Κυριακή, Νοεμβρίου 24, 2024

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

 

Ρωσία

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

Pelop News pelop.gr 
Πελοπόννησος Newsroom

Το γεγονός ότι ο Βλάντιμιρ Πούτιν προχώρησε σε μια συμμαχική σχέση με τον Κιμ Γιονγκ Ουν -και όπως είδαμε-  έγινε και η αποστολή βορειοκορεατικών στρατευμάτων στον πόλεμο με την Ουκρανία, από τη μια αυτό έφερε προ τετελεσμένου τη Δύση, αλλα και από την άλλη ήταν μια κίνηση προσοδοφόρα για τον Ρώσο πρόεδρο.

Μιλώντας για ρωσικά «μυστικά όπλα» ο επικεφαλής των ειδικών τσετσενικών δυνάμεων, «Άκχματ», στρατηγός, Άπτι Αλαουντίνοφ, έδειξε ένα από αυτά το οποίο αυτή τη στιγμή το θεωρεί και το μεγαλύτερο: Έναν «Βορειοκορεάτη»… μόνο που δεν ήταν. Αντίθετα ήταν Ρώσος από τη Σαχαλίνα στη Σιβηρία!

Και μάλιστα ο Αλαουντίνοφ έλεγε ειρωνικά για τους Δυτικούς ότι φοβούνται τους «Κορεάτες μας και έχουμε τέτοιους στο Άκχματ».

Οι Ρώσοι υπολογίζουν πολλά στους Βορειοκορεάτες για να πετύχουν τους στόχους τους καθώς η χώρα των 26.000.000 κατοίκων μπορεί να στείλει ως βοήθεια στην Ρωσία αρκετές χιλιάδες στρατιώτες.

Στην πραγματικότητα όμως πέρα από τους αριθμούς έλευση των Βορειοκορεατών προσφέρει δύο σημαντικά πλεονεκτήματα στους Ρώσους:

Τους δίνει την ευκαιρία να έχουν την βοήθεια καλά εκπαιδευμένων στρατιωτών και να αντισταθμίσουν τις πολλές δεκάδες χιλιάδες Δυτικών μισθοφόρων που πολεμούν μαζί με τον ουκρανικό Στρατό για να καλύψουν τα κενά του που οφείλονται στην έλλειψη εφεδρειών.

Μάλιστα οι Ρώσοι λένε ότι οι Δυτικοί μισθοφόροι στην πραγματικότητα είναι εν ενεργεία στρατιωτικοί ΝΑΤΟϊκών στρατών που παρουσιάζονται ως τέτοιοι.

Το δεύτερο πλεονέκτημα είναι ότι η φυσιογνωμία των Βορειοκορεατών είναι παρόμοια με αυτή των Κινέζων.

Ήδη υπάρχουν αναφορές πως η έλευση των Βορειοκορεατών στο ουκρανικό μέτωπο είναι μία κάλυψη για να έρθουν μαζί τους και Κινέζοι χωρίς να μπορεί αυτό να αποδειχτεί επίσημα.

Εννοείται φυσικά ότι παρόμοια φυσιογνωμικά και φυλετικά χαρακτηριστικά με Κινέζους και Κορεάτες έχουν και οι Ρώσοι Σιβηριανοί!

Όπως γίνεται κατανοητό θα υπάρξουν πολλές «εκπλήξεις» στο ουκρανικό μέτωπο.

Ήδη υπήρξαν αναφορές για παρουσία Βορειοκορεατών στο Χάρκοβο και συγκεκριμένα στο Κουπιάνσκ κάτι το οποίο διέψευσαν οι Ουκρανοί αλλά είναι ένα δείγμα της γενικής αναστάτωσης που έχει φέρει η παρουσία τους.

Και η Κίνα και η Βόρεια Κορέα μπορούν να προμηθεύσουν τους Ρώσους με άφθονο στρατιωτικό προσωπικό μέχρι την οριστική ήττα της Ουκρανίας και των δυτικών συμμάχων της.

ΘΕΪΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΣΤΑΝΕΙ ΤΗΝ ΠΑΓΩΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΑΣ :Every Major Composer's Greatest Melody (a personal opinion)

Listed in chronological order: 0:00 Claudio Monteverdi 1:38 Heinrich Schütz 2:23 Barbara Strozzi 4:03 Jean-Baptiste Lully 5:29 Henry Purcell 7:34 Arcangelo Corelli 9:13 Georg Friedrich Händel 10:41 Antonio Vivaldi 12:38 Jean-Philippe Rameau 13:39 Johann Sebastian Bach 16:21 Giovanni Battista Pergolesi 19:21 Domenico Scarlatti 21:39 CPE Bach 23:19 Christoph Willibald Gluck 25:11 Wolfgang Amadeus Mozart 27:17 Franz Joseph Haydn 29:38 Ludwig van Beethoven 31:09 Carl Maria von Weber 32:07 Gioachino Rossini 34:11 Franz Schubert 35:55 Niccolò Paganini 38:00 Vincenzo Bellini 41:15 Hector Berlioz 42:32 Gaetano Donizetti 45:09 Felix Mendelssohn 47:22 Robert Schumann 48:47 Giuseppe Verdi 52:10 Frédéric Chopin 55:00 Franz Liszt 56:42 Johannes Brahms 58:56 Charles-Valentin Alkan 1:00:44 Richard Wagner 1:05:10 Giacomo Meyerbeer 1:06:49 Bedřich Smetana 1:08:41 Modest Mussorgsky 1:09:40 Camille Saint-Saëns 1:10:48 Gabriel Fauré 1:12:47 Jacques Offenbach 1:15:27 Edvard Grieg 1:17:00 Nikolai Rimsky-Korsakov 1:18:30 Anton Bruckner 1:20:23 César Franck 1:23:19 Alexander Borodin 1:25:09 Pyotr Ilyich Tchaikovsky 1:27:17 Erik Satie 1:28:55 Johann Strauss II 1:30:22 Amy Beach 1:32:15 Antonín Dvořák 1:33:20 Arnold Schoenberg 1:35:24 Sergei Rachmaninov 1:37:22 Alexander Scriabin 1:40:10 Claude Debussy 1:41:21 Richard Strauss 1:42:56 Ralph Vaughan-Williams 1:44:31 Isaac Albéniz 1:46:28 Gustav Mahler 1:49:54 Anton Webern 1:50:54 Igor Stravinsky 1:52:33 Enrique Granados 1:54:08 Manuel de Falla 1:55:17 Jean Sibelius 1:56:55 Charles Ives 1:58:27 Lili Boulanger 1:59:39 Edward Elgar 2:01:39 Gustav Holst 2:03:20 Erich Korngold 2:04:35 Sergei Prokofiev 2:05:49 Giacomo Puccini 2:09:29 Carl Nielsen 2:11:16 Leoš Janáček 2:12:39 Heitor Villa-Lobos 2:14:18 George Gershwin 2:16:15 Florence Price 2:17:20 William Grant Still 2:18:36 Maurice Ravel 2:21:31 Edgard Varèse 2:22:29 Paul Hindemith 2:23:59 Alban Berg 2:26:23 Béla Bartók 2:28:22 Olivier Messiaen 2:37:28 Henri Dutilleux 2:38:48 Nikolai Medtner 2:41:22 Benjamin Britten 2:43:10 Aaron Copland 2:44:03 Aram Khatchaturian 2:46:57 Elliott Carter 2:48:11 John Cage 2:49:29 Francis Poulenc 2:50:28 Pierre Schaeffer 2:51:25 Iannis Xenakis 2:51:58 Alberto Ginastera 2:53:06 Dmitri Shostakovich 2:54:33 Samuel Barber 2:56:52 La Monte Young 2:58:20 Pierre Boulez 2:59:28 Luciano Berio 3:01:31 György Ligeti 3:03:59 Terry Riley 3:05:46 George Crumb 3:08:03 Witold Lutosławski 3:08:34 Einojuhani Rautavaara 3:11:37 Salvatore Sciarrino 3:12:15 Henryk Górecki 3:13:41 Nikolai Kapustin 3:15:29 Morton Feldman 3:17:10 Steve Reich 3:19:04 Arvo Pärt 3:20:10 Alfred Schnittke 3:21:39 John Adams 3:23:36 Tōru Takemitsu 3:24:43 Karlheinz Stockhausen 3:27:12 Thomas Adès 3:29:40 Ben Johnston 3:32:48 Sofia Gubaidulina 3:35:46 Takashi Yoshimatsu 3:37:35 Krzysztof Penderecki 3:38:56 Jennifer Higdon 3:39:52 Philip Glass 3:41:43 Unsuk Chin 3:45:19 Caroline Shaw

Παραλάβατε διορισμόν (1996): Μνήμη Μανούσου Μανουσάκη, του σκηνοθέτη που έκανε καλό λαϊκό κινηματογράφο και απολαυστικές τηλεταινίες (2)

 Παραλάβατε διορισμόν | CaptainBook.gr«Μου είχε κάνει εντύπωση τότε εκείνος ο διορισμός, έτσι ξαφνικά, μέσα Μαγιού, πάνω που έληγε η σχολική χρονιά. Δεν ήξερα πώς να τον ερμηνεύσω, καθότι ήμουν ακόμα τιμωρημένος σε παύση έξι ολόκληρων μηνών και τώρα με ξανακαλούσαν, λέει, να παρουσιαστώ στην Επιθεώρηση Καλαβρύτων για να παραλάβω διορισμόν…»

Όμως ο αναπάντεχος αυτός διορισμός κρύβει μια περιπέτεια και ένα ταξίδι αυτογνωσίας. Βρισκόμαστε στις αρχές του 1950, και ο νεαρός δάσκαλος ξεκινά από τον κάμπο για να διοριστεί στο πιο ορεινό σχολείο της Πελοποννήσου, κοντά στα Ύδατα της Στυγός… ο θάνατος του προκατόχου του, που επί είκοσι χρόνια ήταν δάσκαλος στον απόμακρο Κόρο και η επιφόρτιση του από τον επιθεωρητή Δημοτικής Εκπαίδευσης Καλαβρύτων να βρει και να σώσει τα χειρόγραφα του, τον αναγκάζουν να εμπλακεί σε ένα μυστήριο, που τελικά καταφέρνει να το ξεδιαλύνει, ανακαλύπτοντας τον ένοχο του θανάτου του δασκάλου. Γιατί εκείνος ο δάσκαλος, δεν ήταν τυχαίος άνθρωπος- ήταν ποιητής, στοχαστής και μελετητής της φύσης. Το μόνο μελανό του σημείο όμως ήταν οι ερωτικές του δραστηριότητες στον Κόρο, καρπός των οποίων ήταν μια πεντάμορφη κόρη, η Λυγία, που θα τραβήξει το ενδιαφέρον του δάσκαλου.

Ορεινή Αιγιάλεια και Καλάβρυτα σε… πρώτο πλάνο

Παράλληλα με το μυστήριο του θανάτου του Μυρταίου, αναδιπλώνονται καταστάσεις της ελληνικής πολιτικής και κοινωνικής πραγματικότητας εκείνου του καιρού. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα θα ενωθούν τελικά κάτω από τυχαίες συνθήκες τρεις βασικοί χαρακτήρες: ο “παράνομος” (ο Μουρτζούνης, ένας ερημίτης, που είναι και το καθαρό μυαλό της ιστορίας), ο “αδέσποτος” (ο Ματθαίος ο γανωματής, που είναι από τις πρώτες γνωριμίες που κάνει ο δάσκαλος στο τρένο όταν πάει να παραλάβει το διορισμό του) και τέλος ο “ρομαντικός”, ο ίδιος ο δάσκαλος. Αυτοί οι τρεις άνθρωποι με διαφορετικό παρελθόν θα βρεθούν στο τέλος να γίνουν φίλοι στην πάλη ενάντια στο δαιμόνιο επιθεωρητή, ο οποίος δεν θα κερδίσει παρότι τον ευνοεί το κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο.

________________

Γκρίντζος Σπύρος | Εκδόσεις ΕλκυστήςΟ Σπύρος Γκρίντζος πέρασε την παιδική του ηλικία στην Αμερική, σπούδασε Αγγλική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και εμφανίστηκε στα Ελληνικά γράμματα το 1980 με το μυθιστόρημα «Γκόρκας» το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο: «Μ. Λουντέμη».

   Ακολούθησαν και άλλα έξι πεζογραφήματα, κυρίως μυθιστορήματα, με πιο γνωστό το «Παραλάβατε διορισμόν» το οποίο έγινε τηλεοπτική σειρά (Ε.Τ.1) και ταινία μεγάλου μήκους (1996) από τον Μανούσο Μανουσάκη..

Παραλάβατε διορισμόν (1996)Πέθανε ο Μανούσος Μανουσάκης

Μανούσος Μανουσάκης

Διάρκεια: 115'

Είδος: Κωμωδία

Σκηνοθεσία: Μανούσος Μανουσάκης

Σενάριο: Μιχάλης Αχουριώτης , Σπύρος Γκρίντζος , Χρήστος Παπαδημούλης

Φωτογραφία: Τάκης Βενετσανάκος

Μουσική σύνθεση: Άλκης Παναγιωτόπουλος

Ηθοποιοί:  Αντώνης Θεοδωρακόπουλος , Βασίλης Ευταξόπουλος , Μανώλης Δεστούνης , Καίτη Ιμπροχώρη , Ντίνος Μακρής , Βαγγέλης Καζάν , Μάνος Βακούσης , Δημήτρης Καλλιβωκάς , Τώνης Γιακωβάκης , Παναγιώτης Μποτίνης , Παντελής Κοντογιάννης , Στέλιος Τσολακάκης , Λουκάς Σακελλαρόπουλος , Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος , Σπήλιος Ζιδρόπουλος , Σωτήρης Χαραλαμπόπουλος , Τσορτανίδης Χρήστος , Ηλίας Τσέχος , Κρις Αγγέλου , Μαργαρίτα Ανθίδου , Αίας Τριάντης , Γιώργος Κοζής , Γιώργος Παληός , Άννα Πορφύρη , Θεοδώρα Αχουριώτη , Δέσποινα Παπάζογλου , Γιάννης Εμμανουήλ , Τηλέμαχος Παπαγεωργίου , Σοφία Γασπαρινάτου


Εταιρία παραγωγής: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου , Cinerama Ltd. , Όλυμπος Φιλμ 

Ένας νεαρός φιλόλογος διορίζεται σε ένα σχολείο της Πελοποννήσου, το οποίο βρίσκεται σε κάποιο απόμακρο ορεινό χωριό. Ο Μυρταίος, ο προηγούμενος πεθαμένος πλέον καθηγητής, έχει αφήσει πίσω του τη φήμη σπουδαίου συγγραφέα. Ο νεαρός φιλόλογος καλείται να συγκεντρώσει και να διασώσει τα χειρόγραφά του, αλλά ερευνώντας την υπόθεση διαπιστώνει ότι ο προκάτοχός του είχε εχθρούς στην περιοχή, τη φήμη του γυναικά, όπως επίσης και μια νόθα κόρη. Βρίσκει μόνο τρία κείμενά του και γνωρίζει τον βασικό αντίπαλο του Μυρταίου, τον επιθεωρητή (Αντώνης Θεοδωρακόπουλος) ο οποίος, όχι μόνο κατέστρεψε το συγγραφικό του έργο, αλλά φέρει ευθύνες, τόσο για τη φίμωση του Μυρταίου, όσο και για το θάνατό του. Είναι δε τέτοιο το μίσος του, που θα προσπαθήσει, με κάθε τρόπο, να καταστρέψει και τον αντικαταστάτη του νεκρού αντίζηλού του.

Richard Dawkins : «Η Ιδιοφυΐα του Δαρβίνου»

Η Ιδιοφυΐα του Δαρβίνου

 Κυριάκος Οικονομίδης
dwrean.net«Η Ιδιοφυΐα του Δαρβίνου»

Το Ντοκιμαντέρ «Η Ιδιοφυΐα του Δαρβίνου» από τον Ρίτσαρντ Ντόκινς

Ρίτσαρντ Ντόκινς από el.wikipedia.orgΡίτσαρντ Ντόκινς (1941)

αποτελεί έναν εξαιρετικό φόρο τιμής στη θεωρία της εξέλιξης, που διατυπώθηκε από τον Κάρολο Δαρβίνο.

Κάρολο Δαρβίνο. από el.wikipedia.orgΚάρολος Δαρβίνος(1809-1882)

Ο Ντόκινς, γνωστός για την αφοσίωσή του στην υπεράσπιση της επιστήμης και της ορθολογικής σκέψης, εξετάζει την επαναστατική θεωρία της φυσικής επιλογής και τη σημασία της για την κατανόηση της βιολογίας και της ανθρώπινης ύπαρξης.

Στο Ντοκιμαντέρ αυτό, ο Ντόκινς δεν περιορίζεται απλώς στο να εξηγήσει τις βασικές αρχές της θεωρίας της εξέλιξης, αλλά επεκτείνεται στη διερεύνηση των επιπτώσεών της στην επιστήμη, τη φιλοσοφία και την ηθική. Επίσης, αναδεικνύει την κοσμογονική αλλαγή που προκάλεσε η θεωρία της εξέλιξης στις απόψεις μας για τη ζωή και τη θέση μας στο σύμπαν. Με τη χαρακτηριστική του σαφήνεια και ευφράδεια, ο Ντόκινς παρουσιάζει πώς η θεωρία του Δαρβίνου προσφέρει την πιο πειστική και επιστημονικά τεκμηριωμένη εξήγηση για την ποικιλότητα των ειδών.

Ο Ντόκινς, με το πάθος του για τη γνώση και την επιστήμη, προβάλλει τα ισχυρά επιχειρήματα υπέρ της εξέλιξης, απαντώντας με σαφήνεια και αποφασιστικότητα στις αντιρρήσεις των δημιουργιστών και των θιασωτών του ευφυούς σχεδιασμού. Η ανάλυσή του είναι διεξοδική και υποστηρίζεται από πληθώρα παραδειγμάτων και επιστημονικών δεδομένων, που καθιστούν το ντοκιμαντέρ προσβάσιμο  στο ευρύτερο αναγνωστικό κοινό.

Παρακολούθησέ το σε τρεις ενότητες: 
  •  Η Ιδιοφυΐα του Δαρβίνου (Κεφ.1) - Richard Dawkins
  • Αρχαιοελληνικά ονόματα στα ελληνόπουλα: ποια ανάγκη ωθεί τους νεοέλληνες να τα δίνουν στα παιδιά τους;

     Δωρεάν Αρχαία Ελληνικά Ονόματα


    Τι σημαίνει σήμερα το να δίνω αρχαίο ελληνικό όνομα στο παιδί μου;

    O Χρήστος Δεμέτης μαντεύει τι είναι το ''shellac''Χρήστος Δεμέτης

    “Η Ανάρμοστος Κατάχρησις” είναι ένα βιβλίο που “λέει” πολλά περισσότερα απ’ όσα προϊδεάζει ο τίτλος του. Πρακτικά, πρόκειται για τη νέα μελέτη του συγγραφέα Μηνά Παπαγεωργίου με θεματική της, τις διαμάχες για τα αρχαία ελληνικά ονόματα, από τους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες έως την Επανάσταση του 1821 και από τα χρόνια του Διαφωτισμού μέχρι σήμερα.

    Όπως σημειώνει και ο ίδιος ο συγγραφέας του βιβλίου που κυκλοφορεί από τη σειρά Lux Orbis των εκδόσεων iWrite, “με ορόσημο την εγκύκλιο που στέλνει στα 1819 ο πατριάρχης Γρηγόριος Ε’ (στην οποία ανάμεσα στα άλλα στηλιτεύει τη συνήθεια των Ελλήνων που εκείνη την περίοδο ξεκινούσαν να δίνουν στα παιδιά τους αρχαία ελληνικά ονόματα), το βιβλίο πραγματοποιεί ένα flash back στο παρελθόν, εξετάζοντας το πώς και το γιατί οι Έλληνες ξεκίνησαν κατά τους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες να δίνουν ονόματα αγίων στα παιδιά τους, σταματώντας να τους δίνουν αυτά των παππούδων και των γιαγιάδων τους”.

    Στη συνέχεια επανέρχεται στα προεπαναστατικά χρόνια όπου παρατίθενται αρκετά παραδείγματα μεμονωμένων ή μαζικών αρχαίων ονοματοδοσιών, πάντα στο πλαίσιο των ιδεών του Διαφωτισμού και των προεπαναστατικών διεργασιών.

    Σε ένα δεύτερο κύμα, το φαινόμενο επανεμφανίζεται σε αλύτρωτες (εκτός εθνικού κορμού) γεωγραφικές περιοχές που κυριαρχεί το ελληνικό στοιχείο στα τέλη του 19ου και αρχές του 20ου αιώνα (Μακεδονία, Νησιά Αιγαίου, Μ. Ασία, Καππαδοκία, Κύπρος κ.α).

    Για να έρθουμε στο τρίτο κύμα, κατά τη διάρκεια του 21ου αιώνα, όπου για τελείως διαφορετικούς λόγους παρατηρείται μία εντυπωσιακή επαναφορά των αρχαίων ονομάτων στους κόλπους της ελληνικής κοινωνίας. Το βιβλίο περιλαμβάνει επίσημα στοιχεία από την υπηρεσία Ψηφιακής Διακυβέρνησης του υπ. Εσωτερικών και ο αναγνώστης έχει τη δυνατότητα να μελετήσει συγκριτικούς πίνακες για την πυκνότητα εμφάνισης των αρχαίων ονομάτων κατά τις τριετίες 2010-2012 και 2020-2022.

    Με δυο λόγια εξετάζεται το τι άλλαξε μέσα στη δεκαετία της κρίσης στη χώρα μας ως προς το ζήτημα αυτό, καθώς και η ερμηνεία της όλης εξέλιξης.

    Το βιβλίο προλογίζεται από τον Καναδό και δημοφιλή φιλέλληνα ακαδημαϊκό, Ζακ Μπουσάρ, καθηγητή Νεοελληνικής Φιλολογίας στο πανεπιστήμιο του Μοντρεάλ.

    Το Magazine βρέθηκε στην κεντρική παρουσίασή του έργου που έλαβε χώρα στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ , με ομιλητές τον ακαδημαϊκό Ιστορικό κ. Πέτρο Πιζάνια, τον συγγραφέα κ. Πέτρο Τατσόπουλο και τον podcaster βιβλίων και οικονομολόγο κ. Τάσο Χαλιό, ενώ είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον Μηνά Παπαγεωργίου για το νέο πόνημά του.

    Πώς προέκυψε η ιδέα για τη συγγραφή του βιβλίου “Η Ανάρμοστος Κατάχρησις”;

    Η διαμόρφωση της ιδέας για το συγκεκριμένο βιβλίο προέκυψε σταδιακά, μέσω των παρατηρήσεων και των μελετών μου στο πέρασμα των ετών. Αρχικά με απασχόλησε το πότε και το πώς σταμάτησαν οι Έλληνες να δίνουν στα παιδιά τους τα ονόματα των παππούδων και των γιαγιάδων τους, ξεκινώντας τη χρήση ονομάτων χριστιανών αγίων. Στο πλαίσιο των ερευνών μου για την περίοδο του Νεοελληνικού Διαφωτισμού, ήρθα αντιμέτωπος με εντυπωσιακά καταγεγραμμένα περιστατικά μαζικών αρχαίων ονοματοδοσιών σε σχολές που ελέγχονταν από Διαφωτιστές λογίους, ενώ δεν παρέβλεψα την αρχαία ονοματοδοσία στη μεγάλη πλειοψηφία των πλοίων που συμμετείχαν στην Επανάσταση του 1821. Η περίφημη εγκύκλιος του πατριάρχη Γρηγορίου Ε’ στα 1819, μέσω της οποίας στηλιτεύεται ως “ανάρμοστη κατάχρηση” η επαναφορά της αρχαίας ονοματοδοσίας στον ελλαδικό χώρο, αποτέλεσε σίγουρα ένα σημείο ορόσημο για την έναρξη της όλης έρευνας.

    Τέλος, δεν μπορώ να μην αναφέρω το γεγονός πώς ακόμα ένα επιπλέον κίνητρο για το τελευταίο κεφάλαιο της μελέτης μου αποτέλεσε η παρατήρηση της μεγάλης (εξαιρετικά μεγάλης θα έλεγα) συχνότητας που εμφανίζουν τα αρχαία ελληνικά ονόματα σε παιδικές χαρές και παιδότοπους που επισκέπτομαι τα τελευταία χρόνια με την ιδιότητα του γονέα, γεγονός που με ώθησε να αναζητήσω επίσημα στοιχεία από κρατικές υπηρεσίες, κάνοντάς με σύντομα να επιβεβαιώσω πώς στις μέρες μας βιώνουμε ένα τρίτο μεγάλο κύμα αναβίωσης αρχαίας ονοματοδοσίας κατά τα τελευταία 250 χρόνια, φυσικά με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά σε σχέση με το παρελθόν.

    Το βιβλίο προλογίζεται από τον δημοφιλή φιλέλληνα ακαδημαϊκό Ζακ Μπουσάρ, καθηγητή Νεοελληνικής Φιλολογίας στο πανεπιστήμιο του Μοντρεάλ. Ο κ. Μπουσάρ προχωρά στο κείμενό του σε μία σημαντική αποκάλυψη που αφορά τον Γρηγόριο Ε’ και την εγκύκλιό του που αφορά την αρχαία ονοματοδοσία, σωστα;

    Πολύ σωστά, στον πρόλογό του ο κ. Μπουσάρ φέρνει στο φως ένα στοιχείο που φρονώ πως δύναται να αποτελέσει την απαρχή ενός συναρπαστικού πεδίου έρευνας για τους μελλοντικούς ερευνητές. Αποδεικνύει ότι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, φράσεις και σκέψεις που διατυπώνει ο Γρηγόριος Ε’ στην προσπάθειά του να επιχειρηματολογήσει κατά της αρχαίας ονοματοδοσίας στα 1819, δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα… copy paste ενός σχετικού παπικού κειμένου από τα μέσα του 16ου αιώνα, του θανάσιμου, δηλαδή, θεολογικά εχθρού των Ορθόδοξων! Το γεγονός αυτό εγείρει πολλά ερωτηματικά αναφορικά με την… πρωτοτυπία μιας σειράς από αντιδιαφωτιστικών και αντινεωτερικών μηνυμάτων που καταγράφονται προεπαναστατικά σε σχετικές πατριαρχικές εγκυκλίους.[...................................................]

    ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ

    Τι σημαίνει σήμερα το να δίνω αρχαίο ελληνικό όνομα στο παιδί μου..

    Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

      Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...