ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ (46-120) ΗΘΙΚΑ
ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΗ ΔΕΙΝ ΔΑΝΕΙΖΕΣΘΑΙ
[ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΑΝΕΙΖΟΜΑΣΤΕ]
Ένα αρχαίο κείμενο εξαιρετικής σημασίας
για τους ανθρώπους της εποχής μας, που από
τη λαχτάρα του πλουτισμού και της ευζωίας
υποθηκεύουν τη ζωή τους στους "νόμιμους"
και τους "παράνομους" ληστάρχους, που
τρομοκρατούν και διαφεντεύουν τους λαούς
του κόσμου στο όνομα της "ελευθερίας των
χρηματοπιστωτικών συναλλαγών".
Η χώρα μας ζει σήμερα ένα μεγάλο υπαρξιακό δράμα
λόγω της αδυναμίας μας να τιθασσεύσουμε το αδηφάγο
τέρας της απληστίας, το οποίο εξέθρεψαν με απαράμιλλη
μαεστρία οι μεγάλοι "μάγοι" της αλλοτρίωσης , δηλαδή
οι τοκογλυφικές τράπεζες και τα τσιράκια τους οι πολιτικοί.
Η χώρα μας ζει σήμερα ένα μεγάλο υπαρξιακό δράμα
λόγω της αδυναμίας μας να τιθασσεύσουμε το αδηφάγο
τέρας της απληστίας, το οποίο εξέθρεψαν με απαράμιλλη
μαεστρία οι μεγάλοι "μάγοι" της αλλοτρίωσης , δηλαδή
οι τοκογλυφικές τράπεζες και τα τσιράκια τους οι πολιτικοί.
4. Ποια ήταν η προσφορά του Σόλωνα στους Αθηναίους που τους απάλλαξε από τη σωματική τους υποδούλωση (= σεισάχθεια); Όσοι χρωστούν δεν είναι αυτεξούσιοι αλλά είναι δούλοι των δανειστών τους.Για την ακρίβεια δεν ανήκουν σ΄ όλους αυτούς - κάτι που δε θα ήταν τόσο φοβερό-, αλλά είναι δούλοι δούλων αλαζόνων, βάρβαρων και αγρίων, σαν τους φλογερούς τιμωρούς και δημίους , που "περιποιούνται" τους ασεβείς στον Άδη, όπως λέει ο Πλάτωνας (α).
Οι δανειστές μεταβάλλουν την αγορά σε τόπο βασανιστηρίων για τους κακόμοιρους οφειλέτες, σαν τους γύπες τους ξεσχίζουν και τους τρώνε "χώνοντας το ράμφος τους στα σωθικά τους" (β), και μετατρέποντάς τους σε Ταντάλους (γ) τούς εμποδίζουν από το να γεύονται τους δικούς τους τρύγους και θερισμούς. Όπως ο Δαρείος έστειλε τον Δάτι και τον Αρταφέρνη εναντίον της Αθήνας έχοντας στα χέρια τους αλυσίδες και σχοινιά για όσους θα αιχμαλώτιζαν, έτσι και αυτοί ( =οι δανειστές ) κρατώντας συνεχώς σάκους τίγκα στα συμφωνητικά και στα συμβόλαια, λεπου μοιάζουν με τις χειροπέδες της Ελλάδας, πηγαινοέρχονται οργώνοντας τις πόλεις και σπέρνουν όχι ωφέλιμο καρπό, σαν τον Τριπτόλεμο(δ), αλλά χρέη. Τα χρέη αυτά έχουν ρίζες που προκαλούν πολλές ταλαιπωρίες και μεγάλους τόκους, δεν ξεριζώνονται εύκολα, οι δε βλαστοί τους τυλίγουν τις πόλεις, τις αποδυναμώνουν και τις πνίγουν.Λένε ότι τη στιγμή που οι λαγοί γεννούν, ταυτοχρόνως βυζαίνουν τα νεογνά τους από την προηγούμενη γέννα, ενώ παράλληλα κυοφορούν την προσεχή.
Τα χρέη όμως αυτών των τιποτένιων , αυτών των βαρβάρων, γεννούν προτού ακόμα συλλάβουν, αφού αρχίζουν τις απαιτήσεις τους απ΄τη στιγμή του δανείου, κι ενώ βάζουν την ίδια στιγμή παίρνουν ή δανείζουν τα ποσά που παίρνουν για τα χρήματα που έχουν δανείσει.
Οι δανειστές μεταβάλλουν την αγορά σε τόπο βασανιστηρίων για τους κακόμοιρους οφειλέτες, σαν τους γύπες τους ξεσχίζουν και τους τρώνε "χώνοντας το ράμφος τους στα σωθικά τους" (β), και μετατρέποντάς τους σε Ταντάλους (γ) τούς εμποδίζουν από το να γεύονται τους δικούς τους τρύγους και θερισμούς. Όπως ο Δαρείος έστειλε τον Δάτι και τον Αρταφέρνη εναντίον της Αθήνας έχοντας στα χέρια τους αλυσίδες και σχοινιά για όσους θα αιχμαλώτιζαν, έτσι και αυτοί ( =οι δανειστές ) κρατώντας συνεχώς σάκους τίγκα στα συμφωνητικά και στα συμβόλαια, λεπου μοιάζουν με τις χειροπέδες της Ελλάδας, πηγαινοέρχονται οργώνοντας τις πόλεις και σπέρνουν όχι ωφέλιμο καρπό, σαν τον Τριπτόλεμο(δ), αλλά χρέη. Τα χρέη αυτά έχουν ρίζες που προκαλούν πολλές ταλαιπωρίες και μεγάλους τόκους, δεν ξεριζώνονται εύκολα, οι δε βλαστοί τους τυλίγουν τις πόλεις, τις αποδυναμώνουν και τις πνίγουν.Λένε ότι τη στιγμή που οι λαγοί γεννούν, ταυτοχρόνως βυζαίνουν τα νεογνά τους από την προηγούμενη γέννα, ενώ παράλληλα κυοφορούν την προσεχή.
Τα χρέη όμως αυτών των τιποτένιων , αυτών των βαρβάρων, γεννούν προτού ακόμα συλλάβουν, αφού αρχίζουν τις απαιτήσεις τους απ΄τη στιγμή του δανείου, κι ενώ βάζουν την ίδια στιγμή παίρνουν ή δανείζουν τα ποσά που παίρνουν για τα χρήματα που έχουν δανείσει.
[Συνεχίζεται...]
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
α. "Πολιτεία", 615 ε.
β. "Οδύσσεια", ια 579.
γ. Τάνταλος: Καταδικασμένος από τους θεούς στα μαρτύρια της αιώνιας πείνας και δίψας.
δ. Τριπτόλεμος: Δίδαξε , κατά την ελληνική μυθολογία, τη γεωργία στους ανθρώπους.
[Μετάφραση: Gerontakosα. "Πολιτεία", 615 ε.
β. "Οδύσσεια", ια 579.
γ. Τάνταλος: Καταδικασμένος από τους θεούς στα μαρτύρια της αιώνιας πείνας και δίψας.
δ. Τριπτόλεμος: Δίδαξε , κατά την ελληνική μυθολογία, τη γεωργία στους ανθρώπους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου