Κυριακή, Οκτωβρίου 18, 2009

ΕΠΙΚΑΙΡΟΙ ΣΤΙΧΟΙ


Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ
-ΔΙΘΥΡΑΜΒΟΣ-
[Γραμμένο ένα δειλινό επάνω στα σκαλοπάτια
του Παρθενώνος].

Το Μέτωπο είμ' Εγώ.-
Και των κακών Μου οχτρών η βαρβαρότη,
-Των οχτρών Μου η μάνητα και τ' άχτι,-
Κι ό,τι κακό Μού βουληθήκανε - ό,τι-
Συντρίμια ομπρός Μου, και τρίψαλα, και στάχτη.
Γιατί το Μέτωπο είμ' Εγώ...
*

Κοιτάω βαριά κι ολούθε.-
Κι ολούθε τη ματιά Μου Εγώ τη στέλνω.
- Και τη στέλνω ως τα γλυκόθαμπα πελάη
όπου το ηλιόγερμα πικρό κατασταλάει,-
Κι ως τ' άυλα κορφοβούνια Εγώ τη στέλνω,
Και για μανδύα- τα χρρυσά τ' άστρα παίρνω.
Γιατί το Μέτωπο είμ' Εγώ, Είμ' εγώ...
*
Τιτανικό Λουλούδι Εγώ.-
Κι από τα βάθη των Αιώνων αναδίνω,

-Κι είμαι η Πέτρα, η Σκέψη και το Μάρμαρο- το Κρίνο.
Κι ούτε θα μαραθεί ούτε θα σαλέψει
Το Μάρμαρο-το Κρίνο, η Πέτρα- η Σκέψη.
Και θυμάμαι, τ' αλαργινά πικροθυμάμαι,
Κι ούτε κλαίω- μόνο βαριοκοιμάμαι.
*
Αριοί(=αραιοί), τριγύρω μου, οι Προσκυνητάδες
- Οι Προσκυνητάδες κι οι Διαβάτες-
Μες στις κολόνες , κι από τους στυλοβάτες
Πάνε κι έρχονται από χρόνια κι από χρόνια,
Ανάμεσ' απ' τους στυλοβάτες
Οι Διαβάτες.
Και περπατάνε, τριγύρω περπατάνε
Κι ούτε κλαίνε- μοναχά που Με κοιτάνε...

Οκτώβριος 1910




ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΛΑΠΑΘΙΩΤΗΣ (1888-1944).
Περιοδικό "Πινακοθήκη", τχ. 119, 1911.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Καναδή ακτιβίστρια προς Μητσοτάκη: «Θα έπρεπε να ντρέπεστε, έχετε το αίμα 14.000 παιδιών από την Παλαιστίνη στα χέρια σας. Πώς μπορείτε να κοιτάζετε τον εαυτό σας στον καθρέπτη; Το Ισραήλ είναι τρομοκρατικό κράτος»

  Με μια ακτιβίστρια υπέρ της Παλαιστίνης βρέθηκε αντιμέτωπος ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον Καναδά, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη χώρα...