Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015

Ρίξε τη νόσο καλαζάρ, Θεούλη μου στους σκύλους των κομμάτων

http://3.bp.blogspot.com/-c7erXzRsffw/Tyz8h9A0YVI/AAAAAAAAHUQ/O7Z_AalwOH8/s400/tekes.jpg
 Η προσευχή του μάγκα (Θεέ μου, μεγαλοδύναμε...) 


["Αδέσποτο" ρεμπέτικο ("μουρμούρικο") της δεκαετίας του 1930, που τραγουδιόταν ως τελευαταίο τραγούδι πριν κλείσει ο τεκές.]

Θεέ μου, μεγαλοδύναμε,
που 'σαι ψηλά εκεί απάνω
ρίξε λιγάκι τουμπεκί*,
Θεούλη μου,
στον αργιλέ μου απάνω.

Ανάμεσα στης εκκλησιάς
τις αψηλές καμάρες,
ανάβαμε τις λουλαδιές,
Θεούλη μου,
σα να 'τανε λαμπάδες.

Μπρος στον Άγιο Σπυρίδωνα
με τ' άσπρα του τα γένια,
τραβάω μία ντουμανιά,
Θεούλη μου,
ξεραίνεται στα γέλια.

Κι όταν ανάψει ο αργιλές
κι έρθουμε σε ντουμάνι,
στείλε όλους τους αγγέλους σου,
Θεούλη μου,
να πουν το νάνι νάνι.

*Τουμπεκί - Βικιπαίδεια
* Λουλάς : η εστία του ναργιλέ, όπου τοποθετείται χαρμάνι καπνού και κάρβουνα
.
 
 ***********************
 Θεέ μου μεγαλοδύναμε
Διασκευή-Στίχοι: Τζίμης Πανούσης
Ενορχήστρωση: Βασίλης Γκίνος
Ερμηνεία: Τζίμης Πανούσης & Σωκράτης Μάλαμας


Θε μου,μεγαλοδύναμε,
που είσαι ψηλά 'κει πάνω
ρίξε τη νόσο καλαζάρ, Θεούλη μου
στους σκύλους των κομμάτων

Εκεί που τρώει ο Πάγκαλος
με τα χρυσά κουτάλια
βάλε στη σούπα τους σκατά, Θεούλη μου,
να του κοπούν τα σάλια

Δώσε κουράγιο στο λαό
και στους τυραννοκτόνους
ν' απαλλαγούμ' απ' τους βαλτούς, Θεούλη μου,
και τους ευρωμασόνους

Κι όταν θα σβήσει ο αργιλές
και βγουν τρανσέξουαλ νάνοι
βαλ' όλους τους αγγέλους σου, Θεούλη μου,
να πουν το νάνι - νάνι

Δεν υπάρχουν σχόλια: