Παρασκευή, Φεβρουαρίου 08, 2008

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί




Gustave Boulanger's painting The Slave Market.
Gustave Boulanger: Το σκλαβοπάζαρο.


Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί


Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι μία κατηγορία εργαζομένων
που πολλοί τους θεωρούν τυχερούς και προνομιούχους,
λίγοι όμως γνωρίζουν την αλήθεια για το εργασιακό καθεστώς τους.
Μετριούνται στα δάχτυλα τα ιδιωτικά σχολεία , που σέβονται
την αποστολή τους , παρέχουν εκπαίδευση υψηλής ποιότητας
και εκτιμούν το έργο των εκπαιδευτικών που παρέχουν τις
υπηρεσίες τους σ' αυτά.
Στην πλειοψηφία τους τα περισσότερα από αυτά είναι
στυγνές επιχειρήσεις , που έχουν επιβάλει ένα καθεστώς
εργασιακού Μεσαίωνα στους εκπαιδευτικούς τους.
Η μαύρη εργασία, τα ελαστικά προγράμματα, η καταστρατήγηση
του ωραρίου , η αφόρητη ένταση, οι πρόσθετες υποχρεώσεις

και η υπερεκμετάλλευση είναι μόνιμα φαινόμενα του εργασιακού
στρες, το οποίο βιώνουν καθημερινά οι ατυχείς ιδιωτικοί λειτουργοί.
Δεν υπάρχει χρόνος χαλάρωσης για κανένα μέσα στο πλαίσιο μιας
συνηθισμένης εκπαιδευτικής εβδομάδας, αφού όλα τα διαλείμματα
αναλώνονται στις εφημερίες , η αποχώρηση από το σχολείο
καθίσταται δυνατή μόνο μετά την αναχώρηση και του τελευταίου
μαθητή για το σπίτι του, συχνές είναι οι φορές που εξαναγκάζονται να έρχονται
και τα απογεύματα για ιδιαίτερες συναντήσεις με τους γονείς.
Είναι γνωστό ότι οι επιχειρήσεις αυτές ,
εκτός από ελεγχόμενοι
χώροι παρκαρίσματος παιδικών και εφηβικών σωμάτων ,
στην προσπάθεια που κάνουν για να πείσουν τους γονείς
ότι δεν παρέχουν χαβαλεδιάρικες σπουδές,
στηρίζουν τη φήμη τους
και στο "πρόσθετο υλικό" που παρέχουν στους μαθητές τους.
Φίλοι και φίλες ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί μού έχουν δείξει το
περίφημο "πρόσθετο υλικό" και , πλην ελαχίστων εξαιρέσεων,
έχω φρίξει: τεράστιος , κατά κύριο λόγο, όγκος γνώσεων
με τη μορφή των "εμπεδωτικών ασκήσεων" για όλα
τα μαθήματα, οι οποίες όμως και άχρηστες είναι και φυσικά αδύνατο
να αφομοιωθούν από τα δύσμοιρα παιδιά,
ενώ απερίγραπτο είναι το μαρτύριο που υφίστανται οι εκπαιδευτικοί
που διορθώνουν καθημερινώς σαν μηχανές μέσα στο
σχολείο τα πολυσέλιδα τεστ.
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι από τους πιο σκληρά εργαζόμενους,
γι' αυτό θεωρούν την εργασία τους ως αναγκαίο
κακό, έως ότου μπορέσουν να μεταπηδήσουν στη δημόσια εκπαίδευση,
όπου οι συνθήκες εργασίας είναι αξιοπρεπείς , χαλαρές
και, σε μεγάλο βαθμό χωρίς άγχος.
Ο κλάδος αυτός , μετά από απεργιακό αγώνα δύο μηνών,
εξασφάλισε πριν από τριάντα χρόνια το στοιχειώδες δικαίωμα να
μην είναι αποκλειστική βορά των αδίστακτων επιχειρηματιών που λυμαίνονται
το χώρο της Παιδείας, εκμεταλλευόμενοι τα κενά της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Η Ελληνική Πολιτεία υποχρέωσε τους ιδιοκτήτες να τους προσλαμβάνουν
δοκιμαστικά για τα δύο πρώτα χρόνια και , στη συνέχεια, αν κρίνουν
ότι το έργο τους είναι ικανοποιητικό, να ανανεώνουν τη σύμβασή τους
για επιπλέον τέσσερα έτη. Από κει και πέρα, η απόλυσή τους θα είναι δυνατή
εφόσον συντρέχουν σοβαροί αντικειμενικοί λόγοι , είτε από την
πλευρά των ιδιοκτητών (π.χ. συρρίκνωση των τμημάτων)
είτε από την πλευρά των εκπαιδευτικών (π.χ. εμφανής ανεπάρκεια,
πειθαρχικά παραπτώματα κλπ.).
Στην περίπτωση αυτή, οι απολυόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να προσληφθούν
ως αναπληρωτές σε κάποιο δημόσιο σχολείο και να μονιμοποιηθούν υπό προϋποθέσεις.
Αυτό το καθεστώς στοιχειώδους δικαιοσύνης
θέλουν τώρα να καταργήσουν οι σημερινοί επιχειρηματίες,
έτσι ώστε να μπορούν κατα το δοκούν να προσλαμβάνουν και να απολύουν
όποιον ή όποια δεν τους γουστάρει, όλους εκείνους δηλαδή τους
εκπαιδευτικούς που κατά τη γνώμη τους δεν ενστερνίζονται
απόλυτα τη "φιλοσοφία" της ολοκληρωτικής υποταγής που επιθυμούν
τα αφεντικά από τους υποτακτικούς τους.
Ο νεοφιλελευθερισμός τούς έχει αποθρασύνει.
Είναι λοιπόν προφανές ότι
οι σκανδαλώδεις αυτές
κερδοσκοπικές εταιρείες, που βγάζουν χρήμα με ουρά
από τον ιδρώτα των εργαζόμενων λειτουργών,
δ
ε θέλουν πραγματικούς εκπαιδευτικούς , αλλά σκλάβους
στα κάτεργα και τις γαλέρες τους που φέρουν τις ηχηρές ονομασίες ελλήνων σοφών.
Για να δούμε τι θα αποφασίσει η Ελληνική Δικαιοσύνη, στην οποία προσέφυγαν
οι ακόρεστοι επιχειρηματίες ζητώντας να καταργηθεί ο νόμος
που ψήφισε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και ανανέωσε ο Κώστα Σημίτης.
Λέτε να πάρει το μέρος τους ή θα διατηρήσει το σημερινό καθεστώς,
που εξασφαλίζει τα ελάχιστα περιθώρια ελευθερίας, για να μη
μετατραπούν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί σε πλήρη ανδράποδα;



6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΕΜΕΙΝΑ ΑΦΩΝΟΣ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΘΕΩΡΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ ΤΟ ΕΓΡΑΦΕ.ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΩ ΚΟΥΡΑΣΤΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ ΓΙΑ "ΙΔΡΩΤΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ" ΔΙΑΤΥΠΩΝΩ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΟΥΛΕΣ
1.ΘΑ ΤΟΛΜΟΥΣΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΑΝ ΕΣΕΝΑ ΝΑ ΔΑΝΕΙΣΤΕΙ ΕΣΤΩ 30000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ?
2.ΘΑ "ΕΠΑΙΖΕ" ΜΕ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΠΙΘΑΝΑ ΜΕ ΔΑΝΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ?
3.ΕΑΝ ΕΙΧΕΣ ΤΑ ΚΟΤΣΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΝΟΙΞΕΙΣ ΘΑ ΕΛΕΓΕΣ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΟΤΑΝ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΚΟΥΡΑΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ 3-4 ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ?
4.ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΟΙ ΟΤΑΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΟΥΣ (ΣΥΝΗΘΩΣ ΜΕ ΩΡΟΜΙΣΘΙΑ ΞΕΦΤΙΛΑΣ 10-15ΕΥΡΩ )ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 11 ΤΗΝ ΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΣΑΒΒΑΤΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΕΣ ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΙΜΕΣ ?
5.ΑΥΤΟΣ Ο ΛΗΣΤΑΡΧΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΠΡΩΤΟΣ ΤΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑΤΙ ΦΥΣΙΚΑ ΕΧΕΙ ΡΙΣΚΑΡΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ?

6.ΑΦΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΣΥΓΚΕΝΤΩΝΕΣΤΕ 50 ΜΑΓΚΕΣ ΣΑΝ ΕΣΕΝΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΕΝΑ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ανώνυμος είπε...

ΑΓΑΠΗΤΕ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ ΟΜΟΛΟΓΩ ΟΤΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΜΟΥ ΕΜΕΙΝΑ ΑΦΩΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΔΟΣΗ ΥΠΕΡΒΟΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ , ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΣ ΣΤΙΓΜΗ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ. ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ "ΔΥΣΜΟΙΡΟΥΣ" ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΑΝΕΙΖΟΝΤΑΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΗΣΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΑ Η ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΛΕΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥΣ ΕΤΑΞΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΗ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΝ, ΟΙ ΑΜΟΙΡΟΙ.ΚΑΤ΄ΑΡΧΗΝ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΣΑΚΟΥΛΙ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ.ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΙΔΡΥΜΑΤΑ , ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΑ ΜΕΝ , ΑΛΛΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΟΙ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΕΝ ΜΕΡΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ.
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΚΟΥΡΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕΙ ΓΙΑ ΦΙΛΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΣΥ ΑΝΗΚΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΙΤ ΤΩΝ ΣΚΛΗΡΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΩΝ.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΚΑΛΑ, ΠΩΣ ΑΛΛΙΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΒΑΣΗ ΠΑΙΡΝΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΑΚΙΩΜΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ;ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΚΑΘΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΕΙΡΑ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΟΤΙ ΚΑΜΙΑ " ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ" ΔΕΝ ΕΙΣΑΓΕΤΑΙ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΑΝ ΕΧΕΙ ΑΠΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ "ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥΣ" ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ.ΒΕΒΑΙΑ ΕΔΩ ΟΦΕΙΛΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΜΗΔΕΝΙΣΤΗΣ ΟΠΩΣ ΕΣΥ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΠΟΛΛΩΝ ΤΕΤΟΙΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ: ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΟΤΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΤΟ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥΣ.ΑΛΛΑ ΕΣΥ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΣΑΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΙ ΤΡΑΒΟΥΝ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ,ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΟΤΙ ΕΓΩ ΠΡΟΔΩΠΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ.ΦΤΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.ΠΑΝΤΩΝ , ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΚΛΕΙΝΩ, ΑΝ ΤΥΧΟΝ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΤΕ ΘΑ ΦΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ , ΣΥΜΠΟΝΕΤΙΚΟ , ΦΙΛΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΩΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ (ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΕΤΣΙ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ , ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΟΤΙ ΞΕΡΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΗΛΑΔΗ, ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ!!!)

Sting είπε...

Οι επιμέρους απαντήσεις μου στα έξι (6) ερωτήματά σου:

1. Ναι, θα μπορούσα! Εδώ δανείζεσαι για σουβλατζίδικο και κατάστημα μανικιούρ-πεντικιούρ εκατό χιλιάρικα,
γιατί όχι να μην το έκανα κι εγώ;Και σε δύο- τρία χρόνια θα έκανα την απόσβεση, αν ήμουνα καλός στη δουλειά μου.
Το θέμα όμως είναι αν θα με ικανοποιούσε να βγάζω λεφτά αποκλειστικά από την παραπαιδεία. Κι εδώ η συνείδησή μου είναι κατηγορηματικά αντίθετη.
2. Να ανοίξω Σχολείο, για ποιο λόγο; Για να τα κονομήσω; Δε με ενδιαφέρει! Επειδή ίσως θα νόμιζα ότι θα πρόσφερα την "άλλου είδους" εκπαίδευση απ' αυτήν που παρέχουν τα δημόσια και τα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία;
Μα θα ήταν αφελές να πιστεύω σε κάτι τέτοιο. Εδώ τρανταχτά ονόματα της ιδιωτικής, με δισεκατομμύρια στις τσέπες, πουλάνε φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες, εγώ θα ήμουν η εξαίρεση του κανόνα;
3. Μιλάς υποτιμητικά για τους εκπαιδευτικούς του δημοσίου και δε μ' αρέσει, γιατί δείχνει προκατάληψη και άγνοια της πραγματικότητας. Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών μας κάνουν καλά τη δουλειά τους και δε φταίνε αυτοί για τη δυσανεξία της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά άλλοι παράγοντες , τους οποίους γνωρίζεις καλά, αλλά αποσιωπάς.
Όσο για την επιπλέον παραμονή στο χώρο της εργασίας, φυσικά και θα τους κρατούσα παραπάνω, αλλά όχι για να μου κάνουν τους παιδοφύλακες και το υπηρετικό προσωπικό. Παιδαγωγικές συνεδρίες, συνεργασίες κατά ειδικότητα αλλά και με ειδικούς (ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, καλλιτέχνες, επαγγελματίες, επιστ΄μονες κλπ) θα ήταν στην άμεση προτεραιότητά μου για την υποβοήθηση του έργου τους.
Εδώ σε ρωτώ ευθέως: Πόσα ιδιωτικά σχολεία κάνουν κάτι τέτοιο;
4. Η καραμέλα των "ιδιαιτέρων" έχει προ πολλού πάψει να είναι γλυκιά. Είναι "αγκούσα" ακόμα και για τους πιο φανατικούς ιδιαιτερατζήδες, διότι βλέπουν ότι όχι μόνο συνθλίβεται η ζωή τους αλλά και υποσκάπτεται η υγεία τους.
5. Πες μου ποια ιδιωτικά καινοτομούν και σε ποιους τομείς. Ποιες είναι οι καινοτόμες δράσεις που είναι άγνωστες στα σχολεία του δημοσίου; Εγώ μπορώ να σου αναφέρω 50 τουλάχιστον δημόσια σχολεία στη Θεσσαλονίκη που "σκίζουν" σε καινοτόμες δράσεις. Μπες π.χ. στην ιστοσελίδα του 2ου Γυμνασίου Συκεών (http://2gym-sykeon.thess.sch.gr/gr/index.html) και θα καταλάβεις τι εννοώ.
6. Ακατανόητη η έκτη σου ερώτηση.
Απαξιώνω και την παραμικρή απάντηση λόγω ύφους.

Άφησα τελευταίο τον απαράδεκτο υπαινιγμό της φράσης
" [...]ΕΧΩ ΚΟΥΡΑΣΤΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ ΓΙΑ "ΙΔΡΩΤΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ".
Ερωτώ: γιατί έχεις κουραστεί; Επειδή τους ακούς και δεν τους βλέπεις ή επειδή τους βλέπεις και δεν τους κατανοείς;
Νομίζω ότι αν εγώ μοιάζω με κάποιον ξεχασμένο προπολεμικό άνθρωπο , η ιδεολογική σου τοποθέτηση , με βάση το πνεύμα του συνολικού σου σχολιασμού, παραπέμπει στις απαρχές του άκρατου οικονομικού φιλελευθερισμού.
Άρα, άν ήσουν ιδιοκτήτης σχολείου, δε θα διέφερες καθόλου από ένα ιδιοκτήτη σκλάβων, ως προς τη νοοτροπία σου απέναντι στους εργαζόμενούς σου.
Τέλος, η πιο καίρια ερώτηση:
Ποιοι οι λόγοι που όλοι οι νέοι εκπαιδευτικοί που δουλεύουν στα ιδιωτικά μέλαθρα ξεσχίζονται στο διάβασμα , για να πετύχουν στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ;
Επειδή είναι τεμπέληδες και προτιμούν το ...φυσικό τους χώρο ή μήπως δεν αντέχουν τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας που επικρατούν στα κατ' ευφημισμόν σχολεία;
Ξέρεις ότι μεγάλα ονόματα της ιδιωτικής εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα στελέχωσης του απαραίτητου εκπαιδευτικού δυναμικού σε δασκάλους και προσλαμβάνουν από την πίσω πόρτα ...συνταξιούχους φιλολόγους και μαθηματικούς;

Ανώνυμος είπε...

ΑΓΑΠΗΤΕ STING
1.ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ HOBBY ΑΛΛΑ ΑΝΑΜΕΝΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΟΦΕΛΟΣ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ.
ΕΠΕΙΔΗ Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΛΗΣ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΠΑΡΑΘΕΤΩ
18ΩΡΕΣ/ΕΒΔΟΜΑΔΑ *4,3 ΕΒΔ=77,4 ΩΡΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΝ ΜΗΝΑ
ΑΡΑ 77,4*10ΜΗΝΕΣ=774 ΩΡΕΣ ΤΟ ΕΤΟΣ
Ο ΚΑΘΑΡΟΣ ΜΙΣΘΟΣΑΠΟ ΤΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ =23000ΕΥΡΩ
ΑΡΑ23000/774 ΩΡΕΣ=30 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΩΡΑ
ΣΥΝΕΠΩΣ STING MONO ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΘΑ ΕΔΙΝΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΔΗΛ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ.
ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΝΑ ΤΑ ΔΩΣΕΙ ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΚΕΚΛΙΜΕΝΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΤΗΣ PIZA.
ΕΡΕΥΝΑ ΟΟΣΑ (ΤΟ 75%ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ)
ΚΑΙ Ο ΠΥΡΓΟΣ ΔΕΝ ΠΕΦΤΕΙ ΓΙΑΤΙ ΜΕΤΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Ο ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ (ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ)
2.ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΑ
23000ΕΥΡΩ/1900=ΩΡΕΣ(40ΩΡΕΣ*4,3*11ΜΗΝΕΣ)=12 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΩΡΑ ΠΟΥΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ FAIR PRICE ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ
ΣΥΝΕΠΩΣ ΓΙΑ ΣΙΓΑ ΡΕ ΛΕΒΕΝΤΕΣ ?
3.Η ΦΙΛΑΝΔΙΑ Η ΣΟΥΗΔΙΑ (ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ)ΕΧΟΥΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ-ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ-ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ.
ΦΥΣΙΚΑ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ(NOKIA)KAI OI ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΙΣΠΡΑΤΟΥΝ BONUS

4.Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΑΚΟΥΣΟΝ ΑΚΟΥΣΟΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ!
5.ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΘΕΩΡΩ ΦΥΣΙΚΑ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΙ ΘΑ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ
ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΘΕ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΟΠΩΣ ΣΤΙΣ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΕΣ ΑΥΤΕΣ ΧΩΡΕΣΚΑΙ
ΝΑ ανακοινωνονταν ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ!
6.ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΓΩ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΒΡΙΣΚΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΗΛΙΘΙΟ
ΝΑ ΜΟΥ ΕΔΙΝΕ 30ΕΥΡΩ ΤΗΝ ΩΡΑ ΧΩΡΙΣ ΠΟΤΕ ΝΑ ΜΕ ΕΛΕΓΧΕΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΘΑ ΗΘΕΛΑ
ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΚΑΡΙΑΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ 4 ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ ΓΙΑ 70 ΠΑΙΔΙΑ.
ΕΓΩ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΣΕ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΜΟΥ ΘΕΤΕΙ ΣΤΟΧΟΥΣ ΜΟΥ ΔΙΝΕΙ BONUS ΑΛΛΑ ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΡΙΣΚΑΡΕΙ ΕΝΑ ΣΚΑΣΜΟ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΤΟΥ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΜΟΙΒΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.
Υ.Γ1.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΣ ΥΦΗΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΜΟΙΒΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΠΟΔΙΔΕΙ
Υ.Γ.2 ΑΓΑΠΗΤΕ STING
ΕΠΑΝΑΛΜΒΑΝΩ ΔΕΝ ΠΑΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΝΑ ΔΑΝΕΙΣΤΕΙΣ ΕΚΑΤΟ ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ ΥΠΟΘΗΚΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΗΝ ΓΛΥΚΑ? ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΑΝ ΕΜΑΣ ΔΕΝ ΤΟΛΜΑΜΕ.
ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΝΑ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΙΖΕΡΙΑΖΟΥΜΕ

Xrysostomos είπε...

Εγώ λοιπόν που εργάζομαι σε ιδιωτικό, μπορώ να διαβεβαιώσω πως όσα γράφει το ποστ είναι αληθή.

Και όσα γράφει ο ανώνυμος, απλά τα θεωρώ αποτέλεσμα άγνοιας:

α)Η δουλειά του εκπαιδευτικού δεν είναι μόνο οι ώρες διδασκαλίας. Τα μαθήματα προετοιμάζονται, οι διδασκαλίες παίρνουν ανατροφοδότηση, τα γραπτά και τα τετράδια διορθώνονται (πώς θα σου φαινόντουσαν 30 τετρασέλιδες εκθέσεις για κάθε σαββατοκύριακο;). Θα έπρεπε να το έχεις καταλάβει από τη γυναίκα σου. Υποθέτω.

β) o PISA δεν είναι διαγωνισμός, είναι έρευνα. Εχει συγκεκριμένες προτεραιότητες, που απλά δεν είναι οι προτεραιότητες του σημερινού ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος (αν θες να το ψάξεις, οι προτεραιότητες είναι γνωστές με τον όρο "επιστημονικός αλφαβητισμός").

Που σημαίνει ότι η παραπαιδεία που υπερασπίζεσαι είναι κατά πολύ υπεύθυνη για τα αποτελέσματα του PISA: Το PISA οξιολογεί οτιδήποτε ΕΚΤΟΣ από τη γνώση που αναπαράγουν τα φροντιστήρια. Θα πρότεινα να το ψάξεις λίγο παραπάνω πριν "φωνάξεις"...

Αναλυτικά, η άποψή μου για το θέμα PISA είναι εδώ: http://didaskw.blogspot.com/2007/12/pisa2006.html

γ) Ο Έλληνας εκπαιδευτικός δεν έχει εμπιστοσύνη σε αυτούς που θα τον αξιολογήσουν, απλά γιατί ζει στην Ελλάδα. Και δεν είναι το ίδιο αξιοκρατικές οι διαδικασίες σε Ελλάδα και Σκανδιναυία, αυτό υποθέτω το ξέρεις.

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι δεν περιμένω να σου αλλάξω τις απόψεις στα παραπάνω. Τα σχόλια σου μου φαίνονται σχόλια ανθρώπου ιδιαίτερα απόλυτου στις απόψεις του.

Ουσιαστικα γράφω ότι γράφω για όποιον τύχει να περάσει από εδώ.
Σ'ευχαριστώ για την ευκαιρία.

Καλή συνέχεια σε όλους

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ και επαυξάνω με τον Xrysostomo. Είμαι καθηγήτρια σε ιδιωτικό σχολείο και έχω ελάχιστες ώρες ελεύθερες για τον εαυτό μου. Τις ημέρες συνέλευσης και ενημέρωσης γονέων (που τυχαίνει να είναι μία την εβδομάδα) δουλύω από τις 8 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ. Καθημερινά δουλεύω τέσσερις περίπου ώρες με κενά ή χωρίς και επειδή έχω τάξεις λυκείου με προετοιμασία για πανελλληνιες και γυμνασίου τυγχάνει να έχω 8 διαφορετικά τμήματα τα οποία απαιτείται να γράφουν κάθε φορά που μπαίνω ένα δεκάλεπτο αρχικό τεστάκι και στο τέλος της ώρας ένα πεντάλεπτο τεστάκι για να δούμε αν καταλάβαμε όσα κάναμε. Πέρα από αυτά, κάθε άσκηση που κάνουν για το σπίτι την παίρνω και τη διορθώνω σπίτι μου. Μάζεψε εσύ και βρες μου το χρόνο για να ετοιμάζω για όλες αυτές τις ώρες τα τεστ που θα βάλω, τις ασκήσεις που θα κάνω και αυτές που θα ζητήσω, να διορθώσω τον όγκο όλων αυτών, να ενημερώσω γονείς αν δεν παραδοθούν, να σχεδιάσω καινοτόμα εκπαιδευτικά σενάρια (γιατί εκεί τελικά μπορούμε να το κάνουμε), να υποστηρίξω και τους άλλους καθηγητές σε αυτό λόγω των πρόσθετων γνώσεών μου, να ενημερώνω με γραφήματα και καταστάσεις το σχολείο για την πορεία των μαθητών, να προσπαθώ να γαλουχήσω τα παιδιά και να τους πιάνω κουβέντα στα διαλείμματα, και τέλος να κάθομαι και μετά το σχόλασμα για να κάνω επιπλέον μαθήματα στους μαθητές που έχουν κενά. Το σχολείο καθυστερεί τις πληρωμές και ένα μπράβο δεν άκουσα ακόμα....

Ε ναι. Τελικά έχω κι εγώ απαιτήσεις!

Τρία ποιήματα του Έντγκαρ Άλαν Πόε

  Τρία ποιήματα του Έντγκαρ Άλαν Πόε ...