Τρίτη, Δεκεμβρίου 28, 2010

Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Η φτωχή, πλην πονόψυχη Εκκλησία
και ο δήμαρχος Μπουτάρης
 

του Κλέαρχου Τσαουσίδη
pressinaction/ 23 Δεκεμβρίου 2010

Στις 12 Νοεμβρίου 2010, δυο μέρες πριν από το δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών, έγραφα στο pressinaction, κάτω από τον τίτλο «Και Μπουτάρη και τσίπουρα», μεταξύ των άλλων:
«Όμως εγώ -κι άλλοι σύντροφοι και συντρόφισσες- θα πάω να ψηφίσω. Και θα ψηφίσω Γιάννη Μπουτάρη. Για αυτούς τους λόγους:
1. Γιατί θέλω να το βουλώσουν ο Άνθιμος και οι χουντοπροσκυνημένοι που σήκωσαν πάλι κεφάλι. Εμείς εκλέγουμε, όχι οι παπάδες.
2. Γιατί θέλω να βρεθεί σε ποιες τσέπες μπήκαν τα 50 εκατομμύρια που λείπουν από τα ταμεία του Δήμου.
3. (…)».
Και σχολίαζε η αναγνώστρια Jane:
«Και εγώ θα πάω να ψηφίσω. Και όχι με μισή καρδιά αλλά με το 1/100 της καρδιάς μου. Μόνο και μόνο για τον 1ο και 2ο λόγο που αναφέρατε».
Χτες, μόλις 40 μέρες από εκείνη τη φάση, ο μητροπολίτης Άνθιμος δεχόταν στο παλάτι του επί της οδού Βογατσικού το νέο δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη και στελέχη της παράταξής του που θα στελεχώσουν αντιδημαρχίες και άλλα πόστα.
Είδα χειροφιλήματα (όχι από τον Μπουτάρη), είδα χαμόγελα, φιλοφρονήσεις, «περασμένα ξεχασμένα» που αυτές τις άγιες μέρες δίνουν και παίρνουν μεταξύ αυτών που συνεχίζουν να διάγουν βίο ανέμελο (και προφανώς τρυφηλό).
Άκουσα και το νέο μας δήμαρχο να λέει ότι από του χρόνου τα επιδόματα στους αναξιοπαθούντες που δίνει ο δήμος θα τα παραχωρεί στην Εκκλησία για να τα μοιράζει αυτή. «Η φιλανθρωπία -είπε πάνω κάτω ο Μπουτάρης- είναι δουλειά της Εκκλησίας».

Είναι τελικά μουτζαχεντίν;

Μάλιστα. Ομολογώ ότι το εγκεφαλικό το γλίτωσα διότι τουλάχιστον ο Μπουτάρης έκανε μόνο χειραψία με το μητροπολίτη και διότι περίμενα χειρότερα.
Γιατί; Διότι το τι είχε ειπωθεί μέσα στην παράταξη του Μπουτάρη τις μέρες εκείνες που ο αθυρόστομος ακόμη κυρ Γιάννης είχε αποκαλέσει μουτζαχεντίν τον Άνθιμο, δε λέγεται. Το τι είχε ειπωθεί από το επίσημο ΠαΣοΚ που τον υποστήριζε (;) ακόμη πιο πολύ δε λέγεται. Και πόσο γαργάρα έκαναν συγκεκριμένοι υποψήφιοι τότε, όταν τους ρωτούσες αν συμφωνούν με την επίθεση του Μπουτάρη στο «τρίγωνο του διαβόλου» (Ψωμιάδης – Παπαγεωργόπουλος – Άνθιμος), είναι κάτι που το γνωρίζουμε όσοι μας προσεγγίζανε.
Τι τρέχει λοιπόν; Φιλοδοξία του Μπουτάρη είναι να αντικαταστήσει στο «τρίγωνο» το φτερωτό γιατρό; Οι άλλοι δυο πολύ θα το ήθελαν. Και αρκετοί πασόκοι του ψηφοδελτίου του με κάποιους «ρεαλιστές» εξ αριστερών, ομοίως.
Είμαι βέβαιος, όμως, πως ο Μπουτάρης δεν κινήθηκε έτσι για να ενταχθεί στο σύστημα, να πάει, όπως έλεγε ο μακαρίτης Μποδοσάκης, με το ντοβλέτι.
Απλώς η εικόνα ήταν αποκαρδιωτική. Είπαν πολλοί ότι έτσι γλίτωσε από το να καταντήσει η ορκωμοσία του νέου Δημοτικού Συμβουλίου ένα ακόμη πανηγύρι με παπάδες και χρυσοστολισμένους δεσποτάδες. Μπα, γιατί;
Κανένας νόμος δεν επιτάσσει κάτι τέτοιο και θυμίζω ότι πολιτικά είχε ορκιστεί και ο πρώην νομάρχης Παπαδόπουλος κάποτε (και δεν τον έφαγε γι’ αυτό το μαύρο το σκοτάδι).


Πού το πάει λοιπόν;

Άλλοι είναι οι λόγοι, τους ξέρει ο δήμαρχος και καλό είναι να ξεκαθαρίσει τι εννοεί, όταν δηλώνει πως οι δυο θεσμοί (Δήμος και Εκκλησία) πρέπει να συνεργαστούν.
Διότι η Εκκλησία δεν είναι θεσμός του πολιτικού συστήματος. Ανήκει σε άλλο (ομόκεντρο, δυστυχώς, εν Ελλάδι) κύκλο, αλλά σε ουδεμιά περίπτωση δεν είναι πολιτικός θεσμός. Άρα, η όποια συνεργασία με ένα μη πολιτικό θεσμό ή οργάνωση (όχι βέβαια μη κερδοσκοπική) πρέπει να διέπεται από συγκεκριμένους όρους διασφάλισης του δημόσιου χρήματος. Πολλώ δε μάλλον που η ηγεσία της Εκκλησίας στη Θεσσαλονίκη είναι μισαλλόδοξη, εθνικιστική και άκρως συντηρητική.
Και μιας που η παράταξη του Μπουτάρη πίεσε κι αυτή για την αποκάλυψη της υπεξαίρεσης 52 εκατομμυρίων ευρώ από τα ταμεία του Δήμου, το να δίνεις στους παπάδες -που ούτε βιβλία κρατάνε ούτε αποδείξεις κόβουν- χρήματα, είναι μάλλον παρακινδυνευμένο.
Εντάξει, κάποιοι θέλουν να πάρουν από τώρα το διαβατήριο για τα πεντάστερα συννεφάκια του υψίστου. Το χρήμα όμως το καταβάλλουν στο Δήμο και πιστεύοντες και μη πιστεύοντες. Άρα, καλό θα είναι προτού πάει έστω και ένα ευρώ σε ιερά ταμεία όπως αυτό της «Αλληλεγγύης» (αλήθεια, θα δώσει η Ιεραρχία πίσω τα λεφτά που έγιναν καπνός σ΄ αυτούς που τα κατέθεταν για αγαθοεργίες;), να βρει έναν τρόπο ο νέος δήμαρχος να το κάνει δημοκρατικά και έντιμα. Αλλιώς θα είναι συνυπεύθυνος.
Θα μου πείτε, τώρα ξανάβαλε τον Άνθιμο στο παιχνίδι, αυτό σε νοιάζει; Ναι, διότι μέσα στη παράταξή του υπάρχουν έντιμοι και δημοκρατικοί (ανεξαρτήτως χρώματος) πολίτες που επίσης θίγονται από τα αλισβερίσια με τους υπηρέτες της χούντας.

Το «φιλέτο» στην παραλία

Άφησα μιαν αιχμή. Την αναλύω όσο δύναμαι. Η Εκκλησία θέλει να χτίσει πολυκατοικία εκεί που σήμερα είναι το μοναδικό ίσως ακάλυπτο οικόπεδο στη νέα παραλία. Το οικόπεδο όπου επί χρόνια βρίσκονταν τα Μάρμαρα Μόσχου. Αυτό ήταν χαρακτηρισμένο από το `88 ως χώρος σχολικής στέγης και το 2006 με απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ (προτού εκπνεύσει η εικοσαετία) εγκρίθηκε η μετατροπή του σε χώρο οικοδομήσιμο, εξαιτίας παρόδου μεγάλου χρονικού διαστήματος από την κηρυχθείσα απαλλοτρίωση (Γιατί άραγε δεν το αξιοποίησαν οι Α/φοί Ψωμιάδη; Πού πίεσε ο Παπαγεωργόπουλος;).
Η Εκκλησία είχε ήδη κινήσει τις διαδικασίες και ζήτησε νέα τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου για την ανέγερση πολυώροφης οικοδομής και το κατάφερε, αλλά ξεσηκώθηκαν οι γύρω κάτοικοι το 2009 απαιτώντας τον εκ νέου χαρακτηρισμό του για σχολική στέγη. Το (δεξιό) δημοτικό συμβούλιο πήρε τότε απόφαση για τον εκ νέου χαρακτηρισμό του χώρου και μόλις πριν δύο μήνες και μετά από τιτάνιο αγώνα των κατοίκων η επιτροπή πολεοδομίας έδωσε την απαραίτητη έγκριση.
Ο αντιδήμαρχος επί σειρά ετών του Παπαγεωργόπουλου κ. Μαρκαντωνάκης, θύμισε σε μας και αποκάλυψε στους επήλυδες ότι σ’ αυτό το οικόπεδο αρχικά η Εκκλησία είχε κάνει ένα γήπεδο μπάσκετ και μετά το νοίκιασε έναντι κάποιου αστείου τιμήματος. Τώρα θέλει να αξιοποιήσει το φιλέτο (ποιος είναι ο υποψήφιος εργολάβος άραγε;) και ας πάνε τα παιδάκια σε νυκτερινό νηπιαγωγείο.
Ε, ο κ. Μπουτάρης και οι συν αυτώ, πρέπει να μας πουν τι θα κάνουν με το χώρο, όπως επίσης και τι θα γίνει με άλλα οικόπεδα, του δήμου και οργανισμών του δημοσίου, που σήμερα νέμεται η Εκκλησία. Και να μας πουν πόσο πλήρωσε η Εκκλησία το οικόπεδο για τους ναούς Κύριλλου και Μεθόδιου, πόσο για αυτόν του Αγίου Φωτίου.
Μετά ας συζητήσουν για τις φιλανθρωπίες.
Αλλιώς, ας δώσουν πίσω στην Jane το 1/100 της καρδιάς της. Τουλάχιστον!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Armand Guillaumin (1841-1927) - Της μεγάλης των Γάλλων ιμπρεσιονιστών σχολής

Αρμάν Γκιγιομέν(1841-1927) ****************************************   Μορέ – Αρμάν Γκιγιομέν Κατερίνα Βασιλείου ...