ΕΠΙΚΤΗΤΟΣ
(περ. 55-120)"μέμνησο ότι υποκριτής εί δράματος* , οίου αν θέλη ο διδάσκαλος΄
αν βραχύ, βραχέος΄αν μακρόν, μακρού΄αν πτωχόν υποκρίνασθαί
σε θέλη, ίνα και τούτον ευφυώς υποκρίνη΄αν χωλόν, αν άρχοντα,
αν ιδιώτην. σον γαρ τούτ' έστι, το δοθέν υποκρίνασθαι πρόσωπον
καλώς΄εκλέξασθαι δ' αυτό άλλου.ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΝ, 7, 17.Να θυμάσαι ότι είσαι ο ηθοποιός σε ένα δράμα που στηρίζεται
στη θέληση του ποιητή. Αν το θέλει σύντομο , θα είναι σύντομο΄
αν το θέλει μακρύ σε διάρκεια, θα είναι μακρύ.
Αν ο ποιητής επιθυμεί να παίξεις τον φτωχό, εσύ ακόμα κι' αυτόν
το ρόλο πρέπει να τον υποδυθείς σωστά. Το ίδιο θα κάνεις
με έναν κουτσό, έναν άρχοντα ή έναν απλό άνθρωπο.
Δική σου λοιπόν δουλειά είναι αυτή: να παίξεις καλά το ρόλο
που σου δόθηκε΄άλλος έχει την ευθύνη της επιλογής του ρόλου.
Μετάφραση: Gerontakos
* Σημείωση Η αντίληψη του Επίκτητου για την ενσυνείδητη προσαρμογή του ανθρώπου στις ξαφνικές μεταβολές της ζωής του δεν έχει να κάνει με την παθητική υποταγή στα κελεύσματα της τύχης η του θεϊκού παράγοντα , αλλά με τη φιλοσοφημένη (ήρεμη και ρεαλιστική) στάση του απέναντι στο φαινόμενο της αστασίας της ζωής.
(περ. 55-120)"μέμνησο ότι υποκριτής εί δράματος* , οίου αν θέλη ο διδάσκαλος΄
αν βραχύ, βραχέος΄αν μακρόν, μακρού΄αν πτωχόν υποκρίνασθαί
σε θέλη, ίνα και τούτον ευφυώς υποκρίνη΄αν χωλόν, αν άρχοντα,
αν ιδιώτην. σον γαρ τούτ' έστι, το δοθέν υποκρίνασθαι πρόσωπον
καλώς΄εκλέξασθαι δ' αυτό άλλου.ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΝ, 7, 17.Να θυμάσαι ότι είσαι ο ηθοποιός σε ένα δράμα που στηρίζεται
στη θέληση του ποιητή. Αν το θέλει σύντομο , θα είναι σύντομο΄
αν το θέλει μακρύ σε διάρκεια, θα είναι μακρύ.
Αν ο ποιητής επιθυμεί να παίξεις τον φτωχό, εσύ ακόμα κι' αυτόν
το ρόλο πρέπει να τον υποδυθείς σωστά. Το ίδιο θα κάνεις
με έναν κουτσό, έναν άρχοντα ή έναν απλό άνθρωπο.
Δική σου λοιπόν δουλειά είναι αυτή: να παίξεις καλά το ρόλο
που σου δόθηκε΄άλλος έχει την ευθύνη της επιλογής του ρόλου.
Μετάφραση: Gerontakos
* Σημείωση Η αντίληψη του Επίκτητου για την ενσυνείδητη προσαρμογή του ανθρώπου στις ξαφνικές μεταβολές της ζωής του δεν έχει να κάνει με την παθητική υποταγή στα κελεύσματα της τύχης η του θεϊκού παράγοντα , αλλά με τη φιλοσοφημένη (ήρεμη και ρεαλιστική) στάση του απέναντι στο φαινόμενο της αστασίας της ζωής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου