Τετάρτη, Ιουλίου 05, 2017

Ουκ απέσβετο το λάλον ύδωρ

Φρανθίσκο ντε Θουρμπαράν (Francisco de Zurbarán, 1598 -  1664):" Νεκρή φύση : Λεμόνια, πορτοκάλια και ένα τριαντάφυλλο"

  • 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο: Δημοκρατία, δικαιώματα και ανισότητες στην εποχή της κρίσης. Προκλήσεις στον χώρο της έρευνας και της εκπαίδευσης (27-29/4/18)

    Το Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών ανακοινώνει στην επιστημονική κοινότητα αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο ότι προγραμματίζει την οργάνωση του 4ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή με κεντρικό θέμα: «Δημοκρατία, δικαιώματα και ανισότητες στην εποχή της κρίσης. Προκλήσεις στον χώρο της έρευνας και της εκπαίδευσης». Το Συνέδριο θα γίνει στο Ηράκλειο στις 27 - 29 Απριλίου 2018.
    Σημαντικές ημερομηνίες
    Έναρξη υποβολής περιλήψεων: 15 Σεμπτεβρίου 2017
    Λήξη υποβολής περιλήψεων: 15 Δεκεμβρίου 2017
    Ενημέρωση αποδοχής περιλήψεων και συμμετοχή στο συνέδριο: 10 Ιανουαρίου 2018
    Για περισσότερες πληροφορίες για το συνέδριο, βλ. συνημμένο

    Συνημμένα

    Πληροφορίες (msword, 171KB)
  • Πρόγραμμα «Διαδρομές στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης γλώσσας» για διδάσκοντες στην Ελλάδα και το εξωτερικό

     

    ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
    Πρόγραμμα «Διαδρομές στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης γλώσσας» για διδάσκοντες στην Ελλάδα και το εξωτερικό
    Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας ανακοινώνει τη νέα περίοδο του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Διαδρομές στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας» για διδάσκοντες στην Ελλάδα και το εξωτερικό (http://diadromes.greek-language.gr). Τα μαθήματα ξεκινούν τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017 και διαρκούν 10 μήνες. Αιτήσεις εγγραφής γίνονται δεκτές από 03-07-2017 μέχρι και 18/09/2017 στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.greek-language.gr/routes
    Το πρόγραμμα υλοποιείται εξ ολοκλήρου από απόσταση και αποτελείται από τις παρακάτω οκτώ ενότητες, οι οποίες καλύπτουν όλες τις θεματικές περιοχές που ενδιαφέρουν τον διδάσκοντα την Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα:
    1. Σχεδιασμός και διαχείριση μαθήματος, διδασκαλία των τεσσάρων δεξιοτήτων
    2. Διδασκαλία της γραμματικής, του λεξιλογίου και της προφοράς
    3. Γλωσσική διδασκαλία σε παιδιά
    4. Αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών
    5. Διδασκαλία ξένης γλώσσας μέσω Η/Υ (Computer Assisted Language Learning)
    6. Όψεις της γλώσσας
    7. Διγλωσσία: Η γλώσσα και η σκέψη στον δίγλωσσο ομιλητή
    8. Όταν οι πολιτισμοί συνομιλούν στο σχολείο: ζητήματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
    Στο πρόγραμμα μπορεί να συμμετέχει κάθε εμπλεκόμενος στη ή/και ενδιαφερόμενος για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αρκεί να είναι απόφοιτος ελληνικής φιλολογίας, ξένων φιλολογιών, παιδαγωγικών τμημάτων, θεολογικών σχολών ή άλλων πανεπιστημιακών τμημάτων ελληνικών ή ισότιμων ξένων πανεπιστημίων. Υπό όρους γίνονται δεκτοί υποψήφιοι που δεν έχουν ολοκληρώσει σπουδές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
    Το πρόγραμμα παρέχει πιστοποιημένη εξειδίκευση στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και ανήκει στα συνεκτιμώμενα προσόντα για τη στελέχωση των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ) από μόνιμους εκπαιδευτικούς, σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 3 (δ) της Υ.Α. αριθμ. 152360/ΓΔ4/19.9.2016 (ΦΕΚ 3049/Β/23.9.2016).
    Για κάθε σχετική πληροφορία, όπως την εγγραφή στο πρόγραμμα και το κόστος, σας παραπέμπουμε στην ιστοσελίδα των εγγραφών www.greek-language.gr/routes.
    Στοιχεία επικοινωνίας:
    Συντονίστρια του Προγράμματος Διαδρομές: δρ Ράνια Βοσκάκη
    Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: programma.diadromes@gmail.com
    Τηλ: 2310 488 782
    (ώρες πληροφόρησης: 9.00-15.00 καθημερινά-εργάσιμες ημέρες)
    Δείτε το Δελτίο Τύπου στο συνημμένο

    Συνημμένα

    Δελτίο Τύπου (pdf, 158KB)
  • 3ο Διεθνές Συνέδριο: Δημιουργική Γραφή (6-8/10/17)

     

    Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Δημιουργική Γραφή" του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το Κοινό Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Δημιουργική Γραφή" (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο - Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας) και το Τμήμα Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου ανακοινώνουν τη διοργάνωση του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου με θέμα «Δημιουργική Γραφή» από τις 6 έως τις 8 Οκτωβρίου 2017 στην Κέρκυρα, στους χώρους του Ιονίου Πανεπιστημίου.
    Το Συνέδριο είναι αφιερωμένο στον συνθέτη και δημιουργό Θάνο Μικρούτσικο.
    ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΆΞΟΝΕΣ – ΠΕΔΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
    1. Εκπαίδευση και Διδακτική της Δημιουργικής Γραφής
    2. Ζητήματα μεθόδου και συγγραφής (σκηνικό, χαρακτήρες, πλοκή, οπτική γωνία, αφηγητής)
    3. Θεωρητικές και Κριτικές προσεγγίσεις της Δημιουργικής Γραφής
    4. Είδη λογοτεχνικής γραφής (ποίηση, στιχουργική, πεζογραφία, διασκευή λογοτεχνικού έργου, θεατρικό κείμενο, χρονογράφημα, σενάριο, δημοσιογραφικός λόγος κ.ά.)
    5. Παιδική Λογοτεχνία και Δημιουργική Γραφή
    6. Γλώσσα και Δημιουργική Γραφή
    7. Δημιουργική Γραφή και άλλες επιστήμες (Ψυχολογία, Ιστορία, Μαθηματικά, επιστήμες της Μετάφρασης κ.ά.)
    8. Δημιουργική Γραφή και Νέες Τεχνολογίες
    9. Δημιουργική γραφή και τέχνες του βιβλίου (τυπογραφία, βιβλιοδεσία)
    10. Δημιουργική γραφή και άλλες Τέχνες (μουσική, ζωγραφική κ.ά.)
    ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
    Προσκαλούνται ερευνητές και μελετητές της Δ.Γ., μέλη Δ.Ε.Π., εκπαιδευτικοί, διδάκτορες, υποψήφιοι διδάκτορες και μεταπτυχιακοί φοιτητές να συμμετάσχουν με προφορικές εισηγήσεις.
    Διάρκεια εισήγησης: 15 ́
    Για την υποβολή των περιλήψεων είναι απαραίτητη η συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας που βρίσκεται στον σύνδεσμο:
    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeckqG7niwt3PuXUaucVxr_mZDnhro5EKYFfbPKC6MZVhCnoQ/viewform?c=0&w=1&fbzx=-9207656009002606000
    Ως καταληκτική προθεσμία υποβολής των περιλήψεων ορίζεται η 5η Ιουλίου 2017.
    Οι οριστικές απαντήσεις αποδοχής της ανακοίνωσης από την Επιστημονική Επιτροπή του Συνεδρίου θα ανακοινωθούν στα μέσα Ιουλίου 2017.
    Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. συνημμένο

    Συνημμένα

    Πληροφορίες (pdf, 433KB)

     

  • Σεμινάρια Ερμούπολης του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του ΕΙΕ (6-11/7/17)

     

    Το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών διοργανώνει για τριακοστό τρίτο χρόνο τα Σεμινάρια της Ερμούπολης, από την Πέμπτη 6 Ιουλίου έως την Τρίτη 11 Ιουλίου, με την επιστημονική και οργανωτική συνεργασία των ΓΑΚ – Αρχεία Νομού Κυκλάδων.
    Επισυνάπτεται το Πρόγραμμα.

    Συνημμένα

    Πρόγραμμα (pdf, 310KB)
  • Έναρξη υποβολής αιτήσεων των μαθητών Λυκείου για το Θερινό Πρόγραμμα Μαθητών Λυκείου του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος 

     

    Έναρξη υποβολής αιτήσεων των μαθητών Λυκείου για το Θερινό Πρόγραμμα Μαθητών Λυκείου
    (High School Summer Program 2017)
    Tο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών (Ελλάδος) του Πανεπιστημίου Harvard, ανακοινώνει την έναρξη υποβολής των αιτήσεων για το Θερινό Πρόγραμμα Μαθητών Λυκείου 2017 (“High School Summer Program - HSSP”).
    Μετά την επιτυχία του Προγράμματος κατά τα προηγούμενα ακαδημαϊκά έτη, το καινοτόμο Θερινό αυτό Πρόγραμμα θα υλοποιηθεί για έκτη συνεχή χρονιά το καλοκαίρι του 2017. Μαθητές Λυκείου, όλων των κατευθύνσεων, από τα Λύκεια της Αργολίδας και από τα Αρσάκεια Λύκεια Εκάλης θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν για δυόμιση εβδομάδες εντατικό, καθημερινό σεμινάριο, με θέμα: «Εισαγωγή στη Μελέτη των Επιστημών του Ανθρώπου». Αξιοποιώντας την επιστημονική μεθοδολογία αντιστοίχων προγραμμάτων που πραγματοποιούνται κάθε καλοκαίρι στο Πανεπιστήμιο Harvard, το πρόγραμμα αυτό στοχεύει να φέρει τους συμμετέχοντες μαθητές σε επαφή με σύγχρονα γνωστικά αντικείμενα και προσεγγίσεις, οι οποίες θα τους προετοιμάσουν για το επόμενο στάδιο της εκπαίδευσής τους, το πανεπιστήμιο.
    Το εντατικό αυτό αγγλόφωνο πρόγραμμα σχεδιάζεται και υλοποιείται από τον Νικόλα Πρεβελάκη, Λέκτορα Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard και Αναπληρωτή Διευθυντή Υποτροφιών και Ανάπτυξης Αναλυτικών Προγραμμάτων του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών στην Ουάσιγκτον και τον Kevin Caffrey, Λέκτορα Κοινωνικών Σπουδών στο Harvard. Οι τέσσερις εκπαιδευτικοί συνεργάτες που θα συνεργαστούν με την ομάδα των συμμετεχόντων μαθητών και διδασκόντων θα είναι προπτυχιακοί φοιτητές από το Harvard.
    Το HSSP προσφέρεται με υποτροφία σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές. Η Επιτροπή Αξιολόγησης του Προγράμματος από το Harvard και το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών στην Ουάσιγκτον θα επιλέξει μαθητές/τριες από κάθε Λύκειο του νομού Αργολίδας, και δύο μαθητές από τα Αρσάκεια - Τοσίτσεια Λύκεια (όπως προβλέπει το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών και της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας), την φετινή χρονιά από τα Λύκεια της Εκάλης. Το HSSP θα διεξαχθεί στο κτήριο Ιατρού, όπου στεγάζεται το ΚΕΣ, στο Ναύπλιο, από τις 6 έως τις 22 Ιουλίου 2017.
    Η διαδικασία της ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων (http://chs.harvard.edu/hssp) από τους μαθητές θα ολοκληρωθεί στις 31 Μαρτίου 2017.
    * Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Συντονίστρια Επικοινωνίας και Ανάπτυξη Προγραμμάτων του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών, Ματίνα Γκόγκα (τηλ.: 27520 47030 και 27520 47040, e-mail: hssp_greece@mail.chs.harvard.edu).
  • Πρόσκληση συμμετοχής στη Β'[Θ] Συνάντηση Ελλήνων Βυζαντινολόγων (13-15/12/17)

     

    Η Οργανωτική Επιτροπή της Β΄[Θ΄] Συνάντησης Ελλήνων Βυζαντινολόγων, η οποία απαρτίζεται από τα μέλη της Ειδίκευσης Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών του Τμήματος Φιλολογίας Πατρών και εκπρόσωπο της Ελληνικής Επιτροπής Βυζαντινών Σπουδών, σας προσκαλεί να συμμετάσχετε στη Συνάντηση των Ελλήνων Βυζαντινολόγων που θα πραγματοποιηθεί από το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών στην Πάτρα τον Δεκέμβριο 2017, από την Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου το απόγευμα έως την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου το βράδυ.
    Στο συνέδριο καλούνται να συμμετάσχουν Έλληνες Βυζαντινολόγοι και υποψήφιοι διδάκτορες της ημεδαπής ή της αλλοδαπής*, καθώς και ξένοι Βυζαντινολόγοι που εργάζονται σε ελληνικά ιδρύματα, οι οποίοι θεραπεύουν τομείς της βυζαντινολογίας, όπως ιστορία, αρχαιολογία και τέχνη, φιλολογία, δίκαιο, μουσική, πρόσληψη του Βυζαντίου κατά τους νεότερους χρόνους, κ.ά.
    Οι ανακοινώσεις θα έχουν διάρκεια δεκαπέντε λεπτών και θα γίνουν κατά προτίμηση στην ελληνική γλώσσα και δευτερευόντως στην αγγλική, γαλλική και γερμανική. Εκτός των θεματικών ανακοινώσεων προβλέπονται και ανακοινώσεις ερευνητικών προγραμμάτων.
    Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν με ανακοίνωση παρακαλούνται να στείλουν δήλωση συμμετοχής έως τις 24 Απριλίου 2017 και περίληψη της ανακοίνωσής τους (περίπου 350 λέξεις) έως τις 30 Ιουνίου 2017. Οι ανακοινώσεις υποψήφιων διδακτόρων θα πρέπει να συνοδεύονται από γραπτή έγκριση του επόπτη καθηγητή. Όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν (χωρίς ανακοίνωση) στις εργασίες της Συνάντησης παρακαλούνται να το δηλώσουν μέχρι τις 30 Οκτωβρίου 2017, συμπληρώνοντας επίσης τη συνημμένη δήλωση.
    Οι υποβληθείσες περιλήψεις θα κριθούν από τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής της Β΄[Θ΄] Συνάντησης Ελλήνων Βυζαντινολόγων, Ειρήνη-Σοφία Κιαπίδου, Φεβρωνία Νούσια, Στέση Αθήνη, Ανδρέα Γκουτζιουκώστα, Μαρίνα Δετοράκη, Τριανταφυλλίτσα Μανιάτη-Κοκκίνη, Μαρία Ξανθοπούλου, Γιώργο Πάλλη, Ελευθερία Παπαγιάννη, Χρήστο Σταυράκο, Hλία Ταξίδη, Γιώργο Τσιγάρα και Αχιλλέα Χαλδαιάκη.
    Για περισσότερες πληροφορίες και τη δήλωση συμμετοχής, βλ. συνημμένο

    Συνημμένα

    Πληροφορίες και δήλωση συμμετοχής (msword, 40KB)
  • Συνέδριο: Η εκπαίδευση στην εποχή των Τ.Π.Ε. & της καινοτομίας (9-10/12/17)

     

    Στις 9-10 Δεκεμβρίου 2017 πρόκειται να διεξαχθεί το Συνέδριο: Η εκπαίδευση στην εποχή των Τ.Π.Ε. & της καινοτομίας. Το συνέδριο θα διεξαχθεί στους συνεδριακούς χώρους του Ιδρύματος Ευγενίδου που βρίσκεται στη Λ. Συγγρού 387, στην Αθήνα (Παλαιό Φάληρο).
    Το πρόγραμμα θα ανακοινωθεί την 1η Οκτωβρίου 2017. Αναμένεται να παρουσιαστούν περί τις 250 εργασίες, σε παράλληλες συνεδρίες που θα διεξαχθούν σε 4 συνεδριακές αίθουσες. Οι εργασίες που θα υποβληθούν για συμμετοχή, θα κριθούν από επιστήμονες του πεδίου των εφαρμογών των Τ.Π.Ε. και των καινοτόμων δράσεων στην εκπαίδευση.
    Για την παρακολούθηση του συνεδρίου, ακολουθείται διαδικασία προεγγραφής σύνεδρου.
    Υποβολή εργασιών για κρίση: έως 30 Ιουνίου 2017 .
    Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. http://synedrio.edu.gr/
  • 9ο Συνέδριο Μεταπτυχιακών Φοιτητών & Υποψηφίων Διδακτόρων του Τμήματος Φιλολογίας του ΕΚΠΑ (Οκτώβριος 2017)

     

    Τον Οκτώβριο 2017 πρόκειται να διεξαχθεί το 9ο Συνέδριο Μεταπτυχιακών Φοιτητών & Υποψηφίων Διδακτόρων του Τμήματος Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
    Προθεσμία υποβολής περιλήψεων: 30 Ιουνίου 2017
    Απάντηση αποδοχής: 15 Ιουλίου 2017
    Για περισσότερες πληροφορίες: https://sites.google.com/view/9thapc/οδηγίες-υποβολής-περιλήψεων?authuser=1
  • 9ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Ο Σχεδιασμός της Μάθησης (23-26/11/17)

     

    9ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση με θέμα: Ο Σχεδιασμός της Μάθησης (Αθήνα, 23 – 26 Νοεμβρίου 2017)
    Αφιέρωμα στα 20 χρόνια του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ομιλίες, πάνελ συζητήσεων, εργαστήρια)
    Πρόσκληση για υποβολή εισηγήσεων
    Θεματικοί άξονες του Συνεδρίου
    Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
    Εκπαιδευτικές ταινίες μικρού μήκους - παραγωγή και αξιοποίηση
    Καινοτόμες εκπαιδευτικές εφαρμογές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και στην αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση
    Η έρευνα στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
    Η καινοτομία στη σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τη χρήση ΤΠΕ
    Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και συμβατικά εκπαιδευτικά ιδρύματα: αυτόνομα και μικτά μοντέλα διδασκαλίας και μάθησης
    Σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές στην επικοινωνία, διδασκαλία και μάθηση
    MOOCsκαι σύγχρονες εκπαιδευτικές εφαρμογές
    Ανοικτή πρόσβαση και ανοικτή μάθηση: κοινωνικός αποκλεισμός - σύγχρονες πολιτικές και στρατηγικές ανάπτυξης
    Η αξιολόγηση ως μοχλός ανάπτυξης και βελτίωσης
    εκπαιδευτικό υλικό και καινοτόμες εφαρμογές σε: E-learning, M-learning, D-learning, Online learning
    Μέθοδοι και Συστήματα Οργάνωσης σε εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
    Σημαντικές ημερομηνίες για το Συνέδριο
    Κατάθεση ολοκληρωμένων εισηγήσεων: έως 30 Ιουνίου 2017
    Αποδοχή εισηγήσεων / ενημέρωση συγγραφέων: 15 Σεπτεμβρίου 2017
    Κατάθεση τελικών και διορθωμένων εργασιών: 25 Οκτωβρίου 2017
    Διεξαγωγή συνεδρίου: 23 έως 26 Νοεμβρίου 2017
    Γλώσσες Συνεδρίου: αγγλικά ή / και ελληνικά
    Οργάνωση
    Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών http://www.eap.gr/
    Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΕΔΑΕ) http://www.openet.gr/
    Ένας βασικός στόχος του συνεδρίου είναι η παρουσίαση των ερευνητικών εργασιών των Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών φοιτητών του ΕΑΠ με συναφή θεματικά πεδία, αλλά και άλλων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων.
    Διεύθυνση για υποβολή εισηγήσεων http://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/openedu
    Πληροφορίες για το Συνέδριο και υποβολή προτάσεων για Εργαστήρια ή Θεματικά Πάνελ icodl2017@gmail.com
    Υπεύθυνος διοργάνωσης συνεδρίου: Αντώνης Λιοναράκης, Καθηγητής ΣΑΣ, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
  • Πρόσκληση περιλήψεων για το Συνέδριο: Διδακτική των Επιστημών: Ο εκδημοκρατισμός της γνώσης, γνωστικά τείχη, εκλαΐκευση, προκλήσεις & διαχείριση (13-15/10/17)

     

    Ο Σύλλογος Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας «σὺν Ἀθηνᾷ» διοργανώνει το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημολογίας στις 13-15 Οκτωβρίου 2017 στην πόλη της Καβάλας, με γενικό θέμα Διδακτική των Επιστημών: Ο εκδημοκρατισμός της γνώσης, γνωστικά τείχη, εκλαΐκευση, προκλήσεις & διαχείριση. Η πρωτόγνωρη εξέλιξη όλων των επιστημονικών περιοχών και η ταχύτητα της έρευνας σε όλους τους τομείς, καθώς και η εξίσου πρωτόγνωρη για τα ιστορικά δεδομένα καθολική σχεδόν προσβασιμότητα σε εύρος αξιόπιστης και μη πληροφορίας μέσω της τεχνολογικής προόδου είναι μια πραγματικότητα που παρουσιάζει ευκαιρίες και προκλήσεις. Σε συνέχεια του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημολογίας, τον Μάιο του 2015, με θέμα Αναζητώντας τη χαμένη ενότητα της γνώσης, όπου εξετάστηκε το φαινόμενο και προοπτικές διαχείρισης του κατακερματισμού των γνωστικών περιοχών και του ερευνητικού απομονωτισμού, το παρόν συνέδριο εξετάζει περαιτέρω κατευθύνσεις για βέλτιστη διαχείριση της παρούσας κατάστασης, με προσανατολισμό προς τη διδακτική των επιστημών, με νεότερες και παλαιότερες μεθόδους αποτελεσματικής, μη βίαιης επιστημονικής ενημέρωσης, καλλιέργειας εσωτερικού κινήτρου και ερευνητικής εγρήγορσης σε όλες τις βαθμίδες και τα είδη της εκπαίδευσης, προς αντιμετώπιση της κοινωνικά ανεπιθύμητης προοπτικής διευρυμένης γνωσιακής πόλωσης στην εγχώρια γλωσσική κοινότητα.
    Στο πλαίσιο αυτό, προσκαλούνται εισηγήσεις που να αφορούν ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα θεματικά πεδία:
    ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ
    · Η έννοια και το διδακτό της αρετής στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία
    · Επιστημολογία, διδακτική και διαλεκτική
    · Διδακτική των θετικών επιστημών
    · Διδακτική των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών
    · Διδακτική των φυσικών γλωσσών
    · Θεωρία του σχολείου, σκοποί της διδασκαλίας, προγράμματα σπουδών και αξιολόγηση
    · Ο σύγχρονος ρόλος του εκπαιδευτικού
    · Διδακτική και μαθησιακές δυσκολίες
    · Ο ρόλος του αρχαιοελληνικού σκεπτικισμού στην ερευνητική εγρήγορση και τη φιλομάθεια
    · Νευροεπιστήμες και εκπαίδευση: οι βιολογικές βάσεις της μάθησης
    · Νέες τεχνολογίες, σοβαρά παιχνίδια (serious games) και διαδίκτυο
    · Μέθοδοι συνεργατικής μάθησης (collaborative learning)
    · Προκλήσεις και διαχείριση στην κινητικότητα της γνώσης εντός και μεταξύ των επιστημονικών περιοχών
    · Διδακτική της πολιτικής τέχνης, η πολιτική ως πρώτη των επιστημών στον αρχαιοελληνικό στοχασμό
    ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
    Ζωή Γαβριηλίδου, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
    Μαρία Ζαφρανά, Ομότιμη Καθηγήτρια Ψυχολογίας, Παιδαγωγική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
    Χαράλαμπος Λεμονίδης, Καθηγητής Διδακτικής των Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
    ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
    Όσες/οι επιθυμούν να λάβουν μέρος στο συνέδριο με προφορική ανακοίνωση ή με αφίσα/πόστερ θα πρέπει να υποβάλουν τις περιλήψεις τους μέχρι τις 30/6/2017 σε ηλεκτρονική μορφή, σε δύο μορφές (επώνυμη και ανώνυμη), στην ηλεκτρονική διεύθυνση philosophia.ancilla@gmail.com. Η ενημέρωση σχετικά με την αποδοχή των περιλήψεων θα γίνει μέχρι τις 31/7/2017. Τα κείμενα των περιλήψεων πρέπει να έχουν έκταση 400-500 λέξεις (χωρίς τη βιβλιογραφία) και να αποσταλούν σε μορφή word ή pdf στην παραπάνω ηλεκτρονική διεύθυνση. Το ανώνυμο αρχείο δεν πρέπει να περιέχει αυτοαναφορές στο κείμενο ή τη βιβλιογραφία (βλ. λεπτομέρειες στη συνέχεια). Για τις προφορικές ανακοινώσεις που θα γίνουν αποδεκτές θα διατεθούν 20 λεπτά παρουσίασης, ενώ είναι δυνατή και η παρουσίαση με αφίσα/πόστερ. Κάθε σύνεδρος έχει το δικαίωμα να συμμετάσχει μόνο με μία ανακοίνωση (ατομική ή ομαδική).
    ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
    Για υποβολή περίληψης (προθεσμία):
    30 Ιουνίου 2017
    Ενημέρωση αποδοχής μέχρι:
    31 Ιουλίου 2017
    Προεγγραφή με μειωμένο κόστος (προθεσμία):
    23 Σεπτεμβρίου 2017
    Ημέρες συνεδρίου (Παρασκευή-Σάββατο-Κυριακή):
    13-15 Οκτωβρίου 2017
    Υποβολή άρθρου για τα πρακτικά (προθεσμία):
    21 Ιανουαρίου 2018
    Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. συνημμένο

    Συνημμένα

  • Πληροφορίες (pdf, 609KB)
  • Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα: Λογοτεχνική ανάγνωση στο σχολείο και στην κοινωνία (20-22/10/17)

     

    Στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης διοργανώνεται στις 20-22 Οκτωβρίου 2017 Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα: «Λογοτεχνική ανάγνωση στο σχολείο και στην κοινωνία». Το Συνέδριο διοργανώνεται με τη συνεργασία τεσσάρων Τμημάτων του ΑΠΘ: Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τμήμα Φιλολογίας, Τομέας Μεσαιωνικών και Νέων Ελληνικών Σπουδών, Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
    Σημαντικές ημερομηνίες του Συνεδρίου:
     Αποστολή περίληψης έως 31/12/2016
     Απάντηση για την αποδοχή 30/4/2017
     Ανάρτηση του προγράμματος 30/6/2017
     Διεξαγωγή Συνεδρίου 20-22/10/2017
    Το Συνέδριο δεν θα έχει παράλληλες συνεδρίες, ούτε τέλος εγγραφής. Βεβαιώσεις παρακολούθησης θα δοθούν την τελευταία μέρα σε όσους έχουν εγγραφεί μέχρι τις 19/10/2017 ηλεκτρονικά στη διεύθυνση litauth2017@gmail.com ή σε όσους εγγραφούν στη γραμματεία του Συνεδρίου την πρώτη μέρα διεξαγωγής του.
    Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. συνημμένο

    Συνημμένα

    Πληροφορίες για το Συνέδριο (pdf, 132KB)

Δεν υπάρχουν σχόλια: