1.2 Η κυριαρχία του τραμ στις πόλεις είναι σχεδόν απόλυτη,
ακόμα και εκεί όπου οι δρόμοι μοιάζουν να απαγορεύουν
την ύπαρξή του. Το πρόβλημα απλώς λύνεται με την
απαγόρευση των ΙΧ, που σε γενικές γραμμές είναι
ανεπιθύμητα στα ιστορικά κέντρα. Όπως ακριβώς
και στη χώρα μας...
ακόμα και εκεί όπου οι δρόμοι μοιάζουν να απαγορεύουν
την ύπαρξή του. Το πρόβλημα απλώς λύνεται με την
απαγόρευση των ΙΧ, που σε γενικές γραμμές είναι
ανεπιθύμητα στα ιστορικά κέντρα. Όπως ακριβώς
και στη χώρα μας...
Αυτό είναι το σύνθημα των γερμανικών σιδηροδρόμων,
που παρά την "κρίση" των τελευταίων ετών,
λόγω της μερικής ιδιωτικοποίησής του, εξακολουθεί
να είναι το πιο αξιόπιστο μέσο μεταφοράς των Γερμανών.
Ας προσθέσουμε ότι το πυκνότατο σιδηροδρομικό δίκτυο
καθιστά περιττή την ύπαρξη των ΚΤΕΛ.
Οι τιμές του τρένου, βέβαια, είναι αλμυρές για όσους δε
διαθέτουν τις εκπτωτικές Bahnkarte ή Monatskarte, αλλά
υπάρχουν πολλές προσφορές που καθιστούν άκρως ελκυστικά
τα ταξίδια με τους μοντέρνους και διαθέτοντες πολλές
ανέσεις συρμούς του. Για παράδειγμα, η διαδρομή
Φρανκφούρτης-Λειψίας (420 χιλιόμετρα) θα κοστίσει
σε δύο άτομα μόνο 60 Ευρώ , λιγότερο δηλαδή από
το μισό, αν η κράτηση των θέσεων γίνει τουλάχιστον μία
εβδομάδα πριν από την αναχώρηση.
4.Περιττό να πούμε ότι όλοι οι σιδηροδρομικοί σταθμοί
αστράφτουν από καθαριότητα και παρέχουν ένα
αίσθημα ασφάλειας ασύλληπτο για τα ελληνικά δεδομένα.
Αρκούμαστε στο να επισημάνουμε ότι είναι επιπλέον κανονικά
εμπορικά κέντρα , όπου μπορεί να βρει κανείς τα πάντα
και σε ώρες μάλιστα κατά τις οποίες τα μαγαζιά των
πόλεων έχουν πάει προ πολλού για νάνι.
που παρά την "κρίση" των τελευταίων ετών,
λόγω της μερικής ιδιωτικοποίησής του, εξακολουθεί
να είναι το πιο αξιόπιστο μέσο μεταφοράς των Γερμανών.
Ας προσθέσουμε ότι το πυκνότατο σιδηροδρομικό δίκτυο
καθιστά περιττή την ύπαρξη των ΚΤΕΛ.
Οι τιμές του τρένου, βέβαια, είναι αλμυρές για όσους δε
διαθέτουν τις εκπτωτικές Bahnkarte ή Monatskarte, αλλά
υπάρχουν πολλές προσφορές που καθιστούν άκρως ελκυστικά
τα ταξίδια με τους μοντέρνους και διαθέτοντες πολλές
ανέσεις συρμούς του. Για παράδειγμα, η διαδρομή
Φρανκφούρτης-Λειψίας (420 χιλιόμετρα) θα κοστίσει
σε δύο άτομα μόνο 60 Ευρώ , λιγότερο δηλαδή από
το μισό, αν η κράτηση των θέσεων γίνει τουλάχιστον μία
εβδομάδα πριν από την αναχώρηση.
4.Περιττό να πούμε ότι όλοι οι σιδηροδρομικοί σταθμοί
αστράφτουν από καθαριότητα και παρέχουν ένα
αίσθημα ασφάλειας ασύλληπτο για τα ελληνικά δεδομένα.
Αρκούμαστε στο να επισημάνουμε ότι είναι επιπλέον κανονικά
εμπορικά κέντρα , όπου μπορεί να βρει κανείς τα πάντα
και σε ώρες μάλιστα κατά τις οποίες τα μαγαζιά των
πόλεων έχουν πάει προ πολλού για νάνι.
6 σχόλια:
Δεν είναι πάντα τόσο ειδυλλιακό το τραμ στις μεγάλες πόλεις, ως προς τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, εδώ μια πρόσφατη φωτογραφία από το Salzburg. Έχω κι άλλες ανάλογες από Μόναχο, Φραγκφούρτη και Ντύσελντορφ...
Για να το λες, κάτι θα ξέρεις περισσότερο από μένα, αλλά πιστεύω πως συμφωνείς ότι , συγκρινόμενο με το λεωφορείο, το τραμ είναι ένα συγκοινωνιακό μέσο πιο άνετο και λιγότερο βλαβερό.
Εφόσον το λεωφορείο καίει πετρέλαιο, το τραμ, το τρόλευ κλπ. είναι πολύ καλύτερα για το περιβάλλον. Με καύσιμο φυσικό αέριο ή υδρογόνο μειώνεται σημαντικά η ρύπανση και είναι από συγκοινωνιακής σκοπιάς καλύτερο το λεωφορείο - κάνει και παρακάμψεις, αν προκύψει Stauung :-))
Έχετε δίκιο, μολονότι εγώ παραμένω
πιστός στην παλαιομοδίτικη αγάπη μου, δηλαδή το τραμ.
Και για να αναφερθούμε στα καθ' ημάς, πιστεύω ότι θα ήταν διαφορετική η πολεοδομική εικόνα των δύο μεγαλουπόλεών μας, αν ο Καραμανλής δεν ξήλωνε το τραμ...
Πήγαινα στο Δημοτικό όταν αφαιρούσαν τις γραμμές του τραμ από την Πατησίων... Αρχικά με το τρόλευ ήταν μια χαρά, αλλά αργότερα με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα στράβωσε η ιστορία. Με τραμ και παρκαρισμένα αυτοκίνητα στην Πατησίων θα προκύψει έμφραγμα!
Θυμάμαι αμυδρά το Τραμ της Αθήνας , γιατί το πατρικό μου ήταν στο Μετς.
Της Θεσσαλονίκης δεν το πρόλαβα, αλλά έχω ακούσει άπειρες ιστορίες γι' αυτό.
Με αφορμή μάλιστα την Πολιτιστική Πρωτεύσουσα, έγιναν εκδηλώσεις και κυκλοφόρησαν εκδόσεις αφιερωμένες ειδικά σ' αυτό.
Δημοσίευση σχολίου