Δευτέρα, Φεβρουαρίου 12, 2018

Εθνικόφρων Σουρεαλισμός





Heritage Images via Getty Images
Alexander Entering Babylon (The Triumph of Alexander the Great). Artist: Le Brun, Charles (1619-1690)

Εθνικόφρων Σουρεαλισμός


Οι Έλληνες έχουν σίγουρα πολλά ελαττώματα, τα περισσότερα παιδικά. Παράδειγμα το αλαλούμ που επικράτησε στο συλλαλητήριο της περασμένης Κυριακής. Αλλά δεν έχουν ποτέ επιχειρήσει να υποτάξουν άλλους λαούς. Οι αρχαίοι μας πρόγονοι εκπατρίζονταν συχνά, ως μετανάστες αλλά όπου πήγαιναν ποτέ δεν βρήκαν εχθρική υποδοχή. Από τον Αριστοφάνη μάθαμε ότι υπήρχαν 1.000 περίπου ελληνικές πολιτείες (πόλεις-κράτη) στην εποχή του, στις 4 γωνιές του ορίζοντα. Νομίζω τουλάχιστον 30 ελληνικές πολιτείες στις ακτές του Εύξεινου Πόντου (Μαύρη Θάλασσα).
Μεταφράζοντας την Κύρου Ανάβαση(1) του Ξενοφώντα ανακάλυψα δύο τουλάχιστον ελληνικότατες πόλεις στην Μεσοποταμία! Ο μόνος λόγος ο οποίος μπορεί να εξηγήσει αυτό το σπάνιο φαινόμενο είναι πολιτικός. Το δημοκρατικό πολίτευμα που είχε αναπτυχθεί σε όλον σχεδόν τον ελληνικό χώρο. Σχεδόν, γιατί η μόνη ελληνική φυλή που διατηρούσε την μοναρχία ήταν η μακεδονική. Μακεδόνας βασιλιάς εξεστράτευσε εναντίον των Περσών, ο Αλέξανδρος. Και, μετά τον θάνατό του, οι Στρατηγοί του ήταν αυτοί που υπέταξαν πολλούς λαούς της Μέσης Ανατολής και ιδιαίτερα τους Αιγύπτιους. Άλλο τώρα αν οι λαοί προτιμούσαν την (πολιτιστική) ελληνοποίηση από την υποταγή σε ντόπιους δυνάστες. Όπως έγινε στην Αίγυπτο για παράδειγμα. Οι υπόλοιποι Έλληνες, αν και πιστοί στις δημοκρατικές αρχές, που δεν συμπαθούσαν τους Μακεδόνες μονάρχες δεν άργησαν βέβαια να κατεβαίνουν στην Αλεξάνδρεια που είχε εντελώς ”ελληνοποιηθεί”. Είχαν ξεχαστεί οι ”Φιλιππικοί” του Δημοσθένη, δριμύτατοι κατά του Μακεδόνα βασιλιά. Γιατί δεν ήταν λίγοι και τότε οι τυραννόφιλοι πολιτικοί ”απόγονοι αριστοκρατικών οικογενειών” που γνώριζε καλά ο Θεόφραστος ο οποίος, την ίδια εποχή, τους στηλιτεύει στους ″Χαρακτήρες” του: ”Όταν βρεθούν στην Αγορά πλησιάζουν τους τραπεζίτες και στο θέατρο θα τρέξουν να καθίσουν κοντά στους Στρατηγούς”.
Μόνο μοναρχικά καθεστώτα, όπως οι Βυζαντινοί Αυτοκράτορες, οι Άραβες και οι Οθωμανοί επεδίωξαν να καθυποτάξουν λαούς. Κάπως λιγότερο οι ρεπουμπλικάνοι Ρωμαίοι. Από τον μοναρχικό Μεσαίωνα και ύστερα θα δούμε τις δήθεν θρησκευτικές Σταυροφορίες και την βίαιη αποικιοκρατία να απλώνεται σε τριτοκοσμικούς λαούς. Και πιο κοντά σε μας, θα δούμε τα ναζιστικά καθεστώτα να προβαίνουν σε αποικιακή αξιοποίηση των υπόλοιπων ευρωπαϊκών λαών.
Δεν πειράζει αν υπενθυμίσω στους νεώτερους την ναζιστική Γερμανο-Ιταλο-Βουλγαρική Κατοχή και τους 600.000 νεκρούς, μόνο από την πείνα, όταν οι κατακτητές αυτοί άρπαζαν το 90% της ελληνικής παραγωγής. Θα πω στα παιδιά που πηγαίνουν σχολείο ότι, όταν πήγαινα εγώ την εποχή εκείνη, στο δρόμο περνούσα κάθε μέρα ανάμεσα από πτώματα που περίμεναν στο δεξιό και αριστερό πεζοδρόμιο το κάρο της Δημαρχίας να έρθει να τα πάρει. Η Εβραϊκή Κοινότητα της Νέας Υόρκης ζήτησε ένα δισεκατομμύριο δολάρια για κάθε σκλάβο ομόθρησκό τους στα ναζιστικά πολεμικά εργοστάσια. Το ζήτησε από την Γερμανική Κυβέρνηση και από την Οικογένεια Μπους γιατἰ ο παππούς Πρέσκοτ Μπους είχε ένα από τα εργοστάσια αυτά. Εμείς πότε θα ζητήσουμε από τους Γερμανούς ένα δις για κάθε νεκρό Έλληνα από την πείνα στην οποία τον είχαν καταδικάσει;
Οι λαοί των Χριστιανών που μας περιβάλλουν και μάλιστα οι Ορθόδοξοι θα ήθελαν πολύ να είναι απόγονοι Ελλήνων, έστω Ελλήνων Μακεδόνων. Αλλά δεν είναι. Επειδή ζουν σε ιστορική ελληνική γη επιζητούν να ονομαστούν απόγονοι αυτής της γης. Όμως οι πρώτες σλαβικές φυλές έφτασαν εκεί την εποχή των μεγάλων μεταναστεύσεων από την Ασία. Σταδιακά, τον 4ο, 5το, 6το αιώνα μ.Χ. - αν δεν κάνω λάθος. Και σ′ ένα βαθμό, ”εκβυζαντινοποιήθηκαν” θα μπορούσε να πει κανείς. Πήραν την θρησκεία μας, ένα μέρος από το αλφάβητό μας και ένα μεγάλο μέρος από τις συνήθειές μας. Τώρα ζητούν και το όνομά μας.
Οι Έλληνες πολιτικοί που, μαζί με πρώην αριστερούς, φωνασκούν σήμερα εθνικο-σοσιαλιστικά για το ”όνομα” στα συλλαλητήρια ψάχνοντας για ψήφους, αποκρύβουν συστηματικά ότι οι δικές τους ”αριστοκρατικές οικογένειες”, οι πρόγονοι της παράταξής τους, στους οποίους αναφέρονται θριαμβευτικά είναι αυτοί που αποδέχτηκαν το δάνειο της ονομασίας ”Μακεδονία”! Μπορεί να το αποδέχτηκαν εξαναγκασμένοι από συμμαχικούς παράγοντες, μπορεί να αποδέχτηκαν γιατί ένα ιστορικό ελληνικό όνομα ελληνικής γης σε ξένο λαό μόνο τιμητικό απόηχο μπορεί να έχει στις νεολαίες τους, οι οποίες αργά ή γρήγορα θα ενημερωθούν για την ιστορική προέλευση του τόπου τον οποίο πατούν. Μήπως οι Τούρκοι της Ισμίρ δεν ξέρουν ότι περπατούν πάνω στην Σμύρ(νη); Και οι κάτοικοι της Ισταμπούλ δενξέρουνότι οι προγονοί τους, βυζαντινοί υπήκοοι, πήγαιναν για ψώνια (ε)Ις την πόλ(ιν);
Παπάγος, Καραμανλής και Μητσοτάκης αποδέχτηκαν και οι τρεις την ονομασία ”Νέα Μακεδονία”, που είναι σλαβικά ”Νόβα Μακεντόνια”.Τους άκουσα με τ΄ αυτιἀ μου ότι το αποδέχτηκαν. Τον Παπάγο, το 1954 σε μια συνέντευξη που μετέφραζα, τον Καραμανλή το 1975 σε μια συνέντευξη που κινηματογράφησα, τον Μητσοτάκη όταν μου ζήτησε να μεσολαβήσω στον Μιτεράν για το Νέα Μακεδονία.
Η λέξη ”Μακεδονία” χρησιμοποιήθηκε ευρύτατα από τον Τίτο γιατί απέβλεπε σε μια Δημοκρατία από τις ”Μακεδονίες” των τριών βαλκανικών χωρών εντός της Γιουγκοσλαβίας. Πίστευε ότι θα μπορούσε να αποσπάσει και το κομμάτι της ελληνικής Μακεδονίας που είχε καταχωρηθεί στη Βουλγαρία από τους Γερμανούς υπολογίζοντας στην ήττα της σαν σύμμαχος της ναζιστικής Γερμανίας που ήταν. Ο Στάλιν ματαίωσε αυτό το σχέδιο μάλλον γιατί δεν ήθελε έναν δεύτερο Στάλιν στα Βαλκάνια. Άλλωστε είναι ο λόγος που, μετά την ήττα τής Βουλγαρίας και την είσοδο του σοβιετικού στρατού στη χώρα, οι βουλγαρικές δυνάμεις δεν εγκατέλειψαν την Μακεδονία μας την οποία κατείχαν. Σε συνεννόηση με τους Άγγλους, παρέμειναν τουλάχιστο 2 μήνες ακόμα και μετά την Απελευθέρωση της Ελλάδας, για να αποτρέψουν τυχόν ατόπημα του Τίτο να καταλάβει την Μακεδονία, για να διώξει δήθεν του Βουλγάρους(2).
Το αποτέλεσμα είναι ότι το όνομα ”Μακεδονία” χρησιμοποιείται εδώ και 73 χρόνια όχι μόνο από τους τότε Γιουγκοσλἀβους και τους Σλαβομακεδόνες αλλά και από το σύνολο του υπόλοιπου κόσμου, με εξαίρεση την Ελλάδα και μόνο. Κανείς δεν μιλάει για ΦΥΡΟΜ. Όποιες υποχωρήσεις και αν κάνουν τα Σκόπια, δεν θα εγκαταλείψουν ποτέ το όνομα που έχουν και είχαν γενιές ολόκληρες. Με την συγκατάθεση των ελληνικών δεξιών κυβερνήσεων. Άλλωστε η λέξη ”σλαβομακεδόνας” έχει από αιώνες ενταχθεί στο ελληνικό λεξιλόγιο. (Χώρια που η μισή οικονομία των Σκοπίων είναι σε χέρια ελληνικά).
Δεν τα γνωρίζουν όλα αυτά οι δεσποτάδες, οι πολιτικοί που απολύθηκαν από τους Καραμανλή-Μητσοτάκης γιατί έπαιζαν τους υπερεθνικόφρονες; Δεν τα γνωρίζουν τα κανάλια, οι σιωπηλοί δημοσιογράφοι (πλην της ηλεκτρονικής Καθημερινήςτης περασμένης Κυριακής που έδωσε τον τίτλο του άρθρου μου) ώστε να πληροφορούν σωστά τον αθώο κοσμάκη που σήμερα τρέχει στα σουρεαλιστικά συλλαλητήρια; Είμαι βέβαιος πως και ο αείμνηστος Πατριάρχης Αθηναγόρας που χρημάτισε Διάκος στην πόλη Μοναστήρι της Π.Γ.Δ. της Μακεδονίας (σημερινή Μπίτολα) θα συμφωνούσε με τους τρεις Έλληνες πρωθυπουργούς που ανέφερα. Είμαι βέβαιος γιατί γνώρισα από κοντά την βαθύτατη σοφία η οποία τον διέκρινε.
1. ”Κύρου Ανάβαση”, μετάφραση και σχόλια Ρ.Μανθούλη στο Internet (SCRIBD ΚΥΡΟΥ ΑΝΑΒΑΣΗ Uploadedby Ροβήρος Μανθούλης)
2. Ρ. ΜανΘούλη ”ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΔΙΧΑΣΜΟΥ”
Βλ. παράρτημα ”Τα Πρακτικά των συνομιλιών Τσόρτσιλ-Στάλιν και Μόλοτοφ-Ήντεν στο Κρεμλίνο τον Οκτώβριο του 1944″ (που ανακάλυψε ο δημοσιογράφος Γιάννης Ανδρικόπουλος-Γροπιώτης ανάμεσα σε 300 έγγραφα από το προσωπικό αρχείο του ΟυίνστονΤόρτσιλ).

*Ροβήρος Μανθούλης

Σκηνοθέτης
Γεννήθηκε στην Κομοτηνή και μεγάλωσε στην Αθήνα. 'Εφηβος, πήρε μέρος στην Αντίσταση. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στην Αθήνα και Σκηνοθεσία στην Αμερική. 17 χρονών, εξέδωσε την ποιητική του συλλογή "Σκαλοπάτια". Έκτοτε γύρισε 122 ταινίες (τις περισσότερες στη Γαλλική Τηλεόραση) εξέδωσε 17 βιβλία και διεύθυνε την ΕΡΤ-1 και ΕΡΤ-2. (βλ. το αυτοβιογραφικό Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΤ' ΕΜΕ, Εκδ. Γαβριηλίδης).

Ροβήρος Μανθούλης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

♫ Tu Bella Ca' Lu Tieni-Oμορφούλα μου εσύ, με το στρογγυλό στήθος/Σε λένε Μαρία, τόσο όμορφο όνομα / Σου το έδωσε η Μαντόνα

L'arpeggiata – Tu bella ca lu tieni lu pettu tundu (Tarantella) Συνθέτης :Pino De Vittorio(1954 ) ...