Δευτέρα, Απριλίου 15, 2013

ΤΣΙΡΙΖΟΤΣΙΠΡΙΞ- ΚΑΜΜΕΝΟΒΕΛΙΞ


                                                   
                                                      Photo" jirashimosu.blogspot.com


               
 
ΥΠΟΒΟΛΕΙΟ

Tου Βασιλη Αγγελικοπουλου
Πηγή: Η Καθημερινή,: 14-04-13
Σε έξαρση η σαπιοκαναλική ασθένεια εκπομπών με «τυχερά» παίγνια. • Λίγο η οικονομική δυσπραγία του κόσμου • πολύ η αδυναμία παραγωγής νέων «σειρών» • (καλό είν’ αυτό ή κακό;) • -οπότε παραγεμίζουν ώρες προγράμματος με αέρα κοπανιστό- • και πάρα πολύ η προπατορική ροπή του Ελληνος προς τον τζόγο, • ακμάζουν οι τηλεοπτικοί παπατζήδες. • (Οπως ακριβώς και οι πολιτικοί τηλικούτοι). • Και χάφτει το φιλοθεάμον • μετέχον ή απλώς θεώμενον. • Κι ας προειδοποιεί το ΕΣΡ ότι αυτές οι εκπομπές «εκμεταλλεύονται τον κόσμο». • Κι ας επιβάλλει τσουχτερά πρόστιμα στα σαπιοκάναλα για το ζήτημα αυτό. • Αυτά το χαβά τους. • Κάτι «καλύπτει» προφανώς τα προστίματα • -που λέει κι ένας ραδιοσχολιαστής- • κι αφήνει • προφανέστατα • και διάφορο. • «Αντιλαμβάνεσθε τι ισχυρά συμφέροντα υπάρχουν εκεί», • όπως το διατύπωσε ο πρόεδρος του ΕΣΡ ενημερώνοντας τον πρόεδρο της Βουλής. • Το ζήτημα όμως είναι τι αντιλαμβάνεται το νοήμον κοινό αυτών των τηλεαποβλήτων. • «Κουκιά τρως, κουκιά μαρτυράς» που έλεγε κι η γιαγιά μου.

Κατά τα άλλα, τα τούρκικα σίριαλ μας ενόχλησαν. • Ουαί και ούξου • αγραμματείς κι αφασιαίοι υποκριτές. <

Ανοιξη και πασχαλιά είναι, θα πάω να δω • ν’ αγαλλιάσει λιγάκι το αγριεμένο μάτι μου • τις «Αιωνόβιες Ελιές» που ζωγράφισε ο Γιώργος Ζιάκας • «στον Αρχαίο Ελαιώνα στον Μεσαγρό της Αίγινας». • Τις εκθέτει ώς τις 27 του μηνός στο Μοναστηράκι • χώρος Stormy, Αθηνάς 17 και Κακουργιοδικείου 2, α΄ όροφος. • Εχει ψυχή η ζωγραφική του Ζιάκα • όπως τα κοστούμια και τα σκηνικά του που δεκαετίες τώρα χαιρόμαστε. <

Και Πασχαλιάς επερχομένης: • Λιγότεροι νεκροί στους ελληνικούς δρόμους τα τελευταία χρόνια δείχνουν τα στατιστικά. • Είδες η κρίση; • Λιγόστεψε το σούρτα φέρτα, σώθηκαν ζωές. • (Δεν είναι και να καμαρώνουμε βέβαια). • Αμποτε και στη φετινή πασχαλινή έξοδο • - μην τη μετατρέψουμε σε εξόδιο.

Δώστου και το μονοτονικό • (αφού αρέσκονται ορισμένοι να μπουμπουνίζουν λόγια μεγάλων ανδρών εναντίον του): • «Ενα τμήμα των διανοουμένων και των μικρών εκδοτικών οίκων γοητεύεται ακόμη από το πολυτονικό» • ρώτησε ο Γιάννης Ν. Μπασκόζος (στο Βήμα) τον κορυφαίο ελληνιστή Πίτερ Μάκριτζ. • «Μήπως ήταν λάθος που το εγκαταλείψαμε;». • «Δεν νομίζω» απάντησε ο οξφορδιανός, άριστος γνώστης της αρχαίας και νέας ελληνικής. • «Το μονοτονικό είναι πιο βολικό σε σχέση με τους πολύπλοκους κανόνες του πολυτονικού. • Και παλαιότερα λίγα παιδιά μάθαιναν σωστά το πολυτονικό. • Για λόγους εκπαιδευτικούς και συνεννόησης είναι επιβεβλημένο το μονοτονικό. • Σας θυμίζω ότι το πολυτονικό δεν χρησιμοποιούνταν στην αρχαία εποχή»

Αλλο • ξανα-ματα-λέω • πώς διδάσκεται η γλώσσα στην ελεεινή μας εκπαίδευση. • (Εως τελικής πτώσεως θα επιμένω. • Αυτό τουλάχιστον θα έπρεπε να γίνεται σωστά). • Ισως αποκτήσει νέα ζωή το δίδυμο Αστερίξ - Οβελίξ. • Οχι επειδή μετενσαρκώθηκε εν Ελλάδι ως Τσιριζοτσιπρίξ - Καμμενοβελίξ, όχι γι’ αυτό. • Αλλά επειδή, μετά την οριστική απόσυρση του Ουντερζό, • σχεδιαστή του «Αστερίξ» και (αλίμονο) κειμενογράφου του μετά τον θάνατο του σπουδαίου Γκοσινί, • η συνέχεια περνάει στα χέρια δύο νεότερων Γάλλων δημιουργών • τους οποίους επέλεξαν ο ίδιος ο Ουντερζό και η κόρη Γκοσινί: • Ντιντιέ Κονράντ ο σχεδιαστής, Ζαν Ιβ Φερί ο κειμενογράφος • - θα δούμε αν θα φτουρήσουν ως συνεχιστές της σειράς. • Το νέο τεύχος πρόκειται να εκδοθεί στις 10 Οκτωβρίου • - και δεν αποκλείεται • κα-τό-λου μα κα-τό-λου • να έχει τίτλο • «Ο Τσιριζοτσιπρίξ στη χώρα των Κατακαμμένων». • Ουάου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: