Κυριακή, Σεπτεμβρίου 30, 2018

ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ , ΔΗΛΑΔΗ ΣΚΕΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ , ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Πρώτες σκέψεις για το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος στην ΠΓΔΜ

 

 

Στρατής Αγγελής
avgi.gr

http://www.avgi.gr/documents/10179/0/20118247.jpg/8688752d-2bcc-4b61-b9d0-4abeb71cd2c0?t=1538328989995&imageThumbnail=3

Μια πρώτη αποτίμηση για το δημοψήφισμα της ΠΓΔΜ - Η μεγάλη αποχή (άνω του 60%) ισοδυναμεί με απόρριψη του διλήμματος που έβαλε το δημοψήφισμα για την ένταξη στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ με αλλαγή του ονόματος - Πιθανές οι πρόωρες εκλογές 1. Η μεγάλη αποχή (άνω του 60%) εφόσον επιβεβαιωθεί και επίσημα, ισοδυναμεί με απόρριψη του διλήμματος που έβαλε το δημοψήφισμα για την ένταξη στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ με αλλαγή του ονόματος.
2. Αν και δεν είναι δεσμευτικό, ισοδυναμεί με αποδοκιμασία του πρωθυπουργού Ζόραν Ζάεφ και της πολιτικής του, καθώς έριξε όλο το βάρος υπέρ του «ναι» και βέβαια υπέρ της συμμετοχής. Η χώρα οδηγείται σε πολιτική αστάθεια, πιθανώς σε πρόωρες εκλογές, παρότι υπάρχει ακόμα κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή.
3. Η κυβέρνηση Ζάεφ και οι υποστηρικτές του «ναι» γνώριζαν τα προβλήματα στους εκλογικούς καταλόγους και προχώρησαν σε κινήσεις και επιλογές με αυτά τα δεδομένα.
4. Ισοδυναμεί επίσης με αποδοκιμασία των προτροπών του δυτικού παράγοντα (ΝΑΤΟ, ΕΕ, ΗΠΑ, Γερμανία κλπ), ενώ ο ρωσικός παράγοντας θα επιχειρήσει να εκμεταλλευτεί περαιτέρω την κατάσταση.
5. Η εθνικιστική αντιπολίτευση βγαίνει ενισχυμένη, καθώς κατάφερε να κεφαλαιοποιήσει στην αποχή και στα προβλήματα στους εκλογικούς καταλόγους. Η συμμετοχή ορισμένων από τους βουλευτές του VMRO-DPMNE στο δημοψήφισμα άνοιξε ένα «παράθυρο» για μελλοντικές συγκλίσεις. Αλλά αυτό το παράθυρο μάλλον κλείνει με την μικρή συμμετοχή των πολιτών στο δημοψήφισμα.
6. Το αλβανικό στοιχείο, που μάλλον προσήλθε στις κάλπες σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από τον μέσο όρο, ίσως μπει στον πειρασμό να αναζητήσει άλλους δρόμους για να κάνει πράξη το νατοϊκό όραμα, ακόμα και μέσω των φιλοδοξιών για μια μεγάλη Αλβανία. Το κατά πόσον αυτές οι φιλοδοξίες μπορούν να περάσουν από το θεωρητικό στο πρακτικό επίπεδο, μένει να αποδειχθεί.

H μεγαλύτερη ελληνική λέξη ανήκει στον Αριστοφάνη: 78 συλλαβές κι 172 γράμματα

Πηγή:  gazzetta.gr


Ποια είναι όμως η μεγαλύτερη λέξη σε αριθμό χαρακτήρων που έχει βρεθεί ποτέ στα χρονικά; Η τιμή για την εφεύρεση και την πρώτη εκφορά της ανήκει στον μεγάλο Αριστοφάνη, τον Αθηναίο πατέρα της κωμωδίας, ο οποίος στην προτελευταία σωζόμενη έμπνευσή του, στις Εκκλησιάζουσες, δίνει στην κυριολεξία «ρεσιτάλ» έμπνευσης και δημιουργικότητας, εφευρίσκοντας μία λέξη, που όμοιά της δεν έχει υπάρξει.
Θέλοντας να περιγράψει ένα τεράστιο κι εκλεκτό γεύμα μεταξύ των συμπολιτών του (το οποίο λάμβανε χώρα υπό ιδιαίτερες συνθήκες, όπως επέτασσε η πλοκή του έργου), ο Αριστοφάνης γράφει μία λέξη με 78 συλλαβές κι 172 χαρακτήρες, η οποία περνάει στην ιστορία:
 "λοπαδοτεμαχοσελαχογαλεοκρανιολειψανοδριμυποτριμματοσιλφιολιπαρομελιτο-
κατακεχυμενοκιχλεπικοσσυφοφαττοπεριστεραλεκτρυονοπτοπιφαλλιδοκιγκλοπελειο-
λαγωοσιραιοβαφητραγανοπτερυγών".
Ο παραπάνω γλωσσοδέτης εμπεριέχει εκλεκτά εδέσματα των αρχαίων Αθηναίων μεταξύ των οποίων ψάρια, πουλερικά, σάλτσες, μέλι και κρασί, ενώ πρόθεση του Αριστοφάνη ήταν να περιγράψει ένα γεύμα στη λήξη του έργου του, κατά το οποίο οι γυναίκες της πόλης, που στο μεταξύ έχουν πάρει την εξουσία από τους άντρες, κάνουν το τραπέζι στους τέως αντιπάλους τους με σκοπό την κοινή συμβίωση, κάτω από τις αρχές της κοινοκτημοσύνης (ερωτικής και περιουσιακής).

Στην κωμωδία αυτή, που τοποθετείται χρονικά στο 392 π.Χ. σε μια περίοδο που όντως λάμβανε στην Αθήνα μία πρώιμη γυναικεία αντίδραση στην εξουσία των ανδρών, ο Αριστοφάνης παίρνει σαφέστατα το μέρος των γυναικών, ενώ θεωρείται η κωμωδία με την οποία ο μεγάλος κωμωδός επανέρχεται στην πολιτική σάτιρα μετά τη συγγραφή της κωμωδίας «Λυσιστράτη» 19 χρόνια πριν (411 π.Χ.).
Φώτο: wikipedia.org

Μαζί στη Ζωή και στην Τέχνη

Αποτέλεσμα εικόνας για Μαρία Ζιάκα

1.ΑΜΠΕ =>Άγγελος Βλάσσης-Μαρία Ζιάκα: "Το χρώμα της γλυπτικής" και η "γλυπτική των χρωμάτων" (Η πρόσφατη διπλή έκθεση στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ

 

2.Ά. Βλάσσης-Μ. Ζιάκα: "Το χρώμα της γλυπτικής " και η γλυπτική των χρωμάτων" (Αναλυτής)



 
Ο καλλιτέχνης Δημήτρης Βλάσσης αναλύει τα "πιστεύω" του σε φίλους της Τέχνης ,
 την τελευταία μέρα της έκθεσης έργων του (κυρίως από γύψο)  στο Βελλίδειο, 23/09/2018

Ο Δημήτρης Βλάσσης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1946, απεφοίτησε από το Ε.Μ.Π. το 1969 και έκτοτε εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας. Ασχολήθηκε με την Τεχνική Εκπαίδευση ως καθηγητής του Αρχιτεκτονικού σχεδίου. Συμμετέχει ενεργά στην προβολή και την προβληματική της αρχιτεκτονικής και της τέχνης, γενικότερα, με ομιλίες, διαλέξεις, άρθρα κλπ, και με τα βιβλία του Σημειώματα στη δομή του σημερινού σπιτιού και Δημήτρης Βλάσσης: Αρχιτεκτονική, Design, Γλυπτική, Θέατρο και τη μελέτη του περί "Σκηνοθεσίας της αρχιτεκτονικής". Έχει έντονη παρουσία στη γλυπτική με ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Βρετανία και την Πολωνία. Παράλληλα ασχολείται με το θέατρο ως σκηνοθέτης, σκηνογράφος, συγγραφέας, και με την λογοτεχνία με το βιβλίο του Παραμυθάκια παρά θιν’ αλός.

Ο Γλύπτης Βλάσσης Δημήτρης στον Εικαστικό Κύκλο Sianti


 



 Το εργαστήρι του καλλιτέχνη. Μπροστά δεξιά: το καβαλέτο του





 Κώστας Καρυωτάκης
Αντώνης Τρίτσης
Ελευθέριος Βενιζέλος
Γιώργος Παπανικολάου (τεστ Παπ)
Αντώνης Σαμαράκης




 Αυτοπροσωπογραφία


Αποτέλεσμα εικόνας για Μαρία ΖιάκαΜαρία Ζιάκα





Προς χλεμπονιάρηδες αντιπολιτευόμενους κα κακόβουλους "αντικρατιστές"

Χωρίς την ΕΡΤ θα βλέπαμε... μαύροΧωρίς την ΕΡΤ θα βλέπαμε... μαύρο!

Η διάλυση που απειλούσε τη Σούπερ Λίγκα και η εμπορική εκμετάλλευση ενός πολύ δυναμικού προϊόντος.

Γράφει ο Βάιος Τσούτσικας στο sport-fm.gr

Το συζητούσαμε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, καλό είναι να το θυμηθούμε σήμερα: αν δεν είχε καταφέρει η ΕΡΤ να συμφωνήσει με τους "άστεγους" τηλεοπτικά, δεν θα υπήρχε πρωτάθλημα. Πριν, λοιπόν, αρχίσουμε να λέμε για τα αρνητικά και τα θετικά οποιαδήποτε συμφωνίας καλό είναι να λέμε και τα αυτονόητα. 
Και είναι αυτονόητο τούτο: χωρίς τη συμφωνία εκείνη, η Σούπερ Λίγκα θα είχε διαλυθεί. Και μαζί της θα είχαν καταστραφεί οι ομάδες - ΠΑΕ, ακόμα κι εκείνες που είχαν εξασφαλίσει από τη Nova τηλεοπτικό συμβόλαιο σε μια κίνηση η οποία ουσιαστικά υπονόμευε τον συναιτερισμό. Και τούτο θα είχε συμβεί πολύ απλά διότι οι "άστεγες" τηλεοπτικά ομάδες δεν επρόκειτο να υπέγραφαν την προκήρυξη του πρωταθλήματος και άρα αυτό δεν θα άρχιζε ποτέ με ό, τι αυτό συνεπάγεται. Εκτός και αν είμαστε αρκετά αφελείς να πιστεύουμε ότι οι ομάδες που σήμερα έχουν συμβόλαιο με την ΕΡΤ θα δέχονταν να μπουν στη μάχη της επιβίωσης τότε, πριν ακόμα χρηματοδοτηθούν για να παραχωρήσουν τα τηλεοπτικά τους δικαιώματα, απέναντι σε αντιπάλους με εξασφαλισμένη οικονομική υγεία λόγω του συνδρομητικού καναλιού. 
Αυτονόητο και τούτο: είναι προτιμότερο να μεταδίδονται οι αναμετρήσεις της Σούπερ Λίγκας από το κρατικό κανάλι παρά από το κανάλι ενός μέλους του συνεταιρισμού. Όσο προοδευτικά και να το δει κάποιος, και μόνο η καχυποψία που θα γεννούσε η οικονομική συναλλαγή των λεγόμενων "άστεγων" με τον Ιβάν Σαββίδη για την πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των αγώνων θα μπορούσε να τινάξει στον αέρα το πρωτάθλημα από το πρώτο... πλάγιο άουτ. Ας μη στεκόμαστε, λοιπόν, στο ποσό που πρόσφερε ο Ιβάν Σαββίδης για να πάρει τα τηλεοπτικά δικαιώματα και ας μείνουμε στην ουσία: χωρίς την ΕΡΤ, προκύπτει εύκολα το συμπέρασμα ότι, δεν θα είχαμε πρωτάθλημα.

Δύο κουβέντες και για το τίμημα. Το αν είναι πολλά ή λίγα τα χρήματα που δαπάνησε η κρατική τηλεόραση για την εξασφάλιση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των πρώην "άστεγων" δεν μπορεί να ειπωθεί τώρα αλλά στο φινάλε της σεζόν, όταν θα έχει γίνει η αντιπαραβολή εσόδων - εξόδων από το προϊόν που αγόρασε και προσπαθεί να πουλήσει η ΕΡΤ. Αυτό που μπορεί με σιγουριά να ειπωθεί σήμερα είναι ότι η ΕΡΤ με τα ματς του ελληνικού πρωταθλήματος πιάνει ποσοστά τηλεθέασης που δεν πετύχαινε ποτέ της. Έφτασε το 28% στο εναρκτήριο ματς του Παναθηναϊκού κόντρα στην Ξάνθη στα Πηγάδια, ξεπέρασε το 15% στην αναμέτρηση του Παναιτωλικού με τον Ατρόμητο, ενώ πάνω από το 16% έπιασε το Λαμία - Άρης της πρεμιέρας. Κι επειδή γίνεται λόγος για τη Λαμία και το πόσο εμπορική είναι, αυτό το νούμερο είναι μια πρώτης τάξης απάντηση. Το θέμα είναι, λοιπόν, πόσο αποδοτική θα είναι η προσπάθεια της ΕΡΤ να βρει πελάτες για να πουλήσει τα ματς αυτά και - γιατί όχι - να βγάλει κέρδος από τη συγκεκριμένη συμφωνία. 
Κι έχει ήδη προσφέρει η συμφωνία αυτή το πρώτο "μπόνους" στην κρατική τηλεόραση. Το κοινό που θα στεκόταν πρόθυμο εμπρός στην οθόνη να παρακολουθήσει αγώνα του Παναθηναϊκού το περασμένο καλοκαίρι ήταν σχετικά περιορισμένο. Σήμερα, μετά το εντυπωσιακό ξεκίνημα των παικτών του Γιώργου Δώνη, το κοινό αυτό έχει πολλαπλασιαστεί. Είτε παίζει με τη Λαμία και τον ΠΑΣ είτε με τον Ολυμπιακό, τον ΠΑΟΚ, την ΑΕΚ και τον Άρη. Παιχνίδια που είναι όλα ακόμα εμπρός και άρα δημιουργούν ένα δυναμικό, πολύ δυναμικό περιβάλλον εμπορικής εκμετάλλευσης. 
Αυτονόητα πράγματα, λοιπόν. Χωρίς την ΕΡΤ δεν θα υπήρχε πρωτάθλημα, με το πρωτάθλημα η ΕΡΤ μπορεί να βγάλει μεγάλο κέρδος αν δουλέψει σωστά.

Για το διάσημο κομμένο αυτί του Βαν Γκογκ και άλλα 10 ενδιαφέροντα πράγματα γι΄αυτόν σ΄ένα νέο βιβλίο


Ο καθρέφτης του υπνοδωματίου, όπου ο Βαν Γκογκ είδε τον εαυτό του να κόβει το αυτί του, εμφανίζεται σε αυτόν τον πίνακα του 1889.

 

 Ένα ζωντανό αντίγραφο του διάσημου αυτιού του Βαν Γκογκ σε γερμανικό μουσείο το 2014.

Vincent van Gogh Cut Off His Ear to Silence Hallucinations and 10 Other Things We Learned in a New Book About Him 

Ο Βίνσεντ βαν Γκογκ έκοψε το αυτί του για να σταματήσει τις  παραισθήσεις του  και άλλα δέκα πράγματα που μάθαμε σε ένα νέο βιβλίο για αυτόν

Sarah Cascone, September 27, 2018



No one can deny the artistic genius of Dutch Post-Impressionist artist Vincent van Gogh, whose masterworks are among the most famous and easily recognizable paintings in the world. Nevertheless, the artist’s reputation remains inextricably tied to his struggles with mental illness—this is, after all, the man who cut off his left ear and gifted it to a female acquaintance.
It was that infamously violent incident in Arles, France, on December 23, 1888, that led Van Gogh to Saint-Paul-De-Mausole, an asylum in Saint-Rémy-de-Provence, France. He lived there for just over a year, from May 8, 1889, to May 16, 1890. In the new book Starry Night: Van Gogh at the Asylum, journalist and Van Gogh scholar Martin Bailey delves into this critical and remarkably fruitful period in the artist’s career. The author brings to light new details about what life at Saint-Paul was like, the paintings Van Gogh created while he was there, as well as insight into the artist’s fragile mental state, and a fascinating account of the staff and the other patients.Αποτέλεσμα εικόνας για Starry Night: Van Gogh at the Asylum, book
To illuminate this history, Bailey’s gorgeously illustrated tome draws on primary sources, including Van Gogh’s letters, an unpublished diary from a local artist who knew Van Gogh at the time, and rarely consulted records from the municipal archives of Saint-Rémy, of Saint-Paul’s admission register from the late 19th century.
The author also considers the history of the facility, which was founded by Louis Mercurin as an impressively progressive institution that embraced music and art as forms of therapy. The asylum was given a failing grade by inspectors in 1874 and was in dire need of reform prior to Van Gogh’s arrival. Though conditions during the artist’s institutionalization still left room for improvement, Van Gogh became close with the director, Théophile Peyron, and maintained the freedom to work (save for the nadir of his mental crises).
The institutionalization was voluntary, and unlike many asylums of the time, Saint-Paul eschewed the use of straight jackets, refusing to chain up its patients or employ other cruel practices. Nevertheless, mental illness was still poorly understood at the time, and institutionalization must have been difficult for Van Gogh.
Vincent van Gogh, <em>Wheatfield With Cypresses</em> (1889). Courtesy of the Metropolitan Museum of Art, New York.
Vincent van Gogh, Wheatfield With Cypresses (1889). Courtesy of the Metropolitan Museum of Art, New York.
The artist, lucid for the majority of his stay, was surrounded by men who were much worse off, according to the book. There was an elderly priest, likely suffering from dementia, a nonverbal “idiot” with a mental age of less than three who lived at Saint-Paul for nearly 45 years, and a man who Van Gogh complained in a letter “breaks everything and shouts day and night.” (Bailey has identified many of these men by name for the first time.)
Nevertheless, Van Gogh came to identify with his fellow patients, who he called “my companions in misfortune.” He also continued to struggle, suffering through four severe mental health episodes while he was there. During these periods, Van Gogh would poison himself by eating his paints, and then become paranoid, convinced that someone else was making an attempt on his life. “My memories of these bad moments are vague,” he wrote to his brother, Theo van Gogh, admitting to eating “filthy things.”
“Strictly speaking I’m not mad, for my thoughts are absolutely normal and clear between times…. but during the crises it’s terrible however, and then I lose consciousness of everything,” Van Gogh explained, noting in another missive that “it’s to be presumed that these crises will recur in the future, it is ABOMINABLE.”
Vincent van Gogh, <em>Portrait of a Gardener</em> (1889), now identified as Jean Barral. Courtesy of the Galleria Nazionale d'Arte Moderna, Rome.
Vincent van Gogh, Portrait of a Gardener (1889), now identified as Jean Barral. Courtesy of the Galleria Nazionale d’Arte Moderna, Rome.
There has been endless speculation over the years as to the true nature of the mysterious mental illness that plagued Van Gogh. Like others before him, Bailey speculates might have been bipolar disorder. Whatever the true diagnosis, toward the end of his stay at Saint-Paul, Van Gogh came to feel that being surrounded by the mentally ill made his own issues worse.
In between episodes—and occasionally during them—Van Gogh made great paintings, over 150 of which survive. From his bedroom window, the artist enjoyed views of golden wheatfields, which he painted throughout the year. Beyond lay the equally inspiring olive groves, and the hills of Les Alpilles. Saint-Paul itself was also a common subject for the artist, who spent many hours in its beautiful, if somewhat overgrown, walled garden, and occasionally depicted the facility’s rooms. (Only one piece, which we’ll get to later, featured the building’s exterior.)
Unsurprisingly, given his productivity, Van Gogh wasted not a minute upon arriving at Saint-Paul. The very next day, he was at work on two flower paintings, including Irises, now in the collection of Los Angeles’s J. Paul Getty Museum. It took just two weeks to almost completely exhaust the art supplies he had brought with him from Arles.
Vincent van Gogh, <em>Irises</em> (1889). Courtesy of the J. Paul Getty Museum, Los Angeles.
Vincent van Gogh, Irises (1889). Courtesy of the J. Paul Getty Museum, Los Angeles.
Other works completed at Saint-Paul include self-portraits and portraits of the staff. Bailey identifies Portrait of a Gardener (1889) as farmer Jean Barral, a conclusion based on the work of a local researcher who, in the 1980s, spoke to the grandson of an asylum orderly—and even two of Van Gogh’s fellow patients. Van Gogh also created oil paintings based on black and white copies of the work of other artists, including Eugène Delacroix’s Pietà and Jean-François Millet’s series “Labours of the Fields.”
Although institutionalization did not cure what ailed Van Gogh, the artist’s time at Saint-Paul led to the creation of some of his most beloved works.
Here are 11 things we learned about Van Gogh from Bailey’s new book.

1. You Can Visit Van Gogh’s Asylum Today (But Don’t Expect to See His Work)

Formerly a monastery, Saint-Paul-De-Mausole has become something of a tourist attraction, less for the charms of its Romanesque architecture than for its links to Van Gogh. The facility remains a psychiatric hospital today, but the public can visit the gardens, the chapel, and 12th-century cloister, as well as several rooms, including one furnished as if it were 1889 again. The sign reads “Van Gogh’s Bedroom,” but the artist actually slept in a different part of the asylum.
Back in 1987, Bailey had the rare opportunity to visit what was once the men’s block, since modernized, where Van Gogh would have lived during his institutionalization. According to the author, the hospital, inundated by similar requests as the centenary of the artist’s death approached, soon cracked down on such access, which is now all-but unheard of. (The book includes photographs taken by Bailey in this off-limits area, the first such images ever published in color.)
Before booking a visit, note that the hospital does not own any work by Van Gogh. The artist offered to donate some paintings to the Catholic Sisters of the Order of Saint Joseph, who ran the facility, but they found his work disturbing and turned him down. Since Van Gogh checked out in 1890, his work has only once been exhibited in the town of Saint-Rémy, back in 1951.
Vincent van Gogh, <em>View of the Asylum With a Pine Tree</em> (1889). Courtesy of the Musée d’Orsay, Paris.
Vincent van Gogh, View of the Asylum With a Pine Tree (1889). Courtesy of the Musée d’Orsay, Paris.
[............................]


Συνεχίστε την ανάγνωση
Vincent van Gogh Cut Off His Ear to Silence Hallucinations and 10 Other Things We Learned in a New Book About Him
By Sarah Cascone
Read Article

Ουκ απέσβετο το λάλον ύδωρ

  • Πρωτέας: 2000 εκπαιδευτικά σενάρια από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας για τα γλωσσικά μαθήματα με αξιοποίηση των ψηφιακών μέσωνΑποτέλεσμα εικόνας για Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας

    Αναρτήθηκαν για γενικευμένη χρήση στην κεντρική σελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (http://iep.edu.gr/) συγκεντρωτικοί πίνακες με εκπαιδευτικά σενάρια για τα γλωσσικά μαθήματα που συντάχθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος ΠΡΩΤΕΑΣ που εκπόνησε το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (http://iep.edu.gr/el/component/k2/519-proteas-2000-ekp-sen). Τα σενάρια αυτά αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν από ζεύγη εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στις διαδικτυακές κοινότητες του ΚΕΓ για τρία χρόνια (2012-2015). Υπάρχουν ήδη αναρτημένα στο διαδικτυακό περιβάλλον «Πρωτέας» (http://proteas.greek-language.gr/) του ΚΕΓ.
    Για κάθε σενάριο δίνονται στοιχεία ταυτότητας, χρήσιμες συνδέσεις και υποδείξεις για τη διδακτική αξιοποίησή τους. Για την αποτελεσματικότερη χρήση από τους εκπαιδευτικούς υπάρχουν ξεχωριστοί πίνακες ανά μάθημα (αρχαία ελληνική γλώσσα, νεοελληνική γλώσσα, νεοελληνική λογοτεχνία) και τάξη (Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου).
    Τα σενάρια του ΠΡΩΤΕΑ διακρίνονται προπάντων διότι αξιοποιούν με ευρηματικό τρόπο ιστοσελίδες, ψηφιακά εργαλεία και ηλεκτρονικές εφαρμογές του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ηλεκτρονικά λεξικά, σώματα κειμένων, κ.ά.) –όλα ελεύθερα προσβάσιμα στο διαδικτυακό περιβάλλον των «Ψηφίδων για την ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση» (http://www.greek-language.gr/digitalResources/index.html) αλλά και στην «Πύλη για την ελληνική γλώσσα» (http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html). Επίσης αξιοποιούν τις νεότερες επιστημονικές γνώσεις περί Γραμματισμών, και τις τελευταίες εξελίξεις της γλωσσοδιδακτικής.
    Τα συγκεκριμένα σενάρια δεν προτείνονται ως πρότυπα αυτούσια εφαρμόσιμα, αλλά ως παραδείγματα, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε δεσμευτικότερα (χωρίς ή με αλλαγή κλίμακας), είτε πιο ελεύθερα, με ελεύθερους δηλαδή συνδυασμούς των μεταξύ τους στοιχείων. Σε κάθε εφαρμογή παρατίθενται αναλυτικά σχόλια και τεκμήρια από την εφαρμογή στην τάξη.

    • Συνέδριο: Ψυχή & Λόγος. Ανακαλύπτοντας τον Παύλο Νιρβάνα (1866-1937) (5-7/10/18)

      Με αφορμή τη συμπλήρωση ογδόντα χρόνων από τον θάνατο του Παύλου Νιρβάνα (Πέτρου Αποστολίδη), το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) και το Θέατρο Τέχνης διοργανώνουν επιστημονικό συνέδριο με τίτλο “Ψυχή & Λόγος. Ανακαλύπτοντας τον Παύλο Νιρβάνα (1866-1937)”. Το Συνέδριο θα διεξαχθεί στις 5-7 Οκτωβρίου 2018 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), Αμφιθέατρο «Αντώνης Τρίτσης» (Ακαδημίας 50, Αθήνα).
      Για το πρόγραμμα, βλ. συνημμένο

      Συνημμένα

      Πρόγραμμα (pdf, 351KB)

      *Παύλος Νιρβάνας - Βικιπαίδεια

      *Επαναφέροντας τον Παύλο Νιρβάνα || Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

       Δύο κείμενα του Παύλου Νιρβάνα

      Ἦταν μία φορὰ ἕνας Γιάννης...

      Ἦταν μία φορὰ ἕνας Γιάννης
      σ᾿ ἕνα πράσινο χωριό,
      καὶ δὲν εἶχε οὔτε χαΐρι
      καὶ δὲν εἶχε οὔτε μυαλό.Μά, σὰ Γιάννης, δίχως γνώση,
      τὸν ἐπόνεσε ἡ καρδιὰ
      καὶ τοῦ κόλλησε μεράκι
      γιὰ τὴν κόρη τοῦ παπᾶ!
      Τἄκουσαν μικροί, μεγάλοι
      καὶ γελοῦσαν - ὤχ! ὤχ! ὤχ!
      Παλαμίδα σοῦ μυρίζει,
      ντεϊμεντὲ νὰ φᾶς κολοιό.
      Στὸν παπᾶ πηγαίνει ὁ Γιάννης
      μιὰ καὶ δυὸ καὶ τοῦ μιλεῖ
      καὶ τὴν Ἑλενιὼ γυρεύει
      καὶ τὸ χέρι του φιλεῖ.
      Μὰ ὁ παπὰς τὴν ἁγιαστούρα
      παίρνει εὐτὺς καὶ τὸν ξορκίζει
      καὶ μὲ τὴ χοντρὴ μαγκούρα
      στὴν αὐλὴ τὸν προβοδίζει,
      καὶ κρατώντας τὸ στειλιάρι
      ἀνεβαίνει στὸ πατάρι:
      - Κόρη μου νὰ σὲ χαρῶ
      δυὸ λογάκια νὰ σοῦ πῶ!
      Τὴν ἁρπάζει ἀπ᾿ τὴν κοτσίδα,
      τὴν πετάει στὴν ἀντρομίδα
      καὶ τῆς κάνει τὰ πλευρά της
      μαλακὰ σὰν τὴν ...καρδιά της.
      Τ᾿ ἄκουσαν μικροὶ μεγάλοι
      καὶ γελοῦσαν - χά! χά! χά!
      - Τῆς ἀγάπης τὶς λαχτάρες
      σοὺτ καὶ μήτε τοῦ παπᾶ!
      Μὰ τοῦ Γιάννη τὸ μεράκι
      τώρα τοὔγινε φαρμάκι.
      Φεύγει, πάει, μιὰ καὶ δυό,
      στὸ ψηλὸ καμπαναριό,
      κάνει τὸ σκοινὶ θηλιὰ
      καὶ κρεμιέται στὰ καλά.
      Κ᾿ ἡ ξανθὴ παπαδοπούλα
      ἔγινε καλογριούλα.
      Τὸ χτωήχι στὸ δεξί της,
      κομποσχοίνι στὸ ζερβί της,
      ξέχασε πατέρα, μάνα
      καὶ τρελλὰ παραμιλᾷ:
      -Χτύπα, Γιάννη, τὴν καμπάνα
      γιὰ ν᾿ ἀρχίσει ἡ λειτουργιά.
      Τἄκουσαν μιροί, μεγάλοι
      καὶ γελοῦνε - χά! χά! χά!
      χτύπα Γιάννη τὴν καμπάνα
      γιὰ ν᾿ ἀρχίσει ἡ λειτουργιά!

       

      Ἐρωτικαὶ ἐκδικήσεις

      Ὅταν βλέπω κάποιον νὰ περπατῇ ἐπάνω-κάτω, ὅπως ὁ μακαρίτης ὁ Βέρθερος, καὶ νὰ μελετᾷ μίαν ἐρωτικὴν ἐκδίκησιν, λέγω ἀπὸ μέσα μου: «Ἰδοὺ ἕνας ἄνθρωπος, ποὺ ἑτοιμάζεται νὰ κάμῃ μίαν ἀνοησίαν!».
      Kαθένας τὴν κάμνει μὲ τὸν τρόπον του. Ἄλλος φονεύει. Ἀλλὰ ὁ θάνατος εἶναι μυστήριον. Ἄλλος αὐτοκτονεῖ. Ἀλλὰ ἡ αὐτοκτονία εἶναι μία ἠλιθιότης. Ἄλλος σπεύδει νὰ ὑπανδρευθῇ μὲ τὸ πρώτον ἀδέσποτον θῆλυ, ποὺ συναντᾷ εἰς τὸν δρόμον του, φανταζόμενος ὅτι ἐκδικεῖται μὲ τὸν τρόπον αὐτὸν ἐκείνην, ποὺ ἔπαυσε νὰ τὸν ἀγαπᾷ. Αὐτὸ εἶναι ξεκαρδιστικὴ κωμῳδία. Ἄλλος γράφει ἕνα δρᾶμα, εἰς τὸ ὁποῖον καυτηριάζει τὰς γυναῖκας μὲ πεπυρακτωμένον σίδηρον. Αὐτός, ἁπλούστατα μαξιλαρώνεται. Ὑπῆρξεν ἕνας ἄνθρωπος, ὁ ὁποῖος, διὰ νὰ ἐκδικηθῇ τὴν γυναῖκα του, κατήργησεν, ἐν στιγμῇ παραφορᾷς, τὸ φῦλον του μὲ τὴν μάχαιραν τοῦ δημίου. Μὲ αὐτὸν γελοῦν οἱ αἰῶνες. Κανείς, μὲ μίαν λέξιν, δὲν ἐστάθη ἱκανὸς νὰ ἐκδικηθῇ ἐπαξίως μίαν γυναῖκα εἰς τὸν κόσμον αὐτόν.
      Tο πρᾶγμα εἶναι εὐεξήγητον. Ὅλοι οἱ ἐκδικηταὶ τῆς γυναικείας ἀπιστίας ἐνεργοῦν μ᾿ ἕνα τρόπον ἐσφαλμένον εἰς τὴν βάσιν του. Ἐνεργοῦν δηλαδὴ μ᾿ ἕνα τρόπον ὑπερβολικὰ σοβαρὸν καὶ πολὺ συχνὰ τραγικόν. Προτιμοῦν τὴν τραγῳδίαν ἐκεῖ, ὅπου κατ᾿ ἐξοχὴν θὰ ἦτο ἐνδεδειγμένη ἡ φάρσα. Ὑποδύονται τὸν κόθορνον τοῦ τραγῳδοῦ, ἐνῷ ὁ ἀκαταλληλότερος ἄνθρωπος διὰ νὰ παίξῃ ἕνα σοβαρὸν ρόλον εἰς τὸ θέατρον τῆς ζωῆς εἶναι ὁ ἀτυχήσας ἐραστής. Καί, ἐνῷ ὀρέγεται τὰς δάφνας ἑνὸς Τάλμα, δέχεται τὰ μαξιλάρια τῆς πλατείας ἐπὶ τῆς κεφαλῆς του.
      Δι᾿ αὐτὸ ἀκριβῶς οἱ σοφώτεροι δὲν περιπατοῦν πιὰ ἐπάνω-κάτω, μετὰ τὴν προδοσίαν ἢ τὴν ἐγκατάλειψιν, ὅπως ὁ μακαρίτης Βέρθερος, καὶ δὲν μελετοῦν μίαν ἐκδίκησιν. Σηκώνονται ἀπὸ τὸ γεῦμα, ὅπου ἐμισοτελείωσαν τὸ φαγί των, σκουπίζουν τὸ στόμα των μὲ τὴν πετσέταν, πληρώνουν καὶ φεύγουν, ὡς νὰ μὴ τοὺς συνέβη τίποτε, ἀφίνοντες ἕναν ἄλλον ν᾿ ἀποτελειώσῃ τὴν μερίδα των. Ἔτσι διασῴζουν τὴν ἀξιοπρέπειάν των, χωρὶς νὰ μείνουν καὶ ἐντελῶς ἀνεκδίκητοι. Διότι γνωρίζουν ὅτι εἶναι ἐντελῶς περιττὸν νὰ ἐκδικῆται καθένας χωριστὰ τὴν αἰωνίαν γυναῖκα. Δι᾿ αὐτὴν ὑπάρχουν οἱ ἐκ Θεοῦ ἀπεσταλμένοι ἐκδικηταί, ποὺ εἶναι οἱ Δὸν Ζουὰν ὅλων τῶν τόπων καὶ ὅλων τῶν ἐποχῶν, καὶ οἱ ὁποῖοι δὲν κάμνουν ἄλλο, παρὰ νὰ ἐκδικοῦνται διαρκῶς διὰ τὸν ἑαυτόν τους καὶ διὰ τοὺς ἄλλους.
      Ἐν τούτοις, ὀφείλομεν νὰ κάμωμεν τιμητικὴν ἐξαίρεσιν διὰ τὸν ἄνθρωπον, ὁ ὁποῖος πρὸ ὀλίγων ἡμερῶν ἐπραγματοποίησε πρωτότυπον ἐκδίκησιν εἰς τὴν Ἀκρόπολιν αὐτὴν τῆς κοινοτοπίας, ποὺ εἶναι αἱ Ἀθῆναι. Εἴδατε ἀπὸ τὰς ἐφημερίδας, τί ἔκαμεν ὁ μεγαλοφυὴς αὐτός. Ἐπῆγε νύκτα εἰς τὴν θύραν τῆς ἀπίστου καὶ τῆς ἐτοιχοκόλλησε μίαν ἐπιγραφήν: «Ἐδῶ ὑπάρχει εὐλογιά». Τίποτε ἄλλο! Τὸ ἄλλο πρωὶ οἱ διαβᾶται ἐπερνοῦσαν, ἐσταματοῦσαν, ἐδιάβαζαν καὶ ἔφευγαν ἔντρομοι μακρυά. Ὁ γαλατὰς δὲν ἐκτύπησε τὴν θύραν ἐκεῖνο τὸ πρωί. Ὁ μανάβης δὲν ἐσταμάτησεν. Ὁ γραμματοκομιστής, ποὺ ἔφερνε μίαν ἐρωτικὴν ἐπιστολήν, τὴν ἐξανάβαλεν εἰς τὸν σάκκον του καὶ ἔφυγεν. Ὁ νέος ἐραστής, μόλις ἐπλησίασεν εἰς τὴν γωνίαν τοῦ δρόμου καὶ πρὶν παρελάση ἀκόμη ὑπὸ τὸ θρυλικὸν παράθυρον, ἀνέκρουσε μὲ τρόπον πρύμναν καὶ δὲν ἐφάνη πλέον. Ὅταν ἡ ἄπιστος ἀντελήφθη τὴν συμφορὰν καὶ ἔστειλε νὰ ξεσχίσουν τὴν καταχθονίαν ἐπιγραφήν, ἦτο πλέον ἀργά. Ὁ προδοθεὶς ἐραστὴς εἶχεν ἐκδικηθῆ! Καὶ εἶχεν ἐκδικηθῆ κυρίως, διότι ἡ ἄπιστος τὸν ἐφαντάζετο ξεκαρδισμένον ἀπὸ τὰ γέλια εἰς μίαν γωνίαν τοῦ δρόμου, ἐνῷ θὰ ἤθελε νὰ τὸν φαντασθῇ ἀπηγχονισμένον ἀπὸ τὴν ὀροφὴν τοῦ δωματίου του.
      Ὅταν τὸν ἐρώτησαν εἰς τὴν Ἀστυνομίαν, διατὶ προέβη εἰς τὴν ἀθλίαν αὐτὴν πρᾶξιν, λέγουν ὅτι ἀπεκρίθη ἀφελέστατα:
      - Ἤθελα νὰ τῆς στείλω τὴ βλογιὰ στὰ ὄμορφα μουτράκια της. Ἀφοῦ δὲν μποροῦσα νὰ τὸ κάμω, τῆς τὴν ἔστειλα στὴν πόρτα της. Ἂς μπολιασθῇ νὰ εἶναι ἥσυχη!
      Καὶ ἡ Ἀστυνομία ἀπέλυσε τὸν ἐραστὴν καὶ ἔστειλε τὸν ἀστυίατρον νὰ ἐμβολιάσῃ τὴν ἐρωμένην, διὰ κάθε ἐνδεχόμενον καὶ διὰ τὴν ἡσυχίαν τῆς συνοικίας. Ἡ φάρσα καὶ ἡ ἐκδίκησις ἔλαβε τοιουτοτρόπως τὴν ὡραίαν της συνέχειαν.
      (ἀπὸ Τὰ Ἅπαντα, E´, Ἐκδοτικὸς Οἶκος Χρήστου Γιοβάνη 1968)

       

      • Σεμινάριο: Σχολική Λέσχη Ανάγνωσης: Βασικές αρχές οργάνωσης και λειτουργίας (13, 20, 24/10/18)

        Αποτέλεσμα εικόνας για Σχολική Λέσχη ΑνάγνωσηςΟ Σύλλογος Αποφοίτων Φιλοσοφικής Α.Π.Θ. «Φιλόλογος» σε συνεργασία με το Εργαστήριο για τη Μελέτη της Ανάγνωσης και της Γραφής στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. (Ε.Μ.Α.Γ.Ε.Κ.), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, και το 1ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς οργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο διάρκειας δώδεκα (12) ωρών με θέμα: «Σχολική Λέσχη Ανάγνωσης: Βασικές αρχές οργάνωσης και λειτουργίας».
        Το σεμινάριο αποσκοπεί στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την ενημέρωση - εξοικείωση των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών μέσα από εισηγήσεις και βιωματικές δράσεις σχετικά με θέματα οργάνωσης και λειτουργίας μιας σχολικής λέσχης ανάγνωσης.
        Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (όχι απαραίτητα φιλολόγους) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που θα ενδιαφερθούν να δημιουργήσουν μια λέσχη στο σχολείο τους. Στο σεμινάριο θα διδάξουν επιστήμονες ειδικοί σε θέματα έρευνας και διάδοσης της φιλαναγνωσίας, βιωματικής μάθησης και δημιουργικής έκφρασης, παιδαγωγοί-θεατρολόγοι, καθώς και συντονιστές και μέλη λεσχών ανάγνωσης.
        Το σεμινάριο θα διεξαχθεί στον χώρο του Ε.Μ.Α.Γ.Ε.Κ. (πρώην Παιδαγωγική Ακαδημία, οδός Αρχ. Μουσείου 29) και στο 1ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς (οδός Χηλής 12) σύμφωνα με το εξής πρόγραμμα:
        ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018, ώρες 10.00- 14.00, Ε.Μ.Α.Γ.Ε.Κ. (πρώην Παιδαγωγική Ακαδημία, οδός Αρχ. Μουσείου 29)
        • 10.00-10.30: Προσέλευση- εγγραφές- χαιρετισμοί
        • 10.30-11.00: Γενικά για τις λέσχες ανάγνωσης. Η περίπτωση της ομάδας Ex Libris. (Κέλλυ Πάλλα, Φιλόλογος, ΜΔΕ Νεοελληνικής Φιλολογίας, Συγγραφέας
        • 11.00- 11.30: Μία πρώτη γνωριμία με τις σχολικές λέσχες ανάγνωσης (Ελένη Χειμαριού, Φιλόλογος, Δρ Παιδαγωγικής)
        • 11.30-12.00: Διάλειμμα
        • 12.00 – 14.00: Φιλαναγνωσία και εφηβική ηλικία. Η διαπραγμάτευση του νοήματος σε μια λέσχη ανάγνωσης (Βενετία Αποστολίδου, καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και Λογοτεχνικής Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., Διευθύντρια του Ε.Μ.Α.Γ.Ε.Κ.)
        ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018, ώρες 10.00 - 14.00, Ε.Μ.Α.Γ.Ε.Κ. (πρώην Παιδαγωγική Ακαδημία, οδός Αρχ. Μουσείου 29)
        10.00-11.30: Λογοτεχνία και βιωματικές δράσεις (Τζένη Καραβίτη, Φιλόλογος-Θεατροπαιδαγωγός, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση)
        11.30-12.00: Διάλειμμα
        12.00-14.00: Παρουσίαση προτεινόμενων βιβλίων από μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης του «Φιλολόγου», Ex libris (Ζωή Μιχαλοπούλου, Φιλόλογος, Βασιλική Παππά- Μιχαηλίδου, Γεωπόνος, Γεωργία Πούλου, Φιλόλογος - Συντονίστρια Λεσχών Ανάγνωσης, Χαρίκλεια Πούχα, Φιλόλογος, Ευαγγελία Στυλοπούλου-Αλεξίου, Φιλόλογος, Φρειδερίκη Φαντίδου, Φιλόλογος, Μαίρη Φραγκάκη, Φιλόλογος)
        TETAΡΤΗ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018, ώρες 17.00-21.00, 1ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς (οδός Χηλής 12)
        17.00-18.30: Συνάντηση με τη Λέσχη Ανάγνωσης του 1ου Γυμνασίου Καλαμαριάς (Τζίνα Παπανικολάου, Φιλόλογος, Συντονίστρια της Λέσχης)
        18.30-19.00: Διάλειμμα
        19.00-21.00: Βιωματικό εργαστήριο δραματοποίησης λογοτεχνικού κειμένου (Αλεξάνδρα Μυλωνά, Φιλόλογος-Συγγραφέας-Σκηνοθέτις & Ελένη Παπαδοπούλου, Φιλόλογος ΜΑ - Εκπαιδευτικός Δ.Ε.)
        Θα λειτουργήσει τμήμα 20 ατόμων, τα οποία θα επιλεγούν ύστερα από ηλεκτρονική αίτησή τους, κατά σειρά προτεραιότητας. Οδηγίες στο: http://filologos1962. blogspot.gr Αποστολή αιτήσεων στο: filologos.ergastirio@gmail.com από Τρίτη 2 έως και Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2018.
        Επισυνάπτεται η αίτηση συμμετοχής και η αίτηση εγγραφής μέλους.

        Συνημμένα

      • Αίτηση εγγραφής στο σεμινάριο (msword, 129KB)
      • Αίτηση εγγραφής μέλους (msword, 46KB)

      Η νέα έκδοση του ΚΕΓ: ΚΛΙΚ στα Ελληνικά

      http://www.greek-language.gr/greekLang/cache/image/5d87b8c7d8b9aacd/2320.200.jpgΕντός του φθινοπώρου του 2018 θα εκδοθεί από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ) το ΚΛΙΚ στα Ελληνικά – Επίπεδο Γ1, ένα καινοτόμο εγχειρίδιο για τη διδασκαλία και την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.
      Το ΚΛΙΚ στα Ελληνικά – Επίπεδο Γ1 είναι πλήρως συμμορφωμένο προς τις προδιαγραφές για τα επίπεδα ελληνομάθειας (που ισχύουν επίσημα με νόμο του κράτους από το 2010) και απόλυτα εναρμονισμένο με την κλίμακα που προτείνει το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης για όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες.
      Το νέο αυτό βιβλίο της σειράς ΚΛΙΚ στα Ελληνικά απευθύνεται σε εφήβους και ενηλίκους εντός ή εκτός της Ελλάδας που έχουν στόχο είτε να αναπτύξουν την επικοινωνιακή τους ικανότητα στην ελληνική γλώσσα είτε να συμμετάσχουν στις Εξετάσεις Πιστοποίησης Επάρκειας της Ελληνομάθειας επιπέδου Γ1 του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας.
      Το ΚΛΙΚ στα Ελληνικά – Επίπεδο Γ1 καινοτομεί:
      • παιδαγωγικά, εφόσον εφαρμόζει τις αρχές της σύγχρονης διδακτικής και σε κάθε ενότητα εξετάζεται μια θεματική περιοχή και στις τέσσερις επικοινωνιακές δεξιότητες, ενώ διδάσκεται το λεξιλόγιο και η γραμματική με αφορμή τα κείμενα του βιβλίου. Στο τέλος του βιβλίου παρατίθεται ένα αυθεντικό τεστ ελληνομάθειας για το επίπεδο Γ1.
      • ψηφιακά, εφόσον παρέχεται στον χρήστη του βιβλίου πρόσβαση στα ηχητικά αρχεία με ακουστικό υλικό (στον ιστότοπο του ΚΕΓ), καθώς επίσης και η δυνατότητα να συνδέεται με όλα τα ψηφιακά περιβάλλοντα εργασίας του ΚΕΓ και να τα αξιοποιεί διδακτικά.
      Με το παρόν έργο, το ΚΕΓ συνεχίζει την ουσιαστική του συμβολή στη διδασκαλία, εκμάθηση και αξιολόγηση της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας προσφέροντας ένα πολύτιμο και σύγχρονο εκπαιδευτικό εργαλείο.
      Σύντομα θα κυκλοφορήσει και το ΚΛΙΚ Γ1 – Διαδραστικό Βιβλίο, που θα είναι προσβάσιμο από την εφαρμογή KLIK-App (ψηφιακή εφαρμογή εκμάθησης της ελληνικής για tablets τύπου Ipad και Android, καθώς και για Mac και για PC).
      Πληροφορίες / Επικοινωνία:
      Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, τηλ. (+30) 2313-331500, e-mail: centre@komvos.edu.gr


      Φιλολογική και Παιδαγωγική Συνάντηση: Μ. Καραγάτσης: από τον συγγραφέα στο σχολείο (20-21/10/18)

       Αποτέλεσμα εικόνας για Μ. Καραγάτσης

      Φιλολογική και Παιδαγωγική Συνάντηση: “Μ. Καραγάτσης: από τον συγγραφέα στο σχολείο”
      Λάρισα και Ραψάνη, 20 και 21 Οκτωβρίου 2018
      Η Φιλολογική και Παιδαγωγική Συνάντηση «Μ. Καραγάτσης: από τον συγγραφέα στο σχολείο» εντάσσεται στη σειρά εκδηλώσεων που έχουν καθιερωθεί και πραγματοποιούνται τα τελευταία χρόνια προς τιμήν του συγγραφέα. Ήδη έχουν διεξαχθεί τρία Πανελλήνια Συνέδρια κατά τα έτη 2007, 2010 και 2014. Φέτος, με πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του Συνδέσμου Φιλολόγων ν. Λάρισας και του Μορφωτικού Συλλόγου Ραψάνης και με την υποστήριξη της Περιφέρειας Θεσσαλίας, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας και του Δήμου Τεμπών, διοργανώνεται Φιλολογική και Παιδαγωγική Συνάντηση, η οποία θα υλοποιηθεί το Σάββατο 20 και την Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2018, στη Λάρισα και στη Ραψάνη.
      Για πληροφορίες, βλ. συνημμένο

      Συνημμένα

      Πληροφορίες (pdf, 385KB)

       

      Προκήρυξη υποτροφιών του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη

       

      Το Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη προκηρύσσει για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019, με ημερομηνία έναρξης 1 Οκτωβρίου 2018, το δέκατο τρίτο πρόγραμμα υποτροφιών για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής σε πανεπιστημιακά ιδρύματα της ημεδαπής. Το Ίδρυμα θα χορηγήσει δύο (2) υποτροφίες διετούς διαρκείας που φέρουν τον τίτλο "Υποτροφία Μελίνα Μερκούρη και Jules Dassin" σε αποφοίτους ελληνικών ΑΕΙ στους τομείς α) Μεσαιωνική και Νεότερη Ιστορία και Πολιτισμός και β) Μεσαιωνική και Νεότερη Φιλολογία.
      Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. http://philology.uoi.gr/content/ypotrofia-melina-merkoyri-kai-ju...

       

      Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την ημερίδα του Συλλόγου Αποφοίτων Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ "Φιλόλογος": Οι νέοι επιστήμονες (συν)ομιλούν

       

      Ο Σύλλογος Αποφοίτων Φιλοσοφικής Σχολής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ» προτίθεται να διοργανώσει ημερίδα στο τέλος του 2018 ή μέσα στο α΄εξάμηνο του 2019 με τίτλο: Οι νέοι επιστήμονες (συν)ομιλούν.
      Σκοπός της ημερίδας είναι να αναδείξει το έργο του φιλόλογου όχι μόνο ως δασκάλου, αλλά και ως επιστήμονα-ερευνητή και να προωθήσει τον γόνιμο διάλογο σε θέματα σχετικά με τη νεότερη έρευνα στον χώρο των Ανθρωπιστικών Σπουδών.
      Η ημερίδα απευθύνεται στους φιλολόγους που υπηρετούν σε σχολεία (δημόσια και ιδιωτικά) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως καθηγητές ή/και στελέχη και έχουν ολοκληρώσει την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής από το 2010 και μετά σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή της αλλοδαπής με θέμα που άπτεται είτε των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκουν οι φιλόλογοι στο σχολείο, είτε της διδακτικής αυτών.
      Οι ανακοινώσεις θα έχουν διάρκεια 20΄ και θα περιέχουν τα ερευνητικά ερωτήματα, τη θεωρητική υποστήριξη, την ερευνητική μέθοδο και τα πορίσματα της έρευνας. Μετά από επιλογή τα κείμενα των ανακοινώσεων θα δημοσιευτούν διαδοχικά σε τεύχη του περιοδικού «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ».
      Σημαντικές ημερομηνίες της ημερίδας:
      - Αποστολή περίληψης έως 30/09/2018 (Βλ. συνημμένο αρχείο με τη φόρμα
      συμμετοχής)
      - Απάντηση για την αποδοχή 30/11/2018
      Σε επόμενη ανακοίνωση θα γνωστοποιηθούν οι θεματικοί άξονες, οι οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών καθώς και τα οργανωτικά ζητήματα.

      Συνημμένα


       


       

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

  Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...