Τρίτη, Αυγούστου 11, 2009

Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΠΟΥ ...ΕΣΤΑΖΕ ΚΑΙ ΠΙΤΣΙΛΟΥΣΕ

Jackson Pollock
( 1912 – 11 Αυγούστου 1956)

Ο τραγικός ο θάνατός του, σαν σήμερα, σε τροχαίο δυστύχημα,
έδωσε τέλος σε μία ζωή δοσμένη στην τέχνη, σημαδεμένη όμως
από τη συνεχή πάλη με τα θηρία της νεύρωσης και του αλκοολισμού.
Χαρισματικός αλλά αμφιλεγόμενος ως προς τις μεθόδους καλλιτέχνης,
ο Πόλοκ (ή Πόλακ) πέρασε στην ιστορία της τέχνης ως
" ο ζωγράφος του dripping", της ζωγραφικής δηλαδή
με... στάξιμο ή πιτσίλισμα.

Τεχνοτροπικά ο Πόλακ ανήκει στην κατηγορία των καλλιτεχνών
του αφηρημένου εξπρεσιονισμού, αν και ξεκίνησε τη ζωγραφική
με τοπιογραφίες και παραστατικά θέματα.
Η γνωριμία όμως με τη φροϊδική θεωρία του ασυνείδητου αλλά
και με τον σουρρεαλιστικό "ελεύθερο συνειρμό των μοτίβων" τον οδήγησε
στην εγκατάλειψη της φόρμας και την υιοθέτηση της τεχνικής
του Ντρίπινγκ, με αλλεπάλληλα σταξίματα σμάλτου και
χρώματος αλουμινίου πάνω σε τεράστιες επιφάνειες από
μουσαμά ή χαρτί.
Δείτε , παρακαλούμε, το βιντεάκι και θα καταλάβετε
πώς δούλευε ο καλλιτέχνης που ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών
ακόμα και από το στρατόπεδο της ανεικονικής ζωγραφικής,
του οποίου όμως οι πίνακες σήμερα κοστίζουν περιουσίες ολόκληρες.


2 σχόλια:

μαριάννα είπε...

Ειλικρινά δεν ξέρω. Δεν μιλάω καθόλου γιατί παλιά δεν μου άρεσε ούτε ο Μιρό. Τώρα μου αρέσει. Φυσικά δεν θα πλήρωνα πίνακά τους, αλλά στα μουσεία, χαζεύω τα χρώματα. :) Η πλάκα είναι πως όταν δεις «φυσιολογικό» πίνακά τους, είναι άψογος. Δηλαδή ξέρανε να ζωγραφίζουν... ;) αλλά προτιμούσαν να πιτσιλάνε. Πάντως ο Pollock αρέσει πολύ στους νέους.
Πολύ καλό το βίντεο!

Καλησπέρες!

Sting είπε...

Πέρασε η εποχή των μεγάλων αρνήσεων για μένα, Μαριάννα...
Τώρα έχω γίνει εκλεκτικιστής.
Συμφιλιώθηκα πια , με την έννοια της ανοχής, και με τους ανεικονικούς, τον αφηρημένο εξπρεσιονισμό, τον σουπρεματισμό κλπ.
Όμως , κακά τα ψέματα, δε θα έβαζα κι εγώ στο σπίτι μου έναν Pollock, ακόμα κι αν μου τον χάριζαν.
Νομίζω ότι καταλαβαινόμαστε.