Photo" jirashimosu.blogspot.com
ΥΠΟΒΟΛΕΙΟ
Tου Βασιλη Αγγελικοπουλου
Πηγή: Η Καθημερινή,: 14-04-13
Σε έξαρση η σαπιοκαναλική ασθένεια εκπομπών με «τυχερά»
παίγνια. • Λίγο η οικονομική δυσπραγία του κόσμου • πολύ η αδυναμία παραγωγής
νέων «σειρών» • (καλό είν’ αυτό ή κακό;) • -οπότε παραγεμίζουν ώρες
προγράμματος με αέρα κοπανιστό- • και πάρα πολύ η προπατορική ροπή του Ελληνος
προς τον τζόγο, • ακμάζουν οι τηλεοπτικοί παπατζήδες. • (Οπως ακριβώς και οι
πολιτικοί τηλικούτοι). • Και χάφτει το φιλοθεάμον • μετέχον ή απλώς θεώμενον. •
Κι ας προειδοποιεί το ΕΣΡ ότι αυτές οι εκπομπές «εκμεταλλεύονται τον κόσμο». •
Κι ας επιβάλλει τσουχτερά πρόστιμα στα σαπιοκάναλα για το ζήτημα αυτό. • Αυτά
το χαβά τους. • Κάτι «καλύπτει» προφανώς τα προστίματα • -που λέει κι ένας
ραδιοσχολιαστής- • κι αφήνει • προφανέστατα • και διάφορο. • «Αντιλαμβάνεσθε τι
ισχυρά συμφέροντα υπάρχουν εκεί», • όπως το διατύπωσε ο πρόεδρος του ΕΣΡ
ενημερώνοντας τον πρόεδρο της Βουλής. • Το ζήτημα όμως είναι τι αντιλαμβάνεται
το νοήμον κοινό αυτών των τηλεαποβλήτων. • «Κουκιά τρως, κουκιά μαρτυράς» που
έλεγε κι η γιαγιά μου.
Κατά τα άλλα, τα τούρκικα σίριαλ μας ενόχλησαν. • Ουαί και
ούξου • αγραμματείς κι αφασιαίοι υποκριτές. <
Ανοιξη και πασχαλιά είναι, θα πάω να δω • ν’ αγαλλιάσει
λιγάκι το αγριεμένο μάτι μου • τις «Αιωνόβιες Ελιές» που ζωγράφισε ο Γιώργος
Ζιάκας • «στον Αρχαίο Ελαιώνα στον Μεσαγρό της Αίγινας». • Τις εκθέτει ώς τις
27 του μηνός στο Μοναστηράκι • χώρος Stormy, Αθηνάς 17 και Κακουργιοδικείου 2,
α΄ όροφος. • Εχει ψυχή η ζωγραφική του Ζιάκα • όπως τα κοστούμια και τα σκηνικά
του που δεκαετίες τώρα χαιρόμαστε. <
Και Πασχαλιάς επερχομένης: • Λιγότεροι νεκροί στους
ελληνικούς δρόμους τα τελευταία χρόνια δείχνουν τα στατιστικά. • Είδες η κρίση;
• Λιγόστεψε το σούρτα φέρτα, σώθηκαν ζωές. • (Δεν είναι και να καμαρώνουμε
βέβαια). • Αμποτε και στη φετινή πασχαλινή έξοδο • - μην τη μετατρέψουμε σε
εξόδιο.
Δώστου και το μονοτονικό • (αφού αρέσκονται ορισμένοι να
μπουμπουνίζουν λόγια μεγάλων ανδρών εναντίον του): • «Ενα τμήμα των
διανοουμένων και των μικρών εκδοτικών οίκων γοητεύεται ακόμη από το πολυτονικό»
• ρώτησε ο Γιάννης Ν. Μπασκόζος (στο Βήμα) τον κορυφαίο ελληνιστή Πίτερ
Μάκριτζ. • «Μήπως ήταν λάθος που το εγκαταλείψαμε;». • «Δεν νομίζω» απάντησε ο
οξφορδιανός, άριστος γνώστης της αρχαίας και νέας ελληνικής. • «Το μονοτονικό
είναι πιο βολικό σε σχέση με τους πολύπλοκους κανόνες του πολυτονικού. • Και
παλαιότερα λίγα παιδιά μάθαιναν σωστά το πολυτονικό. • Για λόγους
εκπαιδευτικούς και συνεννόησης είναι επιβεβλημένο το μονοτονικό. • Σας θυμίζω
ότι το πολυτονικό δεν χρησιμοποιούνταν στην αρχαία εποχή».
Αλλο • ξανα-ματα-λέω • πώς διδάσκεται η γλώσσα στην ελεεινή
μας εκπαίδευση. • (Εως τελικής πτώσεως θα επιμένω. • Αυτό τουλάχιστον θα έπρεπε
να γίνεται σωστά). • Ισως αποκτήσει νέα ζωή το δίδυμο Αστερίξ - Οβελίξ. • Οχι
επειδή μετενσαρκώθηκε εν Ελλάδι ως Τσιριζοτσιπρίξ - Καμμενοβελίξ, όχι γι’ αυτό.
• Αλλά επειδή, μετά την οριστική απόσυρση του Ουντερζό, • σχεδιαστή του
«Αστερίξ» και (αλίμονο) κειμενογράφου του μετά τον θάνατο του σπουδαίου
Γκοσινί, • η συνέχεια περνάει στα χέρια δύο νεότερων Γάλλων δημιουργών • τους
οποίους επέλεξαν ο ίδιος ο Ουντερζό και η κόρη Γκοσινί: • Ντιντιέ Κονράντ ο
σχεδιαστής, Ζαν Ιβ Φερί ο κειμενογράφος • - θα δούμε αν θα φτουρήσουν ως
συνεχιστές της σειράς. • Το νέο τεύχος πρόκειται να εκδοθεί στις 10 Οκτωβρίου •
- και δεν αποκλείεται • κα-τό-λου μα κα-τό-λου • να έχει τίτλο • «Ο
Τσιριζοτσιπρίξ στη χώρα των Κατακαμμένων». • Ουάου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου