Suite 347
Είναι το εικαστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης.
Ποτέ ως τώρα δεν είχαμε την τύχη να δούμε μαζεμένα
τόσο πολλά έργα ενός καλλιτέχνη.
Όταν μάλιστα αυτός είναι ο Picasso, το πράγμα
παίρνει πελώριες διαστάσεις για μία πόλη
που δε φημίζεται για τις αγαθές σχέσεις της με την Τέχνη.
Μην σας απατούν τα φαινόμενα. Ό,τι καλό επιδεικνύεται
ετησίως στις αίθουσές της έχει να κάνει κυρίως με τα
κρατικοδίαιτα φεστιβάλ της,
που αφήνουν "από σπόντα" κάτι από την αύρα τους
και στους μόνιμους εκθεσιακούς της χώρους.
Η έλευση λοιπόν του Πικάσο θα έπρεπε να είναι
μία μεγάλη πρόκληση-πρόσκληση για το πλατύ κοινό ,
εκτός από τους ολιγάριθμους "υποψιασμένους"
που σβήνουν συνήθως τη δίψα τους είτε με ταξιδάκια
στο "κλεινόν άστυ" είτε στο εξωτερικό.
Όλα αυτά ισχύουν για τους μεγάλους. Επειδή για τους
μικρούς , τους μαθητές λόγου χάρη, το πράγμα αλλάζει.
Εδώ μπαίνουν άλλα κριτήρια για την επαφή τους με τα έργα
τέχνης. Το πιο συνηθισμένο πρόβλημα είναι η ανελαστική
εφαρμογή του ωρολόγιου προγράμματος, που δεν αφήνει
περιθώρια για πολιτιστικές εξορμήσεις.
Το δεύτερο πρόβλημα είναι η πουριτανική ηθική
και η λογοκριτική νοοτροπία που
χαρακτηρίζουν κάποια ανώτερα στελέχη των εκπαιδευτικών
διευθύνσεων της πόλης.
Προσέξτε το κείμενο της διαταγής που κοινοποίησε ο
διευθυντής Β/βάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης , κύριος
Θεόδουλος Ταπανίδης, προς τους εκπαιδευτικούς
σχετικά με την έκθεση του Πικάσο, απόφαση
που είχε την καλοσύνη να μου στείλει φίλος εκπαιδευτικός:
«Ανάκληση έγκρισης συμμετοχής μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα»
Σας ενημερώνουμε ότι ανακαλούμε την με αρ. πρωτ. 519/23-1-2008 έγκριση συμμετοχής των μαθητών των σχολείων της αρμοδιότητάς μας σε εκπαιδευτικά προγράμματα που οργανώθηκαν από το Τελλόγλειο Ίδρυμα στο πλαίσιο της έκθεσης με χαρακτικά του Πικάσο «Πικάσο Suite 347», καθώς, ύστερα από προσωπική επίσκεψη, τα εκτιθέμενα έργα κρίθηκαν ακατάλληλα για μαθητές."
1. Ερωτούμε τον κύριο διευθυντή:
τι σημαίνει ο χαρακτηρισμός "ακατάλληλα"
για τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση
και με ποια κριτήρια διαμόρφωσε αυτήν την άποψη;
2. Πιστεύει ότι οι μαθητές θα διαφθείρονταν αν έβλεπαν
τα ερωτικά σκίτσα του καλλιτέχνη, ενώ δε διαφθείρονται
από τις τσόντες που προβάλλουν καθημερινά
τα ελληνικά πορνοκάναλα;
3. Σκοπεύει να μεταβληθεί σε κήνσορα της ηθικής
με δικαιοδοσίες δικτατορικές ,
ώστε , ανάλογα με τη δική του ιδεολογία,
να επιτρέπει ή να απαγορεύει στο μαθητόκοσμο
τα καλλιτεχνικά έργα που θεωρεί κατάλληλα ή ακατάλληλα;
4. Έχει συνειδητοποιήσει σε ποια εποχή ζούμε
και ποια είναι η πραγματική αποστολή του σχολείου
ως φορέα διαπαιδαγώγησης και ευαισθητοποίησης των μαθητών;
5. Αν ήταν στο χέρι του, θα κατέστρεφε ή θα απαγόρευε τα έργα του Πικάσο
ως ανήθικα και βλαπτικά για τη νεολαία;
6. Γνωρίζει ότι η νοοτροπία του θυμίζει ισλαμικά
καθεστώτα, που διώκουν και εξοντώνουν καλλιτέχνες
επειδή τολμούν να αποδώσουν με το δικό τους τρόπο
το φυσικότερο πράγμα στον κόσμο: τον έρωτα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου