Τετάρτη, Ιουλίου 25, 2012

ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΟΣ ΤΗΣ "ΠΑΙΔΕΙΑΣ"

Το έλος της "Παιδείας"...
Αξιολόγηση να (μην) γίνεται...

Tου Πασχου Μανδραβελη
Η Καθημερινή, 24/7/2012



Ενας από τους τρόπους για να μην προχωρά τίποτε στη χώρα είναι η τακτική του διαλόγου. Για παράδειγμα: μετά 15ετή, τουλάχιστον, συζήτηση για τα προβλήματα των πανεπιστημίων, μετά την ψήφιση του νόμου για τα ΑΕΙ (με συντριπτική πλειοψηφία από τη Βουλή) κι ενώ η Ανώτατη Παιδεία πάει από το κακό στο χειρότερο, οι πρυτάνεις ζητούν διάλογο από μηδενική βάση. Προφανώς, απομένει να συζητηθεί το δικαίωμα των φοιτητοπατέρων να διακόπτουν τα μαθήματα για να διοργανώνουν τις ολιγομελείς συνάξεις τους, που ευφημίζονται ως γενικές συνελεύσεις.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι ένα άλλο θέμα που -στην Ελλάδα μόνο- χωράει πολλή συζήτηση. Το θέμα τέθηκε εκ νέου στην ατζέντα του δημόσιου διαλόγου μετά τη δημοσίευση άρθρου δασκάλας από τη Ραφήνα (και μάλιστα σε δικτυακό τόπο συλλόγου εκπαιδευτικών!) από το οποίο έγινε εμφανές ότι η εν λόγω δασκάλα δεν μπορεί να διακρίνει τα βασικά της ελληνικής γλώσσας, όπως π.χ. τους φθόγγους από τα γράμματα και δη τα φωνήεντα.
Δεν θα ασχοληθούμε με την απήχηση του εν λόγου άρθρου, ούτε ότι το αναπαρήγαγαν χιλιάδες δικτυακοί τόποι· κάποιοι από αυτούς ήταν δασκάλων. Θα προσπεράσουμε και τις εθνικιστικές κορόνες του κ. Βύρωνα Πολύδωρα που μαζί με τη Χρυσή Αυγή διαπίστωσαν ότι η Ελλάς βρίσκεται σε... πόλεμο! Το ερώτημα που ετέθη, στον Γ.Γ. της ΔΟΕ, κατά τη διάρκεια σχετικής εκπομπής στο ραδιόφωνο του Flash (16/7/2012) ήταν αν πρέπει να γίνεται αξιολόγηση, ώστε αυτοί που διδάσκουν να ξέρουν το αντικείμενό τους, ή έστω την ελληνική γλώσσα.
Ο γραμματέας του ανώτατου συνδικαλιστικού οργάνου των Δασκάλων κ. Σταύρος Πετράκης απάντησε κατ’ αρχήν με άλλα λόγια να μπερδευόμαστε. Ρώτησε αν αξιολογείται το υπουργείο Παιδείας· αν, για παράδειγμα, αξιολογήθηκε, για το γεγονός ότι δεν έστειλε εγκαίρως τα βιβλία πέρυσι. Να σημειώσουμε εδώ, ότι ο πολιτικός προϊστάμενος του υπουργείου αξιολογήθηκε: έφταιγε, δεν έφταιγε, για τα βιβλία η κ. Αννα Διαμαντοπούλου δεν επανεξελέγη. Το χειρότερο όμως δεν είναι αυτό. Το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των δασκάλων, διά στόματος του κ. Πετράκη χαρακτήρισε την άγνοια των βασικών στοιχείων της ελληνικής γλώσσας «λάθος οπτική»! Στην ερώτηση «η δασκάλα που έγραψε αυτό το πράγμα πώς πρέπει να αντιμετωπιστεί;» η απάντηση του γ.γ. της ΔΟΕ ήταν: «Η δασκάλα είχε μια λανθασμένη οπτική... Ομως δεν μπορούμε να πούμε ότι αυτή η δασκάλα επειδή είχε αυτή την οπτική για το συγκεκριμένο ζήτημα, δεν είναι καλή, ότι πρέπει να αξιολογηθεί με τον τρόπο που πρέπει να αξιολογηθεί και ίσως πρέπει να απολυθεί... Σ’ αυτούς που συνεχίζουν την αναπαραγωγή του θέματος πώς θα τους αξιολογήσουμε; Γιατί δεν τους αξιολογούμε αυτούς;»
Ετσι η συζήτηση ξέφυγε για μια ακόμη φορά στην «κακούργα κενωνία» που αναπαράγει τη «λάθος οπτική» (λες και είναι ιδεολογικό το ζήτημα και όχι άγνοιας των βασικών της ελληνικής γλώσσας) και μια δασκάλα που δεν ξεχωρίζει τα γράμματα από τους φθόγγους δεν θα αξιολογηθεί. Ακόμη κι αν δεν γνωρίζει τα βασικά θα πρέπει να συνεχίσει να διδάσκει στα παιδιά ότι κάποιοι συνωμότες «κουρεύουν την ελληνική γλώσσα» από τα φωνήεντα. Αλλά θα πρέπει να συνεχίσουμε αύριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

  Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...