὰ ὁ θάνατος εἶναι μυστήριον. Ἄλλος αὐτοκτονεῖ. Ἀλλὰ ἡ αὐτοκτονία εἶναι μία ἠλιθιότης. Ἄλλος σπεύδει νὰ ὑπανδρευθῇ μὲ τὸ πρώτον ἀδέσποτον θῆλυ, ποὺ συναντᾷ εἰς τὸν δρόμον του, φανταζόμενος ὅτι ἐκδικεῖται μὲ τὸν τρόπον αὐτὸν ἐκείνην, ποὺ ἔπαυσε νὰ τὸν ἀγαπᾷ. Αὐτὸ εἶναι ξεκαρδιστικὴ κωμῳδία. Ἄλλος γράφει ἕνα δρᾶμα, εἰς τὸ ὁποῖον καυτηριάζει τὰς γυναῖκας μὲ πεπυρακτωμένον σίδηρον. Αὐτός, ἁπλούστατα μαξιλαρώνεται. Ὑπῆρξεν ἕνας ἄνθρωπος, ὁ ὁποῖος, διὰ νὰ ἐκδικηθῇ τὴν γυναῖκα του, κατήργησεν, ἐν στιγμῇ παραφορᾷς, τὸ φῦλον του μὲ τὴν μάχαιραν τοῦ δημίου. Μὲ αὐτὸν γελοῦν οἱ αἰῶνες. Κανείς, μὲ μίαν λέξιν, δὲν ἐστάθη ἱκανὸς νὰ ἐκδικηθῇ ἐπαξίως μίαν γυναῖκα εἰς τὸν κόσμον αὐτόν.
      Tο πρᾶγμα εἶναι εὐεξήγητον. Ὅλοι οἱ ἐκδικηταὶ τῆς γυναικείας ἀπιστίας ἐνεργοῦν μ᾿ ἕνα τρόπον ἐσφαλμένον εἰς τὴν βάσιν του. Ἐνεργοῦν δηλαδὴ μ᾿ ἕνα τρόπον ὑπερβολικὰ σοβαρὸν καὶ πολὺ συχνὰ τραγικόν. Προτιμοῦν τὴν τραγῳδίαν ἐκεῖ, ὅπου κατ᾿ ἐξοχὴν θὰ ἦτο ἐνδεδειγμένη ἡ φάρσα. Ὑποδύονται τὸν κόθορνον τοῦ τραγῳδοῦ, ἐνῷ ὁ ἀκαταλληλότερος ἄνθρωπος διὰ νὰ παίξῃ ἕνα σοβαρὸν ρόλον εἰς τὸ θέατρον τῆς ζωῆς εἶναι ὁ ἀτυχήσας ἐραστής. Καί, ἐνῷ ὀρέγεται τὰς δάφνας ἑνὸς Τάλμα, δέχεται τὰ μαξιλάρια τῆς πλατείας ἐπὶ τῆς κεφαλῆς του.
      Δι᾿ αὐτὸ ἀκριβῶς οἱ σοφώτεροι δὲν περιπατοῦν πιὰ ἐπάνω-κάτω, μετὰ τὴν προδοσίαν ἢ τὴν ἐγκατάλειψιν, ὅπως ὁ μακαρίτης Βέρθερος, καὶ δὲν μελετοῦν μίαν ἐκδίκησιν. Σηκώνονται ἀπὸ τὸ γεῦμα, ὅπου ἐμισοτελείωσαν τὸ φαγί των, σκουπίζουν τὸ στόμα των μὲ τὴν πετσέταν, πληρώνουν καὶ φεύγουν, ὡς νὰ μὴ τοὺς συνέβη τίποτε, ἀφίνοντες ἕναν ἄλλον ν᾿ ἀποτελειώσῃ τὴν μερίδα των. Ἔτσι διασῴζουν τὴν ἀξιοπρέπειάν των, χωρὶς νὰ μείνουν καὶ ἐντελῶς ἀνεκδίκητοι. Διότι γνωρίζουν ὅτι εἶναι ἐντελῶς περιττὸν νὰ ἐκδικῆται καθένας χωριστὰ τὴν αἰωνίαν γυναῖκα. Δι᾿ αὐτὴν ὑπάρχουν οἱ ἐκ Θεοῦ ἀπεσταλμένοι ἐκδικηταί, ποὺ εἶναι οἱ Δὸν Ζουὰν ὅλων τῶν τόπων καὶ ὅλων τῶν ἐποχῶν, καὶ οἱ ὁποῖοι δὲν κάμνουν ἄλλο, παρὰ νὰ ἐκδικοῦνται διαρκῶς διὰ τὸν ἑαυτόν τους καὶ διὰ τοὺς ἄλλους.
      Ἐν τούτοις, ὀφείλομεν νὰ κάμωμεν τιμητικὴν ἐξαίρεσιν διὰ τὸν ἄνθρωπον, ὁ ὁποῖος πρὸ ὀλίγων ἡμερῶν ἐπραγματοποίησε πρωτότυπον ἐκδίκησιν εἰς τὴν Ἀκρόπολιν αὐτὴν τῆς κοινοτοπίας, ποὺ εἶναι αἱ Ἀθῆναι. Εἴδατε ἀπὸ τὰς ἐφημερίδας, τί ἔκαμεν ὁ μεγαλοφυὴς αὐτός. Ἐπῆγε νύκτα εἰς τὴν θύραν τῆς ἀπίστου καὶ τῆς ἐτοιχοκόλλησε μίαν ἐπιγραφήν: «Ἐδῶ ὑπάρχει εὐλογιά». Τίποτε ἄλλο! Τὸ ἄλλο πρωὶ οἱ διαβᾶται ἐπερνοῦσαν, ἐσταματοῦσαν, ἐδιάβαζαν καὶ ἔφευγαν ἔντρομοι μακρυά. Ὁ γαλατὰς δὲν ἐκτύπησε τὴν θύραν ἐκεῖνο τὸ πρωί. Ὁ μανάβης δὲν ἐσταμάτησεν. Ὁ γραμματοκομιστής, ποὺ ἔφερνε μίαν ἐρωτικὴν ἐπιστολήν, τὴν ἐξανάβαλεν εἰς τὸν σάκκον του καὶ ἔφυγεν. Ὁ νέος ἐραστής, μόλις ἐπλησίασεν εἰς τὴν γωνίαν τοῦ δρόμου καὶ πρὶν παρελάση ἀκόμη ὑπὸ τὸ θρυλικὸν παράθυρον, ἀνέκρουσε μὲ τρόπον πρύμναν καὶ δὲν ἐφάνη πλέον. Ὅταν ἡ ἄπιστος ἀντελήφθη τὴν συμφορὰν καὶ ἔστειλε νὰ ξεσχίσουν τὴν καταχθονίαν ἐπιγραφήν, ἦτο πλέον ἀργά. Ὁ προδοθεὶς ἐραστὴς εἶχεν ἐκδικηθῆ! Καὶ εἶχεν ἐκδικηθῆ κυρίως, διότι ἡ ἄπιστος τὸν ἐφαντάζετο ξεκαρδισμένον ἀπὸ τὰ γέλια εἰς μίαν γωνίαν τοῦ δρόμου, ἐνῷ θὰ ἤθελε νὰ τὸν φαντασθῇ ἀπηγχονισμένον ἀπὸ τὴν ὀροφὴν τοῦ δωματίου του.
      Ὅταν τὸν ἐρώτησαν εἰς τὴν Ἀστυνομίαν, διατὶ προέβη εἰς τὴν ἀθλίαν αὐτὴν πρᾶξιν, λέγουν ὅτι ἀπεκρίθη ἀφελέστατα:
      - Ἤθελα νὰ τῆς στείλω τὴ βλογιὰ στὰ ὄμορφα μουτράκια της. Ἀφοῦ δὲν μποροῦσα νὰ τὸ κάμω, τῆς τὴν ἔστειλα στὴν πόρτα της. Ἂς μπολιασθῇ νὰ εἶναι ἥσυχη!
      Καὶ ἡ Ἀστυνομία ἀπέλυσε τὸν ἐραστὴν καὶ ἔστειλε τὸν ἀστυίατρον νὰ ἐμβολιάσῃ τὴν ἐρωμένην, διὰ κάθε ἐνδεχόμενον καὶ διὰ τὴν ἡσυχίαν τῆς συνοικίας. Ἡ φάρσα καὶ ἡ ἐκδίκησις ἔλαβε τοιουτοτρόπως τὴν ὡραίαν της συνέχειαν.
      (ἀπὸ Τὰ Ἅπαντα, E´, Ἐκδοτικὸς Οἶκος Χρήστου Γιοβάνη 1968)

       

      • Σεμινάριο: Σχολική Λέσχη Ανάγνωσης: Βασικές αρχές οργάνωσης και λειτουργίας (13, 20, 24/10/18)

        Αποτέλεσμα εικόνας για Σχολική Λέσχη ΑνάγνωσηςΟ Σύλλογος Αποφοίτων Φιλοσοφικής Α.Π.Θ. «Φιλόλογος» σε συνεργασία με το Εργαστήριο για τη Μελέτη της Ανάγνωσης και της Γραφής στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. (Ε.Μ.Α.Γ.Ε.Κ.), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, και το 1ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς οργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο διάρκειας δώδεκα (12) ωρών με θέμα: «Σχολική Λέσχη Ανάγνωσης: Βασικές αρχές οργάνωσης και λειτουργίας».
        Το σεμινάριο αποσκοπεί στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την ενημέρωση - εξοικείωση των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών μέσα από εισηγήσεις και βιωματικές δράσεις σχετικά με θέματα οργάνωσης και λειτουργίας μιας σχολικής λέσχης ανάγνωσης.
        Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (όχι απαραίτητα φιλολόγους) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που θα ενδιαφερθούν να δημιουργήσουν μια λέσχη στο σχολείο τους. Στο σεμινάριο θα διδάξουν επιστήμονες ειδικοί σε θέματα έρευνας και διάδοσης της φιλαναγνωσίας, βιωματικής μάθησης και δημιουργικής έκφρασης, παιδαγωγοί-θεατρολόγοι, καθώς και συντονιστές και μέλη λεσχών ανάγνωσης.
        Το σεμινάριο θα διεξαχθεί στον χώρο του Ε.Μ.Α.Γ.Ε.Κ. (πρώην Παιδαγωγική Ακαδημία, οδός Αρχ. Μουσείου 29) και στο 1ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς (οδός Χηλής 12) σύμφωνα με το εξής πρόγραμμα:
        ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018, ώρες 10.00- 14.00, Ε.Μ.Α.Γ.Ε.Κ. (πρώην Παιδαγωγική Ακαδημία, οδός Αρχ. Μουσείου 29)
        • 10.00-10.30: Προσέλευση- εγγραφές- χαιρετισμοί
        • 10.30-11.00: Γενικά για τις λέσχες ανάγνωσης. Η περίπτωση της ομάδας Ex Libris. (Κέλλυ Πάλλα, Φιλόλογος, ΜΔΕ Νεοελληνικής Φιλολογίας, Συγγραφέας
        • 11.00- 11.30: Μία πρώτη γνωριμία με τις σχολικές λέσχες ανάγνωσης (Ελένη Χειμαριού, Φιλόλογος, Δρ Παιδαγωγικής)
        • 11.30-12.00: Διάλειμμα
        • 12.00 – 14.00: Φιλαναγνωσία και εφηβική ηλικία. Η διαπραγμάτευση του νοήματος σε μια λέσχη ανάγνωσης (Βενετία Αποστολίδου, καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και Λογοτεχνικής Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., Διευθύντρια του Ε.Μ.Α.Γ.Ε.Κ.)
        ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018, ώρες 10.00 - 14.00, Ε.Μ.Α.Γ.Ε.Κ. (πρώην Παιδαγωγική Ακαδημία, οδός Αρχ. Μουσείου 29)
        10.00-11.30: Λογοτεχνία και βιωματικές δράσεις (Τζένη Καραβίτη, Φιλόλογος-Θεατροπαιδαγωγός, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση)
        11.30-12.00: Διάλειμμα
        12.00-14.00: Παρουσίαση προτεινόμενων βιβλίων από μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης του «Φιλολόγου», Ex libris (Ζωή Μιχαλοπούλου, Φιλόλογος, Βασιλική Παππά- Μιχαηλίδου, Γεωπόνος, Γεωργία Πούλου, Φιλόλογος - Συντονίστρια Λεσχών Ανάγνωσης, Χαρίκλεια Πούχα, Φιλόλογος, Ευαγγελία Στυλοπούλου-Αλεξίου, Φιλόλογος, Φρειδερίκη Φαντίδου, Φιλόλογος, Μαίρη Φραγκάκη, Φιλόλογος)
        TETAΡΤΗ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018, ώρες 17.00-21.00, 1ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς (οδός Χηλής 12)
        17.00-18.30: Συνάντηση με τη Λέσχη Ανάγνωσης του 1ου Γυμνασίου Καλαμαριάς (Τζίνα Παπανικολάου, Φιλόλογος, Συντονίστρια της Λέσχης)
        18.30-19.00: Διάλειμμα
        19.00-21.00: Βιωματικό εργαστήριο δραματοποίησης λογοτεχνικού κειμένου (Αλεξάνδρα Μυλωνά, Φιλόλογος-Συγγραφέας-Σκηνοθέτις & Ελένη Παπαδοπούλου, Φιλόλογος ΜΑ - Εκπαιδευτικός Δ.Ε.)
        Θα λειτουργήσει τμήμα 20 ατόμων, τα οποία θα επιλεγούν ύστερα από ηλεκτρονική αίτησή τους, κατά σειρά προτεραιότητας. Οδηγίες στο: http://filologos1962. blogspot.gr Αποστολή αιτήσεων στο: filologos.ergastirio@gmail.com από Τρίτη 2 έως και Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2018.
        Επισυνάπτεται η αίτηση συμμετοχής και η αίτηση εγγραφής μέλους.

        Συνημμένα

      • Αίτηση εγγραφής στο σεμινάριο (msword, 129KB)
      • Αίτηση εγγραφής μέλους (msword, 46KB)

      Η νέα έκδοση του ΚΕΓ: ΚΛΙΚ στα Ελληνικά

      http://www.greek-language.gr/greekLang/cache/image/5d87b8c7d8b9aacd/2320.200.jpgΕντός του φθινοπώρου του 2018 θα εκδοθεί από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ) το ΚΛΙΚ στα Ελληνικά – Επίπεδο Γ1, ένα καινοτόμο εγχειρίδιο για τη διδασκαλία και την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.
      Το ΚΛΙΚ στα Ελληνικά – Επίπεδο Γ1 είναι πλήρως συμμορφωμένο προς τις προδιαγραφές για τα επίπεδα ελληνομάθειας (που ισχύουν επίσημα με νόμο του κράτους από το 2010) και απόλυτα εναρμονισμένο με την κλίμακα που προτείνει το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης για όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες.
      Το νέο αυτό βιβλίο της σειράς ΚΛΙΚ στα Ελληνικά απευθύνεται σε εφήβους και ενηλίκους εντός ή εκτός της Ελλάδας που έχουν στόχο είτε να αναπτύξουν την επικοινωνιακή τους ικανότητα στην ελληνική γλώσσα είτε να συμμετάσχουν στις Εξετάσεις Πιστοποίησης Επάρκειας της Ελληνομάθειας επιπέδου Γ1 του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας.
      Το ΚΛΙΚ στα Ελληνικά – Επίπεδο Γ1 καινοτομεί:
      • παιδαγωγικά, εφόσον εφαρμόζει τις αρχές της σύγχρονης διδακτικής και σε κάθε ενότητα εξετάζεται μια θεματική περιοχή και στις τέσσερις επικοινωνιακές δεξιότητες, ενώ διδάσκεται το λεξιλόγιο και η γραμματική με αφορμή τα κείμενα του βιβλίου. Στο τέλος του βιβλίου παρατίθεται ένα αυθεντικό τεστ ελληνομάθειας για το επίπεδο Γ1.
      • ψηφιακά, εφόσον παρέχεται στον χρήστη του βιβλίου πρόσβαση στα ηχητικά αρχεία με ακουστικό υλικό (στον ιστότοπο του ΚΕΓ), καθώς επίσης και η δυνατότητα να συνδέεται με όλα τα ψηφιακά περιβάλλοντα εργασίας του ΚΕΓ και να τα αξιοποιεί διδακτικά.
      Με το παρόν έργο, το ΚΕΓ συνεχίζει την ουσιαστική του συμβολή στη διδασκαλία, εκμάθηση και αξιολόγηση της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας προσφέροντας ένα πολύτιμο και σύγχρονο εκπαιδευτικό εργαλείο.
      Σύντομα θα κυκλοφορήσει και το ΚΛΙΚ Γ1 – Διαδραστικό Βιβλίο, που θα είναι προσβάσιμο από την εφαρμογή KLIK-App (ψηφιακή εφαρμογή εκμάθησης της ελληνικής για tablets τύπου Ipad και Android, καθώς και για Mac και για PC).
      Πληροφορίες / Επικοινωνία:
      Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, τηλ. (+30) 2313-331500, e-mail: centre@komvos.edu.gr


      Φιλολογική και Παιδαγωγική Συνάντηση: Μ. Καραγάτσης: από τον συγγραφέα στο σχολείο (20-21/10/18)

       Αποτέλεσμα εικόνας για Μ. Καραγάτσης

      Φιλολογική και Παιδαγωγική Συνάντηση: “Μ. Καραγάτσης: από τον συγγραφέα στο σχολείο”
      Λάρισα και Ραψάνη, 20 και 21 Οκτωβρίου 2018
      Η Φιλολογική και Παιδαγωγική Συνάντηση «Μ. Καραγάτσης: από τον συγγραφέα στο σχολείο» εντάσσεται στη σειρά εκδηλώσεων που έχουν καθιερωθεί και πραγματοποιούνται τα τελευταία χρόνια προς τιμήν του συγγραφέα. Ήδη έχουν διεξαχθεί τρία Πανελλήνια Συνέδρια κατά τα έτη 2007, 2010 και 2014. Φέτος, με πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του Συνδέσμου Φιλολόγων ν. Λάρισας και του Μορφωτικού Συλλόγου Ραψάνης και με την υποστήριξη της Περιφέρειας Θεσσαλίας, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας και του Δήμου Τεμπών, διοργανώνεται Φιλολογική και Παιδαγωγική Συνάντηση, η οποία θα υλοποιηθεί το Σάββατο 20 και την Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2018, στη Λάρισα και στη Ραψάνη.
      Για πληροφορίες, βλ. συνημμένο

      Συνημμένα

      Πληροφορίες (pdf, 385KB)

       

      Προκήρυξη υποτροφιών του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη

       

      Το Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη προκηρύσσει για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019, με ημερομηνία έναρξης 1 Οκτωβρίου 2018, το δέκατο τρίτο πρόγραμμα υποτροφιών για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής σε πανεπιστημιακά ιδρύματα της ημεδαπής. Το Ίδρυμα θα χορηγήσει δύο (2) υποτροφίες διετούς διαρκείας που φέρουν τον τίτλο "Υποτροφία Μελίνα Μερκούρη και Jules Dassin" σε αποφοίτους ελληνικών ΑΕΙ στους τομείς α) Μεσαιωνική και Νεότερη Ιστορία και Πολιτισμός και β) Μεσαιωνική και Νεότερη Φιλολογία.
      Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. http://philology.uoi.gr/content/ypotrofia-melina-merkoyri-kai-ju...

       

      Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την ημερίδα του Συλλόγου Αποφοίτων Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ "Φιλόλογος": Οι νέοι επιστήμονες (συν)ομιλούν

       

      Ο Σύλλογος Αποφοίτων Φιλοσοφικής Σχολής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ» προτίθεται να διοργανώσει ημερίδα στο τέλος του 2018 ή μέσα στο α΄εξάμηνο του 2019 με τίτλο: Οι νέοι επιστήμονες (συν)ομιλούν.
      Σκοπός της ημερίδας είναι να αναδείξει το έργο του φιλόλογου όχι μόνο ως δασκάλου, αλλά και ως επιστήμονα-ερευνητή και να προωθήσει τον γόνιμο διάλογο σε θέματα σχετικά με τη νεότερη έρευνα στον χώρο των Ανθρωπιστικών Σπουδών.
      Η ημερίδα απευθύνεται στους φιλολόγους που υπηρετούν σε σχολεία (δημόσια και ιδιωτικά) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως καθηγητές ή/και στελέχη και έχουν ολοκληρώσει την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής από το 2010 και μετά σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή της αλλοδαπής με θέμα που άπτεται είτε των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκουν οι φιλόλογοι στο σχολείο, είτε της διδακτικής αυτών.
      Οι ανακοινώσεις θα έχουν διάρκεια 20΄ και θα περιέχουν τα ερευνητικά ερωτήματα, τη θεωρητική υποστήριξη, την ερευνητική μέθοδο και τα πορίσματα της έρευνας. Μετά από επιλογή τα κείμενα των ανακοινώσεων θα δημοσιευτούν διαδοχικά σε τεύχη του περιοδικού «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ».
      Σημαντικές ημερομηνίες της ημερίδας:
      - Αποστολή περίληψης έως 30/09/2018 (Βλ. συνημμένο αρχείο με τη φόρμα
      συμμετοχής)
      - Απάντηση για την αποδοχή 30/11/2018
      Σε επόμενη ανακοίνωση θα γνωστοποιηθούν οι θεματικοί άξονες, οι οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών καθώς και τα οργανωτικά ζητήματα.

      Συνημμένα


       


       

Δεν υπάρχουν σχόλια: