Τρίτη, Μαΐου 18, 2010

Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


Ο ΞΥΛΟΠΟΔΑΡΟΣ

Νομίζαμε ότι ήμασταν οι μόνοι πραγματικά "χαρισματικοί"

άνθρωποι στον κόσμο, οι "εκλεκτοί", οι "προνομιούχοι",
οι έχοντες το δικαίωμα να κρίνουν αφ΄υψηλού τους πάντες.
Μερικοί μάλιστα εξακολουθούν να το πιστεύουν, παρά το
στραπάτσο που έχουμε πάθει, το οποίο αποδίδουν, ως συνήθως,
στους διεθνείς "σκοτεινούς" εκείνους κύκλους ,
που εξυφαίνουν σχέδια
για την εξόντωση του Ελληνισμού,
τους Εβραίους, τους Μασόνους, τους Ιππότες του Ρόδου κλπ.

*
Από πού όμως εκπηγάζει η υπερφίαλη αυτή αντίληψη για το
συλλογικό εαυτό μας; Από το γεγονός μήπως ότι έχουμε
αναδειχθεί σε κράτος-πρότυπο για τους άλλους λαούς; Από το
ότι δηλαδή ευημερούμε , επειδή έχουμε βάλει σε μια τάξη τα
οικονομικά μας, έχουμε αναπτύξει σε ζηλευτό βαθμό τα γράμματα,
τις επιστήμες και τις τέχνες μας , προστατεύουμε ως κόρες
των δύο οφθαλμών μας το φυσικό και το ιστορικό μας περιβάλλον,
ή μήπως επειδή διαθέτουμε ένα ανεπτυγμένο δίκτυο υποδομών
και παροχών στη δημόσια Υγεία, την Παιδεία, την Κοινωνική
Πρόνοια, είμαστε μια "ανοιχτή" κοινωνία,
ανεκτική , αδογμάτιστη και αφανάτιστη απέναντι στις πάσης
φύσεως μειονότητες, μια κοινωνία Δικαίου , χωρίς ανισότητες,
που παρέχει σε όλους τους πολίτες της ίσες δυνατότητες
για την προσωπική τους ευδοκίμηση στο στίβο της ζωής ;

*
Φυσικά , η αλλαζονική αντίληψη που έχουμε για τον εαυτό μας
δεν έχει να κάνει με επιδόσεις που αφορούν τα
standarts των προηγμένων κοινωνιών, διότι αυτήν ειδικά
την περίοδο διαπιστώνουμε την σε τραγικό βαθμό
υστέρησή μας σε όλους τους παραπάνω τομείς.
*
Δύο παράγοντες συντέλεσαν στη διαμόρφωση της στρεβλής
αντίληψης περί ανωτερότητας του νεοέλληνα έναντι
γενικώς και αορίστως του ¨ξένου":
α/ η απότομη άνοδος του
βιοτικού μας επιπέδου , λόγω της εισόδου μας στην Ε.Ε.
αλλά και των πολλαπλών δανείων που πήραν , στο ίδιο
διάστημα , από τις ξένες τράπεζες
οι ως μωρές παρθένες συμπεριφερθείσες
ελληνικές κυβερνήσεις,

β/ η συστηματική προπαγάνδα , κρατική τε και ιδιωτική,
δασκαλίστικη αλλά και διανοουμενίστικη,
περί του τάχα μου τάχα μου "περιούσιου
ελληνικού λαού", που όχι μόνο δικαιούται να καυχάται
πως στην αρχαιότητα "έδωσε τα φώτα του πολιτισμού
στους βαρβάρους" , αλλά ξέρει και σήμερα
να ζει πολύ ανώτερα απ΄αυτούς , αν τον κρίνουμε από
τα υλικά αγαθά που έχει συσσωρεύσει και από
τον τρόπο που ξέρει να τα απολαμβάνει.
*
Τα ξένα λοιπόν χρήματα και το νταβατζιλίκι των Αρχαίων
Ημών Προγόνων, με τους οποίους όμως δεν έχουμε και
τόσο αγαπητικές σχέσεις, αν κρίνουμε από το μορφωτικό,
πνευματικό και πολιτιστικό εν γένει επίπεδο ζωής,
δημιούργησαν τη στρεβλή αντίληψη στον Έλληνα
ότι είναι ο "εκλεκτός συνομιλητής του Θεού",
ο "μάγκας των Βαλκανίων", που
δικαιούται να πουλάει τσαμπουκά και να τα παίρνει
αιωνίως από τους κουτόφραγκους,
στο όνομα μιας πολιτιστικής κληρονομιάς, της οποίας
το κοπιράϊτ είναι αποκλειστικά δικό του .
*
Τώρα που συνήλθε απότομα από
τη βαθιά ιδεολογική καταπληξία που
είχε
περιπέσει εδώ και καιρό η χώρα ,
τώρα που διαπίστωσε ότι δεν έχει να πληρώσει
τη δόση για τη βίλα με την αδήλωτη πισίνα ή το
υβριδικό του Lexus, ήρθε η ώρα της αλήθειας.
Ήρθε η ώρα να δει το πραγματικό του μπόι:
ενός νάνου που ώς τώρα παρίστανε το γίγαντα
περπατώντας με δανεικά ξυλοπόδαρα.

1 σχόλιο:

Psychedelic Reflection είπε...

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeetsii!

Duy Huynh: δημιουργός αιθέριων χαρακτήρων που λικνίζονται μέσα σε ένα σουρεαλιστικό ή ονειρικό σύμπαν

Ο Philippe Entremont είναι ο βιρτουόζος του πιάνου που παίζει Satie και  Debussy. Η τέχνη είναι του Βιετναμέζου Duy Huynh, του οποίου οι ...