Πέμπτη, Ιουλίου 31, 2008

Ιστορικός ισχυρίζεται ότι ο Ντα Βίντσι αντέγραψε τους κινέζους

Κόσμος
Ιστορικός ισχυρίζεται ότι ο Ντα Βίντσι αντέγραψε τους κινέζους

Βρετανός ερασιτέχνης ιστορικός ισχυρίζεται ότι ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι αντέγραψε τις μηχανές τις οποίες σχεδίαζε από παλαιότερα κινεζικά πρωτότυπα. ΄Οπως αναφέρει Το Βήμα (30.07.2008), ο 70χρονος Γκάβιν Μένζις είχε βρεθεί στο προσκήνιο και το 2002, όταν ισχυρίστηκε ότι κινέζοι ναυτικοί ανακάλυψαν την Αμερική 70 χρόνια πριν από τον Χριστόφορο Κολόμβο.

Τώρα γράφει ότι οι μηχανές που σχεδίαζε ο Ντα Βίντσι έχουν περίεργες ομοιότητες με παλαιότερα κινεζικά σχέδια και «αναμφίβολα προέρχονται από αυτά». Στο νέο βιβλίο του υποστηρίζει ότι το 1434 ένας κινεζικός στόλος έφερε στην Ιταλία χάρτες και εγκυκλοπαίδειες που ανέλυαν τεχνολογικά επιτεύγματα άγνωστα ως τότε στη Δύση, θέτοντας έτσι τα θεμέλια για θαύματα της μηχανικής, όπως ήταν οι ιπτάμενες μηχανές που σχεδίασε ο Λεονάρντο. «Ο,τι ήταν γνωστό στους Κινέζους ως το 1430 μεταφέρθηκε στη Βενετία» είπε ο απόστρατος διοικητής υποβρυχίου του βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού σε συνέντευξή του στο Λονδίνο.

Από τη Βενετία, ένας κινέζος πρεσβευτής πήγε στη Φλωρεντία και παρουσίασε το υλικό στον πάπα Ευγένιο Δ΄, είπε. «Υποστηρίζω στο βιβλίο ότι αυτή ήταν η σπίθα που πυροδότησε την Αναγέννηση και ότι ο Λεονάρντο και ο Γαλιλαίος βασίστηκαν σε ό,τι έφεραν οι Κινέζοι. Ουσιαστικά ο Λεονάρντο ξανασχεδίασε τα πάντα τρισδιάστατα,κάτι που ήταν μεγάλη πρόοδος» είπε.

Ο Ντα Βίντσι γεννήθηκε το 1452 και, μολονότι είναι γνωστός κυρίως για το πορτρέτο της αινιγματικής «Μόνα Λίζα», άφησε και πολλά ημερολόγια με περίπλοκα σχέδια μηχανών και ανατομίας. «Αν γίνει δεκτή η υπόθεση αυτή,τότε θα πρέπει να αναθεωρηθεί η ευρωκεντρική άποψη που υπάρχει για την ιστορία του κόσμου» γράφει στο βιβλίο με τίτλο «1434: η χρονιά που ένας μεγαλοπρεπής κινεζικός στόλος κατέπλευσε στην Ιταλία και έφερε την Αναγέννηση».
Δεν συμφωνούν
όμως όλοι μαζί του. Ο καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης Μάρτιν Κεμπ , ο οποίος έχει γράψει βιβλία για τον Ντα Βίντσι, απορρίπτει τη μέθοδο προσέγγισης του Μένζις. «Λέει ότι κάτι είναι αντίγραφο απλώς επειδή μοιάζει.Λέει ότι δύο πράγματα είναι σχεδόν πανομοιότυπα , ενώ δεν είναι» είπε.

Το ζήτημα της επιρροής της Κίνας στην Ευρώπη είναι εντελώς διαφορετικό, πρόσθεσε. «Υπάρχουν πολλά ερωτήματα που θα έθετε ένας ιστορικός για τη μεσαιωνική τεχνολογία,για την ισλαμική τεχνολογία,για τη μετάδοση της γνώσης μέσω των εμπορικών οδών και κυρίως μέσω του Δρόμου του Μεταξιού. Είναι εξαιρετικά περίπλοκο ζήτημα και ένας Κινέζος στη Φλωρεντία του 1434 θα είχε απίστευτα πολλή δουλειά να κάνει»...
e-paideia.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Duy Huynh: δημιουργός αιθέριων χαρακτήρων που λικνίζονται μέσα σε ένα σουρεαλιστικό ή ονειρικό σύμπαν

Ο Philippe Entremont είναι ο βιρτουόζος του πιάνου που παίζει Satie και  Debussy. Η τέχνη είναι του Βιετναμέζου Duy Huynh, του οποίου οι ...