ΣΟΥΜΑΡΙΣΤΑ 68
(Αλιεύοντας στο τοπίο, από δω κι από ‘κει…)
- Ο άνθρωπος έχει δικαίωμα να γιορτάζει τα 20 χρόνια του και η διαφήμιση (μαζί με τον άνθρωπο) να επαίρεται για ¨τα τραγούδια που λατρέψαμε, και που μας γέμισαν συναισθήματα¨… Δεν είναι εύκολο να το λες, αλλά όπως γνωρίζετε, η διαφήμιση δεν μασάει σε κάτι τέτοια και δεν ξέρει από ¨οικονομία λόγου¨.
- Ιδιαίτερα
αν πρέπει να παλέψεις για να γεμίσεις ένα Ολυμπιακό Στάδιο σε εποχή
κρίσης, ίσως ο μόνος τρόπος να το πετύχεις είναι η πάση θυσία προβολή
μαζί και η αμετροέπεια των δελτίων Τύπου, γύρω από έναν Φοίβο, σε συνδυασμό με γνωστά ονόματα της ελληνικής show biz που θα πουν το τραγουδάκι τους (Δέσποινα
Βανδή, Καίτη Γαρμπή, Άντζελα Δημητρίου, Θάνος Καλλίρης, Βασίλης
Καρράς, Έλλη Κοκκίνου, Δημήτρης Κόκοτας, Γιώργος Μαζωνάκης, Μαντώ, Nίνο, Θάνος
Πετρέλης, Αντώνης Ρέμος, Διονύσης Σχοινάς, Tus και πολλοί ακόμη)!
- Ένα δείγμα τέτοιας αμετροέπειας είναι και το ¨Ο
Φοίβος έχοντας το «άγγιγμα του Μίδα» και ένα βήμα μπροστά από την εποχή
του, χαρακτηρίζεται από μία αξιοζήλευτη ικανότητα να συνδυάζει τις
δημοφιλείς μουσικές τάσεις με τις καινοτόμες ιδέες του.¨ Όμως είπαμε, δελτία Τύπου είναι αυτά που στοχεύουν στο να ανεβάσουν το προϊόν και να παίξουν με μεγαλοστομίες και ταρατατζούμ, ωσάν να μπαίνει ο δοξασμένος Βασιλεύς στο κάστρο των υπηκόων…
- Αναφέρομαι
στη μεγάλη …γενέθλια συναυλία που θα δοθεί στις 24 Σεπτεμβρίου στο
ΟΑΚΑ, ξεκινώντας από τώρα τη διαφήμιση που -προφανώς-θα δυναμώνει
σταδιακά έως την τελική ημερομηνία, ώστε να δοξαστεί ο συνθέτης του πιο
απρόσωπου και εντέλει faux
ελληνικού τραγουδιού. Ενός κατασκευαστικού μορφώματος που ήρθε -όχι
τυχαία-πριν είκοσι και βάλε χρόνια στην βλαχομπαρόκ, νεόπλουτη και
lifestyle κοινωνία τού χαβαλέ και της επίδειξης , για να δηλώσει πως
ανήκει στην
ευρωπαϊκή ελαφρότατη (μουσική) κουλτούρα, σε πακετάρισμα όμως μιας
μπασταρδεμένης ροκοελαφροποπουλαροηλεκτροχαβαλέ
μίξης, με απρόσωπη καταγωγή, με χαμηλότατης υποστάθμης στιχουργία και,
πάνω απ’ όλα, ελαφρότητα και ανεμελιά γύρω από τη ζώσα πραγματικότητα
των καιρών, μουσική και περιεχόμενο αποκλειστικά των εργαστηρίων τής
λούπας, του χρονομετρητή, της μηχανιστικής συμπεριφοράς και της
χαμηλότατης αισθητικής ενός παγκοσμιοποιημένου μορφώματος.
- Αυτή
υπήρξε η πακεταρισμένη πατέντα και φτιάχτηκαν οι δρόμοι όπου περπάτησαν
¨οι νέοι¨. Μαζί μ’ αυτούς, ακολούθησαν και άλλοι (νέοι) παρόμοιας κοπής
συνθέτες. Θα είναι, για όλη την περίοδο της τελευταίας 20ετίας όπου η
χώρα βούλιαζε μαζί με τους πολίτες της, η βασική ¨τροφή¨ της πιο
ανέμελης και μαζικής εκτόνωσης δίχως αξία, παρά μόνο χρηματιστηριακής,
κενής από περιεχόμενο, αποστασιοποιημένης από οποιεσδήποτε συλλογικές
μνήμες, από ιστορία, από
πνευματική υπόσταση, από εθνική κουλτούρα, από μουσική συνείδηση, μιας
έστω κεντροευρωπαϊκής αναφοράς, τέλος, από την έστω σε μορφή τραγουδιού
στοιχειώδη …στιχουργική!
·
Αντ’ αυτών, ευκολίες και ¨ιδέες¨ από τους απρόσωπους χώρους των
παρωχημένων και παρακμασμένων αγγλοσαξωνικών High tech εργαστηρίων των
ηλεκτρονικών προγραμματιστών, της αφαίρεσης κάθε ψυχής, συναισθήματος,
γήινου πάθους, της αληθινής συγκίνησης, και λυρισμού, του ανθρώπινου
λυγμού, αναστεναγμού, ενός ερωτήματος, μιας μυρωδιάς έστω από
ανοιξιάτικο άνθος…
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου