Νέο κεφάλαιο στην κόντρα Ζορμπά - Λαζαρίδη
Δημήτρης Κανελλόπουλος
Ζητήσαμε από την τέως υπουργό Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά να μας σχολιάσει τον διορισμό του Γιώργου Λαζαρίδη.
Παρουσιάζει
πολύ ενδιαφέρον ο διορισμός του Γιώργου Εμμανουήλ Λαζαρίδη στη θέση του
διευθυντή στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Ως γνωστόν, ο διευθυντής
διορίζεται σε θέση μόνιμου υπαλλήλου του Δημοσίου με πενταετή θητεία
(άρθρο 5 παρ.3α του Ν.2557/1997 ΦΕΚ 271Α') και το θέμα εδώ είναι αν ο κ.
Λαζαρίδης πληροί τις προϋποθέσεις που ορίζει η υπουργική απόφαση
«Καθορισμός τυπικών και ουσιαστικών προσόντων δ/ντού ΚΩΘ», αν διαθέτει
τα συγκεκριμένα προσόντα για τον διορισμό. Διότι, εντάξει, μπορεί ως
καθηγητής μουσικής να διαθέτει τίτλο σπουδών, έχει όμως τη «διδακτική
εμπειρία σε σπουδαστές ανωτέρου κύκλου σπουδών, οι οποίοι απέκτησαν
απολυτήριο τίτλο»; Ένα ακόμα ερώτημα είναι αν διαθέτει, ως
μουσικοσυνθέτης, «πτυχίο σύνθεσης ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο της
αλλοδαπής ή δίπλωμα αναγνωρισμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος της
ημεδαπής».
Ζητήσαμε από την τέως υπουργό
Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά να μας σχολιάσει τον διορισμό του Γιώργου
Λαζαρίδη.
«Ο επί δεκαετία διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Γ. Λαζαρίδης,
που θεώρησε υποτιμητική την προκήρυξη της θέσης, ώστε δήλωσε την
παραίτησή του χωρίς δεύτερη κουβέντα μόλις το άκουσε, διορίστηκε νέος
διευθυντής στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Αλλά οι προκηρύξεις θέσεων
διευθυντών είναι μια πολιτική απόφαση που αφορά όλους τους πολιτιστικούς
οργανισμούς και η ευθιξία καλό είναι να μη συνδυάζεται με την
ιδιοτέλεια. Μάλιστα, όταν συνοδεύεται από το παράπονο περί "εξαναγκασμού
σε παραίτηση", η οποία γνωρίζει καλά ότι ουδέποτε του ζητήθηκε, τότε η
ιδιοτέλεια κακοφορμίζει και τρέχει δεξιά κι αριστερά, κυριολεκτικά, και
με το ναρκισσιστικό ψέμα αναζητά συμπάθεια και συμμάχους».
Επισημαίνουμε
στην κ. Ζορμπά το γεγονός ότι ο κ. Λαζαρίδης, ανεξαρτήτως τι λέει η
ίδια, επιμένει ότι εξαναγκάστηκε σε παραίτηση. «Αν "εξαναγκασμός σε
παραίτηση" είναι μια ευθεία συζήτηση ενημέρωσης για την προκήρυξη της
θέσης (και όλων των θέσεων), τότε πρέπει να ξανασκεφτούμε πώς θα
αντιμετωπίσουμε την ανανέωση προσώπων στον χώρο των τεχνών, την
αναζωογόνηση των πολιτιστικών θεσμών ή θα υποκύψουμε στην παραδοσιακή
λογική των εσαεί λίγων και εκλεκτών ευνοημένων», απαντά.
Της
ζητάμε να μας πει για τα ερωτήματα που βάζουμε στην αρχή, αλλά η κ.
Ζορμπά θέτει και κάποια επιπλέον ζητήματα: «Αφήνοντας κατά μέρος τις
προϋποθέσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα, τυπικές και ουσιαστικές, που
απαιτεί η θέση του επικεφαλής ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος όπως το ΚΩΘ,
καθώς και τον χρόνο φυσικής παρουσίας που απαιτείται, ας αναρωτηθούμε το
πιο σημαντικό και κρίσιμο: Τι σημαίνει να είναι κάποιος κριτής, ως
διευθυντής, και ταυτόχρονα κρινόμενος ως υπό κρίση καθηγητής; Πώς θα
κρίνει ο ίδιος ο κ. Λαζαρίδης ως διευθυντής τον εαυτό του στα δύο
χρόνια, όπως προβλέπεται για τη μονιμοποίηση των καθηγητών;».
Η
κ. Ζορμπά ρωτά και κάτι τελευταίο: «Αναρωτιέται κανείς τι οδήγησε εν
τέλει στο κυνήγι του διορισμού και όχι στη συμμετοχή σε μια αξιοκρατική
διαδικασία προκήρυξης έναν αναγνωρισμένο καλλιτέχνη, που θα άξιζε να
είναι αφοσιωμένος στη δημιουργικότητά του και στους κανόνες δεοντολογίας
και λιγότερο σε μεθοδεύσεις με άρωμα πολιτικής; Όταν μάλιστα έτρεχε η
προκήρυξη στην οποία άλλοι άξιοι συνάδελφοί του είχαν καταθέσει τα
χαρτιά τους, ματαιώνοντάς τους και μαζί βοηθώντας να ακυρωθεί το όραμα
των αξιοκρατικών διαδικασιών στον χώρο των τεχνών και του πολιτισμού;».
Ενδιαφέροντα
ερωτήματα, αλλά δεν νομίζουμε πως θα δοθεί απάντηση. Ούτε από την
τωρινή υπουργό Λίνα Μενδώνη ούτε καν από την Αννα Παναγιωταρέα...
Σχετικά Άρθρα
Απολύτως ταυτισμένος με τα καλλιτεχνικά δρώμενα της πόλης, ο Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης ορίστηκε με απόφαση της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη διευθυντής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.
Η επιστροφή του Γιώργου Εμμανουήλ Λαζαρίδη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου